Miten jaksan taas tehdä koko ajan ruokaa kun lapset on kesän kotona
Kommentit (45)
Onko perheessä toista aikuista jakamassa ruoanlaittovastuu?
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä muo lapset ovat? Meillä piti alkaa laittaa ruokaa n. 10-vuotiaana, helppoja ruokia tietysti. Äiti oli periaatteessa yh, kun isä oli ulkomailla töissä. Äidilläkään ei ollut lomaa kuukautta enempää.
Vanhempi on 23, ja pääsi kuin pääsikin nyt kuudennelle luokalle. Tyttäreni täytti just 18, mutta on hieman isoveljeään kehityksessä jäljessä...ja jäi edelleen kansakoulun toka luokalle.
Vierailija kirjoitti:
Me pääkaupunki seutu asukaat joilla alaikäsiä lapsia ja jompi kumpi vanhemista kotona.Emme jää makaa kotin .Vaan aamupuro ja ulos vimeistän kello 9.Suntaamme mahtaviin Helsingin kaupungin yllä pitämiin lasten leikki puistoihin.Alle 17 vuotiaat saa siellä ruuan.Oma lautanen lusikka ja vesi pullo mukaan. Mikä on hauskempaa kuin pitää kinni ajasta ,ajan halinnasta ja mennä leikki puiston.Kaikille alle 17v.ilmainen lounas.Ei tarvitse mietiä lounaan tekoa. Aikuinen kestää lounaan vaikka,edellisen päivän loput päivälisestä otaa itselle mukaan.Mikro kun löyty joka leikki puisto,Wc ja todella lisää saa vettäkin,heidän tiloista.Useimissa puistoissa on kahluu allas.
Tätä tehtiin jo mun lapsuudessa 60-luvulla. Mummo vei meidät 5 serkusta joka päivä puistoon syömään.
Itse en koe ruuanlaittoa ongelmaksi, ei mulla mene keittiössä arkisin kuin max 30 min per ateria jos alusta saaka teen. Lämmitys 5 min. Saatan sitten sunnuntaisin hauduttaa 4 pvän ruuat kerralla, valmisteluihin yht tunti
Tavallista kotiruokaa syömällä ihminen lihookin muodottomaksi.