Isot,rojua magneetin lailla keränneet kirjahyllyt ovat nykyään ongelma joista koetetaan päästä eroon Roskalava-ryhmissäja kierrätyskeskuksissa
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Missähän kierrätyskeskuksessa näitä kirjahyllyjä on? Lundiaa etsiskelin, niin juu ei oo moneen vuoteen hyllyksi asti osia. Ei viitsi ostaa yhtä osaa kerrallaan. Kunnon kirjahyllyjä on todella vaikea löytää. Tuollaisia koristehyllyjä, mihin pannaan telkkari ja krääsää kyllä löytyy, mutta ei kirjahyllyjä. Ne koristehyllyt eivät kestä kirjojen painoa.
Ainakin Espoon Nihtisillan kierrätyskeskuksessa on iso valikoima Lundiaa. Juuri itsekin sinne vein muutaman ylimääräiseksi jääneen hyllylevyn.
Kun aikoinaan muutin ulkomaille asumaan, ensimmäisessä kodissani/ kodissamme oli puusepän mittojen mukaan tekemä, valtavan tyylikäs ja kaunis boiserie....Olohuoneemme oli todella iso, joten se sopi sinne hyvin. Muu sisustus oli myöskin pitkälti samaa tyyliä.
Meillä on Myrna-astiasto kunniapaikalla kirjahyllyn peilivitriinissä.
Vierailija kirjoitti:
Just aloin katselee että voi alkaa raknetaa boknäs huonetta.
Saako noita siis nyt jostain edullisesti käytettynä?
Tää on kyllä ainoa poikkeus. Osasit sitten juuri vetää tämän kyseisen kirjahyllyn mukaan.
Ei saa halvalla mistään.
Minnimaaria kirjoitti:
Niin siis ap puhuu niistä kirjahyllyn nimellä myytävistä, yhden seinän täyttävistä hirvityksistä joissa on yleensä vitriinikaappi? Samanlaisista joka hallitsee 80vuotiaiden vanhempieni olohuonetta täynnä koulukuvia, hääkuvia, ylioppilaskuvia seuranaan Espanjan lomalta tuttu nukke ja Silja Linen tuhkakuppi.
Mä veikkaan, että nämä vielä nousevat arvoon arvaamattomaan 🤗
Tämä nykyrakentaminen on tosin kauheaa, eikä loppua "tehoneliöille" näy, mutta kunhan 70-luvun erilliskeittiöiset, kunnon pohjalla olevat talot on peruskorjattu, niihin tulee olemaan tunkua. Sitten taas mummon kirjahyllyt kirjoineen ja espanjalaisnukkeineen kelpaavat.
Nostalgiaa, nostalgiaa.
Kirjahylly on kirjoja varten. Voitteko kuvitella, siis se ei olekaan sekalaisen krääsän keskittämispaikka josta ei halua eroon muttei muuallekaan sovi. Ja sehän ei ole kirjahyllyn vika. Sitten: kirjahyllyjä on muunkinlaisia kuin lastulevyisiä tai Ikean halpiksia. Ihan kierrikseltä voi löytyä. Ja lopuksi: on kirjoja ja kirjoja. Kerään antikvaarisia helmiä, ensipainoksia ja erikoisuuksia, mihin tuo arvotavara pitäisi muodikkaasti sitten sijoittaa? Vanhin taitaa olla 1700-luvun lopulta, sitten kattava käsikirjasto historiasta, tekniikasta ja politiikasta sekä elämänkertoja. Käytän näitä välillä lähteenä eri projekteissa. Siksikin niitä on tarve säilöä vaikka toki on kertaalleen luettu. Tuntuu nyt siltä että joku luulee että kioskipokkarit, Valittujen Palojen kirjavaliot ym ovat kirjoja, jolloin kirja kuin kirja, ja kaikki samaan kategoriaan, niinkö? Eikä liioin kiinnosta onko itsensä sivistäminen muodissa, urpous ja hölötys vissiin kylläkin heti jos joku urpo hölöttäjä vaan niin määrää.
Hävitin kirjat ja kirjahyllyt 10 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ei kirjahylly ole ongelma vaan se että niihin kerätään rojua. Kirjahylly on kirjojen paikka, ei rojun.
Kerran-kaksi luettu kirja on rojua. En minä ainakaan palaa jo luettuun uudelleen ja uudelleen, koska on niin paljon minulle täysin uuttakin luettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Hävitin kirjat ja kirjahyllyt 10 vuotta sitten.
Se on sun ongelmasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kirjahylly ole ongelma vaan se että niihin kerätään rojua. Kirjahylly on kirjojen paikka, ei rojun.
Kerran-kaksi luettu kirja on rojua. En minä ainakaan palaa jo luettuun uudelleen ja uudelleen, koska on niin paljon minulle täysin uuttakin luettavaa.
Minä palaan. Ostan vain kirjat, jotka olen jo lukenut vähintäänkin sen pari kertaa. Eri asia toki niille hamstereille, jotka ei osaa käyttää kirjastoja tai äänikirjapalveluja, ja hyllyt notkuvat ties mitä draamaa ja unohdettujen julkkisten elämänkertoja. Myös joitakin alaan liittyviä kirjoja löytyy, niistä on hyvä vähän väliä kertailla jo unohtuneita asioita
Ai sellainen jossa on tv ja sitten patsaita,valokuvia ym? Vanhuksilla ainakin vielä näkee tai sitten päihderiippuvaisilla sosupummeilla jotka haali vaan jotain kierrätyskeskuksesta.
Hmm, nyky asunnot on pieniä eikä niissä ole juuri komeroitakaan valmiina. Kirjahyllyt on kyllä kapeita ja siinä mielessä eivät vie lattiapinta-alaa-alaa, ehkäpä siitä voisi saada säilytyskalusteen muille tavaroille, jotkut liukuovet vaikka sermistä vois askarrella siihen eteen.
Missä???? Olen yrittänyt metsästää tälläistä, mutta hintapyyntö on aina todella kova.
Seinän vieressä lisää äänieristystä vanhassa talossa. Funkkistalo Helsingin kantakaupungissa, rakennettu 1930-luvulla.