Miksi jotkut nimeää lapsensa samankaltaisilla nimillä?
Tyyliin kaikki samalla kirjaimella alkavat, samalla kirjaimella loppuvat tai muuten keskenään hyvin samanlaiset nimet?
Siis mm. Matias, Niklas ja Elias
Ella, Elli ja Ellu
Emma ja Emmi
Laura, Lauri ja Lauriina
Ninni, Nanna ja Nenna
Tiina, Riina ja Niina
Eikö se ole vähän tylsää, että lapsilla on toistensa nimikopiot?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Ihan villi veikkaus, mutta ehkä vanhemmat pitävät sen tyyppisistä nimistä?
Itse pidän kaksitavuisista, 4 kirjaimen nimistä jotka ovat melko perinteisiä. Siksi kaikilla lapsillani on sellaiset.
Joo, sama tuli minullekin mieleen. Vanhemmat ovat mieltyneet tietyntyyppisiin nimiin ja nimeävät sen mukaan.
Tupuhupulupu kirjoitti:
No mitäs. Naapurissamme on Pia, Mia, Kia, Nia sekä kaksi poikaa, joita en nyt tähän kirjoita.
Anteeksi naapuri jos tunnistat itsesi.
Säälittää vain jo puoliksi dementoitunut isoäiti joka yrittää muistaa nimet erikseen.
Yleensä huikkaakin vain " joku likoista"🤭
No, meitä oli 12 serkusta, sekaisin tyttöjä ja poikija, varsin erilaiset nimet kaikilla, eikä mummo siltikään muistanut kuka on kuka. Ja ihan meni sulassa sovussa niin tyttöjen kuin poikienkin nimet ristiin, vaikka muuten skarppi mummo olikin.
Vierailija kirjoitti:
Tupuhupulupu kirjoitti:
No mitäs. Naapurissamme on Pia, Mia, Kia, Nia sekä kaksi poikaa, joita en nyt tähän kirjoita.
Anteeksi naapuri jos tunnistat itsesi.
Säälittää vain jo puoliksi dementoitunut isoäiti joka yrittää muistaa nimet erikseen.
Yleensä huikkaakin vain " joku likoista"🤭No, meitä oli 12 serkusta, sekaisin tyttöjä ja poikija, varsin erilaiset nimet kaikilla, eikä mummo siltikään muistanut kuka on kuka. Ja ihan meni sulassa sovussa niin tyttöjen kuin poikienkin nimet ristiin, vaikka muuten skarppi mummo olikin.
"Poikija". Pahoittelut... 😑
Vierailija kirjoitti:
kaikki nimet alkaa nimellä
Selvä
Musta on kiva kun sisarusten nimet sopivat yhteen. Ei siis silleen että sama nimi yhden kirjaimen erolla, vaan että nimissä on joku yhteinen teema. Esim. Alkavat samalla kirjaimella, ovat molemmat luontonimiä, tarkoittavat samaa asiaa tms. Johtuu varmaan ihan siitä että minulla ja veljelleni on yhteensopivat nimet. En ole koskaan ymmärtänyt miksi jotkut nimeävät lapsensa silleen ettei nimillä ole keskenään mitään tekemistä eivätkä mitenkään sovi yhteen. Ihan kun lapset eivät kuuluisi samaan perheeseen.
Isän nimi Janne ja äidin nimi Jenni.
Huisin hauskasti keksitty, että lapset ovat Jonna, Jenna, Jonne, Jonni, Janna ja Janni
meillä 3 lasta joiden etunimet alkaa samalla nimikirjaimella. tämä on kätevää myös päiväkotiin vaatteita nimettäessä laitan nimikirjaimet joten käyvät kaikille jos tarve.
Tosi harvassa paikassa niitä nimiä yhdessä pyöritellään, elleivät ole kaksoset. Yleensä joka sisaruksella oma elämä. Ainoa missä nimet rimpsuna on se, kun ne luetellaan jostain syystä yhdessä.
Koittakaa sen verran kestää.
Ja ei, ei ole meillä tuollaisia nimiä, kun joku petolintu sieltä kuitenkin hyökkää kommentoimaan...
Lapsuudessa tunsin sisarukset Petri ja Petra
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa
se hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa.
Vierailija kirjoitti:
meillä 3 lasta joiden etunimet alkaa samalla nimikirjaimella. tämä on kätevää myös päiväkotiin vaatteita nimettäessä laitan nimikirjaimet joten käyvät kaikille jos tarve.
Ja siellä päikyssä ei sitten ole muita samoilla kirjaimilla olevia?
Kätsää kun käy niillekin.
Itse olen laittanut aina lapsen oman nimen, esim. Lilja K. Niin löytyy helpommin.
Ei ole iso vaiva pyyhkiä yli ja laittaa pikkusiskolle aikanaan Viola K.
Ehkä se vain kuulostaa hauskalta? Itseäni vähän ihmetyttää, että muut sisarukseni on nimetty samalla kirjaimella alkavalla nimellä, ja oma nimeni alkaa ihan muulla kirjaimella. Olen tuntenut itseni aina vähän ulkopuoliseksi. Jännä kyllä, nämä samakirjaimiset sisarukset ovat keskenään samanlaisia, ekstroverttejä joilla on samanlaiset kiinnostuksenkohteet ja mielipiteet. Minä olen introvertti ja harrastan eri juttuja ja ajattelen usein asioista eri tavalla.
Tuedän siskokset, joiden nimet on Janina ja Janika. No joke.
Itse keksisin runsaasti kauniita nimiä etenkin tytöille, joten en todellakaan jättäisi niitä käyttämättä, koska "sisaruksilla pitää olla yhtä kirjainta vaille identtiset nimet".
Vierailija kirjoitti:
On sekin outoa, että nimet ovat ihan erilaisia. Yhdessä perheessä kaikilla muilla on norminimet, ja yksi on Tessaliina.
Mitä outoa siinä on, että perjeenjäsenillä on kaikilla erilaiset nimet????
Oudoksi on mennyt elämä.
Jos on samankaltaiset nimet, on outoa ja jos on erilaiset nimet, sekin on outoa.
Omasta puolestani olen sitä mieltä, että lapsilla on parempi olla ihan erilaiset nimet.
Veljeni lapset ovat tyyliin:Juhani ja Johanna ja veljeni sanoi, että ehkä olisi kannattanut laittaa vähän enemmän erilaiset nimet.
Miksi jotakuta kiinnostaa millä nimillä lapset nimetään?
Aki, Kai ja Kia on jo sekä hauska että erikoinen.
Mun lapset alkaa kaikki samalla kirjaimella mut nimet ovat erilaisia :D
Ihan villi veikkaus, mutta ehkä vanhemmat pitävät sen tyyppisistä nimistä?
Itse pidän kaksitavuisista, 4 kirjaimen nimistä jotka ovat melko perinteisiä. Siksi kaikilla lapsillani on sellaiset.