Suuttuisitko tällaisesta? Puoliso lähdössä kavereiden kanssa samaan matkakohteeseen kuin me yhdessä
Ollaan pitkään haaveiltu etelän lomasta, ja ostettiin talvella Kreikan matka, siis aviopuolisoni ja minä. Keväällä hänen kaveriporukka kuitenkin alkoi puhumaan, että kun korona on ohi niin lähdettäisikö kaveriporukalla (ilman puolisoita) etelään. Ja varasivat kaveriporukalla matkan samaan matkakohteeseen kuin mihin me olemme menossa kuukautta myöhemmin. Sinänsä on sattumaa, että kohde on sama, ne muut päätti sen kohteen ja puolisoni haluaa mukaan, koska ovat hänen hyviä kavereita. En vastusta kavereiden kanssa matlustelua, mutta nyt korpeaa kyllä paljon, että matkakohde on sama kuin mihin me menemme pariskuntana kuukautta myöhemmin meidän ns. unelmalomalle. Ärsyttää, että mikseivät voineet mennä vaikka Italiaan tai Espanjaan. Suuttuisitko sinä tällaisesta?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
En suuttuisi, mutta harmistuisin kyllä mielessäni. Kai sentään menette eri hotelliin? Mutta ei tuo teidän loma kuitenkaan pilalle mene, vaikka ymmärrän, että harmittaa. Anna asian kuitenkin olla ja nauttikaa sitten yhdessä vielä lisää :)
On onneksi eri hotelli, se tästä vielä puuttuisi että olisi sama hotelli. Mutta aikovat tehdä siellä jotain sellaisia aktiviteetteja, mitä me oltiin jo suunniteltu että me tehdään. Ehkä sitten olen outo ja pikkumainen, kun tykkäisin pitää tietyt asiat parisuhde-elämyksinä. Ap
Inhoan miehissä ajattelemattomuutta tällaisissa asioissa ja kykenemättömyyttä laittaa naistaan etusijalle.
En katselis.
Vierailija kirjoitti:
Menisin tyttökavereiden kanssa tuohon eksoottiseen kohteeseen.
Puolison kanssa voi mennä sitten vaikka Korkeasaareen päiväksi, koska hän ei arvosta teidän yhdessä tehtyjä suunnitelmianne.
Tällainen kuittailu ja kostaminen johtaa vain huonoon parisuhteeseen. Ei todellakaan mikään ratkaisu yhtään mihinkään.
Sitten kun olette siellä yhdessä, mies kertoo koko ajan kuinka Jape yrjös tohon kadunkulmaan, Eelis pokas isotissimuijan tuolta baarista, porukalla sammuttiin tohon rantaan...... Ja ei siis välttämättä näin jäätäviä muistoja mutta ymmärtänet pointin. Saat kuunnella miehen biletysmuistoja koko reissun.
Referee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä porvoolaismammojen suuttuminen oikein toimii? Ensin kysytään, olisiko hyvä tilaisuus suuttua, ja sitten huutoäänestyksen perusteella suututaan? Se suuttumus ei siis ole mikään tunne, joka syntyy tilanteessa välittömästi, vaan se on päätös joka tehdään mammapalstan neuvojen perusteella?
En ole porvoolainen enkä muukaan trolli. Ja minä siis tunnen suuttumusta, mutta pohdinpa tässä vain olenko kohtuuton. Kiinnosti vain miten muut reagoisi. Siksi tämä aloitus. Ap
Olet kohtuuton. Miehesi ei sitä valinnut vaan kaverinsa.
En ole räyhännyt puolisolle i, olen suuttunut tälle tilanteelle ja harmittaa. Tuntuu, että meidän unelmamatka meni pilalle jo ennalta kun toinen käy sen kokemassa ennen minua. Ap
Mikä tässä suututtaa AP? Oliko haaveena kokea tietyt asiat yhdessä ensimmäistä kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Referee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä porvoolaismammojen suuttuminen oikein toimii? Ensin kysytään, olisiko hyvä tilaisuus suuttua, ja sitten huutoäänestyksen perusteella suututaan? Se suuttumus ei siis ole mikään tunne, joka syntyy tilanteessa välittömästi, vaan se on päätös joka tehdään mammapalstan neuvojen perusteella?
En ole porvoolainen enkä muukaan trolli. Ja minä siis tunnen suuttumusta, mutta pohdinpa tässä vain olenko kohtuuton. Kiinnosti vain miten muut reagoisi. Siksi tämä aloitus. Ap
Olet kohtuuton. Miehesi ei sitä valinnut vaan kaverinsa.
Ja mies on tahdoton lapanen.
Vain, jos antaa naisen tunteiden ohjailla tekemisiään.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun olette siellä yhdessä, mies kertoo koko ajan kuinka Jape yrjös tohon kadunkulmaan, Eelis pokas isotissimuijan tuolta baarista, porukalla sammuttiin tohon rantaan...... Ja ei siis välttämättä näin jäätäviä muistoja mutta ymmärtänet pointin. Saat kuunnella miehen biletysmuistoja koko reissun.
Näin juuri. Ja sitten ne elämysjutut, mitä teidän piti tehdä yhdessä, on miehelle jo ennestään tuttuja ja hän selostaa alusta loppuun, mitä tulee tapahtumaan missäkin kohtaa. Kuulet myös, mihin ravintolaan on ihan pakko mennä, vaikka se on menomesta ja sinä kaipaisit ehkä romantiikkaa ja kynttilänvaloa. Jne jne.
En välttämättä suuttuisi, mutta harmistuisin ihan kunnolla tällaisesta elämyksen spoilaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä osaisi suuttua. Kateuttahan tuo vaan on, sinulta siis.
En minä näe tuossa kateuden ripettäkään, vaan vain vässykän miehen, jolla ei ole minkäänlaista kykyä keskustella asioista.
En minä ainakaan lähtisi kahta kertaa samaan paikkaan lomalle, kun maailma on pullollaan upeita paikkoja, joten olisin miehenä myynyt kavereille jonkun toisen paikan. Jos kamut olisivat halunneet lähteä silti paikkaan, niin olisin sanonut, että ok, katsotaan ensi vuonna joku toinen paikka, en tule nyt mukaan.
En ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat mennä samaan mestaan useamman kerran. Varsinkaan johonkin turistirysään minua ei saisi kirveelläkään uudestaan.
No sinä et lähtisi. Se ap:n mielikuvituspuoliso nyt kuitenkin lähtee. Miksi tästä pitäisi SUUTTUA hänelle?! Suututko jokaiselle ihmiselle, joka tekee minkä tahansa asian eri tavalla kuin sinä tekisit?
Tämä ap:n mielikuvituspuolison mielikuvitusmatkahan ei vaikuta hänen omiin matkasuunnitelmiinsa millään tavalla. Ihan sama hotelli, sama täyteen ammuttu ranta ja samat ylihintaiset rantabaarit siellä odottavat, tuskin ne tämän kaveriporukan käsittelyssä ihan loppuun kuluvat.
Olisi helpompi ymmärtää harmituksesi, jos kyseessä olisi vaikka New York tai Pariisi, joista olisi haaveiltu pitkään. Mutta löytyykö tosiaan Kreikasta myös niin uniikkeja ja spesiaaleja paikkoja, joiden osalta kannattaa noin harmistua. Ja ehkä poikaporukan tekemiset menevät edes vähän eri reittejä kuin teidän romanttisella reissulla.
Vierailija kirjoitti:
Kreikkaan pääsee koska vain muutamalla satasella. Ei luulisi olevan niin spesiaali kohde, että pitäisi aiheuttaa jotain mustasukkaisuusreaktioita, etenkään jos kohde on ilmeisestikin niin tyypillinen, että on sattumalta onnistunut valikoitumaan jonkun miesten kaveriporukan lomakohteeksi. Ymmärtäisin, jos kyse olisi jostain Joulusaaresta tai Everestille kiipeämisestä tms.
No kyseessä on Santorini. On se minulle spesiaali kohde, ja piti olla puolisollenikin. Kyllä ymmärrän, että ystäviäkin se kohde kiehtoo, onhan se ainutlaatuinen paikka. Ap
Mitä mies vastasi, kun sanoit, että et ole innoissasi kuviosta?
Ap, kuulostat jotenkin häiriintyneeltä.
E i tu o ny t k amalan p aha jutt u ol e.
(Piti kirjoittaa noin, koska ensimmäisellä kerralla juuttui sensuuriin, enkä tiedä mikä sana oli syynä.)
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ei tunnu enää parisuhdematkalta. Ollaan tosin nelikymppisiä kaikki eli välttämättä ihan teinirymyämistä eivät siellä harrasta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, kuulostat jotenkin häiriintyneeltä.
Sinä kuulostat.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä suututtaa AP? Oliko haaveena kokea tietyt asiat yhdessä ensimmäistä kertaa?
Oli, esimerkiksi juuri se harmittaa. Ap
Sittenhän mies tietää jo, mitä kivoja paikkoja (esim. hyviä ravintoloita) siellä on, ja voi esitellä niitä sinulle. Ja toisaalta, jos joku juttu ei ollutkaan niin hyvä, niin sen voi toisella kertaa jättää väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri. Ja sitten ne elämysjutut, mitä teidän piti tehdä yhdessä, on miehelle jo ennestään tuttuja ja hän selostaa alusta loppuun, mitä tulee tapahtumaan missäkin kohtaa. Kuulet myös, mihin ravintolaan on ihan pakko mennä, vaikka se on menomesta ja sinä kaipaisit ehkä romantiikkaa ja kynttilänvaloa. Jne jne.
En välttämättä suuttuisi, mutta harmistuisin ihan kunnolla tällaisesta elämyksen spoilaamisesta.
Minä olen ollut vain kiitollinen, kun olemme olleet jossain, missä vaimoni on käynyt aiemminkin. Kuin olisi ilmainen paikallisopas koko ajan paikalla.
En minä näe tuossa kateuden ripettäkään, vaan vain vässykän miehen, jolla ei ole minkäänlaista kykyä keskustella asioista.
En minä ainakaan lähtisi kahta kertaa samaan paikkaan lomalle, kun maailma on pullollaan upeita paikkoja, joten olisin miehenä myynyt kavereille jonkun toisen paikan. Jos kamut olisivat halunneet lähteä silti paikkaan, niin olisin sanonut, että ok, katsotaan ensi vuonna joku toinen paikka, en tule nyt mukaan.
En ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat mennä samaan mestaan useamman kerran. Varsinkaan johonkin turistirysään minua ei saisi kirveelläkään uudestaan.