Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yh, Vauva 8kk ja taas raskaana

EnTiedäMitäTekisin
03.06.2022 |

Siinäpä tuo tulikin.
Minulla on nyt 8kk ikäinen vauva. Erosimme juuri lapsen isän kanssa ja saamaan aikaan tein positiivisen testin... Keskeytysaika on ensi viikolle varattu, mutta vieläkin epäröin asian suhteen. Faktat ja tunteet riitelevät pahasti keskenään... Mitä sinä tekisit? Olen itkenyt päivätolkulla ja haluaisin kuulla muiden mielipiteitä. Keskeytyksen vai pitäisitkö tulokkaan näillä plussilla ja miinuksilla:

Plussat:
-1,5vuoden ikäero(?)
-Sisarus samasta isästä
-Haluaisin kovasti pitää lapsen miinuksista huolimatta.
-Täytin juuri 35 ja koen tämän olevan viimeisiä hetkiä tehdä vauvaa. Mutta nämä miinukset :(

Miinukset:
-1,5vuoden ikäero(?)
-Yksin oleminen lasten kanssa.
-Paikkakunnan vaihdos edessä
-Ensi vuonna vankilaan lähtö vauvan kanssa
Vankilaan lähtö olisi sitten 2 vauvan kanssa .... Minullan 9kk vanhoja tuomiota tulossa kortitta ajoista alas ...
-Isä päihdeongelmainen, jolla ennestään 2 lasta muiden kanssa ja joita ei hoida kunnolla, eli en odota isältä panostusta... Ei osaa hoitaa edes itseään kunnolla.
-Voimavarat nyt jo koetuksella.
-Perussairauteni periytyy lapselle 50% mahd. :(

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EnTiedäMitäTekisin kirjoitti:

No tosiaan keskeytykseen olen varannut jo ajan. Tunne puolelta asia ei vain ole itselleni niin yksinkertainen, kuin itse toimenpide. Tiedoksi, että tämä aloitus ei ollut provo. Minulla ei ole päihdeongelmia eikä mielenterveys ongelmia tai mitään muutakaan elämän hallinnan ongelmia. Kortitta ajot kertyivät, kun sen kortin kerran menetti ja silti oli pakko kulkea paikasta A paikkaan B autolla henk.koht syistä huonolla menestyksellä, tosin vanhoista virheistä oppineena uusia ei ole tullut 1,5vuoteen. Meillä on vauvan kanssa koko ajan ollut rauha maassa ja asiat kunnossa. Jossei lasketa isän puuttumista. Hän on käynyt vauvaa selvinpäin ollessa katsomassa. Hän saa tehdä elämällään mitä haluaa aikuisena ihmisenä. Muutan turvaverkkoni perässä toiselle paikkakunnalle. Nykyisessä sitä ei juurikaan ole. Ja se on syönyt voimavaroja. Muuton jälkeen pääsen eheytymään ja niitä voimia tulee olemaan enemmän, veljeni perhe asuu lähellä uutta rivaria.

Miten näette muutamien kuukausien vankilassa olon pääsyyksi tehdä abortti/antaa adoptioon/huostaan/laittaa piuhat poikki jne? Tekeekö se tosiaan minusta täysin epäpätevän äidin mielestänne? Olen kuullut että vankilan jälkeenkin on elämää... En tiedä yhtään minkälaista siellä on tai mitä odottaa. En ole koskaan ollut vankilassa... Kokemuksia tästä kenelläkään? Kiitos asiallisille vastaajille.

Kyllä se kuule niin on että tuohon tilanteeseen ajautuu sellainen henkilö, jonka ei pitäisi lapsia lähtökohtaisestikaan tehdä. Ihan oikeasti, älä tee lapsia kun et ole kykeneväinen antamaan asianmukaista elämää niille. Se yksi sulla nyt jo on, keskity siihen että tämä olemassaoleva lapsi saisi mahdollisimman normaalin ja hyvän lapsuuden kaikesta huolimatta.

Vierailija
62/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asia pitää sinun itse ratkaista. Et voi täältä huutoäänestyksellä katsoa mikä ratkaisu voitti. Suomessa kyllä pärjää, jos haluaa. Mutta oma elämä jää sitten n. 18 vuodeksi sivuun. Veikkaan että vankila on paras paikka aloittaa kahden vauvan kanssa. Sieltä varmaan saa hyvä jälkihuollon sossun puolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tosiaan keskeytykseen olen varannut jo ajan. Tunne puolelta asia ei vain ole itselleni niin yksinkertainen, kuin itse toimenpide. Tiedoksi, että tämä aloitus ei ollut provo. Minulla ei ole päihdeongelmia eikä mielenterveys ongelmia tai mitään muutakaan elämän hallinnan ongelmia. Kortitta ajot kertyivät, kun sen kortin kerran menetti ja silti oli pakko kulkea paikasta A paikkaan B autolla henk.koht syistä huonolla menestyksellä, tosin vanhoista virheistä oppineena uusia ei ole tullut 1,5vuoteen. Meillä on vauvan kanssa koko ajan ollut rauha maassa ja asiat kunnossa. Jossei lasketa isän puuttumista. Hän on käynyt vauvaa selvinpäin ollessa katsomassa. Hän saa tehdä elämällään mitä haluaa aikuisena ihmisenä. Muutan turvaverkkoni perässä toiselle paikkakunnalle. Nykyisessä sitä ei juurikaan ole. Ja se on syönyt voimavaroja. Muuton jälkeen pääsen eheytymään ja niitä voimia tulee olemaan enemmän, veljeni perhe asuu lähellä uutta rivaria.

Miten näette muutamien kuukausien vankilassa olon pääsyyksi tehdä abortti/antaa adoptioon/huostaan/laittaa piuhat poikki jne? Tekeekö se tosiaan minusta täysin epäpätevän äidin mielestänne? Olen kuullut että vankilan jälkeenkin on elämää... En tiedä yhtään minkälaista siellä on tai mitä odottaa. En ole koskaan ollut vankilassa... Kokemuksia tästä kenelläkään? Kiitos asiallisille vastaajille.

Kyllä se kuule niin on että tuohon tilanteeseen ajautuu sellainen henkilö, jonka ei pitäisi lapsia lähtökohtaisestikaan tehdä. Ihan oikeasti, älä tee lapsia kun et ole kykeneväinen antamaan asianmukaista elämää niille. Se yksi sulla nyt jo on, keskity siihen että tämä olemassaoleva lapsi saisi mahdollisimman normaalin ja hyvän lapsuuden kaikesta huolimatta.

Minkälainen ihminen pystyy näin sanomaan toiselle? Vääntämään veistä haavassa ja lyö lyötyä. Onko se joku vietti?

Vierailija
64/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät sitten kierukan.

Vierailija
65/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ronksuuuu144 kirjoitti:

Pidä se lapsi. Pärjäät kyllä! Päivä kerrallaan! Tsemppiä! :)

Pidä lapsi. Ota koko vastuu. Selviät kyllä.

Vierailija
66/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella raskasta olla yksin vastuussa kahdesta lapsesta hyvin pienellä ikäerolla, lisäksi jos raskaus on vaikea, kärsii siitä vaan lapsi kun et pysty huolehtimaan hänestä riittävästi.

Vierailija
67/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee aborttia, ap. Noista ennakkoluuloisista ja ilkeistä kommenteista huolimatta. Synkkyydenkin keskellä ne lapset ovat ilo elämässäsi ja heissä on tulevaisuus. Jos menee mahdottomaksi, harkitse adoptiota. Voiko tuomiota suorittaa jo nyt, niin olisit vapaalla, kun lapsi syntyy?

Vierailija
68/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat pitää lapsen, pidä.

Vierailija
69/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos lastasi ajattelet, nykyistä ja kohdussa olevaa, niin abortti, noilla lähtökohdilla.

Toiv tämä on trolli.

Vierailija
70/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoin olisin kejoittanut pitämään lapsen, onhan lapsilla isä ja sitä kautta hoitoapua.

Mutta. Nuo teidän elämänhallintaongelmat. Tuomioita, vankilaa, päihdeongelmia...

Parempi kun keskityt nyt siihen mitä on ja revit itsesi yhteiskuntakelpoiseksi.

Vierailija
71/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peru se keskeytysaikasi. Kadut loppuelämäsi, jos teet abortin ja tämä saattoi olla viimeinen mahdollisuutesi tulla raskaaksi. Abortti ajaa monen ihmisen epätoivoon ja päihteiden pariin vuosikausiksi, kum pitää hukuttaa sitä surua pois.

Vierailija
72/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee se abortti, on täysin selvää että isä ei aio olla lapsen elämässä mukana, älä polta itseäsi loppuun, vaan oo nyt hyvä äiti jo olemassa olevalle lapselle.

Vierailija
73/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tee aborttia, ap. Noista ennakkoluuloisista ja ilkeistä kommenteista huolimatta. Synkkyydenkin keskellä ne lapset ovat ilo elämässäsi ja heissä on tulevaisuus. Jos menee mahdottomaksi, harkitse adoptiota. Voiko tuomiota suorittaa jo nyt, niin olisit vapaalla, kun lapsi syntyy?

Ymmärtäkää nyt jo hyvät ihmiset että aloittajahan ei näe enää näitä vastauksianne sillä häneltä eli alakoululaiselta loppui tänään koulu ja alkoi kesäloma jolloin ei enää pääse koulun kautta anonyymisti tietokoneelle laittamaan näitä trollauskirjoituksia.

Vierailija
74/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutoin olisin kejoittanut pitämään lapsen, onhan lapsilla isä ja sitä kautta hoitoapua.

Mutta. Nuo teidän elämänhallintaongelmat. Tuomioita, vankilaa, päihdeongelmia...

Parempi kun keskityt nyt siihen mitä on ja revit itsesi yhteiskuntakelpoiseksi.

Lasten saaminen ei välttämättä enää onnistu siinä vaiheessa, kun kaikki ulkoiset puitteet ovat kunnossa.

Vierailija
75/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos lastasi ajattelet, nykyistä ja kohdussa olevaa, niin abortti, noilla lähtökohdilla.

Toiv tämä on trolli.

Syntymätön lapsi on syytön tähän kaikkeen ja hänellä on oikeus elämään. Jos riistää hänen elämänsä niin se on sama asia kun tappaisi sen 8kk ikäisen sisaruksen. Elämä alkaa hedelmöityksestä!

Ap, apua on saatavissa. Voit myös antaa lapsen adoptioon heti synnyttyään. Anna pienelle mahdollisuus elämään!

Vierailija
76/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kortitta ajosta vankilaan joudu ellei ole ajanut päihtyneenä. Jolloin kyllä on päihdeongelma jos niin on päässyt käymään. Ja kyllä siinä sossut käyttää perään pitkää jos äidillä on rikosrekisteri.

Vierailija
77/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella raskasta olla yksin vastuussa kahdesta lapsesta hyvin pienellä ikäerolla, lisäksi jos raskaus on vaikea, kärsii siitä vaan lapsi kun et pysty huolehtimaan hänestä riittävästi.

Voin sanoa että raskasta on hoitaa edes yhtä ilman tukiverkostoa.

Vierailija
78/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EnTiedäMitäTekisin~PysyyPäätöksessään kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä löydät myöhemmin vankilan jälkeen selvän miehen, jonka kanssa tehdä lapsi.

Näin olen itsekkin ajatellut. Ehkä tässä maailmassa vielä on miehiä, jotka haluaa perheen ja joilla ei ole päihde ongelmia. Olin yhteydessä Rikosseuraamuslaitokseen ja he kertoivat puhelimessa, että vauvan saa mukaan tuomion ajaksi, kuten täälläkin on jo todettu. Luulisin, että siellä olisi jonkinlaista terapiaa tarjolla keskeytyksestä myöhemmin tuleviin tunteisiin.(?) Jos ne ahdistukset ei siellä puhkea viimeistään, niin ei sitten missään. On se niin suuri elämänmuutos, vaikkakin on hetkellinen. Niin silti varmasti valvon vielä useita öitä miettien tätä vauvaa, joka ei saanut elää kanssamme omien vanhojen töppäysten ja elämäntilanteen hektisyyden takia... :( Kiitos mielipiteistä kaikille! En enää kommentoi tämän jälkeen.

Mutta yh-äidit eivät välttämättä enää saakaan uutta (ainakaan hyvää) miestä niin helposti. Tämä saattaa olla viimeinen mahdollisuutesi saada lapsi.

Itse peruisin keskeytysajan sinuna ja pitäisin lapsen. Tämä palsta on vihonviimeinen paikka kysyä mielipiteitä näillä ap:n taustatiedoilla. Älä luota noihin ihmisiin, tee päätös itse. Muista, että abortista ei välttämättä selviä millään terapialla koskaan. Se on peruuttamaton asia. Miten selität esikoisellesi asian? Hän saattaa olla isompana katkera siitå, että menetti sisaruksensa.

Vierailija
79/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai niitä lapsia tosielämässä vankilaan mukaan oteta, vai? Eiköhän siinä tapauksessa tiedossa ole kiirellinen sijoitus.

"Vankilan perheosasto on Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen alainen lastensuojeluyksikkö, jonne voidaan sijoittaa pääsääntöisesti lastensuojelun avohuollon tukitoimenpiteenä alle 2-vuotias lapsi vankeusrangaistustaan suorittavan vanhempansa kanssa. Osastolle voidaan sijoittaa myös raskaana oleva vanki sosiaalihuoltolain mukaisena sijoituksena".

En kyllä tiedä miten tuo käytännössä toimii ja että miten päätetään kuka saa lapsen mukaan vankilaan.

Tuurista se on kiinni saako paikan vai sijoitetaanko lapsi tuomion ajaksi.

Vierailija
80/91 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on provo.Tälläistä juttua sitten tänään.