Kauanko kissa voi olla yksin ?
Kauanko kissa voi olla yksin?
Jos olette ihan rehellisiä, niin kauanko kissanne on ollut yksin ja jos on ollut pidemmän ajan,
niin onko tullut vahinkoa kissalle ?
Olisko paha tilanne jos on usempi hikkalaatikko , vettä ja automaatti kuivaruokinta laite.
Terveisin,
Nyt tuli hoitajapula katillekin.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
riippuu kissasta. jotkut tarvii lääkkeitä säännöllisesti. mutta omiani en jättäis 12h pitemmäks yksin, rakastan niitä 😺😸
Kuka vaihtaa raikaan veden? Juotko itse huonen läpöistä vetti joka seisonut 24h. Syötkö itse kuivamuonaa 24h. Kakatko itse vanhan kakkasi päälle? Jos otat kissan ja koti olet pois.Hanki hoito ketju,joka käy kissan astia kakka paakut ja pisupaakut poistamassa. Joka vaihtaa raikkaan veden aamuin illoin.Joka antaa märkä ruokaakin .Jos se on mahdotonta joku käy kotini aamulla ja illalla kun olet yön pois? Jätä suosiolla kissa hankimatta ja hanki pehmolelu itsellesi,Sen voi jättää yksin 24h ja pitemmäksikin aikaa!Eikä kissan kusi haise sitten rappukäytävän asti!
No jopas, kiehautti !
Mutta tuosta haju asiasta - meillä laitettiin pelletti vessa ( jossa on siis väipohjana reijitetty vati ) ja puupelletti hiekkana. Ei muuten haise enää kusi.
Tuo ruokinta juttu on kissa kohtainen.
Meillä on ihan samanlaisen vessasysteemi ja silti kissankusi haisee näin kuumalla ihan järkyttävästi...
Näillä helteillä ei edes päivää. On saatava tuuletusta.
Maksimissaan 24h. Meillä on ollut pisimmillään 16h.
Eihän se siitä ollut moksiskaan, mutta mä itse ajattelen niin että kun se lemmikki hankitaan siitä myös huolehditaan.
Pidemmillä reissuilla meillä tulee hoitaja kotiin ja siis hoitaja myös yöpyy meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kompakysymys: miksei ole avustakissoja?
Koska kissojen aivokapasiteetti ei riitä yksinkertaistenkaan asioiden oppimiseen. Kissanomistajien kielelle käännettynä kissat ovat "itsenäisiä".
Miksi hyppiä ihmisen käskyjen mukaan kun voi olla niiden palveltavana?
Rakkaudesta omaa ihmistään kohtaan. Kaipaamalla virikkeitä ja nauttimalla yhteisestä tekemisestä oman ihmisensä kanssa. Tuntemalla tasa-arvoa ei ylemmyyttä omaa ihmistään kohtaan. Haluamalla kuulua omien laumaan ja palvella kaikkien yhteistä hyvää. Muutamia syitä miksi koira on ihmisen paras ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
riippuu kissasta. jotkut tarvii lääkkeitä säännöllisesti. mutta omiani en jättäis 12h pitemmäks yksin, rakastan niitä 😺😸
Kuka vaihtaa raikaan veden? Juotko itse huonen läpöistä vetti joka seisonut 24h. Syötkö itse kuivamuonaa 24h. Kakatko itse vanhan kakkasi päälle? Jos otat kissan ja koti olet pois.Hanki hoito ketju,joka käy kissan astia kakka paakut ja pisupaakut poistamassa. Joka vaihtaa raikkaan veden aamuin illoin.Joka antaa märkä ruokaakin .Jos se on mahdotonta joku käy kotini aamulla ja illalla kun olet yön pois? Jätä suosiolla kissa hankimatta ja hanki pehmolelu itsellesi,Sen voi jättää yksin 24h ja pitemmäksikin aikaa!Eikä kissan kusi haise sitten rappukäytävän asti!
No jopas, kiehautti !
Mutta tuosta haju asiasta - meillä laitettiin pelletti vessa ( jossa on siis väipohjana reijitetty vati ) ja puupelletti hiekkana. Ei muuten haise enää kusi.
Meillä on ihan samanlaisen vessasysteemi ja silti kissankusi haisee näin kuumalla ihan järkyttävästi...
Tämä onkin näin kuumalla ihan kamala ongelma, asumme seitsemänkerroksisen kerrostalon ylimmässä kerroksessa ja haistan meidän kissan kusen hajun kun astun sisälle kerrostalon ensimmäiseen kerrokseen. Talossa ei ole muita kissoja. Ideoita kissan pissan ja kakan hajuun näillä helteillä?
Vierailija kirjoitti:
Kissa kiintyy ihmiseen. Ei pärjää yksin kuin joku 8 t.
Onhan noita eläinhoitoloita, johon kissan voi viedä
Ne on maaseudulla ja sinne pääsisi vaan omalla autolla ja ne velottaa ihan järkyttävät hinnat. Kissat harvemmin koetaan sen hinnan väärtiksi kun ne on ilmaiseksi saatukin.
Vuorokauden verran olivat omat kissani aikoinaan keskenään. Hyvin pärjäsivät aina tuon yhden yön.
Lomareissun ajaksi palkkasin usein 4H-kerhosta hoitajan, ja sainkin saman hoitajan useampana vuonna peräkkäin, mikä oli mukavaa. Maksaa jonkin verran, mutta omat kokemukseni näistä ovat hyviä. Vilkkaimpina loma-aikoina voi kuitenkin olla haastavaa saada hoitajaa, ellei varaa ajoissa.
Välillä sain myös jonkun ystävistäni asumaan asunnossani matkan ajan, mikä oli tietysti ihan ideaali vaihtoehto.
Mutta matkat kissojen omistajana eivät ole ihan simppeleitä järjestää, mikäli kissoja ei ole mahdollista ottaa mukaan esim. mökille. Tätä kannattaa ajatella jo siinä vaiheessa, kun lemmikin ottaa.
Ei ole enää kissaa, mutta kaksi vuorokautta oli meillä maksimi. Hiekkisten siivous juuri ennen lähtöä ja riittävästi kuivamuonaa ja raikasta vettä pariinkin kuppiin. Yleensä meidän takaisin tullessa halusi ensimmäisenä ulos, kun pitkästyi kai sisällä.
OLEN kissaihminen ja mulla on 6 leikattua kissaa.Riippuu kissasta kauanko voi olla yksin.JOTKUT PÄRJÄÄ PÄIVÄN TAI PARI kunhan on vettä ja ruokaa,Jotkut pärjää vähemmän aikaa,Semmoset sylikissat jotka ovat tosi riippuvaisia ihmisestä,Mul on monenlaatuisia kissoja.Kaikille niille on yhteistä että kissat ovat ihania ja älykkäitä,
Meillä on ollut kaksi päivää, mutta yhden yön yli. Eli aamulla lähdetty ja tultu seuraavana iltana. Jos on pidempi aika niin sitten joku hoitaja käy. Meidän kissat ei juo kupista, vaan esim.saunan kiulusta, koiran kupista jne. Eivätkä juo raikasta vettä.
Hei se eläinsuojelulaki on ihan syystä olemassa. Kissaakin pitää käydä katsomassa kerran vuorokaudessa, vaikka kuinka olisi mainetta itsenäisenä lemmikkinä. Kissakin tarvitsee raikasta vettä, ruokaa, seuraa ja puhtaan vessan. Lemmikkiä hankkiessa pitäisi tähdätä eläimen onnellisuuteen ja terveyteen, ei vain siihen että se jotenkuten selviää hengissä.
Kunto pitää tarkistaa kerran vuorokaudessa myös siksi, että kissa voi loukata itsensä tai sairastua. Esimerkiksi virtsavaivojen kanssa kärvistely voi osoittautua eläimelle kohtalokkaaksi jos jeesiä ei saa ajoissa.
Ajatus siitä että kissa selviää viikon huoneenlämpöisellä, kuppiin limoittuneella vedellä, raolleen jätetyllä ikkunalla ja härskiintyneellä raksukasalla joutaa romukoppaan. Jos on vaikeuksia löytää hoitajaa niin tehkää etsivätyötä esimerkiksi facebookissa, sieltä löytyy monia ryhmiä joissa ihmiset auttavat toisiaan lemmikkien kanssa. Myös kissoille on hoitolapaikkoja kuten koirillekin. Google laulamaan ihmiset!
Vuorokaudeksi voisin jättää, mutta en juuri sen pidemmäksi aikaa ilman, että joku käy siivoamassa vessan ja katsomassa,että kaikki ok. Meillä on älykuivaruoka-automaatti ja se on kyllä hyvä laite, jos joutuu joskus olemaan pois vähän pidempään. Mutta en edes sen kanssa jättäisi moneksi päiväksi yksin kotiin.
Itse en ole jättänyt kissojani yksin kuin korkeintaan yön yli. Eli niin, että joku on käynyt illalla katsomassa, että kaikki on kunnossa, kupeissa kuivaruokaa ja vessat siistit ja sitten aamulla taas sama tarkistus ja märkäruokaa kissoille. Yhtään pitemmäksi aikaa ei tulisi mieleen jättää, kun koskaan ei tiedä, mitä voi sattua. Meilläkin pari ihan puskista tullutta rajua vatsatautia, jotka alkaneet yöllä, ja aamulla on kissa ollut siinä kunnossa, että eläinlääkäriin on menty tiputukseen. Vuorokausi tai kaksi, niin olisi ollut entinen kissa. Kertaalleen toinen sankari onnistui tippumaan jotenkin hassusti vuodesohvan taakse niin, ettei meinannut päästä sieltä pois. Ei olisi kiva sekään, jos olisi siellä pari päivää jumissa ja hädissään.
Vanhempieni kissaa käyny hoitamassa joka toinen päivä, hyvin pärjännyt, ruokaa riittää ja juomista, jättää vaikka vettä pikkasen hiljaa valumaan, ei se ole ku parisataa litraa per päivä kun sitä menee, jos se vesi huolestuttaa. Piharuokia voi sit mahdollisesti käydä muutkin syömässä, linnut, siilit, muut kissat tai vaikka naapurin saita isäntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jopas, kiehautti !
Ideoita näin kuumalla tuon hajun poistamiseksi?
Ksun voi jättää helteellä yksin korkeintaan päiväksi ja tuuletus pitää olla kunnossa ja tietysti vettä ja ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jopas, kiehautti !
Tämä onkin näin kuumalla ihan kamala ongelma, asumme seitsemänkerroksisen kerrostalon ylimmässä kerroksessa ja haistan meidän kissan kusen hajun kun astun sisälle kerrostalon ensimmäiseen kerrokseen. Talossa ei ole muita kissoja. Ideoita kissan pissan ja kakan hajuun näillä helteillä?
Paremaa hiekkaa, enemmän hiekkaa laatikkoon ja siivoaminen monta kertaa päivässä - mieluiten heti, kun pissat tai kakat tulee tai ainakin juuri ennen kotoa lähtemistä ja heti paluun jälkeen. Meillä vessat siivotaan vähintään kolmesti päivässä ja hiekkaa on aina todella paksu kerros, että saavat kunnolla peitettyä - ei haise edes herkkänenien mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Useampi hiekkalaatikko sotkee kissan ajatuksen siitä, mihin on soveliasta asioida. Jatkossa saatat löytää tuotteet mistä tahansa, ja se on sulle ihan oikein.
Jaa että useamman kissan taloudessa pitäisi olla vain yksi vessa? Kyllä sitä suositellaan ihan oikeasti, että kissalla olisi kaksikin vessaa käytössään. Jos useampi kissa, niin sitten useampi vessakin.
Mun kissat on terveitä, eivätkä tarvitse mitään säännöllistä lääkitystä tms. Voin jättää ne ihan helposti 24-36 tunnin ajaksi yksin, kunhan vessaT on puhtaat, vesiastia täytetty ja ruokaa riittävästi. Eivät ole moksiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kompakysymys: miksei ole avustakissoja?
Koska kissojen aivokapasiteetti ei riitä yksinkertaistenkaan asioiden oppimiseen. Kissanomistajien kielelle käännettynä kissat ovat "itsenäisiä".
Meillä on hoitajakissa. Vahtii dementikon yöhortoiluita, kulkee perässä ja käy tarvittaessa herättämässä jonkun muun, jos näyttää siltä, että dementikko on ihan pihalla, ei tiedä, mitä tekee tai ei löydä takaisin sänkyynsä. Ei tarvinut edes kouluttaa, oppi itse ja hoitaa hommansa uskollisesti.
No kun kukaan ei halua tulla hoitamaan kissaa. Kaikki kysyvät vaan söpöä koiraa ulkoiluseuraksi.