MeNaiset: "Tältä tuntuu elää kumppanin rahoilla"
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000008854752.html
Toki tapansa kullakin, mutta hieman mietin tuota kommenttia: "On ylipäänsä vieras ajatus, että kulut jaettaisiin viivoittimen kanssa. Silloin, kun on yhteinen elämä ja luotto toiseen, myös rahat ovat yhteisiä."
Täysin yhteisten rahojen ja menojen tiiraamisesta viivottimella väliin mahtuu aika paljon muutakin. Omituisen puolustautuva asettelutapa. Eläköön vaan miehensä rahoilla, mutta turha samalla mitätöidä eri tavalla eläviä. En myöskään allekirjoita, että naista, joka ei panosta uraansa kritisoitaisiin. Ainakaan omassa piirissäni tuollaista ei ole. Jotkut ovat kotiäiteinä kymmenen vuotta, toiset vuoden. Jotkut viihtyvät matalapalkkaisessa työssä vailla edistymismahdollisuukia tai -halua, toiset ovat uraohjuksia. Vai olenko ihan omassa kuplassani kun en tuollaista kritiikkiä ole koskaan huomannut?
Kommentit (233)
Naisen rahat eivät yleensä riitä tämän tavoittelemaan elämisen tasoon. Puolisoa tarvitaan sponsoriksi.
Voin myöntää: jos olisin nainen niin enpä minä ainakaan töissä kävisi. Ei siinä mitään niin hienoa ole. Tiedä sitten kuinka helppoa hyvätuloisia miehiä on löytää, mutta aika helppoa kai.
Njaa, 37v ikuinen kotiäiti on tuudittautunut tilanteeseen että kaikki on ennallaan myös 10-15v päästä...tai sitten löytää itsensä lähiöstä tukien varassa elelemässä.
samoin ihmetyttää seuraava tapaus, joka on etsinyt 4v oman alan töitä..työnantajathan perinteisesti tykkäävät 4v aukosta cv:ssä, mieluummin vaikka kaupan kassalle ja jatkaa hakemusten lähettelyä
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän naisia nykyään painostetaan, että kaikkien pitäisi olla jotain uranaisia.
Millä tavalla? Siis ihan kiinnostaa juuri siksi, etten ole itse tällaiseen törmännyt. Enemmän tuntuu olevan kritiikkiä, että äidit palaavat liian aikaisin töihin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Njaa, 37v ikuinen kotiäiti on tuudittautunut tilanteeseen että kaikki on ennallaan myös 10-15v päästä...tai sitten löytää itsensä lähiöstä tukien varassa elelemässä.
samoin ihmetyttää seuraava tapaus, joka on etsinyt 4v oman alan töitä..työnantajathan perinteisesti tykkäävät 4v aukosta cv:ssä, mieluummin vaikka kaupan kassalle ja jatkaa hakemusten lähettelyä
Enpä tiedä, itse rekrytoijana en ihmettelisi neljän vuoden äitiyslomaa. Toki hän on työtön, mutta myös äitiyslomalla, eli ei ihan verrattavissa vain sohvalla makoiluun.
Sille on vain yksi nimitys. Alkaa H:lla ja loppuu A:han. Se kaikkein alin mitä maa päällään kantaa. Sellaista en suostuisi elättämään mistään hinnasta!
Vierailija kirjoitti:
Voin myöntää: jos olisin nainen niin enpä minä ainakaan töissä kävisi. Ei siinä mitään niin hienoa ole. Tiedä sitten kuinka helppoa hyvätuloisia miehiä on löytää, mutta aika helppoa kai.
Juu tosi helppoa! Siksi me kaikki naiset ollaankin vaan palkintovaimoja, kun sen rikkaan miehen löytäminen on niin helppoa😊 Ei siihen tarvitse kuin mallin kropan, tyhjän pään ja 0% omanarvon tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Sille on vain yksi nimitys. Alkaa H:lla ja loppuu A:han. Se kaikkein alin mitä maa päällään kantaa. Sellaista en suostuisi elättämään mistään hinnasta!
Jotenkin veikkaan että sinun ei tarvitse näillä asioilla paljon päätäsi vaivata.
Ikinä ei kerrota naisista, jotka elättävät loisivaa miestään. Miksi ei?
Minusta parisuhde on taloudellisessa mielessä kahden ihmisen yhteinen yritys, jossa osapuolet sopivat keskenään mikä on kummankin panos ns yhteiseen hyvään. Meillä minä tienaan opettajana ehkä 1/3 siitä mitä mies, ja kaikki on yhteistä.
On se jännää kun puhutaan rahoista niin naisten rahat on omia omaan käyttöön ja miehen rahat on yhteisiä yhteiseen käyttöön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin veikkaan että sinun ei tarvitse näillä asioilla paljon päätäsi vaivata.
No ei. En vaimoani elättäisi koskaan noin. Aika alas täytyy vajota että suostuu elättämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän naisia nykyään painostetaan, että kaikkien pitäisi olla jotain uranaisia.
Millä tavalla? Siis ihan kiinnostaa juuri siksi, etten ole itse tällaiseen törmännyt. Enemmän tuntuu olevan kritiikkiä, että äidit palaavat liian aikaisin töihin.
Ap
Itseänikin kiinnostaisi ihan konkreettisia esimerkkejä miten tuota painostusta harjoitellaan?
Ihan vaan jotta voin verrata siihen p*skamyrskyyn minkä itse koin kun palasin töihin 6kk synnytyksestä. Kotiin kun pitää jäädä homehtumaan, tai on huono äiti. Ja huom, huono äiti vaan! Meilläkin isä jäi koti-isäksi kolmeksi vuodeksi, mutta eihän isä nyt äitiä voi korvata (jostain ihme syystä joka edelleen on jäänyt itselleni epäselväksi). Ja imetys ei riitä selitykseksi, sillä a) imetys ei kaikkilla onnistu ja b) kyllä äiti voi imettää vaikka on töissä (esim etätöissä helppo nakki, vähän vanhemman lapsen kanssa helposti aamu, iltapäivä, ilta ja vaikka vielä yö).
Vierailija kirjoitti:
On se jännää kun puhutaan rahoista niin naisten rahat on omia omaan käyttöön ja miehen rahat on yhteisiä yhteiseen käyttöön
Missä näin on sanottu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu tosi helppoa! Siksi me kaikki naiset ollaankin vaan palkintovaimoja, kun sen rikkaan miehen löytäminen on niin helppoa😊 Ei siihen tarvitse kuin mallin kropan, tyhjän pään ja 0% omanarvon tunnetta.
No ei nyt varsinaisesti.
Kroppa on tietty hyvä olla kunnossa, mutta useimmilla naisilla on luonnostaan aivan riittävä, jos ei ole syönyt ylenänkensä.
Tyhjää päätä tai 0% omanarvontuntoa en näistä naisista tunnista. Päinvastoin, ovat vähän sen asenteisia, että se nyt onkin miehen tehtävä elättää jos haluaa tällaista naista päästä lähellekään. Pitävät kokemukseni mukaan itseään aika suuressakin arvossa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta parisuhde on taloudellisessa mielessä kahden ihmisen yhteinen yritys, jossa osapuolet sopivat keskenään mikä on kummankin panos ns yhteiseen hyvään. Meillä minä tienaan opettajana ehkä 1/3 siitä mitä mies, ja kaikki on yhteistä.
Miksi ihmeessä pitäisi olla näin. Eikait meillä edes tiedetä mitä toinen tienaa ja mihin kuluttaa. Ei todellakaan kuulu mun tulot vaimolle.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ei kerrota naisista, jotka elättävät loisivaa miestään. Miksi ei?
Et tainnut lukea artikkelia? Viimeinen haastateltava: Juha 39v jonka vaimo elättää hänet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt varsinaisesti.
Kroppa on tietty hyvä olla kunnossa, mutta useimmilla naisilla on luonnostaan aivan riittävä, jos ei ole syönyt ylenänkensä.
Tyhjää päätä tai 0% omanarvontuntoa en näistä naisista tunnista. Päinvastoin, ovat vähän sen asenteisia, että se nyt onkin miehen tehtävä elättää jos haluaa tällaista naista päästä lähellekään. Pitävät kokemukseni mukaan itseään aika suuressakin arvossa.
Naisilla kroppa kunnossa? Anna mun kaikki kestää. Missä on naisia joilla on kroppa kunnossa?
Miehenä tuon enemmän rahaa perheelle ja nainen tekee enemmän kotitöitä. Sopii meille oikein hyvin, kumpikin tyytyväisissä.