Kuinka usein käyt hammastarkastuksessa?
Kommentit (25)
Riippuu täysin siitä, mikä on ruokavalio ja hoitorutiinin taso. Jos harjaa ja lankaa hyvin, ja käyttää fluoria optimaalisesti, sekä on pieni sokerinkulutus ja napostelematon ruokavalio, niin ei vuosikymmenessäkään tapahtu välttämättä mitään. Silti et huomaa mitenkään itse välttämättä niitä syviä reikiä, jotka johtaa helposti hampaan menetykseen tai vähintään juurihoitoon. Sama ientulehduksissa. Todella salakavalia tauteja. Kannattaa käydä tarkastuksissa säännöllisesti ja kysyä hammaslääkäriltä sopiva tarkastusväli.
Hammaslääkärin tarkastus kerran vuodessa plus hammaskiven poisto. Puolen vuoden päästä tarkastuksesta hammaskiven poisto plus mahdollisesti taas soodapuhdistus, jolla kalusto vaalenee kivasti. Minulla on niin heikko hammasluu, että vuositarkastuksessakin voi löytyä korjattavaa.
Kerran vuodessa. Ja käyn ihan yksityisellä, sama hammaslääkäri + suuhygienisti ollut jo vuosia.
Muutama pieni reiänalku paikattu, mutta kun muuten koko hammaskalustoa on jouduttu operoimaan suuremman kautta, niin nyt kun tässä keski-ikäisenä on vihdoinkin "nätit" (ja toimivat) hampaat, niin ihan mieluusti hoidatan säännöllisesti.
Ja yksityinen on siitä kiva, että saan ajan silloin, kun mulle sopii.
10v välein.
Uskokaa tai älkää.
Reikiä ei koskaan ole, hammaskiveä taas....no....ehkä vähän.