Kauanko kissa voi olla yksin ?
Kauanko kissa voi olla yksin?
Jos olette ihan rehellisiä, niin kauanko kissanne on ollut yksin ja jos on ollut pidemmän ajan,
niin onko tullut vahinkoa kissalle ?
Olisko paha tilanne jos on usempi hikkalaatikko , vettä ja automaatti kuivaruokinta laite.
Terveisin,
Nyt tuli hoitajapula katillekin.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
riippuu kissasta. jotkut tarvii lääkkeitä säännöllisesti. mutta omiani en jättäis 12h pitemmäks yksin, rakastan niitä 😺😸
Kuka vaihtaa raikaan veden? Juotko itse huonen läpöistä vetti joka seisonut 24h. Syötkö itse kuivamuonaa 24h. Kakatko itse vanhan kakkasi päälle? Jos otat kissan ja koti olet pois.Hanki hoito ketju,joka käy kissan astia kakka paakut ja pisupaakut poistamassa. Joka vaihtaa raikkaan veden aamuin illoin.Joka antaa märkä ruokaakin .Jos se on mahdotonta joku käy kotini aamulla ja illalla kun olet yön pois? Jätä suosiolla kissa hankimatta ja hanki pehmolelu itsellesi,Sen voi jättää yksin 24h ja pitemmäksikin aikaa!Eikä kissan kusi haise sitten rappukäytävän asti!
No jopas, kiehautti !
Mutta tuosta haju asiasta - meillä laitettiin pelletti vessa ( jossa on siis väipohjana reijitetty vati ) ja puupelletti hiekkana. Ei muuten haise enää kusi.
Tuo ruokinta juttu on kissa kohtainen.
Meillä on ihan samanlaisen vessasysteemi ja silti kissankusi haisee näin kuumalla ihan järkyttävästi...
Tämä onkin näin kuumalla ihan kamala ongelma, asumme seitsemänkerroksisen kerrostalon ylimmässä kerroksessa ja haistan meidän kissan kusen hajun kun astun sisälle kerrostalon ensimmäiseen kerrokseen. Talossa ei ole muita kissoja. Ideoita kissan pissan ja kakan hajuun näillä helteillä?
Meillä ei haise koskaan. Kait sä ostat eläinkaupan hiekkaa ja astia e saa olla vanha eli pohja ei saa olla naarmuinen.
Vierailija kirjoitti:
No tästä on aikaa, mutta meillä oli kaksi kissaa. Olivat pahimmillaan viikon kaksistaan. Joka päivä kuitenkin kävi kissojenhoitaja tyhjentämässä astian ja ruokkimassa kissat. Kun palattiin reissusta, kissat olivat niin, etteivät huomannetkaan meitä kunnes taas leppyivät.
Tiedän, saan alapeukkuja.
Alapeukku tosiaan siitä, ettei nämä kissat kaksistaan ollut, kun hoitaja kävi kuitenkin tsekkaamassa ja ruokkimasa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
riippuu kissasta. jotkut tarvii lääkkeitä säännöllisesti. mutta omiani en jättäis 12h pitemmäks yksin, rakastan niitä 😺😸
Kuka vaihtaa raikaan veden? Juotko itse huonen läpöistä vetti joka seisonut 24h. Syötkö itse kuivamuonaa 24h. Kakatko itse vanhan kakkasi päälle? Jos otat kissan ja koti olet pois.Hanki hoito ketju,joka käy kissan astia kakka paakut ja pisupaakut poistamassa. Joka vaihtaa raikkaan veden aamuin illoin.Joka antaa märkä ruokaakin .Jos se on mahdotonta joku käy kotini aamulla ja illalla kun olet yön pois? Jätä suosiolla kissa hankimatta ja hanki pehmolelu itsellesi,Sen voi jättää yksin 24h ja pitemmäksikin aikaa!Eikä kissan kusi haise sitten rappukäytävän asti!
No jopas, kiehautti !
Mutta tuosta haju asiasta - meillä laitettiin pelletti vessa ( jossa on siis väipohjana reijitetty vati ) ja puupelletti hiekkana. Ei muuten haise enää kusi.
Tuo ruokinta juttu on kissa kohtainen.
Meillä on ihan samanlaisen vessasysteemi ja silti kissankusi haisee näin kuumalla ihan järkyttävästi...
Tämä onkin näin kuumalla ihan kamala ongelma, asumme seitsemänkerroksisen kerrostalon ylimmässä kerroksessa ja haistan meidän kissan kusen hajun kun astun sisälle kerrostalon ensimmäiseen kerrokseen. Talossa ei ole muita kissoja. Ideoita kissan pissan ja kakan hajuun näillä helteillä?
Meillä ei haise koskaan. Kait sä ostat eläinkaupan hiekkaa ja astia e saa olla vanha eli pohja ei saa olla naarmuinen.
Ostan eläinkaupan pellettejä, myös paakkuuntumatonta hiekkaa ja muita on kokeiltu. Hiekkalaatikko uusin vuosittain. Jätökset korjaan aina tapahtuman jälkeen ja tarkistan aina kotoa lähtiessä että hiekka on puhdas jätöksistä. Tai siis pelletti nykyään. Sitä on paksu kerros ja vaihdan sen kokonaan joka kolmas päivä uuteen. Ja silti se haju tulee :(
Ei sitä kissanpissan hajua pysty kokonaan neutralisoimaan. Se on se hinta, jonka kissan omistajana joutuu maksamaan. Jos haluat hajuttoman lemmikin, niin ota koira, joka tekee kaikki tarpeensa ulos tai hevonen, joka elää tallissa.
Maksimissaan 24h pois kotoa, ei kyllä kovin paljoa enempää saisi olla. Meillä kaksi kissaa, jos olemme yön yli pois niin jätämme neljä kuppia vettä, paljon naksuja ja on kaksi hiekka-astiaa. Meillä on onneksi vakihoitaja Pawshaken kautta johon kissat tottuneet.
Vierailija kirjoitti:
Maksimissaan 24h pois kotoa, ei kyllä kovin paljoa enempää saisi olla. Meillä kaksi kissaa, jos olemme yön yli pois niin jätämme neljä kuppia vettä, paljon naksuja ja on kaksi hiekka-astiaa. Meillä on onneksi vakihoitaja Pawshaken kautta johon kissat tottuneet.
Siis mikä on,, i vakihoitaja Pawshaken kautta ?
Mietin edelleen kissan hankintaa, mutta kyllähän työssä käyvän kissan omistaja on väkisinkin 9 -12 tuntia poissa kotoa. Siinä jos on jotain sosiaalista elämää, niin helposti tulee tunteja lisää.
Jokainen olento kaipaa välittäjää ja huolehtijaa. Vaikkakin välillä rauhaa, meluttomuutta. Entä jos eläimelle tulee kipuja, kun omistaja on poissa ja pitää saada apu. Kannattaa huolehtia riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Kissa kiintyy ihmiseen. Ei pärjää yksin kuin joku 8 t.
Onhan noita eläinhoitoloita, johon kissan voi viedä
No just joo! Kyllä mun kisu ainakin ois aivan kauhuissaan sellasessa hoitolassa! Jollekin sopivalle kaverille tai sukulaiselle hoitoon hänen kotiinsa, tai sitten hoitaja käymään.
Vuorokausi sanoo eläinsuojelulaki. Mun kissa on ollu joskus kahen yön yli, mutta sitten se on kyllä loukkaantunut kun tulen. Sillä on normaalistikin kaksi hiekkalaatikkoa. Oon aatellu mukavuutta, että jos en aina kerkiä heti putsaamaan.
Meillä kissat olleet maksimissaan 2 vrk keskenään. Ovat olleet perusterveitä ja heillä on seuraa toisistaan. Meillä on aina kaksi isoa hiekkalaatikkoa käytössä ja kissoilla on muutenkin hyvät oltavat esim. pääsy ulkohäkkiin päivittäin, joka on myös turvallinen.
Elämän varrella on ollut useampi kissa ja ovat eläneet yli kesimäämäisen kissan eliniän. Itse en automaattisesti tuomitsisi heitä joiden kissat ovat joskus "yksin" pidempään kuin 24h. Päivittäinen ravinnonlaatu, hygienia, terveydenhoito ongelma tilanteissa ja päivittäinen mahdollisuus ulkoiluun ja virikkeisiin tärkeämpi mielestäni kuin tuijottaminen tunteja.
Eivät ole olleet yhtään yötä yksin. Kolme ragdoll kissaa meillä.