Jos normaalipainoinen nainen istuu yksin baarissa/terassilla/kahvilassa, mistä johtuu että miehet eivät tulekaan juttelemaan?
En tarkoita, että edellyttäisin edes miehiltä aloitteiden tekemistä, ja teen kyllä itse aina aloitteen, jos olen kiinnostunut jostakin. Mutta todella monessa ketjussa on väitetty, että naisia tullaan jatkuvasti pyytämään treffeille ja iskemään, eikä tarvitse kuin istua jossain niin aina joku tulee juttelemaan. Itselleni tällaista ei käy melkein koskaan, ja haluaisinkin kuulla niitä syitä, mistä se johtuu. Ja joo, olen ihan tavallisen näköinen, mutta niin on suurin osa muistakin naisista, ja kuulemma pääsääntöisesti naisia isketään aina ja kaikkialla. Olen normaalipainoinen, pikemminkin hoikka kuin mitenkään roteva/tukeva/pyöreä. Näytän heterolta, on pitkät hiukset, kevyesti meikkiä, tavalliset naiselliset vaatteet, ei tätimäistä tyyliä, ei myöskään mitään kovin paljastavaa. Esim. tiukat farkut ja t-paita, tai joskus hamekin. Ei ole sormusta vasemmassa nimettömässä.
Ja siis tarkennus: en millään lailla valita tai koe ongelmaksi, että minua ei lähestytä. En ole ikisinkku enkä epätoivoinen. Kiinnostaa vain tietää, että jos kerran naisilla on yleensä niin kauheasti vientiä, niin mitkä ovat sitten ne syyt, miksi juuri minun kohdallani ei koko ajan satele treffipyyntöjä eikä tule juttuseuraa ovista ja ikkunoista.
Kommentit (391)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkuin täällä on sanottu, että yksin oleva nainen kahvilassa/terassilla haluaa olla yksin eikä kaipaa ainakaan mies seuraa. Tällainen kuva minulla on heistä, enkä siksi lähesty, vaikka olen pitkä ja komea ja uskoisin, että seurani voisi kelvatakin. Nämä on näitä tilanteita, joista kirjoitetaan avoimesti netissä ja olisi mahdollista seuranhakutilanteita, mutta kun livetilanne tulee niin nainen tokaisee:"Odotan seuralaista." tjms. Eli te naiset, jotka olette avoimia, että voisi liittyä seuraan niin miten te teette sen selväksi esim. eleillä? Sen tiedän, että silmäpeli toimii, mutta onko jotain muita merkkejä?
Esim baaritiskillä notkuva henkilö on todennäköisemmin avoin juttuseuralle kuin nurkkapöydässä kännykkää näpräävä. Joku vastuu meillä naisillakin täytyy olla jos olemme oikeasti haku päällä.
Kiitos tästä. Mä olen mennyt vaan sinne mukavimman näköiseen paikkaan istumaan enkä ole yhtään ajatellut että olisi pitänyt jäädä tiskille. Ei sitä missään ole mulle ennen kerrottu, mutta opinpahan uuden asian tänään täältäkin :D Mulla on itsellä ajatuksena se, että ne juopoimmat lojuu siinä tiskillä enkä halua niiden kanssa jutella kun ne on kuitenkin liian kännissä ja siksi olen hakeutunut muualle. Mutta pistetäänpä mieleen ja kokeillaan.
No mun mielestä aika perusjuttuja, että jos on seuraa vailla, niin tekee itseään edes jotenkin tykö, helpommin lähestyttäväksi. Ei silloin kannata mennä johonkin nurkkapöytään eikä ainakaan esittää kiireistä kännykän kanssa. Baaritiskillä on ehkä helpointa "murtaa jää". Saa sitä toki muuallekin istua, jos pystyy vaikka katsekontaktia ottamaan.
Olen itse vaikeasti lähestyttävä introvertti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainoinen = lättyperse ja semi rapamaha = ei kiinnosta. Naisen pitää olla hoikka tai urheilullinen. Muuten ei jatkoon.
Eli hoikkia ja urheilullisia, joilla on hyvä perse, lähestytään, mutta muita ei? Sitten menee vähän uusiksi palstalla väitetyt "totuudet".
No totuushan on juuri päinvastoin kuin mitä täällä neuvotaan. Olen silloin tällöin tullut kysymään täältä neuvoa. Kun teen juuri päinvastoin kuin täällä enimmistö sanoo tai neuvoo, niin asiat menevät nappiin.
Näin on. Pariutumisasiat on ihan vihoviimeinen asia, jossa palstalaisia kannattaa kuunnella. En olisi ikinä löytänyt elämäni rakkautta, jos olisin uskonut höpinöihin naisista ja miehistä. Samassa veneessä ollaan sukupuolesta riippumatta, vaikka täällä lietsotaan vihaa puolin ja toisin.
Miten se paino tähän liittyy? En sen kummemmin tule olipa hoikka tai xxxl. Sillä ei ole mitään merkitystä. Tuskin muutenkaan kahvila,baari tai terassi on se ympäristö,jossa haluan tulla juttelemaan,ehkä vähiten niissä ympäristöissä kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nykyaikana miehet saa tuntemattomia naisia lähestyä. Tuloksessa on muutama vaihtoehto. Nainen suuttuu ja alkaa haukkumaan, nainen ahdistuu ja haastaa oikeuteen tai hyvin hyvin harvinaisesti se päätyy hyvään lopputulokseen
Oletko kokeillut?
Olen, syytteillä ei ole kuin uhkailtu onneksi. Haukkumisen ja suuttumisen olen olen kuunnellut todella monta kertaa ja varmaan kaksi kertaa olen kelvannut hetkelliseksi juttu seuraksi
Vierailija kirjoitti:
Koska #metoo. Jatkuvasti luetaan lehdistä, kuinka kauniit naiset valittavat siitä että kokevat seksuaalista häirintää, kun miehet tulee juttelemaan.
Olen mieluummin juttelematta, kuin päädyn iltalehden sivuille ahdistelijana.
Laitatko linkin tällaiseen juttuun? Itse en ole törmännyt ikinä vastaavaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä sillä painolla on asian kanssa?
En tiedä onko mitään, mutta mainitsin nyt asian, kun usein on myös esitetty etttä normaalipainoisuus olisi kriteeri.
Vierailija kirjoitti:
Koska #metoo. Jatkuvasti luetaan lehdistä, kuinka kauniit naiset valittavat siitä että kokevat seksuaalista häirintää, kun miehet tulee juttelemaan.
Jos et erota normaalia juttelua ja seksuaalista häirintää toisistaan, siinä tapauksessa on oikein hyvä että jätät väliin.
Minua isketään joka ikinen kerta, kun lähden ulos. Olen kyllä alkanut epäilemään, että kyseessä on ollut yksi ja sama ihminen vuosikaudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nykyaikana miehet saa tuntemattomia naisia lähestyä. Tuloksessa on muutama vaihtoehto. Nainen suuttuu ja alkaa haukkumaan, nainen ahdistuu ja haastaa oikeuteen tai hyvin hyvin harvinaisesti se päätyy hyvään lopputulokseen
Oletko kokeillut?
Olen, syytteillä ei ole kuin uhkailtu onneksi. Haukkumisen ja suuttumisen olen olen kuunnellut todella monta kertaa ja varmaan kaksi kertaa olen kelvannut hetkelliseksi juttu seuraksi
No onpa erikoista. Itse olen otettu, jos tuntematon lähestyy, vaikka olen naimisissa (en käytä sormusta). Ei tulisi mieleenkään alkaa haukkua. Sen sijaan olen joutunut hankkimaan lähestymiskiellon mieheen, joka tuli pokaamaan sillä asenteella, että olen jo hänen omaisuuttaan. Ei jättänyt millään rauhaan tai kuunnellut ollenkaan, mitä sanoin.
Ehkä voisit miettiä, mikä omassa lähestymistavassasi saa naiset noin varpailleen.
Vierailija kirjoitti:
Särähti korvaan:
" kauniit naiset" ja " kun miehet tulevat juttelemaan"
Eli vain kauniit naiset kelpaavat, tavikset ja rumat saavat olla rauhassa. Minkä tasoinen itse olet ulkonäöltäsi? Et varmasti noiden kauniiden naisten tasolla. Ei pidä siis ihmetellä, jos he eivät lämpene.
Toisekseen- kukaan ei syytä seksuaalisesta häirinnästä, jos juttelee normaalisti. Eli todennäköisesti olet joku limainen äijä härskrine vitseineen tai sitten tuijottelee rintoja ja per settä.
Jos miehet eivät tule juttelemaan kun eivät etsi seuraa?
Ikä vaikuttaa, nuorta on helpompi lähestyä kuin jo aikuista. Mua pyydettiin treffeille silloin 16-22 vuotiaana oikeastaan aina kun vain kärsin lähteä ovesta ulos. Toki 2/3 pyytäjistä oli ulkomaalaistaustaisia mutta oli niitä suomalaisiakin keskimäärin se yksi päivässä, viikossa yli 20 miestä. Naama on sama edelleen, ikää 20v enemmän ja hyvin rauhassa olen saanut olla viimeiset 15 vuotta. En nyt enää ihan niin hyvältä näytä kuin nuorena, myönnettäköön mutta ulkonäön "menetys" ei ole ollut läheskään yhtä dramaattista kuin treffikutsujen väheneminen.
Mulle tultiin juttelemaan lenkillä, bussissa, bussipysäkillä, ruokakaupassa, kauppakeskuksissa jne. Baareissa sitä vastoin sain jo silloin 20v:nä olla ihan rauhassa! Niissä opin olemaan vasta 30-vuotiaana, miehet kyllä tulivat juttelemaan heti kun vain antoi signaalia. Harmi, mä juttelen mielelläni ihan vieraillekin. Olen joskus sinkkuna aikoinani käynyt yksin baarissa ja mennyt juttelemaan miehillekin. Yleensä kuitenkin niin, ettei olisi ollut ainakaan sillä hetkellä mieslauman ympäröimänä, usein ne kaverit sitten tuli jostain vessasta tms. ja olin sitten vähän että nojoo :D Miehet kyllä usein pyysi jatkamaan iltaa kanssaan ihan jutellen jne., mutta baareissa mulla ei ole tullut koskaan mistään mitään. Vaikka juttelisivat koko illan niin eivät pyydä edes numeroa kuin harvat. Suomessa moni on aika arka varsinkin selvinpäin, täällä ei normaalisti satele mitään treffikutsuja. Tämä on vain palstalegendaa.
Itsellä kävi vielä niin ikävästi, että mua alkoi inhottaa jatkuvat treffipyynnöt ja kieltäydyin kaikista vaikka oli joukossa varmasti kivojakin miehiä ja +++++ siitä, että uskalsivat vaikka bussissa tulla pyytämään treffeille. Toisaalta sitten suhteessa en ole vietävissä kun olen kuullut ehdotteluita tarpeeksi tähän elämään. Yksi mun exä, joka ei näyttänyt juuri miltään oli kuin sulaa vahaa kun baarissa vieras nainen lähestyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut?
No onpa erikoista. Itse olen otettu, jos tuntematon lähestyy, vaikka olen naimisissa (en käytä sormusta). Ei tulisi mieleenkään alkaa haukkua. Sen sijaan olen joutunut hankkimaan lähestymiskiellon mieheen, joka tuli pokaamaan sillä asenteella, että olen jo hänen omaisuuttaan. Ei jättänyt millään rauhaan tai kuunnellut ollenkaan, mitä sanoin.
Ehkä voisit miettiä, mikä omassa lähestymistavassasi saa naiset noin varpailleen.
Naisten kanssa jutelleena en ihmettele ollenkaan moista töykeyttä. Sieltä saattaa tulla vaikka mitä väitteitä. Aivan mitä tahansa saattaa tulla, vaikka oli itse kuinka asiallinen tahansa.
EIköhän se riipu paikasta. Jos istuskelet jossain Helsingin paraatipaikalla siistillä kahvilaterassilla, juttelemaan änkeämistä pidettäisiin todella junttimaisena, yksin liikkuvan henkilökohtaiseen tilaan tunkemisena ja häiriköintinä. Se on yksi ääripää, toinen ehkä joku lähiöräkälä jossa känniset uivat liiveihin.
Vierailija kirjoitti:
Kyl ne tulee juttelemaan ellei sulla ole torjuva elekieli ja "resting b*tch face" päällä.
Eli naiset joita lähestytään koko ajan ja kaikkialla hymyilevät siis jatkuvasti itsekseen, vilkuilevat muita ihmisiä silmiin tms. sieltä omasta pöydästään? Eihän se sit ihmekään jos jotkut pitää merkkinä, että voi lähestyä.
Vierailija kirjoitti:
EIköhän se riipu paikasta. Jos istuskelet jossain Helsingin paraatipaikalla siistillä kahvilaterassilla, juttelemaan änkeämistä pidettäisiin todella junttimaisena, yksin liikkuvan henkilökohtaiseen tilaan tunkemisena ja häiriköintinä. Se on yksi ääripää, toinen ehkä joku lähiöräkälä jossa känniset uivat liiveihin.
180 lisää vielä, että eiköhän melkein paikassa kuin paikassa se lähestyminen lähde silmäpelistä, ei niin että joku randomi iskee istumaan samaan pöytään. Paitsi nyt ehkä niissä paikoissa, missä se arvostelukyky tuli jo juotua pois muutama tunti/vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut?
En todellakaan tiedä mikä toiminnassani saa naiset triggeröitymään kun olen kuitenkin aina kohtelias ja kunnioittava koska sellaiseksi minut kasvatettiin. Tuo on vain johtanut siihen että olen ennemmin yksin kuin lähestyn naisia. Mutta nykyaikana onneksi jotkut harvat naiset ovat alkaneet lähestyä ja tulee juttuseuraksi niin ei tarvitse aina olla yksin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisessa kulttuurissa on se perusperiaate, että mies tekee aloitteen. Muunlaista ei edes oikeasti haluta. Ja hyvä niin. Naisen ei koskaan tule tehdä aloitetta, se täysin moukkamaista toimintaa Suomessa.
Harmittaa, kun tällaisia heitellään. Joku voi ottaa tosissaan. Minä olen naisena aina tehnyt aloitteen, ja miehet ovat olleet imarreltuja ja kiinnostuneita.
Sama mulla ja ottanut muutenkin aktiivisen roolin tutun miehen kanssa pienessä maistissa tapahtuneen yhdenillan jutun jälkeen niin että on edetty suhteeseen. Jos tämän olisi jättänyt hänelle niin mitään ei olisi tapahtunut. Samanlainen illanvietto seuraavissa yhteisissä juhlissa kun hän humalassa olisi uskaltanut taas lähestyä. Hän on silti innoissaan tässä ja kaikki etenee mukavasti, on vaan aika suomalainen jäyhä ja hitaasti lämpiävä eikä todellakaan flirtti.
En käsitä mistä tämä tulee että nainen ei voisi aloitetta tehdä
Totta kai VOISI.
Mutta Suomessa nainen on passiivinen toimija, joka odottaa että mies tekee aloitteet. Siellä baarissa odottaa, että mies tulee juttelemaan. Treffeillä odottaa, että mies tekee aloitteita homman edistymiseksi, eli ensisuudelman tekee mies, ensimmäiseen seksiin johdattelee mies yms. yms..
En tuota miehenä alussa tajunnut, kun olin nuori viaton tapaus, ja ihmettelin vaan kun pari kolme treffiä naiset mun kanssa käy ulkona ja sitten ei enää halua nähdä. Lopulta tajusin, että luulevat etten ole kiinnostunut, kun en tehnyt aloittaita. Kun ymmärsin suudella yms. ja johdattaa tilanteen seksiin tokalla tai kolmannella treffillä, menestyi muuttui täysin. Naiset ei tee koskaan aloitteita, vaikka haluaisivatkin.
Itse asiassa ei edes varmaan tarpeeksi ruma.
Jos on ihan oikeasti ruma, miehet uskaltavat tulla juttelemaan, koska silloin kaikki ymmärtävät, että he eivät yritä iskeä tuota naista, vaan haluavat vain juttuseuraa.