Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vihaankaan tätä systeemiä että lähetetään viestejä

Vierailija
01.06.2022 |

Itsellä kestää kauan kirjoittaa viestit, joten haluaisian mieluiten soittaa ja puhua. Moni haluaa vaan viestittää. Syytä en tiedä.Minusta oisi vaan näppärää soittaa ja asia selvä sen sijaan että jankaan tuon mobiilin kanssa.
Nytkin tapaus kun haluan vaan puh, numeron. Ei kun tekstitviestillä .....

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas vihaan soittamista ja puhelimessa jaarittelua. Just tuollainen puhelinnumeron kysyminen on kaikista kätevintä viestillä, niin numeron voi sitten tarvittaessa kopioida siitä puhelimen muistiinkin.

Ärsyttäis ihan hitosti, jos joku soittais ja kysyis jonkun puhelinnumeroa.

No niinpä. Jos joku soittaisi minulle kysyäkseen jonkun toisen puhelinnumeroa, niin sanoisin, että ok, lähetän sen numeron viestillä. En käytä head settiä, joten jos haluaisin sanella sen numeron puhelun aikana, minun pitäisi ottaa puhelin pois korvaltani, jotta voisin etsiä sen numeron ja sanella sen puhelimen näytöltä. Jos haluaisin samalla kuulla, mitä toinen osapuoli sanoo, minun olisi laitettava puhelu kaiuttimeen. En ymmärrä, miten kenenkään mielestä tällainen säätö on kätevämpää kuin numeron kopioiminen puhelimen yhteystiedoista viestiin ja sen lähettäminen yhdellä painalluksella.

Vierailija
22/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viestittely on mun mielestä kätevää, koska viestin voi lukea ja vasta siihen sitten, kun ehtii. Soittaminen on paikallaan vain hätätilanteita tai erittäin kiireellisiä tilanteita varten. 

Voi tätä nykyajan yksisilmäistä uusavuttomuutta. Kyllä siihen soittoonkin voit jättää vastaamatta jos kerran on niin kiire ettei ennätä. Soitat takaisin päin kun ennätät. 

Eli koska toinen on niin laiska ettei voi kirjoittaa asiaa, minun pitää joko olla kärppänä luurin päässä kun hän suvaitsee soittaa ja vieläpä soittaa takaisin hänelle ellen ehdi heti vastata? Toimin noissa niin että jos joku soittaa monta kertaa, vastaan että laitatko viestin asiasta. Jos haluaa jonkun asian minulle kertoa tai kysyä jotain, minunko pitää soitella takaisin vaikka en odota puhelua. Ei ikinä. :D Huh huh.

Ei kukaan vaadi että vastaat. Mutta itse mieluummin soitan, jos vastaanottajalla on aikaa (nytkin oli ,mutta vastasi viestillä , vaikka näki että olin soittanut). Kertoi että oli vapaalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinnumerot ehdottomasti aina viestillä, niin tulee oikein, kun sen voi kopioida ja tallentaa sellaisenaan.

Luettele siinä, että toinen kuulee ja kirjoittaa vielä varmasti oikein ja toista vielä, että se nyt on oikein. Siinä ajassa sen on lähettänyt moneen kertaan viestinä.

Vierailija
24/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin on puolensa. Minuutin puhelulla välttää kahdeksan viestin vaihdon. Puhelimeen tai paperille voi tallettaa sovitun.

Viestiin voi vastata huomenna. Tosin huomiseen mennessä tulee kuusi kysymystä, miksen vastannut "kiireelliseen" viestiin.

Vierailija
25/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm... mä olen saanut viime yönä Messengeriin viestejä klo 23:52, 00:30, 01:28, 01:31, 03:45-04:15 välisenä aikana useita samalta henkilöltä, 06:15 ja 06:39. Jos jokainen noista olisi viestin sijasta soittanut mulle, ei olisi pahemmin tullut viime yönä nukuttua. Ja tuo 03:45-04:15 välillä ollut viestittely ei olisi ollut mikään parin minuutin puhelu. Joten mulle kiitos mieluummin viestillä kuin soittaen. 

Ja moniko noista viesteistä oli niin tärkeä, että se piti tuohon aikaan lähettää. Veikkaan että ei yksikään.

No eikö ne nyt ole kätevintä lähettää juuri silloin kun lähettäjälle sopii, esim. silloin kun lähettäjä on töissä hoitamassa sitä asiaa, jota viesti koskee? Vai pitäisikö esim. Australiassa asuvan odottaa Suomen virka-aikaa lähettääkseen viestin tai soittaakseen? Tai suomalaisen yövuorolaisen odottaa aamua ja soittaa työpuheluita vapaa-ajallaan nukkumisen sijasta, ettei vaan joutuisi lähettämään niitä pelottavia viestejä?

Voi herraisä näitä juntteja.

-eri

Vierailija
26/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hakemut työpaikkaa Eräänä iltana klo 20 tuli viesti voiko sulle soittaa  huomena klo 8,  vastasin myöntävästi. Seuraavan aamuna herään viestin piipaukseen klo 7, nyt on viesti että käykö jos soitan vasta klo 15, no mikäs siinä. Klo 1545 tulee viesti että sopiiko että soitan vähän myöhemmin 15.15 , ok vastaan. Klo1513 taas tulee viesti, kovasti pyydellään anteeksi muuta sopisiko että soitankin vasta klo 16. Vastasin että minulle soitetaan aivan koska vaan,vastaan jos pystyn ja jos en  , niin soitan takaisin , Mutta viestejä en enää halua.

Eikö helvetissä ihmiset voi vain soittaa, eikä tuhlata resuja saata  nalliseen viestittelyyn ennen soittoa.hulluksi tulee.

Vierailija
27/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm... mä olen saanut viime yönä Messengeriin viestejä klo 23:52, 00:30, 01:28, 01:31, 03:45-04:15 välisenä aikana useita samalta henkilöltä, 06:15 ja 06:39. Jos jokainen noista olisi viestin sijasta soittanut mulle, ei olisi pahemmin tullut viime yönä nukuttua. Ja tuo 03:45-04:15 välillä ollut viestittely ei olisi ollut mikään parin minuutin puhelu. Joten mulle kiitos mieluummin viestillä kuin soittaen. 

Ja ne viestit täytyi laittaa juuri yöllä?

Jos minulle yöllä joku viestejä laittaisi menisi estoon samantien.

Vierailija
28/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja moniko noista viesteistä oli niin tärkeä, että se piti tuohon aikaan lähettää. Veikkaan että ei yksikään.

No eikö ne nyt ole kätevintä lähettää juuri silloin kun lähettäjälle sopii, esim. silloin kun lähettäjä on töissä hoitamassa sitä asiaa, jota viesti koskee? Vai pitäisikö esim. Australiassa asuvan odottaa Suomen virka-aikaa lähettääkseen viestin tai soittaakseen? Tai suomalaisen yövuorolaisen odottaa aamua ja soittaa työpuheluita vapaa-ajallaan nukkumisen sijasta, ettei vaan joutuisi lähettämään niitä pelottavia viestejä?

Voi herraisä näitä juntteja.

-eri

Juu, meillä kaikilla on Australian viestejä niin saattanasti, ei kaikkiin ehdi vastaamaan.

Voi herraisä kaltaisiasi ääliöitä.

Vierailija
29/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yksikään. Ja juuri sen vuoksi on mielestäni parempi, että laitetaan viestejä eikä soiteta jokaista asiaa, mikä sattuu juolahtamaan mieleen. Työasioissa voi tietenkin soittaa sekä läheiseni silloin, jos heillä on jokin hätä (esim vanha isäni on soittanut mulle aamuyöllä, kun äiti pyörtyi vessassa eikä isä saanut äitiä yksin sieltä lattialta nostettua ylös). 

Vierailija
30/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti kirjoittelette huviksenne viestejä av:lle.

Vierailija
31/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestittely on mun mielestä kätevää, koska viestin voi lukea ja vasta siihen sitten, kun ehtii. Soittaminen on paikallaan vain hätätilanteita tai erittäin kiireellisiä tilanteita varten. 

Sinä olet siis näitä kiireisiä. On niin kiire ettei ehdi edes puhelimeen vastata. Useimmissa tapauksissa kiire on ihan itse luotua.

Vierailija
32/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet siis näitä kiireisiä. On niin kiire ettei ehdi edes puhelimeen vastata. Useimmissa tapauksissa kiire on ihan itse luotua.

Omalla kohdallani kiire johtuu 90%:sti siitä, että satun olemaan joko töissä, nukkumassa tai tekemässä jotain sellaista asiaa, jota en sillä hetkellä voi (olen laittamassa ruokaa, maalaamassa kattoa tms) tai halua (olen toisen ihmisen seurassa ja olisi epäkohteliasta vastata puhelimeen) keskeyttää.

Vierailija
33/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja ne viestit täytyi laittaa juuri yöllä?

Jos minulle yöllä joku viestejä laittaisi menisi estoon samantien."

Ei kellonajalla ole mitään väliä. Viestit kirjoitetaan kun sopii. Jos ei sovi niin viestiketjut voi mykistää määräajaksi tai koko puhelin laitetaan "älä häiritse" tilaan jos nukut tms. Nykyään puhelimeen tulee monenlaisia ilmoituksia, sähköposteja ym muutenkin kellon ympäri jokatapauksessa.

Vierailija
34/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani kiire johtuu 90%:sti siitä, että satun olemaan joko töissä, nukkumassa tai tekemässä jotain sellaista asiaa, jota en sillä hetkellä voi (olen laittamassa ruokaa, maalaamassa kattoa tms) tai halua (olen toisen ihmisen seurassa ja olisi epäkohteliasta vastata puhelimeen) keskeyttää.

Lisään tähän kommenttiini vielä, että asun kaksikerroksisessa asunossa ja mulla saattaa olla puhelin yläkerran makkarissa käsilaukussa. En mä edes kuule, kun puhelin soi. Saatan huomata asian vasta juuri ennenkuin menen nukkumaan. Jos olen saanut viestin, vastaan siihen. Soittamaan en ala enää myöhään illalla. 

Vierailija
35/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan itse vain viesteihin ja sähköposteihin. Puhelinajat vain sovitusti. Mulle on ihan turha soittaa. Vastaan vain äidille.

Vierailija
36/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä lähde tuohon viestittelyyn ollenkaan mukaan. Se on aivan turhaa itsensä tärkeäksi tekemistä ja erikoisuudentavoittelua ja ennen kaikkea toisten ajan tuhlausta, jos pitää näpytellä jotain idioottimaisia viestejä. Asia, johon näpyttelemällä menee helposti tunti, voidaan hoitaa viiden minuutin puhelulla.

Tai: asia joka hoituu lyhyellä viestillä, vie sulta tunnin kun jaarittelet ja kailotat niitä, näitä puhelimessa niin kovaa että puhelin on turha, kun voisit vain avata ikkunan ja huutaa siitä.

Viestissä olennaista on, että sen voi lukea milloin ehtii, ei tarvitse keskeyttää työtään. Jokainen katkos aiheuttaa 15 min. työtehon ja keskittymisen heikkenemistä. Mutta ei tuo varmaan lapiohommissa haittaa.

Vierailija
37/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan itse vain viesteihin ja sähköposteihin. Puhelinajat vain sovitusti. Mulle on ihan turha soittaa. Vastaan vain äidille.

Kiitos, rakastan sua!

T. Äiti

Vierailija
38/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä nykyajan yksisilmäistä uusavuttomuutta. Kyllä siihen soittoonkin voit jättää vastaamatta jos kerran on niin kiire ettei ennätä. Soitat takaisin päin kun ennätät. 

Tässä eri vastaaja, mutta pääsääntöisesti - en soita. Ellei kyse pakollisesta työasiasta.

Ei yksinkertaisesti kiinnosta puhelimessa puhuminen. Ei koskaan. Jos jollain ystävällä hätätilanne niin eri asia, voin kuunnella. Muutoin en soittele, enkä vastaa kuin pakollisiin puheluihin.

Videopuheluita en ymmärrä lainkaan; tiesittekö että tuota tutkittu ja todettu että ihmiset suurimman osan ajasta katsovat miltä näyttävät itse puhuessaan 🤣

Vierailija
39/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi sitten soittaa sille toiselle henkilölle takaisin, kun on paremmin aikaa?

Vierailija
40/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin suosin viestejä, jos on jokin täsmällinen asia, johon halutaan vastaus. En todellakaan vastaa puheluihin töissä, kaupassa, bussissa jne. jne. joten voi mennä aika pitkään ennen kuin soitan takaisin. Sen sijaan jos olisit laittanut viestin, olisit todennäköisesti saanut vastauksen siihen jo aikoja sitten.

Erikseen sitten vaikka kaverin kanssa soitetut kiireettömät puhelut, kun on aikaa lätistä jonninjoutavia.