Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yh, Vauva 8kk ja taas raskaana

EnTiedäMitäTekisin
03.06.2022 |

Siinäpä tuo tulikin.
Minulla on nyt 8kk ikäinen vauva. Erosimme juuri lapsen isän kanssa ja saamaan aikaan tein positiivisen testin... Keskeytysaika on ensi viikolle varattu, mutta vieläkin epäröin asian suhteen. Faktat ja tunteet riitelevät pahasti keskenään... Mitä sinä tekisit? Olen itkenyt päivätolkulla ja haluaisin kuulla muiden mielipiteitä. Keskeytyksen vai pitäisitkö tulokkaan näillä plussilla ja miinuksilla:

Plussat:
-1,5vuoden ikäero(?)
-Sisarus samasta isästä
-Haluaisin kovasti pitää lapsen miinuksista huolimatta.
-Täytin juuri 35 ja koen tämän olevan viimeisiä hetkiä tehdä vauvaa. Mutta nämä miinukset :(

Miinukset:
-1,5vuoden ikäero(?)
-Yksin oleminen lasten kanssa.
-Paikkakunnan vaihdos edessä
-Ensi vuonna vankilaan lähtö vauvan kanssa
Vankilaan lähtö olisi sitten 2 vauvan kanssa .... Minullan 9kk vanhoja tuomiota tulossa kortitta ajoista alas ...
-Isä päihdeongelmainen, jolla ennestään 2 lasta muiden kanssa ja joita ei hoida kunnolla, eli en odota isältä panostusta... Ei osaa hoitaa edes itseään kunnolla.
-Voimavarat nyt jo koetuksella.
-Perussairauteni periytyy lapselle 50% mahd. :(

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse keksit tämän?

Tosi huono......

Vierailija
22/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulääkkeesi on varmaan ottamatta!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatketaan jos totta. Kortitta ajosta ei saa vankilaa. Eli provo tai ykkksinnnnkerttttainnnennn ihminen.

Vierailija
24/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytä ainakin se lapsi. Mahdollisesti adoptioon, jos ei muuten kestä. Mutta anna lapselle mahdollisuus elää

Abortti on sata kertaa parempi lapsellekin, kuin adoptio! Adoptoituna joutuisi miettimään, miksi äiti hylkäsi, vaikka olisi periatteessa voinut pitääkin. Alkio ei kärsi abortista, mutta syntyneelle adoptio on aina trauma.

Synnyttäisitkö ehdottelija itse lapsia muille tuosta vaan?

Vierailija
25/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytä ainakin se lapsi. Mahdollisesti adoptioon, jos ei muuten kestä. Mutta anna lapselle mahdollisuus elää

Miksi??? Jos jo lähtökohta on täysin onneton, niin miksi ihmeessä pitäisi väkisin luoda tälle pallolle uusi ihminen, jolla todennäköisesti asiat ovat erittäin huonosti? 

Vierailija
26/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatketaan jos totta. Kortitta ajosta ei saa vankilaa. Eli provo tai ykkksinnnnkerttttainnnennn ihminen.

Ap jätti varmaan jätti kertomatta että jäi kiinni rattijuopumuksesta. Epäilisin.

Vierailija
27/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on wt-elämän multihuipentuma

Vierailija
28/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei...

Vierailija
29/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kortitta ajosta muka vankilaan joutuu. Ellet sitten ajanut jotakuta kuoliaaksi.

Vierailija
30/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tekee jekkuu on pakko kestää kakkuu

Vierailija
31/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on tositarina niin auta Armias!

Vierailija
32/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tosiaan keskeytykseen olen varannut jo ajan. Tunne puolelta asia ei vain ole itselleni niin yksinkertainen, kuin itse toimenpide. Tiedoksi, että tämä aloitus ei ollut provo. Minulla ei ole päihdeongelmia eikä mielenterveys ongelmia tai mitään muutakaan elämän hallinnan ongelmia. Kortitta ajot kertyivät, kun sen kortin kerran menetti ja silti oli pakko kulkea paikasta A paikkaan B autolla henk.koht syistä huonolla menestyksellä, tosin vanhoista virheistä oppineena uusia ei ole tullut 1,5vuoteen. Meillä on vauvan kanssa koko ajan ollut rauha maassa ja asiat kunnossa. Jossei lasketa isän puuttumista. Hän on käynyt vauvaa selvinpäin ollessa katsomassa. Hän saa tehdä elämällään mitä haluaa aikuisena ihmisenä. Muutan turvaverkkoni perässä toiselle paikkakunnalle. Nykyisessä sitä ei juurikaan ole. Ja se on syönyt voimavaroja. Muuton jälkeen pääsen eheytymään ja niitä voimia tulee olemaan enemmän, veljeni perhe asuu lähellä uutta rivaria.

Miten näette muutamien kuukausien vankilassa olon pääsyyksi tehdä abortti/antaa adoptioon/huostaan/laittaa piuhat poikki jne? Tekeekö se tosiaan minusta täysin epäpätevän äidin mielestänne? Olen kuullut että vankilan jälkeenkin on elämää... En tiedä yhtään minkälaista siellä on tai mitä odottaa. En ole koskaan ollut vankilassa... Kokemuksia tästä kenelläkään? Kiitos asiallisille vastaajille.

Vierailija
33/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EnTiedäMitäTekisin kirjoitti:

No tosiaan keskeytykseen olen varannut jo ajan. Tunne puolelta asia ei vain ole itselleni niin yksinkertainen, kuin itse toimenpide. Tiedoksi, että tämä aloitus ei ollut provo. Minulla ei ole päihdeongelmia eikä mielenterveys ongelmia tai mitään muutakaan elämän hallinnan ongelmia. Kortitta ajot kertyivät, kun sen kortin kerran menetti ja silti oli pakko kulkea paikasta A paikkaan B autolla henk.koht syistä huonolla menestyksellä, tosin vanhoista virheistä oppineena uusia ei ole tullut 1,5vuoteen. Meillä on vauvan kanssa koko ajan ollut rauha maassa ja asiat kunnossa. Jossei lasketa isän puuttumista. Hän on käynyt vauvaa selvinpäin ollessa katsomassa. Hän saa tehdä elämällään mitä haluaa aikuisena ihmisenä. Muutan turvaverkkoni perässä toiselle paikkakunnalle. Nykyisessä sitä ei juurikaan ole. Ja se on syönyt voimavaroja. Muuton jälkeen pääsen eheytymään ja niitä voimia tulee olemaan enemmän, veljeni perhe asuu lähellä uutta rivaria.

Miten näette muutamien kuukausien vankilassa olon pääsyyksi tehdä abortti/antaa adoptioon/huostaan/laittaa piuhat poikki jne? Tekeekö se tosiaan minusta täysin epäpätevän äidin mielestänne? Olen kuullut että vankilan jälkeenkin on elämää... En tiedä yhtään minkälaista siellä on tai mitä odottaa. En ole koskaan ollut vankilassa... Kokemuksia tästä kenelläkään? Kiitos asiallisille vastaajille.

Keskeytys on tilanteessasi paras ratkaisu. Sitten menet istumaan tuomiosi, ole kunnollinen. Sinulla on yksi lapsi jo, hän ansaitsee äidin jolla elämä kunnossa. Tee täyskäännös elämässäsi tuomion jälkeen äläkä enää palaa väärälle polulle. Lapsesi isään ei kannata olla yhteydessä, päihdeongelmaisen touhuista seuraa vaan lisää murheita.

Vierailija
34/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai niitä lapsia tosielämässä vankilaan mukaan oteta, vai? Eiköhän siinä tapauksessa tiedossa ole kiirellinen sijoitus.

"Vankilan perheosasto on Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen alainen lastensuojeluyksikkö, jonne voidaan sijoittaa pääsääntöisesti lastensuojelun avohuollon tukitoimenpiteenä alle 2-vuotias lapsi vankeusrangaistustaan suorittavan vanhempansa kanssa. Osastolle voidaan sijoittaa myös raskaana oleva vanki sosiaalihuoltolain mukaisena sijoituksena".

En kyllä tiedä miten tuo käytännössä toimii ja että miten päätetään kuka saa lapsen mukaan vankilaan.

Vierailija
35/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä löydät myöhemmin vankilan jälkeen selvän miehen, jonka kanssa tehdä lapsi.

Vierailija
36/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo mahd. periytyvä perussairaus on? Säästyikö esikoisesi siltä?

Vierailija
37/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EnTiedäMitäTekisin kirjoitti:

Kyllähän sulla pakosti vähintään jotain elämänhallinnan ongelmaa on, jos olet vankilaan joutumassa. Ei kannata sulkea silmiään niiltä, muuten voi olla sama edessä uudestaan.

Mutta eiväthän ongelmat välttämättä ole este riittävän hyvälle vanhemmuudelle.

Ikävä tilanne kaiken kaikkiaan. Sinä sen päätöksen silti teet.

Vierailija
38/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin lapsen ja sitten antaisin molemmat lapset adoptioon. Saisivat hyvät perheet.

Vierailija
39/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka pidät tämän ja sitten sterilisaatio? Jos haluat saada toisen lapsen, niin noilla perusteilla sen lapsen aika on nyt. Harmi, että elämäsi on muuten hieman raiteiltaan. Otathan vastaan kaiken saamasi avun?

Vierailija
40/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiabortti on aina mahdollinen ;)