Paljonko voi laihtua kuukaudessa? Lähtöpaino 95 kg
Pituus 175 cm eli lihava olen. Heinäkuun alussa olisi juhlat tulossa ja vaatteet on liian pieniä. Voinko laihtua 1-2 vaatekokoa? Herkut nyt ainakin minimiin, mitä muuta suosittelette?
Kommentit (94)
14 kg, jos jättää ruuan kokonaan pois ja raskasta treeniä 16h/vrk.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt viljoja pois. Ihminen tarvitsee myös hiilihydraatteja.
Rasvalla toimin ainakin minä :) Hiilihydraatit ei sovi ollenkaan, testattu on :D
Vierailija kirjoitti:
Suurin ongelmani on iltasyöminen, eli jatkuvaa napostelua koko ilta ja lähes aina sipsejä, suklaata, alkoholia, limsaa ym. Ilman noita olisin varmaan huomattavasti hoikempi. Toki muutakin korjaamista löytyy, mutta kasviksia kyllä tulee syötyä ja työssäni kävelen paljon. Ehkä pitäisi syödä päivän isoin ateria noin klo 18-19 niin jäisi se napostelu kokonaan pois? Ap
Minulla loppui hiilihydraattien himo keto ja carnivore ruokavaliolla. Jälkimmäistä noudatan edelleen.
Selvitä ensin kuinka paljon saat lisättyä painoasi kuukaudessa. Jaa saamasi tulos 4:llä. Näin saat luvun jonka pystyt samassa ajassa laihtumaan.
Tämä astronauttien käyttämä konsti toimii, sillä ei se paino hetkessä tullut.
28-31 kg (riippuu kuukaudesta, esim. helmikuussa 28 kg), jos kuluttaa 7500 kcal päivässä.
Miten kävi ap? Saitko tiputettua painoa?
Tuskailen itse saman ongelman kanssa, millään ei viitsisi ostaa uusia vaatteita, kun vanhoja on kaapit täynnä.
Itse olen laihduttanut 20kg puolessa vuodessa.
Laskin kaloreita ja vähensin 1.000kcal siitä mitä söin aiemmin. Lisäksi lisäsin liikuntaa.
Söin kolme kertaa päivässä hyvän aterian ja välipaloiksi hedelmiä. Kaikki makeat jutut sekä suolaiset herkut (mun ongelma) pois. Lautasella sekä hiilihydraatteja (pasta/peruna) että proteiinia ja paljon kasviksia.
Aluksi noin kaksi viikkoa 'kärsin' nälän tunteesta mutta sen jälkeen keho tottui ja olin aina kylläinen. Söin noin 1200-1500 kcal/pvä.
Tämä toimi minulla.
Vierailija kirjoitti:
Ekalla viikolla, kun aloitat laihiksen, niin paino voi tippuu 5 kiloa, kun nesteet lähtee pois. Ekan viikon jälkeen sopiva tahti on kilo per viikko. Eli sellainen 5-10 kiloa on mahdollista laihduttaa kuukaudessa.
Riippuu myös metaboliikasta joka on yksilöllistä. Silti noin 5kg pitäisi olla suht helposti pudotettavissa noin kk, jos on onnekas ehkä jopa 8kg.
Jos haluat pysyvän painonpudotusen ns. pikadietit eivät ole paras vaihtoehto. Jos olet terve pätkäpaasto voisi olla kokeilemisen arvoinen. Esim diabeetikoille se ei ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt viljoja pois. Ihminen tarvitsee myös hiilihydraatteja.
Hiilihydraatteja saat hedelmistäkin idiootti!!!!
Hedelmissä on sokeria, idiootti!!!!
Vierailija kirjoitti:
Älä lähde näiden kelkkaan, jouluna painat 110 kg.
Niinpä.
On se surkuhupaisaa miten mitään ei opita. Itsepäisesti tapellaan tuulimyllyä vastaan; paastotaan, kieltäydytään, treenataan verenmaku suussa. Pari kolme kiloa saadaan pois nälkä- kieltäytymis- kidutuskuurilla, sitten väistämätön ratkeaminen ja paino rakettina yli aloituspainon.
Miksi pitää olla niin pässi ja puskea päätä seinään? Kun tulos tiedetään.
Kannattaa mieluummin ostaa juhlavaate, jossa näytät hyvältä juuri noissa mitoissa.
Upp!? Help! T 166cm ja 88,2kg tänä aamuna!
Kyllä sellainen 5 kg kuussa on realistista, olisikohan se yksi vaatekoko suunnilleen? Mutta yhdet juhlat eivät mielestäni ole sen arvoiset, että vetäisee jonkun pikakuurin. Kilot tulevat sellaisen jälkeen varmasti takaisin. Ja mikä vielä tärkeämpi juttu: pikakuurilla lähtee varmasti lihaksia --> seuraavan kerran laihduttaminen on vielä vaikeampaa kun lihaskudos on hyvä pitää mahdollisimman isona koska se kuluttaa enemmän energiaa kuin läski. Puhumattakaan siitä, että kitukuurit sekoittavat nälänsäätelyjärjestelmää ja altistavat ahmimiselle kun tulee niin kova nälkä --> painonhallinta yhä vaikeampaa tulevaisuudessa.
Jos vaan menet niihin juhliin sellaisena kuin olet, hommaat sopivan kokoiset vaatteet, joissa sulla on hyvä olla ja jotka näyttää mahdollisimman kivoilta juuri nyt? Samaan aikaan aloitat kestävällä pohjalla olevan elämäntapamuutoksen (ehkä ravitsemusterapeutin tms. avulla jos sulla on mahdollisuus mennä) ja mieti, miten ihanaa sulla on kesällä 2023, kun painoa on pudonnut jo reilusti ja tiedät, että syöt ja liikut tavalla, jota sun on mahdollista jatkaa pidempään kuin jonkun tilapäisen "kuurin" avulla.
Kyllä ihminen paastoaa jo valmiiksi sen 7 - 8 tuntia vuorokaudessa nukkuessaan. Jos aamupalan jättää väliin, paasto vain pitenee. Aamupaasto on kokemukseni mukaan helpompi toteuttaa kuin iltapaasto. Aamukahvi ei riko paastoa. Tällä olen mennyt jo kaksi vuotta.
Ihmisen elimistö osaa kyllä pitää verensokerin tasaisena, jos ei ole diabetesta tai häiritse rasva-aineenvaihduntaa turhilla sokeripiikillä. Muutenhan kuolisimme kolme tuntia nukahtamisen jälkeen?