Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni ei pysty näyttämään tunteita

Vierailija
30.05.2022 |

Tämä asia on ruvennut vaivamaan minua entistä enemmän. On oikeastaan ihan sama mitä tapahtuu niin mieheni on aina samanlainen. Itse kaipaisin enemmän myötätuntoa, huolehtimista, rakkaudenosoituksia, jotain.. Nyt joka päivä on ns tavallinen päivä. En saa tunnetasolla oikeastaan mitään. Mieheni on tyytyväinen jos minä en sano oikeastaan mitään. Olen vain ja teen omat juttuni. Häntä ei häiritse mikään. Häntä ei liikauta asiat, olosuhteiden muutokset (läheisten sairaudet, rahahuolet, minun jaksaminen) mikään ei näy hänessä millään lailla. Sama olemus, sama tyyli, samat tunnelmat. Itse kaipaan tunteiden näyttämistä, tunteista puhumista, tunteiden käsittelyä. Kun otan asioita piheeksi, hän kuuntelee ja myötäilee, mutta mikään ei vaikuta mihinkään.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolikon toinen puoli on ihmiset, jotka väkisin yrittävät saada toisen puhumaan tunteista. Seurustelin aikanaan tällaisen naisen kanssa ja kun joka päivä intti puhumaan tunteista, niin sain parissa kuukaudessa tarpeeksi. Seuraava tyttöystävä onneksi oli normaali ja hänestä tulikin mun vaimo. Ja onnellisia ollaan, vaikka joka päivä ei kysellä toistemme tunteista.

Vierailija
42/98 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei saa minua käsittämään miksi suun kiinni pitäminen on joillekin niin tärkeätä että uhrataan mieluummin vaikka koko parisuhde kunhan vain saa olla kertomatta mitä mielessä liikkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpäs teen väitteen, että osa naisista ei huomaa miehen tunnereaktioita ja käsittää osin väärin. Tämä ei ole moittimista vaan errare humanum est eli erehtyminen on inhimillistä. Lopettakaa se hrnepussin kouriminen älkääkä työntäkö hernettä nenennuliin. Mies on heikompi tunnekisassa .....useimiten.

Vierailija
44/98 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten elämänvaiheista tuossa on kyse.

Eri elämänvaiheissa halutaan erilainen mies.

Kuten yllä:

menomies (17-25v)

jämerämies (perheen perustaminen)

tunteista puhuva mies (kun ruuhkavuodet hellittävät)

Ja nainen on parikymppisenä menonainen, sitten jämeränainen ja lopulta tunteista puhuva aikuinen nainen. Ihminen kehittyy iän myötä. Paitsi mies. Mieheltä se on aivan liikaa vaadittu.

Vierailija
45/98 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

köhkah kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 17%:lla miehistä on aleksitymia, eli ovat kyvyttömiä tunnistamaan ( kokemaan)  tunteitaan ja ilmaisemaan niitä. Ja sille ei oikein voi tehdä yhtään mitään muuta kuin hyväksyä se, että toinen ei tunne mitään koska ei aivot rekisteröi tunteita eikä välitä niistä informaatiota aivojen niihin osiin joissa ne jalostuvat toiminnaksi.

Ja sitten kun mies pystyy lukemaan kasvoilta ja eleistä mikroliikeet niin nainen on pikku paniikissa. Ei tämä maailma tasapaksua kauraa ole.

Ei ihme ettei miehet ja naiset tajua toisiaan. Mäkään en ymmärrä miten kenellekään voi tulla jotain näin absurdia edes mieleen. En ymmärrä itseasiassa sanaakaan siitä tuossa yritetään sanoa?

N49

Vierailija
46/98 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset saa purettua asiat naisryhmässä ja yrittävät soveltaa samaa miehensä kanssa .....epäonnistuen valitettavasti.   En minäkään kaiva vakavaa asiaa ukkoporukassa esille vaan eneminkin yritän keventää räkäisellä vitsillä - huonollakin. Pikku viinasessa voi yrittää, mutta varovasti hiipien ja askeltaen.

Vierailija
47/98 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

köhkah kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 17%:lla miehistä on aleksitymia, eli ovat kyvyttömiä tunnistamaan ( kokemaan)  tunteitaan ja ilmaisemaan niitä. Ja sille ei oikein voi tehdä yhtään mitään muuta kuin hyväksyä se, että toinen ei tunne mitään koska ei aivot rekisteröi tunteita eikä välitä niistä informaatiota aivojen niihin osiin joissa ne jalostuvat toiminnaksi.

Ja sitten kun mies pystyy lukemaan kasvoilta ja eleistä mikroliikeet niin nainen on pikku paniikissa. Ei tämä maailma tasapaksua kauraa ole.

Ei ihme ettei miehet ja naiset tajua toisiaan. Mäkään en ymmärrä miten kenellekään voi tulla jotain näin absurdia edes mieleen. En ymmärrä itseasiassa sanaakaan siitä tuossa yritetään sanoa?

N49

Pistin ylänuolen yrittämisestä.

Vierailija
48/98 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei saa minua käsittämään miksi suun kiinni pitäminen on joillekin niin tärkeätä että uhrataan mieluummin vaikka koko parisuhde kunhan vain saa olla kertomatta mitä mielessä liikkuu.

Ratkaisu on valita paremmin sopiva puoliso. Kenenkään ei ole syytä näyttää tunteita itselle huonosti sopivalla tavalla. Miksi vain toisen pitäisi muuttaa käyttäytymistään?

Vierailija
49/98 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa traumaperäinen dissosioiva persoonal li suus häiriö. Tämä oli mun exällä, joka vaikutti näyttelevän jatkuvasti roolia, mutta oli jotenkin sieluton ja creepy.

Huippu ukko jos ei tarkemmin tuntenut, parisuhteessa aivan kammottava!

Huoh.. Huomaa, miten valtavan tietämätön olet. 

Vierailija
50/98 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeminen kasvojen ilmeistä

Silmien liikeet ja suuntautuminen kertoo paljon

Kasvojen mikrolihasliikeet kertovat tunnetta

ruumiin ja raajojen mikroliikahdukset kertovat lisää.

Näistä on ihan oppkiirjoja.

Naisilla nämä mikroeleiden huomaamiset on jo vaistoissa ihan evoluution seurauksena eli yhteisöllisyys

Vierailija
51/98 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä tietää teidän molempien ikä, vaikka parin vuoden tarkkuudella, jos pelkäät tunnistusta. Miten kauan olette olleet yhdessä ja onko koko ajan ollut samanlaista? Oliko tuo sanoisinko miehen tasaisuus tai rauhallisuus ominaisuus, johon rakastuit? Nyt ei tunnukaan enää hyvältä, oletko itse muuttunut?

Vierailija
52/98 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 1966, Haggard and Isaacs outlined how they discovered these “micromomentary” expressions published under the title: “Micromomentary facial expressions as indicators of ego mechanisms in psychotherapy”.

Micro-momentary expressions (also called micro-expressions) are defined as very brief facial expressions that occur rapidly after the onset of emotion-including stimuli. Micro-momentary expressions are confined to the face.

Vierailija
53/98 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju taas ajautunut tilanteeseen jossa projisoidaan oma huono olo ketjuun .....mutta kait se on osa foorumin tarkoitustakin - joku saataa vaikka löytää idean.

Tiedemaailmakin on yhtä kujanjuoksua.

Vierailija
54/98 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai asperger tai jotain. Alan kallistua tunneköyhä sanan puolelle ainakin nyt..

Vierailija kirjoitti:

Joko ei pysty näyttämään tunteita, tai on tunnekylmä.

Tämä harhaluulo aspergerien tunteettomuudesta on ihan käsittämättömän tiukassa. Assit tuntevat voimakkaasti ja näyttävät ne yleensä liiankin avoimesti.

Vierailija
55/98 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttuuko mies koskaan, näyttääkö negatiivisia tunteita? Miten suhtautuu, jos sinä itket tai olet vihainen? Mun mies suhtautui alussa mun pahaan mieleen ilmoittamalla aina, että "kai meidän sitten pitää erota, kun et ole mun kanssa onnellinen". Vaikka se mun paha mieli olisi johtunut työasioista ja olisin suoraan sen hänelle sanonut! Hän jotenkin koki, että jos ilmaisen hänelle negatiivisia tunteita, niin hän on niistä jotenkin vastuussa. Sain kuitenkin lopulta ajan kanssa miehen pois puolustuskannalta, ja selitettyä ja juteltua asiat puolin ja toisin.

Jonkinlainen puheyhteys sun pitäis tunteiden osalta tohon kumppaniin saada. Siellä pinnan alla voi olla mitä vaan, vaikka mies vaikuttaa tunteettomalta.

Vierailija
56/98 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiki :Aspergerin oireyhtymään lii ttyy yleensä poikkeuksellista aistiyliherkkyyttä,

Ja mitä Peruskoulu opetti aistien ylikuormittamisesta? Hauki ei nappaakaan uistimeen vaan jopa karkottuu.

-----

Varmasti meillä jokaisella on patologisia löydöksiä löydettävänä.

Vierailija
57/98 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös lapsiin sitten muka käytetä samaa taktiikkaa? jOS ET SYÖ NIIN VIEDÄÄN POIS. Kuka teistä väittää, että lapsena opittu karisee pois.

Itse syylistyn vastaavaan.

Vierailija
58/98 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aina ollut tunneherkkä ja ihmiskeskeinen mies. Nuorena se oli haitaksi koska pitää olla ekstrovertti urheiluautonaurattaja, ja kolmikymppisenäkin naiset arvostivat ensisijaisesti suorituskeskeisyyttä. Nykyään naisia on jonossa asti kun oma korkean statuksen juromies ei pystykään tarjomaan enää mitään uutta kun kivitalo, mökki, lapset ja purjevene on jo plakkarissa.

Erikoisinta on, että samat naiset kertovat etteivät ole koskaan nauttineet seksistä kunnolla aikaisemmin. Ihmisillä on vakavia kohtaamis- ja läheisyysongelmia.

Vierailija
59/98 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät ole tunteellisia vaan käytännön ihmisiä

Vierailija
60/98 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulee aina valtavat mittasuhteet saava ongelma silloin kun jopa peruskommunikaatio puuttuu.

Minäpä kerron mitä on normaali kommunikaatio ja mistä ihmissuhteissa pitäisi puhua:

"Näin tunnen, näin ajattelen, tätä toivon. Entä sinä?"

Näin yksinkertaista se "tunteista puhuminen" on.

Eli, sama aamukahvipöydässä: "Kuule, Helena, kun puhuit niistä ongelmista töissäsi, niin minusta tuntuu että olet vain tyhjää vinkuva, hemmoteltu kakara. Lopeta joutava naukuminen, ja keskity työntekoosi. Ajattelen että se periytyy kotoasi, äitisi vaikuttaa olevan samanlainen vätys, ja ei isäsikään ole mikään ruudinkeksijä. Toivoisin että alkaisit käyttäytyä aikuisen ihmisen tavoin, etkä toisi työasioitasi kotiin koska ne eivät kiinnosta minua pätkän vertaa. Mitä sinä itse tästä ajattelet?"

Tämä kuulostaakin tosi hyvältä ja simppeliltä neuvolta, kokeilen vaimooni, hän ilahtuu varmasti, ja saadaan jo väljähtynyt suhde uuteen kukoistukseen!