Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missäköhän on lääkäreitten morali ja etikka??? T.selkävaivainen monta vuotta

Vierailija
01.06.2022 |

Mitähän lääkäreitten etikka sanoo kun jonotetaan sairaita selkäpotilaita. Ja kaiken kukkuraksi sanotaan että liikunta auttaa! Milläs liikut?? Kun selkä on huonona

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku

Vierailija
2/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likunta auttaa

Vierailija
4/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikkaa saa joka ruokakaupasta.

Vierailija
5/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputa nyt ensin painoa!

Vierailija
6/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri on käskenyt liikkumaan ja sanonut että se tekee hyvää, niin kyllä hänen työnsä on tehty.

Yrität saada jotain kovia särkylääkkeitä ilmeisesti. Narkki

Vierailija
7/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonottaminen tutkimuksiin on perseestä. eläkkeelle pääseminen on vuosien projekti. kannattaa esim.itse kuvauttaa selkä magneettikuvis yksityisel ja sitten miettiä hoitoja.julkisella asiat seisoo.toivottavasti saat selvyyttä asiaan

Vierailija
8/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse lienee työnantajien ja yritysten paineesta

Ei haluta, että väki on sairaslomalla.

Vierailija
9/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi käydä siinä odottamisen välillä fysioterapeutin vastaanotolla.

Osaavat neuvoa sellaisia liikkeitä, joista on apua selkävaivoihin.

Sekä selän lihaksiin että selässä oleviin niveliin ja koko selkärankaan.

Fysioterapeutit ovat niitä, jotka sairaaloissa ja hoitolaitoksissakin kuntouttavat onnettomuuksissa ja tapaturmissa olleilta ihmisiä takaisin elämään.

Ja voihan sen ajan varata jopa fysiatrillekin tai vastaaavalle erikoislääkärille, että sais jotain apua ensihätään.

Vierailija
10/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkävaivat lie mt-ongelmien ohella yleisin työkyvyttömyyden syy, mutta myös helpoin käyttää selkävaivaa syynä, jos ei työnteko kiinnosta.

Mulla toisinpäin kuin ap: llä, mulle lääkäri ehdotti, että laitettaisiin eläkepaperit vetämään, mutten halua. Itselläni 2 selkänikamaa murtunut, ja aiheuttaa kaikenlaista hankaluutta, mutten missään nimessä haluaisi eläkkeelle. Jotenkin tuntuisi lopun alulta , joten nyt työkokeilussa ja sitten ihmetellään lisää, mitenkä eteenpäin ja mitä jatkossa keksimme. Tsemppiä ap:lle!

Vierailija
11/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omaat ylipainoa tai et liiku ollenkaan niin kyllä sinun pitää ottaa itse oma vastuu. Ei se lääkärin vastuulla ole muuttaa elämäntapoja vaan itsesi. Selkäkivuista pääsee eroon varmaan 99%:sti itse. Jos taustalla on joku kolari niin voi olla, että liike ei ole lääke. Mutta todennäköisesti myös silloin voi helpottaa kipua vahvistamalla pikkuhiljaa varovasti tukilihaksia tai lisätä liikkuvuutta, jos lihakset on jumissa.

Se nyt ei ikävä kyllä tapahdu päivässä, vaikka jotkut kyllä saakin apua jo parissa viikossa kun nesteet lähtee kiertämään selässä kuten kuuluukin.

Vierailija
12/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajamäeltä löytyy.

Vierailija
13/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vasemmalla puolella selkärangan vieressä oleva selkäkipu ei ole hävinnyt millään liikkeellä eikä tekemisellä/tekemättömyydellä. On ollut jo vuoden verran. Kukaan ei tee mitään. En tiedä mikse, kun tämä vaivaa minua.

Vierailija
14/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lääkärit on nykyään seteliselkärankaisia.

Vierailija
15/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos omaat ylipainoa tai et liiku ollenkaan niin kyllä sinun pitää ottaa itse oma vastuu. Ei se lääkärin vastuulla ole muuttaa elämäntapoja vaan itsesi. Selkäkivuista pääsee eroon varmaan 99%:sti itse. Jos taustalla on joku kolari niin voi olla, että liike ei ole lääke. Mutta todennäköisesti myös silloin voi helpottaa kipua vahvistamalla pikkuhiljaa varovasti tukilihaksia tai lisätä liikkuvuutta, jos lihakset on jumissa.

Se nyt ei ikävä kyllä tapahdu päivässä, vaikka jotkut kyllä saakin apua jo parissa viikossa kun nesteet lähtee kiertämään selässä kuten kuuluukin.

Onko nämä mainitsemasi nesteet  veri, lima, sappi, vai musta sappi?

Vierailija
16/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuminen ei ole ratkaisu jokaiseen selkävaivaan vaan se voi myös pahentaa tilannetta. Ensin pitäisi tutkia mikä vaiva on kyseessä.

Kun minä menin selkäkivun kanssa lääkäriin (työterveys) niin ensimmäinen lääkäri antoi buranareseptin ja määräyksen liikkua. No minähän liikuin ja selkä meni vaan koko ajan kipeämmäksi. Seuraava lääkäri laittoi makaamaan pöydälle mahalleen, paineli selkärankaa sormillaan ja löysi sieltä tietyn nikamavälin mistä kipu sai alkunsa, ei ollut mitään lihaskipua. Tuli kielto että liikkua ei saa jos se tekee kipeää ja resepti järeämpiin lääkkeisiin. Jos olisin vaan sitkeästi jatkanut liikuntaa kuten ensimmäinen lääkäri ohjeisti olisin nyt varmaan pyörätuolissa.

Vierailija
17/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magneettihoitajana voin sanoa, että suurin osa näistä selkien työkykyarviointiin liittyvistä kuvauksista on normaaleja. Sen melkein näkee niiden naamastakin, että vähän nolottaa tulla kuviin. Se on jotenkin niin huvittavaa.

Vierailija
18/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi käydä siinä odottamisen välillä fysioterapeutin vastaanotolla.

Osaavat neuvoa sellaisia liikkeitä, joista on apua selkävaivoihin.

Sekä selän lihaksiin että selässä oleviin niveliin ja koko selkärankaan.

Fysioterapeutit ovat niitä, jotka sairaaloissa ja hoitolaitoksissakin kuntouttavat onnettomuuksissa ja tapaturmissa olleilta ihmisiä takaisin elämään.

Ja voihan sen ajan varata jopa fysiatrillekin tai vastaaavalle erikoislääkärille, että sais jotain apua ensihätään.

Jos ei hirveän tiukkaa ole rahallisesti, niin mieluummin osteopaatilla tai naprapaatilla, niillä on osaamista enemmän kuin perusfyssarilla.

Synlabissa saa myös melko edullisesti selän magneettikuvauksen. Muistaakseni vajaa 300 € ilman lähetettä.

Vierailija
19/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikka lienee lääkäreilläkin jossain keittiön kaapissa.

Ja tutkitusti valtaosaan selkävaivoista tehokkain hoito on liikunta. Eli ehkä kannattaisi uskoa sitä lääkäriä ja alkaa liikkua vähitellen ja kivun sallimissa rajoissa ja lisätä sitten liikkumista sitä mukaa, kun selkä alkaa parantua.

Kaikkeen fyysiseen vaivan ei tarvitse saada puukkoa ja pilleriä. Monesti ihan ne normaalit muutokset omassa elämäntavassa toimivat paljon paremmin.

Vierailija
20/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä mainitsemasi nesteet  veri, lima, sappi, vai musta sappi?

Lymfa ja lihasnesteet ja me eivät itsekseen liiku. Faskialinjat kuntoon. https://kiropraktikkomarkus.fi/blogi/kolmen-faskialinjan-liikkuvuusharj…