Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita, joita ette kehtaa julkisesti myöntää, ettette osaa?

Vierailija
30.05.2022 |

Minä aloitan; en muista väli-ilmansuuntia sumplimatta. Sumplin niin, että Karjala on kaakossa ja Lounais-Suomi on varmaan lounaassa. Sitten koillinen ja luode menee silti sekaisin. Olen muuten FM ja asiantuntijatyössä :D

Kommentit (827)

Vierailija
721/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa täyttää veroilmoitusta. Enkä ole sitten koskaan täyttänyt. Varmaan on jäänyt jotain matkakuluja  saamatta. Ja joskus minulla kävi jonkun aikaa itse ostettu siivoojakin, vaikka olen minimieläkeläinen, koska monisairaana en pysty mitään kunnon siivousta tekemään. Siitäkin olisi varmaan jotain kotitaliusvähennystä saanut, mutta, en ymmärrä niistä mitään. 

Vierailija
722/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa parkkeerata autoa kuin parkkipaikalle, jossa on runsaasti tilaa ja voin ottaa parkkiruudun väljästä kohdasta. Taskuparkkeeraus ei suju ollenkaan ja ihan tavallinen etuperin ruutuun parkkeeraaminen kahden auton väliin on ihan hemmetin vaikeaa, menee vinoon tai liian lähelle jompaa kumpaa. Peruuttamalla kahden auton väliin parkkeeraaminen myös mahdotonta. Muuten olen ihan hyvä kuski. Voi tätä nolouden määrää...

Mun on myös vaikea hahmottaa etenkin auton oikeaa kulmaa ja reunaa ja en osaa sanoa kummalla puolella on enemmän tilaa jos parkkeeraa kahden auton väliin. Mutta ei siinä auta kuin kokeilla ja sitten jos huomaa, että en mahdukaan kunnolla autosta itse ulos niin peruuttaa vähän ja korjaa auton paikkaa. Ei sen heti kerralla tarvitse tismalleen keskelle ruutua tai tasan tarkkaan yhtä kauas viereisistä autoista mennä. Ja silloin kun oli vielä bensa/diesel auto niin oli myös vaikea arvioida että kun menen tankkaamaan, osuuko bensaluukku sopivan etäisyyden päähän siitä letkusta vai liian kauas, lähelle, eteen, taakse tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon ap:n ongelmaan on hyvä muistisääntö. Kaikki L:llä alkavat on lännen puolella eli L:n puolella ja k:lla alkavat idässä. Lyhyempi K eli kaakko on lounaan vieressä alhaalla. 

Vierailija
724/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummo63v. kirjoitti:

Minun on vaikeaa pysyä jatkuvasti uudistuvan teknologian mukana. Kaikki pienetkin muutokset, uudet mallit ja viritykset (kännykät, läppikset, tv, jne), aiheuttaa stressiä. Oma riittämättömyys korostuu. Nolottaa, kun olen niin tumpelo, mutta en vaan ymmärrä alan kaikkia hienouksia.

Minä en myöskään osaa just kännyköitä yms. En osaa esim. päivittää. Ja kun katson/kuuntelen uutisia en ymmärrä asioita kuin yksinkertaisia. Jos jäisin leskeksi niin olisin aivan hukassa. Mies osaa kaiken. N64

Vierailija
725/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen surullinen kun en osaa enää parkkeerata, aiemmin ei ollut mitään ongelmia kun kroppa kääntyi istuimella. Peilien avulla en vain opi parkkeeraamaan 😒

Vierailija
726/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa kutoa.

Ikäni 55v

Kumpaako tarkoitat, kangaspuilla kudotaan, sukkia neulotaan..

Hämeessä kudotaan puikoilla!

Oikeassa olet!

Kun se on, aina vähän paikasta kiinni, sanotaan:

"Sukkia tai villapaitoja kudotaan länsimurteissa, itämurteissa taas neulotaan. Yleiskielessä voi käyttää kumpaakin.

Käsityöalan termeissä villasukkaa kuitenkin neulotaan ja kutoa-sanaa käytetään vain kangaspuilla tai koneella valmistettavan neuloksen tekemisestä." 

Vierailija
727/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa oikeinkirjoitusta tai Englannin kielen kielioppia ja molempia käytän työssäni päivittäin.

Kummeksun miten vielä olen töissä

Vierailija
728/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Lukea joukkoliikenteen aikatauluja

2. Käyttää induktioliettä

3. Käyttää ylipäätään kosketusnäyttöjä muutoin kuin suurien vaikeuksien kautta

4. Tehdä alkeellisimpiakaan laskutoimituksia

Olen 31-vuotias, tohtoriksi väitellyt nainen.

ei se haittaa.

kun en minäkään ole tri,tai muusellanepelle..

1. en käytä julkisia kulkineita liikkumiseen.

2. en kokkaa kotona ruokaa, tilaan noutona.

3. en käytä teknologia laitteita, kun sähköallergia.

4. tiedän että + on ynnäämistä ja : on jakamista.

se riittää hyvin

Vierailija
729/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa ajaa polkupyörällä.

Mä osaan tosi hienosti, mutta vain perässäpyöräilijänä. En osaa palata takaisin lähtöpisteeseen.

Vierailija
730/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, etten osaa ajaa polkupyörällä. Treenasin kyllä naapurin avulla ehkä 11 v.; toisena päivänä ajo sujui jo oikein hyvin. Mutta sen koommin en ole ajanut metriäkään. Tätä en sinänsä salaile, olen kertonut kavereille ja hyville tutuille. Mutta en sillä briljeerakaan.

Vierailija
731/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä jo mainittu kasvosokeus? Itsellä on tämä melko vahvana ja on kyllä pottumainen juttu. Kaksi vuotta sitten muutin uudelle alueelle ja millään en erota näitä naapureita. Parhaiten erotan kaukaa kävelystä ja muista vinkeistä. Mutta naama ei sano mitään. Tähän liittyy myös huono suuntavaisto ja se, etteivät reitit jää mieleen. Pelottaa, että auto tilttaa ja olisi soitettava apua, eikä mitään käsitystä, missä kohdassa tuttua reittiä olen. Ja ihan akateeminen olen ja asiantuntijatyössä, mutta työkaverit ja asiakkaat sekoitan aika usein. Suututtaa, kun ihmiset vaihtaa kampauksia, rillejä jne.

Tämä kasvosokeus on kyllä todella pelottava vaiva! Tuntuisi hirveältä navigoida ihmisten joukossa kun tietää, ettei tunnista vaikka pahimmassa tapauksessa oma lapsi tulisi vastaan. Näinkin rajua se kuulemma voi olla. Miten sellaisessa maailmassa voi elää? Täytyykö joka kerta vaikka naapuria pyytää kertomaan, kuka on ja mitä iloa siitä on, jos naapurin näköpiiristä kadotettuaan ei edelleenkään häntä tunnista?

Toinen vastaava on se, että ei pysty mielessään kuvittelemaan mitään visuaalisesti. Eli jos pitäisi vaikka ajatella sammakkoa, niin ei muodostu mitään kukaan sellaisesta mieleen, ei mitään.

Vierailija
732/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, joten voi olla että olen jo käynyt nämä laittamassa, mutta kerrataan, molemmat liittyy ruokaan:

En osaa syödä puikoilla. Siitä ei vaan tuu mitään, vaikka sorminäppäryyteni muuten on täysin normaalia tasoa,

Syödä keitettyjä rapuja. Minulle on näytetty moneen kertaan, mistä pitää milloinkin painaa, vetää, kiertää ja imeä, mutta minä en siitä saa kuin näpit verille. Muut ahmivat niitä ihastuksissaan, minä yritän jotenkin näytellä niitä syöväni, vaikken saa grammaakaan lihaa irti.

Vierailija
733/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BadAttitude kirjoitti:

Oikeastaan osaan vaikka ja mitä, mutta yhtäasiaa en osaa ja se hävettää: kravattisolmun tekeminen! Mulla on n. 15 erilaista ja eri tilaisuuksiin kuuluvaa kravattia, mutta vaimoni on tehnyt kaikkiin solmut valmiiksi ja laittanut ne siististi naulakkoon, josta ne on sitten helppo ottaa. Joskus olen opetellut solmun tekemistä netti videoista. Saan kyllä sen tehtyä, kun vaan kelaa viedoita tarpeeksi kauan, mutta aina niistä tulee liian pitkiä tai lyhkäisiä tai muuten vaan rumia. Osaan kyllä tehdä tyttärelleni ranskan- ja kalanruotoletit, että en nyt ihan poropeukalo ole, mutta krakan solmiminen on jotain ultimaattisen vaikeaa.

Et selvästi osaa kirjoittaakaan.

Mahdatko itse osata?

Vierailija
734/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa iskeä naista.

Itse asiassa koen pahoinpitelemisen (väkivallan yleensäkin) vastenmieliseksi.

Ps. Tuo saattaa sisältää sarkasmia.

Vierailija
735/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa kutoa.

Ikäni 55v

Kumpaako tarkoitat, kangaspuilla kudotaan, sukkia neulotaan..

Jos vain osaisin, niin minä KUTOISIN sukkia tai KUTOISIN mattoa. Kyllä! Minulle se touhu on kutomista, tehdään sitä sitten puikoilla tai kangaspuilla. Vieras termi minulle että muka "neulotaan" sukkia.... 🤔

Vierailija
736/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BadAttitude kirjoitti:

Oikeastaan osaan vaikka ja mitä, mutta yhtäasiaa en osaa ja se hävettää: kravattisolmun tekeminen! Mulla on n. 15 erilaista ja eri tilaisuuksiin kuuluvaa kravattia, mutta vaimoni on tehnyt kaikkiin solmut valmiiksi ja laittanut ne siististi naulakkoon, josta ne on sitten helppo ottaa. Joskus olen opetellut solmun tekemistä netti videoista. Saan kyllä sen tehtyä, kun vaan kelaa viedoita tarpeeksi kauan, mutta aina niistä tulee liian pitkiä tai lyhkäisiä tai muuten vaan rumia. Osaan kyllä tehdä tyttärelleni ranskan- ja kalanruotoletit, että en nyt ihan poropeukalo ole, mutta krakan solmiminen on jotain ultimaattisen vaikeaa.

Et selvästi osaa kirjoittaakaan.

Mahdatko itse osata?

Ei tuolla ole käytöstapojakaan. Miksi se kirjoittaminen olisi poikkeus?

Vierailija
737/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vieläkään kunnolla ajaa manuaalivaihteisella autolla. Erityisesti mäkilähdöt ovat pahin painajaiseni ja ajankin usein sellaisia reittejä, missä tiedän etten joudu nolaamaan itseäni. Kortti (ja auto) on ollut monta vuotta, sitä suuremmalla syyllä pitäisi siis hävetä. 

Vierailija
738/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi heikko uimataito

Vierailija
739/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni tuttava on matalapalkka-alalla oleva "kadun tyttö" , itse akateemisella taustalla oleva. Meillä on joskus todella vaikeaa saada älykästä ja/tai hedelmällistä keskustelua aikaan.

Koulutetuilta ihmisiltä edellytetään parempia valmiuksia vuorovaikutukseen myös vähemmän koulutettujen kanssa. Se ei estä tietojen ja ajatusten vaihtoja. Itsekin olen kokenut olleeni usein avuksi ja hyödyksi, sekä oppineeni muilta, itseäni viisaammilta. Tunnistan toki tuonkin. Tietty taso jää aika ajoin tavoittamatta.

Vierailija
740/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkun tasoni on heikompi kuin ikäisilläni yleensä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi