Vuohenputken kasvatuksesta iso trendi
Lukekaa Vuohenputkesta Maaseudun tulevaisuudesta ja googlatkaa kuinka helppo ja monipuolinen kasvi tämä on. Ei enää kalliita salatteja ym, ym. Voi myös pakastaa talvenvaralle. Helpotusta kalliseen ruokapulaa.
Kommentit (14)
Olen tehnyt pestoa ja piirakkaa siitä.
Sitä ei todellakaan tarvitse kasvattaa, se saatana kasvaa ihan itsekseen...joka paikkaan.
Mulla on koko kukkapenkki täynnä sitä. Plant from hell. Ei auta kitkeminen, puskee juurenpaloista aina uudestaan.
Olen laittanut sitä ja nokkosta mm. kauraleipätaikinaan. Täytyypä lukea tuo Maaseudun Tulevaisuuden juttu.
Tänään joku viisastelija kehui radiossa että siitä saa jopa kolme satoa. Teki mieli heittää radio seinään t. nimimerkki puutarha mustan muovin peitossa kyseisen paskiaisen takia
Juuri kitkin perennapenkeistä kottikärryllisen. Taitaa olla mun ruokahuolto turvattu.
Mun mökin joenranta on täynnä sitä
Ei se kyllä saalaatiksi mulle käy
Käy yhtä hyvin kaupaksi kuin heinäsirkat
Vuohenputkesta ja karhunlaukasta tulee hyvä keitto
Toivottavasti siinä artikkelissa on varoituksen sana: laittakaa sellaiseen paikkaan, että ei valtaa koko pihaa ja tonttia. Meillä on sentään 2 hehtaarin tila, kyllä riittää syötävää!
Onko kerrottu, kuinka erinomaista salaattia tulee voikukan suorareunaisista lehdistä, ja kukista juomaa ja koristeita? Sitäkin meillä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on koko kukkapenkki täynnä sitä. Plant from hell. Ei auta kitkeminen, puskee juurenpaloista aina uudestaan.
Opettele tehdä ruokaa siitä. Arvosta luonnon antimia. Uusi harrastus. 4 H kerhot tutustuttakaa lapset luonnon salaatteihin ja tehkää niistä jotain.
Olen itse asiassa ajatellut kerätä sitä mökiltä (on puhdasta) ja nokkosta samoin.