Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi jotkut ihmiset ovat sairaalloisen pihejä?

Vierailija
02.06.2022 |

En tarkoita nuukailua vähävaraisuuden vuoksi vaan sitä, että ei voi käyttää rahaa vaikka sitä on ja nilitetään pienistä menoista, jotka helpottaisivat elämää?

Kommentit (167)

Vierailija
1/167 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuukailu jäänyt päälle, ei luota tulevaisuuteen

Vierailija
2/167 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat pysyvät rikkaina kun eivät tuhlaa rahaa turhuuksiin

T. 140 000 vuodessa tienaava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/167 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa on niin korkeat verot? Mieti kysymystäsi sitten uudelleen. Niin ja sekin myös, että miksi Suomessa naiset rohmuavat veroista tulonsiirtojen muodossa niin suuren osan? Niin eipä tee mieli kuluttaa ja maksaa muiden ihmisten elatusta...

Vierailija
4/167 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kerro esimerkki pienestä elämää helpottavasta menosta

Vierailija
5/167 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna toisten olla. Et voi tietää heidän taustojaan. Jollain voi olla iso salainen velka esim. Kenenkään ei varmaan ole pakko ns.vapaaehtoisesti käyttää rahaa johonkin, mihin ei halua.

Vierailija
6/167 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen itsekin, mun isä on tuollainen. Ei raaski käyttää rahaa mihinkään, ei edes kunnon ruokaan.

Vierailija
7/167 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pieni elämää helpottavia menoja suosivat ovat niitä, joilla ei ole rahaa ruokaan?

Vierailija
8/167 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kaikki on suhteellista. Itse ostan hyvin harvoin jotain, mitä en oikeasti tarvitse. Mutta mulla onkin rahaa säästössä. 

Ja minä en tosiaankaan luota tulevaisuuteen niin paljon, että laittaisin kaikki menemään sen siliän tien. Työttömyydestä ja oikeasta pennin venyttämisestä on kokemusta ihan tarpeeksi. 

Vierailija
9/167 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole Ap mutta esim. allergialääkkeen ostaminen apteekista.

Vierailija
10/167 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän henkilön jolla n. 100 000 käypää rahaa tileillä. Juuri pohti raaskiiko maksaa jonkun tapahtuman lipuista 20-40. Haluaisi siis mennä tapahtumaan, mutta kun menee rahaa!

Eräs tietämäni miljonääri säästi 95-vuotiaana vanhuuden varalle omien sanojensa mukaan. Tiskirättiä ei olisi saanut käyttää, ettei vaan kulu. Vanhoilla vaatteiden rievuilla olis tarttenut pyyhkiä.

Vierailija
11/167 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, mun mies.

Nyt kun rahaa on enemmän kuin tarpeeksi, niin nuukailee aivan kaikessa. Eilen sain pauhut passikuva otosta, kun olisi ollut halvempikin paikka olemassa. Tämä viimeisin esimerkki,näitä on joka päivälle..

Arggh

Vierailija
12/167 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kaikki on suhteellista. Itse ostan hyvin harvoin jotain, mitä en oikeasti tarvitse. Mutta mulla onkin rahaa säästössä. 

Ja minä en tosiaankaan luota tulevaisuuteen niin paljon, että laittaisin kaikki menemään sen siliän tien. Työttömyydestä ja oikeasta pennin venyttämisestä on kokemusta ihan tarpeeksi. 

Ymmärsit väärin. Eihän aloituksessa ollut kyse siitä että pitäisi kaikki rahat laittaa menemään vaan siitä että pihistellään hulluna tarpeellisten asioiden kohdalla vaikka rahaa olisikin.

Vierailija
13/167 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elämää helpottava"="taksi apn kanssa bileistä kotiin?"

Jos on pienituloinen, niin on syytä olla pihi vaikka säästöjä olisikin, uusien hankkiminen on kiven alla jos hätä tulisi.

Vierailija
14/167 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minun mielestäni on esim suorastaan henkistä väkivaltaa valittaa kipupotilaalle, että hän käyttää liikaa vettä kuumassa suihkussa, joka helpottaa hänen oloaan...tai että valitetaan vessapaperin kulutuksesta. ap

Vierailija
15/167 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se johtuu siitä, että on joskus ollut köyhä ja pelkää sitä eikä todellakaan halua kokea sitä uudestaan. Siksi säästää aina lisää, koska mikä tahansa huonon onnen potku voi viedä takaisin köyhyyteen jollei pidä varaansa.

Mutta tosiasia on myös, että et sinä tiedä, mihin muilla ihmisillä olisi varaa. Et oikeasti tiedä heidän tulojaan, et velkojaan, et läheistensä tarpeita etkä elätettävien määrää. Et tiedä, onkoo joku sairaus todettu joka vie työkyvyttömäksi vuoden päästä ja siksi loppuelämään pitää säästää. Et tiedä onko suunnitelmissa maailmanympärysmatka. Et tiedä, vaikka kuvittelisit että tiedät.

Vierailija
16/167 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole hirveän varakas, mutta joka kuukausi laitan rahaa rahastoihin. Sairastuin pari vuotta sitten vyöruusuun ja löysin netistä tiedon, että siihen on olemassa lääke, joka pitää ottaa alkuvaiheessa. En sitten raaskinut sitä ostaa vaan päätin pärjätä ilman. Onnekseni sairaus oli suhteellisen lievä.

Vierailija
17/167 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se johtuu siitä, että on joskus ollut köyhä ja pelkää sitä eikä todellakaan halua kokea sitä uudestaan. Siksi säästää aina lisää, koska mikä tahansa huonon onnen potku voi viedä takaisin köyhyyteen jollei pidä varaansa.

Mutta tosiasia on myös, että et sinä tiedä, mihin muilla ihmisillä olisi varaa. Et oikeasti tiedä heidän tulojaan, et velkojaan, et läheistensä tarpeita etkä elätettävien määrää. Et tiedä, onkoo joku sairaus todettu joka vie työkyvyttömäksi vuoden päästä ja siksi loppuelämään pitää säästää. Et tiedä onko suunnitelmissa maailmanympärysmatka. Et tiedä, vaikka kuvittelisit että tiedät.

Kyllä sen läheisistä ihmisistä tietää. Esim puolisosta. Lisäksi on eri asia olla säästäväinen ja varautua pahan päivän varalle kuin olla sairaalloisen pihi ja alistaa lähipiiriä omalla pihiydellään. ap

Vierailija
18/167 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkapiireissä on tullut parin vuosikymmenen aikana havaittua, että niille parempituloisille on usein yhtä tuskaa tarjota savuketta, kun taas köyhä röökinpolttaja viskaa sätkän vähästäänkin.

Vierailija
19/167 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole Ap mutta esim. allergialääkkeen ostaminen apteekista.

Johtuuko oikeasti piheydestä vai siitä, ettei katso kuitenkaan tarvitsevansa allergialääkettä?  Että pärjää ilmankin? On nimittäin ihmisiä, jotka pyrkivät käyttämään mahdollisimman vähänläääkkeitä, mieluiten ei lainkaan lääkkeitä. 

Vierailija
20/167 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsit väärin. Eihän aloituksessa ollut kyse siitä että pitäisi kaikki rahat laittaa menemään vaan siitä että pihistellään hulluna tarpeellisten asioiden kohdalla vaikka rahaa olisikin.

Niin, mikä on tarpeellista? Sehän on kaikkien itse päätettävissä oleva asia, vai mitä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä