Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isot,rojua magneetin lailla keränneet kirjahyllyt ovat nykyään ongelma joista koetetaan päästä eroon Roskalava-ryhmissäja kierrätyskeskuksissa

Vierailija
03.06.2022 |

Mutta kuka semmoisen rotiskon tahtoo?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis ap puhuu niistä kirjahyllyn nimellä myytävistä, yhden seinän täyttävistä hirvityksistä joissa on yleensä vitriinikaappi? Samanlaisista joka  hallitsee  80vuotiaiden vanhempieni olohuonetta täynnä koulukuvia, hääkuvia, ylioppilaskuvia seuranaan Espanjan lomalta tuttu nukke ja Silja Linen tuhkakuppi.

Vierailija
42/75 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on juuri tuollainen iso kirjahylly, johon olen kypsähtänyt jo joskus +10 vuotta sitten. Mutta silloin siihen hankittiin maitolasiset ovet, että saatiin se iso värikäs pinta (kirjoja) piiloon ja keskiosaan tuli pari riviä vetolaatikoita. Pelkästään näihin meni 2000€, mikä oli silloin +10 sitten iso raha. Niin jotenkin ei raaskisi luopua ja menisihän siihen uuteen, pienempään hyllyyn muutama tonni myös. 

Aina kun asunnonmyynti-ilmoituksissa tulee vanhaan joku vanhojen ihmisten asunto, pelkään että meillekin käy niin. Että lopulta meidän koti on täynnä jotain vuosikymmeniä vanhoja huonekaluja, kun ei olla raaskittu ostaa uusia, vaikka varaa olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma muuttuu kuten on aina ollut ja kuten on normaalia. Nyt saa tiedon googlesta (esimerkiksi) ja äänikirjat ja musiikin ja lukemisenkin netistä. Kun minä olin nuori, oli iso ero perheissä, joissa ei ollut kirjahyllyä vaan pelkät koristehyllyt, valokuvineen ja kukkamaljakkoineen ja porsliiniastioneen. Mitä te meitä morkkaatte? Jokainen on oman aikansa lapsi. Kasvoin onneksi perheessä, jossa kirjat olivat tärkeitä. Minulla on 3 sisarusta ja olemme kaikki akateemisesti koulutettuja ja kielitaitoisia ja hyvin tienaavia. Väitän, että kirjat silloin olivat osaksi syynä. Ja miten paljon luulet minua (62) kiinnostavan, mitä minun jälkeeni lapseni tekevät 24-osaiselle Grimbergin Kansojen Historialle tai muille sellaisille teoksille (Waltari, Hemingway, Cronin, Tolstoi, tai myös Hietamies, Binchy, Caldwell, Phillips, Pilcher) joita olen aina uudelleen lukenut? Ei voisi vähempää kiinnostaa. Tehköön teoksille hat hyllyille mitä haluavat!

Kirjat kelpaavat vaikka paperinkeräykseen kun kannet irrottaa. Jos ei jaksa sitäkään, voi polttaa sekajätteissä. Minulla on muutama tuhat kirjaa ja ihan yhdentekevää kuinka niille käy kun kuolen. Hyväntekeväisyysjärjestö perii omaisuuden. Enemmän ihmiset elämänsä aikana tuottavat tekstiilijätettä, muoviroinaa, sisustuskamaa ja elektroniikkajätettä.

Vierailija
44/75 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko oikeita kirjahyllyä, vai niitä kirjahyllyn kokoisia tv- ja koriste-esinehyllyjä? Oikeille kirjahyllyille luulisi ottajia ja ostajia löytyvän vielä kuitenkin.

Ei löydy ostajia eikä ottajia. Äidillä oli kallis puinen leveä kirjahylly ja se piti pilkkoa koska kukaan ei huolinut sitä.

Meillä taas pilkottu pari avohyllyä kun ei kelpaa edes ilmaiseksi.

Lastulevyhyllyjä ei tietenkään kukaan kaipaa, mutta Lundiat on puuta ja kelpaavat hyvin vaikka kellarikomeroon tai autotalliin varastohyllyksi. Jos jaksaa maalata, niin niistä saa sisätiloihinkin ihan siistit. Lundian sivuilla on jopa tiedot niistä maalien värisävyistä, jos haluaa maalata vanhoja osia sopimaan yhteen uusien kanssa.

Vierailija
45/75 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

japanissa on nyt vissiin kirjahyllyt muotia että sinne vaan kontti meneen.

Juuri luin, että Japanissa ja Koreassa on innostuttu myös noista Kalevala-lautasista. Kävi jo mielessä, et meenkö lentokentälle etsimään japanilaisia turisteja ja tyrkyttämään niille Kalevala-lautasia ilmaiseksi. Rumia ovat, mutta roskiinkaan ei raaski laittaa. (Koska palamaton jäte pitäisi viedä jonnekin Sorttiasemalle asti.)

Vierailija
46/75 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan sellasen vanhanajan kirjahyllyn kun on kirjoja, klassikoita ja nostalgisia kirjoja MULLE. En luovu niistä. Kun joskus pääsen isompaan asuntoon voisin jopa itse tehdä wanhaan siis 50-60-luvun tyyliin.

Vierailija
47/75 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lundia on edleeen käytössä kirjahyllynä. T. Megaboomer

Sama täällä, vanhemmilta peritty! 

-milleniaali

Lundiaa sen olla pitää! Tyylikäs ja helppo purkaa/koota.

- toinen milleniaali

Hirveen ruma se vaan on, ei sovi oikein kenenkään sisustukseen.

Lapsena oli huoneessa lundian hylly. Ei munkaan mielestä oo oikein nätti. En ostaisi.

Vierailija
48/75 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjahylly on hyödyllinen niille jotka arvostavat hyviä kirjoja ja pystyvät keskittymään lukemaan niitä.

Vierailija
49/75 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteviä ovat. Minulla on kellarissa ja varastossa vanhat isot kirjahyllyt. Sisällä talossa on kirjakaapit lasiovilla kun kyllästyin pölyjen pyyhkimiseen kirjoista. Koriste-esineitä ja muuta roinaa en ole kirjahyllyissäni koskaan pitänytkään. Varastossa ja kellarissa ovat täydellisiä ja hyvän näköisiäkin. Muutama tuttu on ihastellut ideaa. Miksi kaikki pitäisi heittää pois tai polttaa kokkona?

Vierailija
50/75 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sastamalan keskustassa,kirjakauppaa vastapäätä on iso kirppis jolla alakerrassa iso huonekalu varasto.heillä myös kirjahyllyjä ja kalusteita. eli jos sul on pakettiauto niin käy vaikka kesälomal kirppis reissul auki arkisin klo 17 asti. hyväntekeväisyyteen menee raha eli köyhien ruoka apuun. siellä on maalaistyylistä ja retro tavaraa.iso kauppa täynnä.

halvat hinnat,kaikki menee nopeesti.tämä siis kasari ja retro keräilijöille tiedoksi jos kiinnostaa hyllyt ja kalusteet.

Vierailija
51/75 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, näitä näkee nyt lahjoiteltavan paljon. Vanhemmista aika jättää, eikä kukaan tarvitse. En tiedä onko nuoremmalla polvella jo omansa vai eikö nykyään sisustukseen sovi.

Toinen mitä jatkuvasti on tarjolla ilmaiseksi, on pianot. Eikö ne mahdu nykyajan 25 neliöisiin "kaksioihin" vai eikö soittoharrastus ole muotia?

Pianoille ei ole tilaa ja nykyään käytetään pieniä sähköpienoja tms. Painava epävireessä oleva piano on jätettä. Ei kukaan jaksa nähdä vaivaa sen kantamiseen uuteen asuntoon ja virittämiseen kun kevyen sähköpianon saa uutena parilla sadall.

No ei se nyt (ainakaan ammattimuusikoille) todellakaan ole mikään

'Steinway & sons'...

Vierailija
52/75 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy, miksi päädyin kumppanini kanssa yhteen, on hänen iso, kiihottava kirjahyllynsä.

Se on täynnä kirjoja, tiedättehän <3

Sapioseksuaali

Vierailija
53/75 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjahylly on tavallaan tärkeä asia, itse arvioin esim.potentiaalisen kumppanin sen perusteella, et onko sillä kiinnostavia kirjoja luettuna.yleensä kirjoja lukeva,t on mielenkiintoisia keskustelijoita.

Vierailija
54/75 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy, miksi päädyin kumppanini kanssa yhteen, on hänen iso, kiihottava kirjahyllynsä.

Se on täynnä kirjoja, tiedättehän <3

Sapioseksuaali

Taitaa siis olla varsinainen kirjahylly-fetisisti!

Vierailija
55/75 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti kirjahylly olisi hieno. Sellainen kirjastohuoneessa oleva. Kun taas olohuoneen seinällä oleva sekalaisen romun varastointiin tarkoitettu on jotain ihan muuta.

Mulla on molemmat. Kirjahylly on ihan täynnä kirjoja monessa tasossa, mutta kyllähän siihen kertyy myös korut, rasvapurkit ja synttärikortit. Tosin se on kyllä ihan olkkarissa, mutta sellainen kirjastohuone (ei tietokonetta siellä!) olisi upea.

Vierailija
56/75 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kirjahyllystä Aallon maljakon. Taitaa olla Väinö Kirstinän runosta.

Vierailija
57/75 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän kierrätyskeskuksessa näitä kirjahyllyjä on? Lundiaa etsiskelin, niin juu ei oo moneen vuoteen hyllyksi asti osia. Ei viitsi ostaa yhtä osaa kerrallaan. Kunnon kirjahyllyjä on todella vaikea löytää. Tuollaisia koristehyllyjä, mihin pannaan telkkari ja krääsää kyllä löytyy, mutta ei kirjahyllyjä. Ne koristehyllyt eivät kestä kirjojen painoa.

Vierailija
58/75 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, että oikein ongelma. Ei meillä ainakaan mitään ongelmia kirjahyllyjen kanssa, tuossa ovat eikä olla myymässä/viemässä roskiksille. Ongelma on nykyajan kämpät ja niiden "tehoneliöt". Joutaisivat suolle.

Vierailija
59/75 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

japanissa on nyt vissiin kirjahyllyt muotia että sinne vaan kontti meneen.

Juuri luin, että Japanissa ja Koreassa on innostuttu myös noista Kalevala-lautasista. Kävi jo mielessä, et meenkö lentokentälle etsimään japanilaisia turisteja ja tyrkyttämään niille Kalevala-lautasia ilmaiseksi. Rumia ovat, mutta roskiinkaan ei raaski laittaa. (Koska palamaton jäte pitäisi viedä jonnekin Sorttiasemalle asti.)

Mikset vie kierrätyskeskukseen tai muuhun vastaavaan? Taidettiin lukea sama juttu ja niistä povataan uutta keräilykohdetta. Mietin juttua lukiessani, että mun mielestä ne olivat kauniita ja pitäisipä piipahtaa kierrätyskeskukseen katsomaan löytyykö niitä. :)

Vierailija
60/75 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri pystyasento lisää säilytystilaa. Miksi pitää aina ostaa uusia, tummat voi esim maalata vaaleiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän