Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teille tulee mieleen Italiasta ja italialaisista?

Vierailija
03.06.2022 |

Kertokaa.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaton meteli, mammat ja mammanpojat, historia

Vierailija
82/104 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleinen tyylikkyys ihan kaikessa.  Miehet komeita kuin suoraan dressmann-mainoksesta, naiset kauniita kuin mallikatalogissa, pukeudutaan upeasti, ajetaan hienoilla autoilla, käydään oopperassa, syödään hienoissa ravintoloissa kauniin vanhan kaupungin Piazza di Duomolla jne.

Komeudesta tuli mieleen, että miten kaikki poliisitkin Italiassa ovat niin hyvännäköisiä? :D Tuntuu, että aina kun näkee pollarin, hän voisi olla kuin suoraan jostain mainoksesta.

Mikään ei ole hotimpaa kuin hoikat latinonaiset univormuissa. Huhhuh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit ihmiset ja hyvin prässätyt vaatteet. Kenkäkauppojen ihanat näyteikkunat, vaatteiden tyylikkyys ja yhteensointuvat värit. Italialaisilla on hyvä maku. Museoissa upeat marmoriveistokset, joissa marmori on saatu näyttämään esimerkiksi aivan laskostetulta ohuelta kankaalta. Uimarannoilla hoikat ihmiset ja lomanviettoalueilla söpöt perheet. Positiivinen oli kokemus.

Vierailija
84/104 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rumat ja epäkohteliaat ihmiset, huijaaminen, epärehellisyys, kateellisuus.On sääli,että niin monella on vielä niitä typeriä kliseitä Italiasta. Itselläni vain negatiivisiä kokemuksia heistä.

32v reissannut siellä ja nyt osittain asummekin eikä vieläkään ole tuollaista kokemusta.

Koskaan ei ole huijattu (no olemme kyllä aika valveutuneita joten huijaaminen ei ole helppoa). Kateellisuuteenkaan emme ole törmänneet, päinvastoin kaikki ovat todella ystävällisiä ja avuliaita. Ottivat heti osaksi kyläyhteisöä.

Eikä nuo ole sen rumempia kuin suomalaisetkaan

Minulla samanalaisia kokemuksia. Olen asunut nyt melkein 13 v. Italiassa ja en mihinkään muualle halua. Turistit näkevät eri tavalla kielitaidottomina asioita ja yleistävät koko Italian sellaiseksi mitä turistirysissä kokevat. Heti otettiin osaksi kyläyhteisöä minutkin ja apua saa aina. Ystävällistä ja avuliasta kansaa ja nuoret eivät karju jatkuvasti v-sanoja. 

Ai nytkö itselliselle voimaantuneelle suominaiselle kelpaa apu =D

Mulla on niin paljon munaa etten tee turhia virheitä tietämättömyyttäni vaan pyydän paikallisita apua. Byrokratia, hallinnolliset asiat, kiinteistökaupat, remppahommat, rakennusluvat jne on ihan viisasta tarkistaa paikallise. kanssa. Hyvin on hoitunut. Seuraavaksi residenssi ja auton osto ja rekisteröinti.

Mistä saaduilla rahoilla?

Ihan kuule töissä tienattua rahaa 40 vuoden ajalta.

Lienee täysin vieras asia sulle?

Annat itsestäsi helppoon tottuneen siipeilijän vaikutelman, taidat olla julkisen sektorin turhake. Suhteilla sinne menty chillailemaan verorahoilla ja nyt jatkat sitä chillailua ja pätemistä suomalaisten veronmaksajien rahoilla toisessa maassa. Voi kunpa ne tietäisi mistä kuppasit rahasi.

Vierailija
85/104 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leonardo da Vinci, Medicit, Kolumbus, Boccaccio, Michelangelo, Galileo Galilei, Monteverdi, Albinoni, Rossini, Fellini, Rossellini, de Sica, Umberto Eco, Dario Fo jnejne. Loputon lista taiteen, tieteen, kulttuurin merkkihenkilöitä.

Bernini.

Mussolini, Berlusconi.

Vierailija
86/104 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauneus sen kaikissa muodoissa, siisteys, ilo, ruoka, jäde, loma ja prosecco.

Vierailija
87/104 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpö, arkkitehtuuri, taide, historia, meri, jäätelö, vespat, kauniit ihmiset, sointuva kieli, musiikki, radiokanavat, pinjat, iltakävelyt.

Vierailija
88/104 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rumat ja epäkohteliaat ihmiset, huijaaminen, epärehellisyys, kateellisuus.On sääli,että niin monella on vielä niitä typeriä kliseitä Italiasta. Itselläni vain negatiivisiä kokemuksia heistä.

32v reissannut siellä ja nyt osittain asummekin eikä vieläkään ole tuollaista kokemusta.

Koskaan ei ole huijattu (no olemme kyllä aika valveutuneita joten huijaaminen ei ole helppoa). Kateellisuuteenkaan emme ole törmänneet, päinvastoin kaikki ovat todella ystävällisiä ja avuliaita. Ottivat heti osaksi kyläyhteisöä.

Minulla samanalaisia kokemuksia. Olen asunut nyt melkein 13 v. Italiassa ja en mihinkään muualle halua. Turistit näkevät eri tavalla kielitaidottomina asioita ja yleistävät koko Italian sellaiseksi mitä turistirysissä kokevat. Heti otettiin osaksi kyläyhteisöä minutkin ja apua saa aina. Ystävällistä ja avuliasta kansaa ja nuoret eivät karju jatkuvasti v-sanoja. 

Olen Nr. 41 kirjoittaja. En tiedä mikä on "voimaantunut suominainen". Olen vuodesta 1971 ulkosuomalainen ja 60 vuotiaana muutin Italiaan. Nyt olen 72 v. En jaksa aina kantaa raskaita terrakottaruukkuja, kääntää maata tai pinota valtavaa määrää talvipuita liiteriin. Näihin tarvitsen apua ja saan sitä. Muuten olen reipas leski ja teen hommat itse. Häiritseekö se sinua paljonkin?

Vierailija
89/104 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on niin paljon munaa etten tee turhia virheitä tietämättömyyttäni vaan pyydän paikallisita apua. Byrokratia, hallinnolliset asiat, kiinteistökaupat, remppahommat, rakennusluvat jne on ihan viisasta tarkistaa paikallise. kanssa. Hyvin on hoitunut. Seuraavaksi residenssi ja auton osto ja rekisteröinti.

Olisit opetellut italiaa ennenkuin muutit Italiaan. Minä hoidin itse kaiken arkkitehdin kanssa. Ei ollut mitään byrokratiaa. (Nr.41 kirjoittaja)

Vierailija
90/104 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gelato, una birra, Cicciolina, Valentino Rossi, pasta, mamma mia, stracciatella

Vierailija
91/104 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin nopeasti ja enempää miettimättä 10 sekunnissa: Pizza, pasta, Rooma, mafia, Lago Di Maggiore, Garda, Milano, muoti, Fiat, Ferrari, Vespa, futis.

Vierailija
92/104 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sophia Loren nuorena. Sophia Loren nuorena. Sophia Loren nuorena.

Mieleen tuli myös Sophia Loren. Nuorena.

Vierailija
93/104 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saaduilla rahoilla?

Ihan kuule töissä tienattua rahaa 40 vuoden ajalta.

Lienee täysin vieras asia sulle?

Haukkuuko pikkufasisti siellä italiassakin paikallisia työttömiä vai keskittyykö vain oman maalaisten työttömien osattomien hakuumiseen ja arvosteluun? Mitö teit työssä ollessasi työttömien työllistämiseksi? Otitko esiin palavereissa että nyt otetaan työttömiä töihin. Etkö? Ällöttävä tyyppi. Oikea suomen lahja italialle. Kyllä ne huomaa siellä.

Vierailija
94/104 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parman kinkku

Vierailija
95/104 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lago di Garda, Sardinian upeat rannat, hyvä ruoka, jalkapallo, Ferrari, saapas ja mafia.

Vierailija
96/104 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän mahtaisi olla pizzan %-osuus ensimmäisenä vastauksena? Yli 50?

Vierailija
97/104 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mafia ja kiukkuiset mummot

Vierailija
98/104 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan asuin muutaman vuoden Sveitsissä ja mieleeni jäi, kun ensimmäisen kerran  ajoimme joskus maaliskuun alussa San Bernardinon tunnelin läpi kohti Italiaa viikonloppureissulle.

Vähän harmaa ja kylmä keskieuroopan lopputalvi vaihtuu kerralla Välimeren kevääksi.

Jokainen tämän kokenut tietää fiiliksen.

Vierailija
99/104 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sophia Loren nuorena. Sophia Loren nuorena. Sophia Loren nuorena.

Mieleen tuli myös Sophia Loren. Nuorena.

Tämä on hyvä:)

Vierailija
100/104 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makarooni, mafioosot ja parmankinkku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän