Sanna Ukkolan kolumni: Äiti, älä pakota poikaasi prinsessaleikkeihin!
Ihan asiaa puhuu.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/73d313f4-9c51-4391-8be7-ca338ff34951
Kommentit (520)
Vierailija kirjoitti:
Mutta te konservatiivithan itse haluatte abortoida kaikki tytöt, arvostatte vain poikien sukunimiroolia, miesten alat ovat parempia ja kaikki mieheen liitettävät parempaa. Naisten ammatit on MIESTEN mukaan surkeita eikä niillä tee mitään. Miehet TUTKITUSTI halveksivat naisten kotiöitä ja kotiroolia. Miehet haukkuvat naisen seksuaaliroolia bottomina :D Että juu mikäköhän paha? Miksette kysy miehiltänne? Hehän ovat naiseutta vihanneet koko historian ajan. Kukakohan tämän koko sotkun aiheutti? Kannatti varmaan abortoida tytöt ja jatkaa nimiä vain poikien kautta, tässä tulos.
Hellitä vähän, mistä vedät nämä abortoinnit ja muut? Ovatko kaikki naiset tosiaan palstalla tätä tasoa?
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä42222 kirjoitti:
Toi on klassinen esimerkki "olkinukesta", eli keksitään joku ilmiö mitä lähdetään suureen ääneen vastustamaan jotta saadaan reaktioita. Kuinka moni nyt oikeasti pakottaa lastaan yhtään mihinkään? Vanhemmat on nykyään hyvin tiedostavia näistä asioista, ja jos poika leikkii prinsessaa niin aika moni suhtautuu siihen salaa huvittuneesti mutta silti välittäen hyväksyntää lapselle.
Ollessani töissä päiväkodissa siellä jakaantui aika luontaisesti suurimmaksi osaksi ne perinteiset roolit, missä mun mielestä ei ollut mitään pahaa. Lelut oli tarjolla kaikille, muutamat pojat tykkäsi leikkiä vauvaleikkejä ja muutamat tytöt tykkäsi rajummista "poikien leikeistä". Ihan normaaleja niistä muksuista tuli, toivottavasti ovat onnellisia!
Tätä olen kolmen pojan äitinä joutunut aina ihmettelemään. Miksi päiväkoti hyväksyy väkivallan eli "rajut poikien leikit" vedoten siihen, että ne ovat vain leikkiä. Valitettavasti eivät ole, läheskään kaikki eivät niihin halua osallistua, mutta päiväkodissa väkivallatonta poikaa pidetään jotenkin vässykkänä, johon pitää saada lisää puhtia. Ei ole olemassa mitään sisäsyntyistä poikatarvetta painia, se on vain osassa meistä oleva vimma, ei mikään sukupuolelle ominainen kannustustakaipaava piirre.
Kuulostaa aika erikoiselta, kun eikö päiväkodeissa ja kouluissa pääasiassa ole kaikki tappelu- ja pyssyleikit yms. kielletty? Enemmän kuulee että ollaan huolissaan siitä kun pojat ei enää pääse luontevalla tavalla purkamaan energiaa. Kaikki ei varmaankaan ole sitä mieltä että kyseessä todella olisi jokin todellinen, luonnollinen tarve enkä itsekään oikein tiedä mitä tästä asiasta pitäisi ajatella. Mutta siis oma kokemus on että hyvin harvoin missään enää sallitaan minkäänlaisia tappeluun tai toisen satuttamiseen liittyviä yhtään rajumpia leikkejä tai edes puheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä sitä että mitä pahaa sukupuolirooleissa on, miksi ei vaan anneta jokaisen olla oma itsensä siitä huolimatta että se ei poista sukupuolirooleja? Tästä samasta aiheesta ollaan jauhettu nyt varmaan 50 vuotta että miksi ihmiset toteuttavat sukupuolirooleja eikä mitään muutosta ole tapahtunu vuosien aikana. Pitääkö lapsilta viedä vapaus olla omia itsejään jotta sukupuolirooleista päästäisiin eroon vai mitä ratkaisua ehdotatte?
Mutta te konservatiivithan itse haluatte abortoida kaikki tytöt, arvostatte vain poikien sukunimiroolia, miesten alat ovat parempia ja kaikki mieheen liitettävät parempaa. Naisten ammatit on MIESTEN mukaan surkeita eikä niillä tee mitään. Miehet TUTKITUSTI halveksivat naisten kotiöitä ja kotiroolia. Miehet haukkuvat naisen seksuaaliroolia bottomina :D Että juu mikäköhän paha? Miksette kysy miehiltänne? Hehän ovat naiseutta vihanneet koko historian ajan. Kukakohan tämän koko sotkun aiheutti? Kannatti varmaan abortoida tytöt ja jatkaa nimiä vain poikien kautta, tässä tulos.
Olen tuo kenelle kiukkuasi purkaat ja en minä kyllä konservatiivinen ole. Sun viestisi on oikeastaan aika huono enkä ole sun kanssa samaa mieltä.
Arvostan naisia,miehiä,naistenammatteja,miestenammatteja yms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on osunut ja uponnut Sannalla!
Sen verran raivona on nk. humanistinen "intelligentsia"...
Myönnän, minulle kyllä Sannan jutut osuu. Ne saa minut ärsyyntymään ja miettimään miten joku on noin asenteellinen, tyhmä ja populistinen. Onko hän, en tiedä, mutta tuolla tavalla hän koskettaa minua.
Oletko hakenut apua, jos poikien autoleikit todella häiritsevät sinua noin paljon? Mielenterveyspalveluissa on nykyään päivystysnumeroita, voit purkaa tuntojasi autoista ja pahoista pojista ihan vapaasti.
Sinua taitaa häiritä poikien barbileikit erityisen paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä wokeja w i tuttaa...! Vielä on yksi ääni, jota eivät ole onnistuneet vaimentamaan...
Ei näissä Sannan jutuissa vaan ole mitään järkeä. Siis joo, hän on siinä oikeassa, että lapsia ei saa pakottaa aikuisten mielestä oikeisiin leikkeihin, MUTTA hän ei kuitenkaan tuonut asiaa niin päin ilmi, että ihan yhtä väärin se on pakottaa/ohjata poikaa sinne poikien leikkeihin, jos poika mieluummin haluaa tyttöjen leikkeihin.
Enpä ole vielä livenä todistanut tätä päinvastaista ilmiötä. Sen sijaan monikin vanhempi on melkein maansa myynyt, jos ei poikaa joukkuepelit tms. kiinnosta edes maanittelemalla, kiristämällä ja lahjomalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei näissä Sannan jutuissa vaan ole mitään järkeä. Siis joo, hän on siinä oikeassa, että lapsia ei saa pakottaa aikuisten mielestä oikeisiin leikkeihin, MUTTA hän ei kuitenkaan tuonut asiaa niin päin ilmi, että ihan yhtä väärin se on pakottaa/ohjata poikaa sinne poikien leikkeihin, jos poika mieluummin haluaa tyttöjen leikkeihin.
Hänhän puhui pakottamisesta, sehän käsittää myös tuon mainitsemasi. Miksi sinun pitää alleviivat jokainen asia erikseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnän, minulle kyllä Sannan jutut osuu. Ne saa minut ärsyyntymään ja miettimään miten joku on noin asenteellinen, tyhmä ja populistinen. Onko hän, en tiedä, mutta tuolla tavalla hän koskettaa minua.
Oletko hakenut apua, jos poikien autoleikit todella häiritsevät sinua noin paljon? Mielenterveyspalveluissa on nykyään päivystysnumeroita, voit purkaa tuntojasi autoista ja pahoista pojista ihan vapaasti.
Jokainen isä toivoo pojastaan miestä, ei h*nttiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellitä vähän, mistä vedät nämä abortoinnit ja muut? Ovatko kaikki naiset tosiaan palstalla tätä tasoa?
Poikia halutaan kaikissa kulttuureissa enemmän. Ihan itse te olette aiheuttaneet tämän sukupuolikriisin. Kaikkia naisten luontaisia piirteitä pidetään säälittävinä. Itkeminen on maailman noloin asia, mutta miehen väkivalta on vain kivaa. Naiset ovat säälittäviä, epävakaita, osaamattomia, tyhmiä. Teidän mielestänne. Kaikki naisvaltaiset alat on miehistä turhia. Miehet eivät osoita mitään kiitosta naisten kotiroolia tai kotitöitä kohtaan, lähinnä väheksyvät niitä.
Niin että miksiköhän sukupuolirooleja halutaan häivyttää? :D Koska naisia ei arvosteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annan leikkiä mitä haluavat, kunha tietyt rajataan pois, sis kiusaaminen, pyssyleikit, väkivalta yms. Mutta miksi sinua häiritsee tyttöjen tai poikien autoleikit, oliko lapsuus vaikea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikia halutaan kaikissa kulttuureissa enemmän. Ihan itse te olette aiheuttaneet tämän sukupuolikriisin. Kaikkia naisten luontaisia piirteitä pidetään säälittävinä. Itkeminen on maailman noloin asia, mutta miehen väkivalta on vain kivaa. Naiset ovat säälittäviä, epävakaita, osaamattomia, tyhmiä. Teidän mielestänne. Kaikki naisvaltaiset alat on miehistä turhia. Miehet eivät osoita mitään kiitosta naisten kotiroolia tai kotitöitä kohtaan, lähinnä väheksyvät niitä.
Niin että miksiköhän sukupuolirooleja halutaan häivyttää? :D Koska naisia ei arvosteta.
Nyt vedit jo muut kulttuurit mukaan, kun keskustelimme poikien autoleikeistä. Empatia ja muut taidot ovat tärkeitä, emme ole täällä pakottamassa tyttöjä väkivaltaisiin leikkihin, mistä vedit tämän esiin? Jos sinulla on väkivaltainen parisuhde, hae apua ajoissa, täältä et apua saa omiin ongelmiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä sitä että mitä pahaa sukupuolirooleissa on, miksi ei vaan anneta jokaisen olla oma itsensä siitä huolimatta että se ei poista sukupuolirooleja? Tästä samasta aiheesta ollaan jauhettu nyt varmaan 50 vuotta että miksi ihmiset toteuttavat sukupuolirooleja eikä mitään muutosta ole tapahtunu vuosien aikana. Pitääkö lapsilta viedä vapaus olla omia itsejään jotta sukupuolirooleista päästäisiin eroon vai mitä ratkaisua ehdotatte?
Aiotko tehdä tänäänkin 20 aloitusta samalla tulokulmalla? Entäs niitä poikalapsialoituksia? Toivottavasti et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänhän puhui pakottamisesta, sehän käsittää myös tuon mainitsemasi. Miksi sinun pitää alleviivat jokainen asia erikseen?
Öö, hän nimenomaan viittasi jutussaan niihin "wokettajiin" mitä tässäkin ketjussa on tuotu ilmi. Ei ns. perinteisiin sukupuolimalleihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä wokeja w i tuttaa...! Vielä on yksi ääni, jota eivät ole onnistuneet vaimentamaan...
Enpä ole vielä livenä todistanut tätä päinvastaista ilmiötä. Sen sijaan monikin vanhempi on melkein maansa myynyt, jos ei poikaa joukkuepelit tms. kiinnosta edes maanittelemalla, kiristämällä ja lahjomalla.
Eikun tämä juuri! Sitä Ukkola ei tuonut jostain syystä esille... Häntä vaan ärsyttää, jos joku poika tykkää prinsessaleikeistä ja se on ihan varmasti pahan äidin aivopesua.
Oon neljän aikuisen pojan äiti ja kukana niistä ei oo halunnu leikkiä prinsessaa. En ois antanukaan jos ois halunnu.
Vaikka Ukkola kärjiistää joissakin kohdissa niin tämä on ihan tilastollisestikin totta, hyvä että Ukkola sanoo (kirjoittaa) tämänkin ääneen:
"Samaan aikaan yhä useampi lapsi ja nuori kärsii sukupuolidysforiasta eli sukupuoli-identiteetin häiriöstä. Lähetemäärät nuorten sukupuoli-identiteetin tutkimuksiin ovat länsimaissa räjähtäneet käsiin. Suomessa luku on viisinkertaistunut vuodesta 2011 vuoteen 2017.
Kuitenkin sukupuoliahdistusta kokeneista lapsista 80 prosentilla ahdistus helpottaa puberteetin aikana."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun tämä juuri! Sitä Ukkola ei tuonut jostain syystä esille... Häntä vaan ärsyttää, jos joku poika tykkää prinsessaleikeistä ja se on ihan varmasti pahan äidin aivopesua.
Oon neljän aikuisen pojan äiti ja kukana niistä ei oo halunnu leikkiä prinsessaa. En ois antanukaan jos ois halunnu.
Et olisi antanut? Eli olisit pakottanut lapsesi tiettyyn muottiin? Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Te Putinistit haluatte Suomeen sodan jotta teidän sankari Putin voisit alistaa kaikki jotka ovat teidän kanssa eri mieltä.
Itsellä kun ei ole lapsia, vien pienille lapsille neutraaleja lahjoja, joilla voi leikkiä kuka tahansa. Sitten kun lapset kasvavat isommiksi, vien sellaisia lahjoja, joilla lapset itse haluavat leikkiä rajoituksena että aseita ei vesipyssyä lukuun ottamatta.
Lapsi tekee lopulta oman päänsä mukaan vanhempien seuratessa sivusta voimattomana, elleivät he ole harjoittaneet henkistä väkivaltaa ja aivopesua vauvasta asti.
Jokainen lapsi tehkööt omien kykyjen ja mieltymysten mukaan. Ihmettelen tätä vouhotusta! Minä synnyin 60- luvulla. Ja jokainen lapsi sai olla oma itsensä.