Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montko mariskoolia sinulla on elämäsi aikana ollut, ja mitä olet tehnyt niille?

Vierailija
31.05.2022 |

Minulla on tainnut olla kaksi, ja ne taitavat olla maalla.

Jos joku antaisi minulle mariskoolin, en tiedä, mitä tekisin. Olisi äärimmäisen epämieluinen lahja, suorastaan ongelmajätettä. Puistatus!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kahdeksan eriväristä. Minun silmääni ne sattuvat miellyttämään ja ne ovat nimenomaan käyttöesineitä. Tarjoiluastioita ja kynttilätuikkuja. Kaikki kahdeksan ei aina ole esillä, vaan vaihtelen niitä esimerkiksi vuodenaikojen mukaan. 

Mä oon sun samis 😄 Mä tykkään varsinkin jouluna käyttää mun punaisia skooleja konvehtikippoina ja pääsiäisenä laitan vihreään ruohomunia. Skoolit on ihan hauskoja, ei niitä pidä dissata.

Vierailija
22/40 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nolla. Se on susiruma.

Olen viihdyttänyt itseäni katsomalla kaikki Palsanmäet.( En voi nyt liikkua)

Oikeesti, joka ikisessä kattauksessa on noita mariskooleja, eikä niitä ikinä näytetä että wau ihana mariskooli ja että ne huudettais useilla kympeillä.

Sama kuin se ruma ruskea vati jota on kahta kokoa. Joka ikisessä kuormassa niitä on. EN nyt muista, oliko revontuli vai mikä.

Ai niin...kaikki kerää samaa asiaa kun se on muotia...

Minä olen ostanut ensimmäisen Mariskoolini, kun olin alle 20-vuotias. Äidin Mariskooleja ihastelin jo lapsena. Nyt olen jo melkein 50-vuotias ja edelleen tykkään. En ole ostanut niitä kenenkään muun kuin itseni miellyttämisen vuoksi. Ovat käytössä ihan päivittäin, esim. sokerikippona. Edelleen on pari väriä, joita kaiholla katselen kaupoissa, mutta en silti tarvitse niitä itselleni, koska ihan kaikkea kivaa ei ole pakko omistaa. Eikä kaikkien onneksi tarvitse tykätä samoista asioista. Mutta keneltä se on pois, jos minä satun tykkäämään Mariskooleista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä noita muutama on ja käytössä, niissä on pähkinöitä, karkkia, pipareita, korppuja.... mitä milloinkin

Vierailija
24/40 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme vihreää. lahjaksi saatuja. Myynyt kirpparilla. Eurolla kierrätyskeskuksesta ostettuja ihan samannäköisiä on käytössä kaksi kahvipöydässä kekseille ja pähkinöille yms

Myit aidot ja ostit rihkamaa tilalle? No nyt oli originelli ratkaisu!

Kyllä, tässä näkyy suomalainen alemmuus, eihän nyt mitään aitoa vaan feikkiä se olla pitää.

Luulevat pian minua pröystäileväksi.🙄

Vierailija
25/40 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi molemmat saatu lahjaksi. Toinen muutossa kierrätykseen, toinen työpöydällä.

Vierailija
26/40 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla monta pientä eriväristä, käytetään jälkiruokakuppeina tai tarjoiluastioina. Vitriinissä siksi kun ovat silmääni kauniita ja värikkäitä.

Vierailija
27/40 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme vihreää. lahjaksi saatuja. Myynyt kirpparilla. Eurolla kierrätyskeskuksesta ostettuja ihan samannäköisiä on käytössä kaksi kahvipöydässä kekseille ja pähkinöille yms

Myit aidot ja ostit rihkamaa tilalle? No nyt oli originelli ratkaisu!

Kyllä, tässä näkyy suomalainen alemmuus, eihän nyt mitään aitoa vaan feikkiä se olla pitää.

Luulevat pian minua pröystäileväksi.🙄

Taisi joutua myymään ja osti halpiksia tilalle jos vaikka joku luulisi aidoiksi.

Vierailija
28/40 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sininen. Kiva popsia chilipähkinöitä siitä

Vierailija
29/40 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään aitoa, mutta kolme halpaa jäljitelmää kissan vesikuppeina. Eläinlääkäri neuvoi, että vanhalla kissalla pitää olla vähän korkeampi vesiastia, koska sen on hankala juoda vettä lattiatasosta. Niinpä menin halpahalliin ostamaan jalallisia lasikippoja, ja nämä olivat ainoat tarjolla olevat. Maksoivat muistaakseni 1,50 €/kpl.

Vierailija
30/40 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut eikä tule olemaankaan.  Täysin turhia pölynkerääjiä eivätkä edes erityisen kauniita.

Vierailija
31/40 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on n 10. Ainakin punaisia ja vihreitä. Ovat vuosittain kattauksessa esillä ja käytössä. Tykkään

Vierailija
32/40 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi, saatu lahjana. Käytän sitä töissä työpöydällä paperillisten suklaakonvehtien tarjoamiseen joulukaudella. Syön itse aina 2 kpl lounaan jälkeen ja kolleegat piipahtelevat napaten konvehdin mukaansa 😊.

Vierailija
33/40 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, voi kauhistus. No, joku mummo varmasti ilahtui. ap

Mä oon nähnyt niitä kulhoja vain nuoremmilla ihmisillä. 😄

Hmm... Mun äidillä on ollut Mariskooleja niin kauan kuin jaksan lapsuudestani muistaa. Äiti on syntynyt 1940-luvulla. Mutta hänpä olikin myyjättärenä Marimekolla kasarilla. Minä taas olen syntynyt 1970-luvulla ja saanut ekan Mariskoolini muistaakseni ylioppilaslahjaksi joskus ysärin alkuvuosina. Oli mieleinen lahja. 

Vierailija
34/40 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0

Vierailija
35/40 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi vihreä ja olen saanut sen lahjaksi jo 70-luvulla. Pidän sitä aarteenani ja jälkiruokapöydäsä se on täynnä jotain hyvää.

Vierailija
36/40 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi, molemmat saatu lahjaksi. Toinen on kissan vesikippona ja toinen tarjoiluastiana. Minusta mariskoolit on ihan kivannäköisiä ja tarjoiluastioina hyviä. Aivan turhaan niitä vihataan. Jos et tykkää, älä osta ja jos lahjaksi saat, niin anna eteenpäin ja jatka elämääsi.

Vierailija
37/40 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi omaa ja vajaa 10 perintönä tullutta. Käytän jälkkäriastiana esim. jäätelölle, karkki- ja sorkerikippona, kekseille, kirsikkatomaateille, sieni- tms. märälle salaatille, napostelumansikoille, joskus teen kukka-asetelmia siiliin jne. Samaan aikaan vain muutama käytössä, vaihtelen mielialan mukaan. Ei ne herätä voimakkaita tuntemuksia, mutta ovat kestäviä ja sopivan painavia, eivät kaatuile. Lusikka kilahtaa aitoon skooliin kivasti.

Vierailija
38/40 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on n 10. Ainakin punaisia ja vihreitä. Ovat vuosittain kattauksessa esillä ja käytössä. Tykkään

Vuosittain...

Vierailija
39/40 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveitä kapistuksia👎

Vierailija
40/40 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm... Mun äidillä on ollut Mariskooleja niin kauan kuin jaksan lapsuudestani muistaa. Äiti on syntynyt 1940-luvulla. Mutta hänpä olikin myyjättärenä Marimekolla kasarilla. Minä taas olen syntynyt 1970-luvulla ja saanut ekan Mariskoolini muistaakseni ylioppilaslahjaksi joskus ysärin alkuvuosina. Oli mieleinen lahja. 

En tarkoittanut että vanhemmilla ihmisillä ei ole niitä. Mä synnyin 1970 ja en ole saanut mariskoolia lahjaksi.