Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänäkään vuonna koulu ei kutsunut kevätjuhlaan

Vierailija
03.06.2022 |

Niin surullinen ja vihainen olo. Kahden koronavuoden jälkeen olisi vihdoin ollut mahdollisuus kevätjuhliin, mutta meidän lasten koulu kutsuu vain tiettyjen luokkien vanhemmat. Kaikkien muiden fb laulaa ihanaa tunnelmointia kevätjuhlista, lehdissä Jarmo Limnel hehkuttaa kevätjuhlia, Maaret Kallio kirjoittaa tunteikkaasti kevätjuhlista. No, tämä kaikki ihanuus jäi taas kerran itseltäni väliin. Vanhin lapsi kolmosella, enkä yhteenkään kevätjuhlaan ole päässyt. Miten teidän muiden koulussa tämä on järjestetty? Mitä fiiliksiä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei järjestetä kevätjuhlaa johon vanhemmat olisi tervetulleita. Minulle, ujolle ihmiselle se oli helpotus.

Vierailija
2/10 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinne kevätjuhliin kenenkään pakko ole mennä eikä kenellekään tarvi mitään sanoa, jos sinne menee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen koulussa myös vaan tietyt luokat saa kevätjuhlat, eli ensi vuonna on sitten teilläkin juhlien vuoro. Ei ne kevätjuhlat mikään kummallinen kokemus ole loppujen lopuksi. Mä en edes nähnyt lavalle täpötäyden salin perältä, lapset yleisössä itkee ja mökyää, niin että hyvä jos esityksiä edes kuulee...

Vierailija
4/10 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meilläkään. Lapset 2 ja 3 luokilla, isomman joulujuhla on ainut missä olen käynyt.

Vierailija
5/10 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on tilanpuutteesta useimmiten. Jos koulussa on lapsia 300, pitäisi löytyä tilat ainakin 600 ihmiselle, se ei aina onnistu.

Vierailija
6/10 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se vähän möh, kun jo kertaalleen luvattu ekaluokan kevätjuhla muuttuikin ilman vieraita koulupäivän keskellä pidettäväksi. Lapsi lopetti päiväkotiuransa niinkin juhlavasti kuin että käytiin 2,5 kk poissaolon jälkeen hakemassa muutamat askartelut päikyltä, eskarin päätöstä juhlistivat katsomalla Teamsista toisten ryhmien laulua, tänä keväänä pääsivät sentään lapset saliin laulamaan mutta vanhempia ei tosiaan kutsuttu lainkaan. Minun elämäni ei siitä kummemmaksi muutu, mutta ekaluokkalainen muistaa itse istuneensa yleisössä isosiskon juhlissa ja kyselee että milloinkas hänellä on sellainen. Isosiskolla ehti se ekaluokan kevätjuhla olla.

Vierailija
7/10 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eriarvoista, kun toiset koulut järjestävät nämä aina niin hienosti ja Korona aikana oli etäjuhlat jne.

Vierailija
8/10 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei lasten päiväkodissa kevätjuhlaa. Eikö tässä ikinä palata normaaliin? Lapset ei käy retkillä, ei ole joulujuhlia, ei mitään muuta kuin leikkiä omalla päiväkotipihalla ja korkeintaan viereisessä metsässä.

Vierailija
9/10 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevatjuhla kutosten vanhemmille, niin kuin pitääkin.

Vierailija
10/10 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen pöyristynyt kevätjuhlan puutteesta. Omana kouluaikana se oli hieno ja odotettu juttu. Surettaa, että oma lapsi ei saa tätä kokea ja suvivirttäkin on ikävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan