Kun ei työt kiinnosta! Alle 30-vuotiaat olivat kunta-alalla enemmän saikulla kuin yli 50-vuotiaat
Kommentit (40)
Sen lisäksi, että ne saikuttaa, ne ei osaa yhtään mitään.
Lähde on oikeasti Työterveyslaitoksen Kunta10 -tutkimus. Olihan ne tulokset aika lailla surullista luettavaa kun vielä ottaa huomioon sen, että lasten takia sairauspoissaoloja on monella saman verran. Työmoraaliko on kadonnut?
Palstan mukaan vanhukset saikuttaa paljon eikä kykene työhönsä ja nyt on sitten ihan faktoilla pystytty osoittamaan, että nimenomaan nuoret ikäluokat ovat kokemansa sairauden takia enemmän poissa töistä. Miksi viisikymppinen jaksaa töitä, kolmekymppinen ei?
Korona näkyyt tuloksissa, taas revitään otsikot nuorista.
Onkohan EK:n politrukit asialla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuoret sairastavat koronaa pitempään kuin 50v täyttäneet? Eikö olisi loogista, että pulleat mummukat saavat vakavan koronan eikä niin, että nuoret ja hoikat siitä kärsivät?
Ihab hyvä että nuorempi polvi ei ala t a p p a m a a n itseään töillä vaan pitää huolta itsestään.
Ja nämä kehtaavat vaatia järjettömiä palkankorotuksia!
Oon vähän reilu 30v ja ollut vuoden aikana sairaslomalla reilusti normaalia enemmän. En tiedä miksi mutta ollaan miehen kanssa oltu viime syksystä lähes jatkuvasti vuorotellen kuumeessa ja lopulta koronassa. Sairastetun koronan jälkeen olen pysynyt nyt kaksi kuukautta terveenä, pisin aika yli puoleen vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Ihab hyvä että nuorempi polvi ei ala t a p p a m a a n itseään töillä vaan pitää huolta itsestään.
Valtiolla tai kunnalla ei saa itseään tapettua työllä.
Vierailija kirjoitti:
Oon vähän reilu 30v ja ollut vuoden aikana sairaslomalla reilusti normaalia enemmän. En tiedä miksi mutta ollaan miehen kanssa oltu viime syksystä lähes jatkuvasti vuorotellen kuumeessa ja lopulta koronassa. Sairastetun koronan jälkeen olen pysynyt nyt kaksi kuukautta terveenä, pisin aika yli puoleen vuoteen.
Poltatteko tupakkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poltatteko tupakkaa?
Ei polteta.
Vierailija kirjoitti:
Siis tosissasi väität, että yli 50v ikäiset ei sairastuneet koronaan?
Ihan ymmärrettävää, koska monet tuon ikäiset ovat pienten lasten vanhempia ja joutuvat hoitamaan sairaita lapsiaan, joka lasketaan työntekijän sairaslomaksi.
Näin oli itsellänikin, nyt viisikymppisenä ei juuri sairaslomia ole, kun lapset nuoria aikuisia ja kotona vähemmän tarttuvia tauteja, kun niitä ei tuoda päiväkodista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tosissasi väität, että yli 50v ikäiset ei sairastuneet koronaan?
Hei EK:n trolli lue tutkimus seillä lukee, miksi nuoret riskiryhmässä versus vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Sen lisäksi, että ne saikuttaa, ne ei osaa yhtään mitään.
Sama kokemus, kun nuori tulee töihin, huomaan, ettei koulusta ja opinnoista ole mitään osattu sisäistää. Huuli pyöreänä katsotaan kaikkea, mihinkään ei omaehtoisesti osata tarttua. Ja puhelin ei irtoa kädestä, ei millään. Ja kun sanon, että työaikana työnantaja määrää tahdin ollaan myrtsinä. Voi luoja tuota sakkia.
Eiköhän noin ole kaikilla aloilla, kun alle 50v on alle 12v lapsia, joka mahdollistavat sairaanlapsen hoidon kotona, joka lasketaan sairaslomaksi. Ja vanhempi joutuu pitämään 2-3 henkilön sairaslomat
Ja vastaavasti yli 50v on jo aikuiset lapset, jotka osaavat jo huolehtia itsestään sairaana.
Eikä varmaan hirveästi kiinnosta hommat kun heti ekana kun uuteen työpaikkaan saavut sulle kerrotaan kuinka psk ihminen olet, et osaa mitään, olet tyhmä, saamaton ja tarpeeton ja olet siellä vain ryöstämässä kunnon ihmisten hommat. Ei ihme jos ei huvita.
Olisi ollut hyvä eritellä ammatitkin, aika paljon on saikuttelua lähi- ja sairaanhoitajilla. Hoitoalan poissaolot lienevät kaikkein suurimmat.
Täytyy olla melkoinen tollo, jos tuota ei tiedä ilman tutkimusta.
Ainakin naisvaltaisilla aloilla, koska lapset hankitaan alle 50v, jolloin sairasloman tarve hetkellisesti lisääntyy. Jo raskaus lisää sairalomia, samoin neuvolakäynnit ja labrat ja kun lapsi syntyy, sitten alkaa sairaanlapsenhoito.
Ja työnantajat maksavat sairauspäivärahaa 30 arkipäivää ennen laskettua synnytystä, kun työntekijä jää äitiyslomalle.
Lähde oli EK:n lehti talousanomat.