Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suhteen ongelma, ei näe itsessään mitään vikaa?

Vierailija
31.05.2022 |

Pitkä liitto takana, toivottavasti myös edessä kaikesta huolimatta.
Koen että minä olen ainut, jolle puoliso "uskaltaa" asettaa rajat. Rajoja en kylläkään tarvitse, on omatkin aivot päässä.
Esim. sukulaiset käymässä, puoliso on ystävällinen jne. Työkavereille ja ystäville, aina auttamassa jos pyydetään jne.. Osaa antaa kehuja ja olla kohtelias.

Kun minä ehdotan jotain, se on yleensä huono idea. Kerron jonkun hauskan vitsin, se ei naurata. Esitän pyynnön (ei mitään isoa eikä liian vaikeasti toteutettavaa), ei jaksa, ehdi tai muista, tai ei ole rahaa.

Kuuntelen häntä, ja tuen, kuten puolison kuulukin mielestäni tehdä. Jos hän saa jonkun idean tms, hän tekee sen vaikka olisin eri mieltä. (tai joku kallis asia rahallisesti, minua ei kuunnella).

Emme tunnu olevan tasavertaisia tässä liitossa. Yritykseni puhua, on hänen mielestä valitusta.
Välillä hän saa jotain takaumia ilmeisesti traagisesta lapsuudestaan ja silloin minusta tuntuu, kuin hän kompensoi sen minuun? Kuin hän toistaisi sitä, mitä hän koki lapsena?
Esim. "Etkö saa mitään tehtyä itse, olet aivan aikaansaamaton!" Vaikka olisin vain pyytänyt pitämään ovea auki? Olen ihan että häh?! Poistun paikalta, koska en jaksa riidellä.
Hetken kuluttua hän tulee sanomaan, että "ei riidellä rakas, tämä oli vain tyhmä erimielisyys".

Siis hänen mielestä meissä molemmissa on vikaa, vaikka hän itse käyttäytyy kohtuuttomasti? Sanon että voisitko olla puhumatta rumasti minulle, hän vastaa, en minä rumasti puhunut, etkö kestä suoraan puhumista? Tai, mitäs sinulla on niin surkea itsetunto että otat kaiken itseesi!

Näitä esimerkkejä riittää. kenellekään muulle ei puhu näin.
Olen ehdottanut terapiaa, kieltää koko asian, on kuulema kaikki hyvin ja mahtava lapsuus ollut.

Sen olen myös huomannut, että mitä paremmin hänellä ns. menee töissä, tai muualla / saa ylennyksen tms, sen huonommin hän kohtelee minua?

Minun mielipteeni ovat aivan typeriä, enkä osaa tehdä mitään kunnolla.
Tämä on kausittaista, hyviä ja huonoja hetkiä, vuorotellen. Aika rasittavaa olla, kun en enää uskalla mielipidettäni ilmaista, ettei tule negatiivista niskaan.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Ei rakasta sinua.

Vierailija
2/81 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla siinä puoliso. Todellako toivot viettävästi vielä kymmeniä vuosia hänen kanssaan? Oliko tuollainen jo heti kun tapasitte vai onko kunnioitus sinua kohtaan murentunut ajan mittaan tai jonkun yksittäisen tapahtuman seurauksena?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projisoiva narsisti.

Vierailija
4/81 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sulla siinä puoliso. Todellako toivot viettävästi vielä kymmeniä vuosia hänen kanssaan? Oliko tuollainen jo heti kun tapasitte vai onko kunnioitus sinua kohtaan murentunut ajan mittaan tai jonkun yksittäisen tapahtuman seurauksena?

Ei ollut alusta saakka. Aina kuitenkin ollut itsekäs, hänen tarpeet tärkeintä.

Alkuun huomioi, sain normaalit häälahjat ym. Viime vuosina pahentunut, ei enää edes kuuntele minua, puhumme vain hänen asioista. Tai jos kuuntelee, niin kommentoi yhdellä sanalla ja juttu loppuu siihen.

ap

Vierailija
5/81 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet keksinyt puolisollesi lapsuuden, jota ei edes ollut ja nyt tarkastelet kaikkea suhteessa siihen kuvittelemaasi lapsuuteen.

Sinulle suoraa puhuminen laukaisee jonkun tunteen lapsuudesta eli vaikuttaa siltä, että se ongelma on sinulla ja sinussa, ei miehessä.

Vierailija
6/81 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuun huomioi, sain normaalit häälahjat ym. Viime vuosina pahentunut, ei enää edes kuuntele minua, puhumme vain hänen asioista. Tai jos kuuntelee, niin kommentoi yhdellä sanalla ja juttu loppuu siihen.

ap

Sai normaalit häälahjat - siis mitä vi..ua? Häälahjat on yhteisiä, ei niitä morsiamelle anneta.

Vierailija
7/81 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisosi on narsistisia piirteitä omaava, kannattaa tutustua aiheeseen. Ei näe itsessään syytä, käyttäytyy rajattomasti, halveksivasti ja epäkunnioittavasti.

Vierailija
8/81 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisosi on narsistisia piirteitä omaava, kannattaa tutustua aiheeseen. Ei näe itsessään syytä, käyttäytyy rajattomasti, halveksivasti ja epäkunnioittavasti.

Ap:lle tiedoksi: mainitsemasi itsekkyys kuuluu myös tähän listaan

Vierailija
9/81 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen puoliso. Esim. saattaa puhua tylysti ja väittää, että olen puhunut hänelle tylysti, vaikka ulkopuolinen henkilö tulisi kertomaan todellisen laidan.

Huutaa ja nolaa julkisesti ja väittää käytökseni aiheuttavan tämän.

En ole keksinyt muuta kuin, että on oppinut tavan lapsuudenperheessään eli hänen toinen vanhempansa on ollut samanlainen. Hänen vanhempansa erosivat ja toinen kertoi sen johtuneen tästä käytöksestä.

Vierailija
10/81 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sai normaalit häälahjat - siis mitä vi..ua? Häälahjat on yhteisiä, ei niitä morsiamelle anneta.

Tarkoitin siis tietysti hääPÄIVÄ lahjoja, mitä puolisot toisilleen antaa vuosipäivinä, kuten minä annan hänelle joka vuosi. Että sitä V tua sinulle, kiitos kauniista kommentistasi.

ap

Vierailija
11/81 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan mukaanhan suunnilleen puolet ihmisistä ovat narsisteja, ja muutenkin kaiken maailman diagnooseja heitellään miten sattuu. Tietenkään todellisuudessa tuollaisten yhdestä näkökulmasta yhdessä viestissä annettujen tietojen perusteella edes lääkäri, saati sitten keittiöpsykologi, ei voi mitään diagnooseja tehdä näkemättä "potilasta".

Diagnoosien miettimisen sijasta kannattaisikin miettiä, onko siinä suhteessa itsellä kiva olla.

Vierailija
12/81 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sitä hellyyttä, saat sitä itse myös silloin.

Vierailija
13/81 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin kulissit. Vieraille esittää aulista ja mukavaa , kotona on oma itsensä. Lue narsismista ja jätä mies!

Vierailija
14/81 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet keksinyt puolisollesi lapsuuden, jota ei edes ollut ja nyt tarkastelet kaikkea suhteessa siihen kuvittelemaasi lapsuuteen.

Sinulle suoraa puhuminen laukaisee jonkun tunteen lapsuudesta eli vaikuttaa siltä, että se ongelma on sinulla ja sinussa, ei miehessä.

Tiedän, että on ollut väkivaltaiset vanhemmat, puolison siskot eivät enää pysty käymään lapsuudenkodissaan.

Myös minua kohtaan on ollut uhkaa, jonkavuoksi emme ole tekemisissä. Siihen sisältyi suoranaista kiusantekoa (tyyliin naula autonrenkaan eteen ym).

Onko periytyvää vai traumoja puolisolla?

ap

Vierailija
15/81 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistin kulissit. Vieraille esittää aulista ja mukavaa , kotona on oma itsensä. Lue narsismista ja jätä mies!

Jep, tämä!

Vierailija
16/81 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut samanlaista ja minun puolisoni tosiaan on narsisti. Kannattaa tutustua aiheeseen.

Vierailija
17/81 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla samanlainen puoliso. Esim. saattaa puhua tylysti ja väittää, että olen puhunut hänelle tylysti, vaikka ulkopuolinen henkilö tulisi kertomaan todellisen laidan.

En ole keksinyt muuta kuin, että on oppinut tavan lapsuudenperheessään eli hänen toinen vanhempansa on ollut samanlainen. Hänen vanhempansa erosivat ja toinen kertoi sen johtuneen tästä käytöksestä.

Voiko todella olla niin sokea omalle käytökselleen? Pakkohan sen olisi se ymmärtää, jos tuollainen käytös kohdistuu VAIN puolisoon?

Kuin hänellä olisi pakkomielle näyttää ihmisille, että hän on korkeammassa asemassa kuin minä, tyyliin näettekö, en ole tossunalla! Minutkin on nolattu juhlissa puolison toimesta. Ja aina syy on minussa, joko olen tehnyt tai sanonut jotain väärin ja "nolannut" hänet! (vaikka olisin vain pyytänyt hieman siirtymään että mahdun viereen istumaan tai tuomaan minullekin juomista, kun hakee itselleen, josta tulikin mieleen, että aina muiden seurassa ollessamme, mies käyttäytyy kuin olisin näkymätön, ei koskaan tule lähelle tai ole "rinnallani", ei noteeraa minua ollenkaan paitsi negatiivisesti....?)

ap

Vierailija
18/81 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän samaa, mutta erotuksena se, että puoliso kohtelee minua huonosti vain kun hänellä on työstressiä. Vaikka miten olen yrittänyt tästä keskustella hänen kanssaan, niin silti aina sortuu käyttämään minua roskakorinaan. Uskon myös, että hänen lapsuutensa kokemukset vaikuttavat. Ei suostu puhumaan lapsuudestaan, mutta äitinsä on hyvin outo ja aina tavatessaan pyytelee anteeksi jotain kuinka "oli huono äiti". En tiedä tarkemmin, mistä mistä on kyse.

Vierailija
19/81 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko todella olla niin sokea omalle käytökselleen? Pakkohan sen olisi se ymmärtää, jos tuollainen käytös kohdistuu VAIN puolisoon?

Kuin hänellä olisi pakkomielle näyttää ihmisille, että hän on korkeammassa asemassa kuin minä, tyyliin näettekö, en ole tossunalla! Minutkin on nolattu juhlissa puolison toimesta. Ja aina syy on minussa, joko olen tehnyt tai sanonut jotain väärin ja "nolannut" hänet! (vaikka olisin vain pyytänyt hieman siirtymään että mahdun viereen istumaan tai tuomaan minullekin juomista, kun hakee itselleen, josta tulikin mieleen, että aina muiden seurassa ollessamme, mies käyttäytyy kuin olisin näkymätön, ei koskaan tule lähelle tai ole "rinnallani", ei noteeraa minua ollenkaan paitsi negatiivisesti....?)

ap

Sinä olet hänelle läheisin, niin uskaltaa purkaa sinuun kaiken veemäisyytensä. Menkää ihan vaikka pariterapiaan, jos mies ei yksin suostu terapiaan. Vai suostuisiko siihenkään?

Vierailija
20/81 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että on ollut väkivaltaiset vanhemmat, puolison siskot eivät enää pysty käymään lapsuudenkodissaan.

Myös minua kohtaan on ollut uhkaa, jonkavuoksi emme ole tekemisissä. Siihen sisältyi suoranaista kiusantekoa (tyyliin naula autonrenkaan eteen ym).

Onko periytyvää vai traumoja puolisolla?

ap

Sekä että. On mahdollista, että on ns communal narsisti, joka tekee hyvää kaikkialla paitsi kotona. Narsismiin tarvitaan geneettinen alttius ja lapsuustrauma.

Älä missään tapauksessa tee lapsia tuon kanssa! Itseänikin aevostaisin niin paljon, että lähtisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi