Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei yhtään wilma-viestiä tänään! Ajattelin, että olisi joku kiva kevätjuhlatoivotus tms.

Vierailija
04.06.2022 |

Ehkä opettaja lähettää sitten huomenna jonkin kiitoksen tms.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ope kirjoitti:

Näin ihan huomiona;

Olen lähettänyt Wilmassa joka kevät kesälomatoivotukset ja kiitokset hyvästä yhteistyöstä vanhemmille ja yleensä YHDESTÄ perheestä tulee vastaus. 

Siis pitääkö niihin myös vastata! Ei ole tullut mieleenkään.

Kohteliasta on vastata lomatoivotuksiin jne.

Vierailija
22/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajat aloittavat tänään 3 kk kesäloman, ei sitä kannata pilata millään wilma-viesteillä.

Missäs kunnassa alkaa peruskoulu syyskuussa? Meillä ainakin alkaa elokuun alussa.

Kuolemanjärvellä, Kirvussa, Terijoella, Sortavalassa, Antreassa. Onhan noita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajat aloittavat tänään 3 kk kesäloman, ei sitä kannata pilata millään wilma-viesteillä.

Huutista tietämättömälle.

Vierailija
24/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin juuri viimeisen kerran ikinä peruskoulun wilmaa, kohta lähden kevätjuhlaan (lapsi meni jo). Mikä helpotuksen hetki. Wilma on saatanallinen keksintö. 3 lasta joilla yhdellä oli alakoulussa järkevä opettaja wilmaan liittyen. Kaikki muu tämän 16 vuoden aikana, voi elämä. Tai no, tuo yksi erityisopettaja, jonka tunneilla poika on yläkoulussa osassa aineista ollut, siinä on ihminen joka sai nuoresta parhaan irti. Eikä joka risausta merkinnyt wilmaan tai lährttänyt viestiä tyyliin lapsesi katsoi ulos ikkunasta.

Adios. Ei tuu ikävä. Enkä kaipaa mitään toivotuksia keneltäkään.

Jos lapsesi menee lukioon, wilma jatkaa piinaamistasi vielä kunnes lapsi täyttää 18.

Myös ammattikoulussa wilma laulaa.

Vierailija
25/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin juuri viimeisen kerran ikinä peruskoulun wilmaa, kohta lähden kevätjuhlaan (lapsi meni jo). Mikä helpotuksen hetki. Wilma on saatanallinen keksintö. 3 lasta joilla yhdellä oli alakoulussa järkevä opettaja wilmaan liittyen. Kaikki muu tämän 16 vuoden aikana, voi elämä. Tai no, tuo yksi erityisopettaja, jonka tunneilla poika on yläkoulussa osassa aineista ollut, siinä on ihminen joka sai nuoresta parhaan irti. Eikä joka risausta merkinnyt wilmaan tai lährttänyt viestiä tyyliin lapsesi katsoi ulos ikkunasta.

Jos lapsesi menee lukioon, wilma jatkaa piinaamistasi vielä kunnes lapsi täyttää 18.

Miksi minun vanhempana pitää wilmaa lukea? Jos lapsi on peruskoulusta päässyt ja kaikki on mennyt hyvin, hän pärjää aivan itse sen wilman kanssa.

Vierailija
26/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan provo. Mutta sanonpa nyt omana kantanani, että kyllä se olisi huoltajan homma kiittää opettajaa, eikä päinvastoin. Joidenkin oppilaiden kanssa tehdään aivan älyttömästi töitä. Mieleen on jäänyt jokainen niistä harvasta kerrasta, kun huoltaja on esimerkiksi kiittänyt siitä, että on viimeiseen asti autettu, yritetty ja tuettu ja saatu päättäri kouraan oppilaalle, joka on itse venkoillut vastaan loppuun asti.

Mistä ihmeestä minun pitäisi huoltajia kiittää? Oppilaita kyllä aina kiitän yhteisistä hetkistä.

T. Yläkoulun ope

Vierailija
27/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ope kirjoitti:

Näin ihan huomiona;

Olen lähettänyt Wilmassa joka kevät kesälomatoivotukset ja kiitokset hyvästä yhteistyöstä vanhemmille ja yleensä YHDESTÄ perheestä tulee vastaus. 

Siis pitääkö niihin myös vastata! Ei ole tullut mieleenkään.

Siis täh? Tottakai siihen vastataan 🙈.

Mistä perähikiältä nää ihmiset on?

Eri vastaaja olen.

Helsinkiläisenä ostan kukan ja lapsi kirjoittaa nimensä korttiin, johon minä olen kiitokseni kirjoittanut. Ei ole mielestäni tarpeen toistaa samoja sanoja sähköisesti.

Viime vuonna hommattiin luokan yhteinen lahja. Silloin laitoin myös wilman kautta oman kiitoksen.

Vierailija
28/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut tietää että opettajilla ei ole lomaa ollenkaan. On ainoastaan päiviä jolloin ei ole opetuspakkoa. Tämän ns. loman palkka on maksettu jo etukäteen lukukausien aikana.

Vierailija
29/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakollisissa jatko-opinnoissa on myös wilma käytössä ja sä oot siitä vastuussa kunnes lapsi on 18v. Ja oisko ongelma kuitenkin jossain muualla kuin siinä wilmassa? Jos erkka-opeakin on tässä vuosien aikana tarvittu?

Useampikin näköjään ei osaa lukea. Ensinnäkin puhuin peruskoulun wilmasta. Toisekseen mainitsin että minulla on 3 lasta, joten ehkäpä tiedän kyllä että wilmaa käytetään peruskoulun jälkeenkin.

Ei, ongelma ei ole wilma itsessään vaan sen ääliö käyttäminen koulun puolelta. Siihen ei myöskään lapsen oppimisvaikeudet ja tehostettu tuki liity mitenkään.

Vierailija
30/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan, jos on noin. En jaksa vahdata sitä(kään) kesälomalla. Meidän lapsen koulussa rehtori lähettää semmoisia turhia massaviestejä, jotka ei yleensä edes koske niitä luokkia, jolla lapsemme ovat.

Vierailija
31/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun vanhempana pitää wilmaa lukea? Jos lapsi on peruskoulusta päässyt ja kaikki on mennyt hyvin, hän pärjää aivan itse sen wilman kanssa.

Voisiko joku vastata tähän? Mitä sellaista jonkun 16-17-vuotiaan wilmassa on, mihin minun pitäisi reagoida?

Vierailija
32/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan ne toivotukset on annettu päiviä sitten wilman kautta. Rehtori toki muisti vielä kuluneella viikolla samalla, kun ilmoitti milloin koulu taas jatkuu ja milloin lukkarit julkaistaan.

Lapsille toivotettiin vielä tänään hyvää kesää naamatusten ja osassa kouluja myös vanhemmat olivat tervetulleita paikan päälle tänä päivänä todistusten jakoon.

Vierailija
33/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmaan provo. Mutta sanonpa nyt omana kantanani, että kyllä se olisi huoltajan homma kiittää opettajaa, eikä päinvastoin. Joidenkin oppilaiden kanssa tehdään aivan älyttömästi töitä. Mieleen on jäänyt jokainen niistä harvasta kerrasta, kun huoltaja on esimerkiksi kiittänyt siitä, että on viimeiseen asti autettu, yritetty ja tuettu ja saatu päättäri kouraan oppilaalle, joka on itse venkoillut vastaan loppuun asti.

Mistä ihmeestä minun pitäisi huoltajia kiittää? Oppilaita kyllä aina kiitän yhteisistä hetkistä.

T. Yläkoulun ope

Yhteistyöstä.

Vierailija
34/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ensi viikolla vielä töissä, mutta laskin kuitenkin loman jo ensi viikosta. Sain vajaa 9 viikkoa. Ja laitoin kyllä oppilaille ja vanhemmille kiitos-viestin. Se oli jo aikaisemmin kirjoitettuna valmiiksi ja tänään sen sitten vain lähetin. 

Vierailija
35/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yläkoulun ope

Yhteistyöstä.

No siitäpä ei usein merkkejä näy.

Eräskään huoltaja ei voinut Wilmaan edes vaivautua. Minä palvelin whatsappissa. Kiitos. Eräs kimpaantui, kun käytin hänen oppilastietoihin ilmoittamaansa puhelinnumeroa. Olisi pitänyt ymmärtää, ettei sitä saa käyttää. Kiitos. Kolmas kieltäytyy korvaamassa oppilaan pilaamaa kirjaa. Neljäs syyttää opettajia siitä, että 16v nuorukainen ei ole saanut riittävästi apua koulussa esimerkiksi sen ymmärtämiseen, ettei muita kiusata tai koulun sääntöjä muuten rikota. Kiitos kovasti. Muista en ole sitten juuri mitään kuullut. Ehkäpä tekevät yhteistyötään hiljakseen kotona, en tiedä.

Eipä kyllä tänä vuonna juuri huvittanut kiitellä. Kerran nuorena opena laitoin pitkän viestin kuluneesta vuodesta, kiitin ja tsemppasin tulevaan ja toivottelin hyvät kesät. Yhtään kiitoksen sanaa en saanut takaisin. Totesin, että antaa olla.

Vierailija
36/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin valitetaan koko vuosi, että tulee liikaa viestejä sinne.

Vierailija
37/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yläkoulun ope

Yhteistyöstä.

No siitäpä ei usein merkkejä näy.

Eräskään huoltaja ei voinut Wilmaan edes vaivautua. Minä palvelin whatsappissa. Kiitos. Eräs kimpaantui, kun käytin hänen oppilastietoihin ilmoittamaansa puhelinnumeroa. Olisi pitänyt ymmärtää, ettei sitä saa käyttää. Kiitos. Kolmas kieltäytyy korvaamassa oppilaan pilaamaa kirjaa. Neljäs syyttää opettajia siitä, että 16v nuorukainen ei ole saanut riittävästi apua koulussa esimerkiksi sen ymmärtämiseen, ettei muita kiusata tai koulun sääntöjä muuten rikota. Kiitos kovasti. Muista en ole sitten juuri mitään kuullut. Ehkäpä tekevät yhteistyötään hiljakseen kotona, en tiedä.

Eipä kyllä tänä vuonna juuri huvittanut kiitellä. Kerran nuorena opena laitoin pitkän viestin kuluneesta vuodesta, kiitin ja tsemppasin tulevaan ja toivottelin hyvät kesät. Yhtään kiitoksen sanaa en saanut takaisin. Totesin, että antaa olla.

Olet näköjään aika leipääntynyt työhösi. Se on surullista.

Vierailija
38/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä elät vielä vanhassa ajassa. Päivitähän tietosi.

Vierailija
39/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain olen töitä koulupäivien ajaksi, kesä menee työttömänä. Tämä on monen olen kohtalo. Mutta eihän vanhemmat toisten sopimuksia voi tietää.

Eli hyvin kaukana tosta 3kk vapaasta.

Vierailija
40/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain töitä koulupäivien ajaksi, kesä menee työttömänä. Tämä on monen olen kohtalo. Mutta eihän vanhemmat toisten sopimuksia voi tietää.

Eli hyvin kaukana tosta 3kk vapaasta.

Mulla sama juttu, viranhaltija tulee kesäksi töihin ja jatkaa syksyllä vanhempainvapaata. Onneksi sain syksystä viran ja ensi kesänä ekaa kertaa palkallinen kesäloma opena.