Miten vihaankaan tätä systeemiä että lähetetään viestejä
Itsellä kestää kauan kirjoittaa viestit, joten haluaisian mieluiten soittaa ja puhua. Moni haluaa vaan viestittää. Syytä en tiedä.Minusta oisi vaan näppärää soittaa ja asia selvä sen sijaan että jankaan tuon mobiilin kanssa.
Nytkin tapaus kun haluan vaan puh, numeron. Ei kun tekstitviestillä .....
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
"Ja ne viestit täytyi laittaa juuri yöllä?
Jos minulle yöllä joku viestejä laittaisi menisi estoon samantien."Ei kellonajalla ole mitään väliä. Viestit kirjoitetaan kun sopii. Jos ei sovi niin viestiketjut voi mykistää määräajaksi tai koko puhelin laitetaan "älä häiritse" tilaan jos nukut tms. Nykyään puhelimeen tulee monenlaisia ilmoituksia, sähköposteja ym muutenkin kellon ympäri jokatapauksessa.
Ap ei osaa mykistää puhelinta eikä viestejä. Hän on hidas kirjoittaja. Hänellä on siis jotain älyllistä häikkää tai oppimisvaikeus.
Aikuisikäisenäkin noihin saa apua psykiatrian poliklinikan kautta. Omalääkäriltä ensin lähete sinne. Polilla testataan.
viestittely sopii mulle paremmin. puhelukin onnistuisi mutta suurin osa ihmisistä ei osaa puhua asiaansa vaan kuvittelee että kyse on seurustelusta ja puhelu (esim.numeron kysyminen) saattaa kestää puoli tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viestittely on mun mielestä kätevää, koska viestin voi lukea ja vasta siihen sitten, kun ehtii. Soittaminen on paikallaan vain hätätilanteita tai erittäin kiireellisiä tilanteita varten.
Sinä olet siis näitä kiireisiä. On niin kiire ettei ehdi edes puhelimeen vastata. Useimmissa tapauksissa kiire on ihan itse luotua.
Omalla kohdallani kiire johtuu 90%:sti siitä, että satun olemaan joko töissä, nukkumassa tai tekemässä jotain sellaista asiaa, jota en sillä hetkellä voi (olen laittamassa ruokaa, maalaamassa kattoa tms) tai halua (olen toisen ihmisen seurassa ja olisi epäkohteliasta vastata puhelimeen) keskeyttää.
Miksei voi sitten soittaa sille toiselle henkilölle takaisin, kun on paremmin aikaa?
Tottakai voisin soittaa. Mutta se "paremmin aikaa" voi olla vasta illalla, huomenna tai ensi viikolla. Varsinkin, jos soittaja ei ole laittanut perään mitään viestiä, missä kertoo, että asialla olisi jonkinlainen kiire. Mulla onneksi ystävät ja kaverit tietävät, että mut tavoittaa parhaiten ja nopeiten viestillä. He voivat saada vastauksen jo minuutissa, vaikka olisinkin töissä ja palaverissa. Mutta jos he soittavat, joutuvat odottamaan ainakin siihen asti, että työpäiväni on päättynyt, olen käytätnyt koiran lenkillä ja laittanut ruuan. Mulla saattaa olla myös jotain muuta sovittua illaksi tuon lisäksi, joten soitan myöhemmin tai menee seuraavaan päivään.
Ihan helvetin rasittavaa, kun laitat jollekin viestin, jossa kysyt jotain simppeliä. Hän soittaa, koska "ei jaksanut kirjoittaa". Ja höpöttää ja höpöttää ja höpöttää ja yhtäkkiä puhelimessa on mennyt puoli tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minulle yöllä joku viestejä laittaisi menisi estoon samantien."Ei kellonajalla ole mitään väliä. Viestit kirjoitetaan kun sopii. Jos ei sovi niin viestiketjut voi mykistää määräajaksi tai koko puhelin laitetaan "älä häiritse" tilaan jos nukut tms. Nykyään puhelimeen tulee monenlaisia ilmoituksia, sähköposteja ym muutenkin kellon ympäri jokatapauksessa.
Tuohan se vasta stressaavaa onkin.
Ei ne häviä luurista vaan odottavat siellä aamua. Sun stressin suurin syy on tyhmyytesi. Et osaa käyttää puhelintasi. Pane siitä äänet pois yöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei osaa mykistää puhelinta eikä viestejä. Hän on hidas kirjoittaja. Hänellä on siis jotain älyllistä häikkää tai oppimisvaikeus.
Aikuisikäisenäkin noihin saa apua psykiatrian poliklinikan kautta. Omalääkäriltä ensin lähete sinne. Polilla testataan.
Viestisi on aika asiaton. Yritetään keskustella toisia haukkumatta, vaikka oltaisiinkin eri mieltä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne häviä luurista vaan odottavat siellä aamua. Sun stressin suurin syy on tyhmyytesi. Et osaa käyttää puhelintasi. Pane siitä äänet pois yöksi.
En ole tyhmä. Osaan käyttää puhelintani. Se, että puhelimessa odottaa useita viestejä, joihin täytyy alkaa vastailla heti aamulla, on stressaavaa.
Tiesitkö, että toista tyhmäksi haukkuva kertoo vain itsestään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on stressaavaa? Mä olen kommentoija, joka kertoi viime yönä saamistaan viesteistä. Pisin viestien ketju yhdeltä kaveriltani koski asiaa, josta hän oli kovasti huolissaan. Oli ihan hyvä, että hän pystyi kirjoittamaan huolistaan aamuyöllä - eli purkamaan huoliaan ja ajatuksiaan asiasta - ja sai multa vastauksiakin heti aamulla eikä niin, että hän olisi voinut soittaa mulle vasta tänään illalla. Mulla ei ole Messengerissä äänet päällä, joten en herännyt siihen, että yöllä oli tullut paljon viestejä. Ymmärrän ihan hyvin, että yöt ovat pahimpia aikoja valvoa yksin, jos on surua, murhetta ja huolia. Ja silloin voi olla hyvinkin helpottavaa purkaa ajatuksiaan viestillä eikä odottaa seuraavaan iltaan asti soittaakseen.
Millainenkohan tämä palsta olisi, jos toimisi vain puhelimella?
Entisaikojen juttuluuri?
Joo ja uskomattominta tässä on, että suurin osa näistä jotka haluaa viestitellä, ei osaa edes oikein kirjoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neurologian, ei psykiatrian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tyhmä. Osaan käyttää puhelintani. Se, että puhelimessa odottaa useita viestejä, joihin täytyy alkaa vastailla heti aamulla, on stressaavaa.
Tiesitkö, että toista tyhmäksi haukkuva kertoo vain itsestään?
Hei ap. Sinun kannattaa yrittää etsiä omia rajojasi ja katsoa että et ylitä toisten sinulle antamia rajoja.
Vaikea kuvitella tilanne jossa aamulla odottaa kasa viestejä? Mistä ja keneltä? Tämä vain retorinen kysymys joka ei kaipaa vastausta.
Moni työasia hoituu spostilla, se on tätä aikaa. Jos kyse ei ole työasioista, niin niihin voi vastata kun siltä tuntuu.
Älä tee asioita siksi koska "mitä muut ajattelevat"- säästyt valtavalta stressiltä.
Vaikuttaa siltä että haluaisit rupatella puhelimessa mutta ystäviäsi ei kiinnosta. Onko sinulla ystäväpulaa tms? (Uusiakin ystäviä voi saada jos koet kaipaavasi enemmän sosiaslisuutta.)
Suosittelen kuuria ilman puhelinta aina jos ei ole mitään pakollista syytä sitä pitää. Jos minulla ei ole mitään asiaa kellekään, saatan laittaa luurin yksinkertaisesti kokonaan kiinni.
En vastaa tuntemattomiin numeroihin enkä numeroihin jotka ei ole tallennettuna nimellä.
Ihmiset ovat erilaisia. Moni kaipaa rauhaa nykyään enemmän kuin ennen, sillä ei ole kiireen kanssa tekemistä.
Tämä viestittelyn "helppous" on saanut juuri aikaan se, että monet ihmiset näpyttelevät näitä, monesti ihan turhia, viestejä alinomaa.
Tuntevat itsensä tärkeäksi, on mukavaa kun koko ajan sitten vastaavasti viestejä kilahtaa, kai nyt muutkin huomaavat kuin kysytty ja suosittu olen?
Helppoutta turhiin viesteihin juuri lisää tuo, että niitä voi lähettää ympäri vuorokauden kunhan joku tikusta asiaa-juttu pälkähtää päähän.
Huomaahan sen jo otsallaankin: koko ajan on ihmisillä kännykkä kädessä ja naputellaan tai selaillaan, addiktihan se nykyään on.
Turha väittää, että ne puhutut puhelut häiritsevät. Naurettava väite kun katsoo ympärilleen. Ihmisethän ovat puhelimensa orjia. Mutta puhua ei siihen älykkääseen laitteeseen voida, eikä vastata. Hullua.
Jos ihmiset soittaisivat niin sitä "asiaa" olisi varmaan paljon vähemmän. Kaikkien aikaa säästyisi, kuten ennenvanhaan, kun ihmiset soittaisivat, vastaisivat tai soittaisivat takaisin sitten kun ehtisivät ja puhuisivat asiat kerralla selviksi. Tietenkin voisi sitten puhelun jälkeen laittaa tarkentavan viestin, jos joku unohtui. Mutta kuitenkin ne tärkeimmät pääkohdat ovat tulleet puhuttua jo puhelimessa.
Viesti " palaveri huomenna". No mihin aikaan? Viesti " klo 13". No missä? Mistä asiasta? Jne. Loputonta viestittelyä jos viestit ovat liian niukkoja. Puhelimessa voi kaikki kysyä samalla kertaa ja vielä tarkentaa asioita.
Ei puhelimessa puhuminen aina tarkoita jaarittelua. Ihan aikuinen ihminen ymmärtää, että asiapuhelut ovat asiapuheluita.
Päinvastoin tuntuu, että mitä lapsellisempi tai tärkeilynhaluisempi ihminen on, niin sitä hanakammin niitä viestejä pukkaa.
Minusta olisi todella rasitavaa alkaa aamulla purkaa puhelimesta kymmeniä klo 23 jälkeen tulleita yöviestejä.
Yörauha on kaikilla, viestit häiritsee.
Kenelläkään ei ole tosiaan niin tärkeää asiaa yöllä. Miten ennen oikein mahdettiin pärjätä.
Rakkausviestit ovat eri asia, mutta ei niitäkään koko yötä tarvitse lähetellä.
Jaa mitä rauhaa??? Sikäli mikäli näkökykyni on tallella niin puhelin on miltei yötä päivää se rakkain asia ja siihen tuijotetaan jki saunassakin. Puhelin voittaa nykyn jo seksinkin.
Hölönpölön teidän rauhanne kanssa. Mutta kun se puhuminen keskeyttäisi sen naputtelun ja selaamisen, siinä se "puhumisen hankaluus".
Vierailija kirjoitti:
Joo ja uskomattominta tässä on, että suurin osa näistä jotka haluaa viestitellä, ei osaa edes oikein kirjoitusta.
"Oikeinkirjoitus" on yhdyssana. Ihan tiedoksesi 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on stressaavaa? Mä olen kommentoija, joka kertoi viime yönä saamistaan viesteistä. Pisin viestien ketju yhdeltä kaveriltani koski asiaa, josta hän oli kovasti huolissaan. Oli ihan hyvä, että hän pystyi kirjoittamaan huolistaan aamuyöllä - eli purkamaan huoliaan ja ajatuksiaan asiasta - ja sai multa vastauksiakin heti aamulla eikä niin, että hän olisi voinut soittaa mulle vasta tänään illalla. Mulla ei ole Messengerissä äänet päällä, joten en herännyt siihen, että yöllä oli tullut paljon viestejä. Ymmärrän ihan hyvin, että yöt ovat pahimpia aikoja valvoa yksin, jos on surua, murhetta ja huolia. Ja silloin voi olla hyvinkin helpottavaa purkaa ajatuksiaan viestillä eikä odottaa seuraavaan iltaan asti soittaakseen.
Tähän vielä, että kun kaverini oli yöllä kirjoittanut varsin tarkasti ongelmansa, tunteensa yms, mä aamulla viestit luettuna aavistin, että ainakin hänen yhteen ongelmaansa on varmasti olemassa ratkaisu. Aamukahvia juodessani googlettelin ja kävin etsimässä pari asiaan liittyvää lakipykälää. Kun vastasin hänen viestiinsä, mulla oli jo faktatietoa asiasta ja pystyin laittamaan hänelle pari linkkiä, joiden avulla saa asioita etenemään. Jos hän olisi vain odottanut tätä iltaa soittaakseen mulle, ei mulla olisi ollut mitään ratkaisuehdotuksia, koska silloin asia olisi tullut mulle täysin puskista enkä olisi ehtinyt selvittelemään mitään. Eli sen sijaan, että hän edelleenkin odottelisi, että kello tulee viisi voidakseen soittaa mulle, hän saikin jo heti aamusta tiedon, mitä voisi alkaa jo tänään tekemään ongelmansa ratkaisemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
No senhän takia kirjoitustaito onkin hävinnyt. Kun kirjoitetaan ja käytetään jotain lyhennettyjä sanoja, hymiöitä, emoijeja jne.
On hävinnyt niin puhe- kuin kirjoitustaitokin.
Epäilemättä ap käyttää myös aina käteistä.