Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yh, Vauva 8kk ja taas raskaana

EnTiedäMitäTekisin
03.06.2022 |

Siinäpä tuo tulikin.
Minulla on nyt 8kk ikäinen vauva. Erosimme juuri lapsen isän kanssa ja saamaan aikaan tein positiivisen testin... Keskeytysaika on ensi viikolle varattu, mutta vieläkin epäröin asian suhteen. Faktat ja tunteet riitelevät pahasti keskenään... Mitä sinä tekisit? Olen itkenyt päivätolkulla ja haluaisin kuulla muiden mielipiteitä. Keskeytyksen vai pitäisitkö tulokkaan näillä plussilla ja miinuksilla:

Plussat:
-1,5vuoden ikäero(?)
-Sisarus samasta isästä
-Haluaisin kovasti pitää lapsen miinuksista huolimatta.
-Täytin juuri 35 ja koen tämän olevan viimeisiä hetkiä tehdä vauvaa. Mutta nämä miinukset :(

Miinukset:
-1,5vuoden ikäero(?)
-Yksin oleminen lasten kanssa.
-Paikkakunnan vaihdos edessä
-Ensi vuonna vankilaan lähtö vauvan kanssa
Vankilaan lähtö olisi sitten 2 vauvan kanssa .... Minullan 9kk vanhoja tuomiota tulossa kortitta ajoista alas ...
-Isä päihdeongelmainen, jolla ennestään 2 lasta muiden kanssa ja joita ei hoida kunnolla, eli en odota isältä panostusta... Ei osaa hoitaa edes itseään kunnolla.
-Voimavarat nyt jo koetuksella.
-Perussairauteni periytyy lapselle 50% mahd. :(

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos lastasi ajattelet, nykyistä ja kohdussa olevaa, niin abortti, noilla lähtökohdilla.

Toiv tämä on trolli.

Syntymätön lapsi on syytön tähän kaikkeen ja hänellä on oikeus elämään. Jos riistää hänen elämänsä niin se on sama asia kun tappaisi sen 8kk ikäisen sisaruksen. Elämä alkaa hedelmöityksestä!

Ap, apua on saatavissa. Voit myös antaa lapsen adoptioon heti synnyttyään. Anna pienelle mahdollisuus elämään!

Sillä syntymättömällä lapsella on myös oikeus syntyä tasapainoiseen, vakaaseen ja turvalliseen perheeseen jossa olisi suotavaa olla sekä isä että äiti tai kaksi vanhempaa ja kasvattajaa. Elämä voi heittää kapuloita rattaisiin ja usein heittää kun, mutta lähtökohtien turvaamisen on oltava se perusasia ennen lisääntymistä, se on sitä rakkautta ja lapsen edun ajattelemista hyvin suuressa mittakaavassa!

Kummasti teiltä aina unohtuu kaikki muut lapsen oikeudet kuin oikeus syntyä, viis olosuhteista, lapselle annettavista lähtökohdista ym.

Vierailija
82/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos lastasi ajattelet, nykyistä ja kohdussa olevaa, niin abortti, noilla lähtökohdilla.

Toiv tämä on trolli.

Syntymätön lapsi on syytön tähän kaikkeen ja hänellä on oikeus elämään. Jos riistää hänen elämänsä niin se on sama asia kun tappaisi sen 8kk ikäisen sisaruksen. Elämä alkaa hedelmöityksestä!

Ap, apua on saatavissa. Voit myös antaa lapsen adoptioon heti synnyttyään. Anna pienelle mahdollisuus elämään!

Sillä syntymättömällä lapsella on myös oikeus syntyä tasapainoiseen, vakaaseen ja turvalliseen perheeseen jossa olisi suotavaa olla sekä isä että äiti tai kaksi vanhempaa ja kasvattajaa. Elämä voi heittää kapuloita rattaisiin ja usein heittää kun, mutta lähtökohtien turvaamisen on oltava se perusasia ennen lisääntymistä, se on sitä rakkautta ja lapsen edun ajattelemista hyvin suuressa mittakaavassa!

Kummasti teiltä aina unohtuu kaikki muut lapsen oikeudet kuin oikeus syntyä, viis olosuhteista, lapselle annettavista lähtökohdista ym.

Abortti on murha ja murha on väärin. Vauvan voi antaa adoptioon heti synnyttyään, ja vauva saa hyvän perheen ja kaikkea sitä mitä tarvitsee/ansaitsee. Jos kokee että itse ei pysty tarjoamaan hyvän elämän vauvalle. Raskausaikana saa paljon tukea jaksamiseen jos vain rohkeasti pyytää.

Kaikkea hyvää Sinulle ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EnTiedäMitäTekisin~PysyyPäätöksessään kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä löydät myöhemmin vankilan jälkeen selvän miehen, jonka kanssa tehdä lapsi.

Näin olen itsekkin ajatellut. Ehkä tässä maailmassa vielä on miehiä, jotka haluaa perheen ja joilla ei ole päihde ongelmia. Olin yhteydessä Rikosseuraamuslaitokseen ja he kertoivat puhelimessa, että vauvan saa mukaan tuomion ajaksi, kuten täälläkin on jo todettu. Luulisin, että siellä olisi jonkinlaista terapiaa tarjolla keskeytyksestä myöhemmin tuleviin tunteisiin.(?) Jos ne ahdistukset ei siellä puhkea viimeistään, niin ei sitten missään. On se niin suuri elämänmuutos, vaikkakin on hetkellinen. Niin silti varmasti valvon vielä useita öitä miettien tätä vauvaa, joka ei saanut elää kanssamme omien vanhojen töppäysten ja elämäntilanteen hektisyyden takia... :( Kiitos mielipiteistä kaikille! En enää kommentoi tämän jälkeen.

Mutta yh-äidit eivät välttämättä enää saakaan uutta (ainakaan hyvää) miestä niin helposti. Tämä saattaa olla viimeinen mahdollisuutesi saada lapsi.

Itse peruisin keskeytysajan sinuna ja pitäisin lapsen. Tämä palsta on vihonviimeinen paikka kysyä mielipiteitä näillä ap:n taustatiedoilla. Älä luota noihin ihmisiin, tee päätös itse. Muista, että abortista ei välttämättä selviä millään terapialla koskaan. Se on peruuttamaton asia. Miten selität esikoisellesi asian? Hän saattaa olla isompana katkera siitå, että menetti sisaruksensa.

Noilla taustoilla jo tuon nykyisen lapsen kanssa on hyvin suuri todennäköisyys että otetaan huostaan,isä ei pysty hoitamaan, äiti menossa vankilaan, ei todellakaan ole mitään järkeä tehdä vielä toista lasta, edes lapsia ei aina saada sijoitettua samaan perheeseen. Kannattaa se oma elämä ensin kunnostaa ja sitten tehdä lapset tai tässä tapauksessa niitä lisää.

Vierailija
84/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiv tämä on trolli.

Abortti on murha ja murha on väärin. Vauvan voi antaa adoptioon heti synnyttyään, ja vauva saa hyvän perheen ja kaikkea sitä mitä tarvitsee/ansaitsee. Jos kokee että itse ei pysty tarjoamaan hyvän elämän vauvalle. Raskausaikana saa paljon tukea jaksamiseen jos vain rohkeasti pyytää.

Adoptio ei takaa pääsyä hyvään perheeseen.

Ei kellään, edes huonoissa olosuhteissa elävällä tai varsinkaan niissä, ole velvollisuutta synnyttää lapsia muille. Moraalisesti väärin, että adoptiota suositellaan aina heikommassa asemassa oleville naisille, joille lapsensa adoptioon antaminen tulisi aiheuttamaan vielä enemmän traumoja. Adoptioehdottelijoilla on yleensä vain oma ja muiden hedelmättömien etu mielessä, siksi syyllistävät myös murhasta.

Kuinka moni heistä olisi valmis antamaan lapsensa pois sellaiselle, jolla olisi tarjota itseään paremmat olosuhteet lapselle?

Vierailija
85/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä asia pitää sinun itse ratkaista. Et voi täältä huutoäänestyksellä katsoa mikä ratkaisu voitti. Suomessa kyllä pärjää, jos haluaa. Mutta oma elämä jää sitten n. 18 vuodeksi sivuun. Veikkaan että vankila on paras paikka aloittaa kahden vauvan kanssa. Sieltä varmaan saa hyvä jälkihuollon sossun puolelle.

Vankilassa ei todellakaan automaattisesti pääse äiti-lapsi osastolle.

Vierailija
86/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin lapsen. 1,5v ikäero on täysin tavanomainen eikä mitenkään poikkeavan pieni. Ja varsinkin kun sinulla on jo ikää ja kovasti haluaisit lapsen pitää, niin kuulostaisi oikealta pitää lapsi.

Voisiko sinne vankilaan mennä jo nyt suorittamaan tuomion?

Vierailija
87/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiv tämä on trolli.

Adoptio ei takaa pääsyä hyvään perheeseen.

Ei kellään, edes huonoissa olosuhteissa elävällä tai varsinkaan niissä, ole velvollisuutta synnyttää lapsia muille. Moraalisesti väärin, että adoptiota suositellaan aina heikommassa asemassa oleville naisille, joille lapsensa adoptioon antaminen tulisi aiheuttamaan vielä enemmän traumoja. Adoptioehdottelijoilla on yleensä vain oma ja muiden hedelmättömien etu mielessä, siksi syyllistävät myös murhasta.

Kuinka moni heistä olisi valmis antamaan lapsensa pois sellaiselle, jolla olisi tarjota itseään paremmat olosuhteet lapselle?

Ei kuka tahansa saa adoptoida, vaan kriteerit ovat tosi kovat. Jopa liiankin kovat monien mielestä.

Adoptiovanhemmille vauva on enemmän kun toivottu.

Vierailija
88/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämä oli tuollaista kun sain ensimmäisen lapsen, hänet sijoitettiin ja myöhemmin adoptoitiin perheeseen jossa oli asunut vuosia. Vasta tuon jälkeen sain oman elämän kuntoon ja kaksi lasta pienellä ikäerolla. Minusta ehdottomasti paras että vanhin lapsi on saanut normaalin, turvallisen, hyvän elämän, nyt tiedän että itse en olisi voinut sellaista tarjota, silti sattui paljon kun lasta ei saanut itse pitää, eikä silloin ollut itse tarpeeksi terve, nähdäkseen ongelmia omassa elämässä.

Vierailija
89/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://ensijaturvakotienliitto.fi/kantahameenperhetyo/ammattilaiselle/…

Ja edelleen perheosasto ei ole mikään itsestäänselvyys, paikkoja on vain 10!!!

Vierailija
90/91 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee päätös omaa sydäntäsi seuraten. Mielestäni rivien välistä kuultaa se, että haluaisit pitää lapsen. Jos näin on, kyllä asiat jotenkin järjestyvät. 

Et mainitse, mikä on perinnöllinen sairaus. Itse olen yh ja kasvattanut kaksi poikaa 1v 3 kk ikäerolla oikeastaan aina yksin. Lapsilla on isältä peritty autismin kirjo/ ADHD ja näiden erityispiirteiden kanssa eläminen on ollut raskaampaa kuin totaaliyksinhuoltajuus. Mutta toki, jos sairautesi, mikä se ikinä onkaan, periytyy sinun puoleltasi, olet varmasti tottunut elämään sen kanssa ja tunnet sen aiheuttamat mahdolliset rajoitteet jo valmiiksi. 

Oikein paljon tsemppiä ja hyvää kesää sinulle! <3

Vierailija
91/91 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

#vainkouvolajutut