Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan jättäminen hoitoon lomareissun ajaksi

Vierailija
29.05.2022 |

Kysymyksenä siis onko kokemuksia vanhemmilta jotka ovat jättäneet yli 1 vuotiaan lapsen hoitoon lyhyen lomareissun ajaksi? Miten vauva reagoi? Oliko ongelmia? Vauvalle todella tuttu ja läheinen hoitaja kyseessä ja loma kestäisi 3 yötä ja 4 päivää? Onko aivan mahdoton ajatus?

Kommentit (282)

Vierailija
181/282 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa, miksi vauva ei voi tulla mukaan?

No mikseiköhän? Eihän se sitten ole mikään loma.

ei-ap

Tietenkin on, hölmö. Ja jos ei osaa lomailla lapsen kanssa, ei sitten lähde lomalle. Sitä on vanhemmuus.

Jaa. Musta on kivaa esim kun lomalla ei tarvii herätä kukonlaulun aikaan viemään koiraa ulos. Rakastan koiraani yli kaiken mutta välillä on ihanaa kun saa vaan kääntää kylkeä, eikä tarvitse tehdä kaikkea koiran ehdoilla. (Koira on siis ulkomaanreissun aikana aina äidilläni. Viihtyy siellä hyvin)

Miten koira nyt liittyy tähän aiheeseen? Minustakin on kiva joskus olla niin että koira ei ole mukana, mutta ei se liity lapsiin millään tavalla.

Vierailija
182/282 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, varmaan joku sexiloma uuden kullan kaa!! 1 😔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/282 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noihin vauvan yöheräilyihin ja ap:n univelkaan liittyen heräsi kysymys, että onko se mies hoitanut vauvaa yhtään yötä, jotta äiti saisi joskus nukkua? Vai miksi se vauva on tuupattu mummolaan, kun on heräillyt öisin ja ap tarvinnut unta.

Meillä vauva huusi niin paljon ettei kumpikaan pystynyt nukkumaan.

Sellaisessa tapauksessa mummola voi auttaa esimerkiksi siinä, että se ei-hoitovuorossa oleva voi mennä sinne nukkumaan. 

Ei vaan se vauva meni sinne. Mieheni kävi töissä joten hänen oli pakko saada nukkua.

Vauva itkee, koska sillä on paha olla, ja se heivataan läheisten luota pois omasta kodistaan, koska aikuinen ihminen ei voi kantaa vastuuta omasta lapsestaan? Aika moni työssäkäyvä äiti ja isä valvovat myös yöllä lapsen takia.

Et taida tietää mitä unettomuus tekee ihmiselle?

Tiedän. Minulla on useampi lapsi, eivätkä kaikki nukkuneet hyvin. Yhtään heistä ei kuitenkaan itkun takia heivattu minnekään, ja molemmat vanhemmat osallistuvat hoitoon. Ja lomilla kävimme aina yhdessä.

Unenpuute voi johtaa psykoosiin.

Mulla tuli esim. Rytmihäiriöitä ja sekavuutta.

Enkä pystynyt ajamaan edes autoa.

Mutta laitan teille täydelliselle äideille mitalit tulemaan.

Mikään ei pakota molempia vanhempia valvomaan yhden lapsen takia, vaan he voivat vuorotella. 

Ja missään tapauksessa se, että vain se vauva lähtee ei ole ratkaisu, vaan miksei sinne mummolaan silti voi mennä äiti/isä, vaikka mummo sitten auttaisikin.

No meillä se oli ratkaisu. Ja tästä on ihan turha jankata enää. Tekisin samoin uudelleen jos tulisi vauva joka antaisi nukkua puolen tunnin pätkissä 2 vuotta.

Te olettekin huonoja vanhempia. Älkää missään tapauksessa enää lisääntykö. Säästäkää ne rahat ns lapsenne mt-hoitoon.

Huonoja vanhempia kun lapsi ei nukkunut?

Kiitos paljon.

Meidän lapset ei ole mitään mt-potilaita vaan ovat reippaita koululaisia.

Ja miksi helvetissä tuttu mummi oli jotenkin aivan saatanasta??

Tässä ketjussa niitä harmittaa, joilla itsellä on huono mummi ja haukutaan heitä, joilla lasten hoidossa mennään maalaisjärjellä eikä ole koko ajan terapian tarvetta.

Vierailija
184/282 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noihin vauvan yöheräilyihin ja ap:n univelkaan liittyen heräsi kysymys, että onko se mies hoitanut vauvaa yhtään yötä, jotta äiti saisi joskus nukkua? Vai miksi se vauva on tuupattu mummolaan, kun on heräillyt öisin ja ap tarvinnut unta.

Sellaisessa tapauksessa mummola voi auttaa esimerkiksi siinä, että se ei-hoitovuorossa oleva voi mennä sinne nukkumaan. 

Ei vaan se vauva meni sinne. Mieheni kävi töissä joten hänen oli pakko saada nukkua.

Vauva itkee, koska sillä on paha olla, ja se heivataan läheisten luota pois omasta kodistaan, koska aikuinen ihminen ei voi kantaa vastuuta omasta lapsestaan? Aika moni työssäkäyvä äiti ja isä valvovat myös yöllä lapsen takia.

Tiedän. Minulla on useampi lapsi, eivätkä kaikki nukkuneet hyvin. Yhtään heistä ei kuitenkaan itkun takia heivattu minnekään, ja molemmat vanhemmat osallistuvat hoitoon. Ja lomilla kävimme aina yhdessä.

Jep minullekin tuli rytmihäiriöitä ja muitakin ongelmia unenpuutteen takia kuopuksen vauva-aikana. Mutta en ikipäivänä olisi kehdannut laittaa tunnin välein heräävää vauvaa mummoille hoitoon ja valvottamaan heitä!

Ihan kuule se mummi halusi itse auttaa. Hyväkuntoinen alle 50v lastenhoidon ammattilainen.

Järkytän sinua vielä enemmän kertomalla että vauva meni heti laitokselta sinne mummilaan.

Vierailija
185/282 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako?

Vierailija
186/282 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua, miksi lapset halutaan jättää kotiin. Mulla on halu näyttää lapselleni tätä ihmeellistä maailmaa eikä minkäänlaista halua jättää häntä kotiin, että saisin riekkua ilman häntä maailmalla. (Toki se "maailma", jota näytetään, voi olla vaikka toinen Suomen kaupunki.)

Sanos muuta, mikä sen mahtavampaa kuin näyttää sitä maailmaa omille lapsilleen. Lomareissut lasten kanssa on tietenkin erilaisia kuin aikuisten kesken, mutta omalla tavallaan antoisia.

Vierailija
187/282 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yö per lapsen ikävuosi. Sen verran lapsi voi erossa olla elämänsä tärkeimmistä ihmisistä kerrallaan.

Niin, että vanhemmat pääsee keskenään viikon reissulle kun lapsi on 7? :D

Itse vastaisin, että lapsen persoonan mukaan mennään. Itse olin 4-5 vuotiaana välillä kaksikin viikkoa mummolassa. Muistan kuinka odotin kieli pitkällä mitä tuliaisia saan.

Minun lapsi on 7 eikä vielä ole tullut yhtään kertaa tarvetta lähteä viikon reissulle kaksin miehen kanssa. Miksi ihmeessä pitäisi päästä? Kun on lapsia niin lomaillaan lasten kanssa, niin se vaan menee. Kerran lapsi on ollut kaksi yötä putkeen hoidossa, muutoin sen yhden yön kerrallaan aina silloin tällöin, kyllä siinä jo ehtii parisuhdeaikaa viettää.

Voi teitä raukkoja.

Ai miten niin? Koska me tehtiin lapsia siksi, että halutaan olla niitten kanssa eikä siksi, että ne voisi dumpata mummolaan viikkokausiksi että itse voi lomailla? Me ehdittiin kyllä olla ja reissata kaksin ennen lapsia ja ehditään olla sitten kun lapset kasvaa.

Lisäksi koen että me ollaan erinomaisen onnekkaita kun meidän lapsilla on rakastavat isovanhemmat, jotka mieluusti ottaa heidät silloin tällöin yökylään, mutta eivät tuppaudu tai yritä omia lapsia itselleen.

Juuri näin, sama meillä, vaikka yhdessä viestissä epäiltiin, että en ole ihminen ollenkaan.🙈

Vierailija
188/282 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yö per lapsen ikävuosi. Sen verran lapsi voi erossa olla elämänsä tärkeimmistä ihmisistä kerrallaan.

Niin, että vanhemmat pääsee keskenään viikon reissulle kun lapsi on 7? :D

Itse vastaisin, että lapsen persoonan mukaan mennään. Itse olin 4-5 vuotiaana välillä kaksikin viikkoa mummolassa. Muistan kuinka odotin kieli pitkällä mitä tuliaisia saan.

Minun lapsi on 7 eikä vielä ole tullut yhtään kertaa tarvetta lähteä viikon reissulle kaksin miehen kanssa. Miksi ihmeessä pitäisi päästä? Kun on lapsia niin lomaillaan lasten kanssa, niin se vaan menee. Kerran lapsi on ollut kaksi yötä putkeen hoidossa, muutoin sen yhden yön kerrallaan aina silloin tällöin, kyllä siinä jo ehtii parisuhdeaikaa viettää.

Voi teitä raukkoja.

Ai miten niin? Koska me tehtiin lapsia siksi, että halutaan olla niitten kanssa eikä siksi, että ne voisi dumpata mummolaan viikkokausiksi että itse voi lomailla? Me ehdittiin kyllä olla ja reissata kaksin ennen lapsia ja ehditään olla sitten kun lapset kasvaa.

Lisäksi koen että me ollaan erinomaisen onnekkaita kun meidän lapsilla on rakastavat isovanhemmat, jotka mieluusti ottaa heidät silloin tällöin yökylään, mutta eivät tuppaudu tai yritä omia lapsia itselleen.

Juuri näin, sama meillä, vaikka yhdessä viestissä epäiltiin, että en ole ihminen ollenkaan.🙈

Vierailija
189/282 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset jättäisi, kun eräät jättää lapsensa viikoiksi.

Vierailija
190/282 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet hoidattanut muutoinkin lapsesi siellä mummilla niin siitenhän hän on kuin kotonaan siellä eikä siinä sen kummempaa.

Älä kuitenkaan hanki lisää lapsia ennen kuin aikuistut.

Vierailija
191/282 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa, miksi vauva ei voi tulla mukaan?

No mikseiköhän? Eihän se sitten ole mikään loma.

ei-ap

Tietenkin on, hölmö. Ja jos ei osaa lomailla lapsen kanssa, ei sitten lähde lomalle. Sitä on vanhemmuus.

Jaa. Musta on kivaa esim kun lomalla ei tarvii herätä kukonlaulun aikaan viemään koiraa ulos. Rakastan koiraani yli kaiken mutta välillä on ihanaa kun saa vaan kääntää kylkeä, eikä tarvitse tehdä kaikkea koiran ehdoilla. (Koira on siis ulkomaanreissun aikana aina äidilläni. Viihtyy siellä hyvin)

Miten koira nyt liittyy tähän aiheeseen? Minustakin on kiva joskus olla niin että koira ei ole mukana, mutta ei se liity lapsiin millään tavalla.

Samanlainen vaiva koirastakin on. Itseasiassa aikuisesta koirasta on vähemmän vaivaa kun pikkulapsesta.

Vierailija
192/282 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua, miksi lapset halutaan jättää kotiin. Mulla on halu näyttää lapselleni tätä ihmeellistä maailmaa eikä minkäänlaista halua jättää häntä kotiin, että saisin riekkua ilman häntä maailmalla. (Toki se "maailma", jota näytetään, voi olla vaikka toinen Suomen kaupunki.)

Sanos muuta, mikä sen mahtavampaa kuin näyttää sitä maailmaa omille lapsilleen. Lomareissut lasten kanssa on tietenkin erilaisia kuin aikuisten kesken, mutta omalla tavallaan antoisia.

Lapselle kyllä. Mutta miksi raahata joku taapero mukaan?

Vierailija
193/282 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätimme alle 1-vuotiasta vain yhdeksi yöksi. Mutta kuopus oli alle 2 vuotta, kun olimme 6 päivää lomalla. Tämä oli pääosin arkiviikolla eli lapset olivat päivät päiväkodissa ja illat mummon kanssa.

Yleensä olemme kuitenkin matkustaneet lasten kanssa eli hekin ovat oppineet muista kulttuurista ja saaneet oman osansa näistä kokemuksista.

On kuitenkin hyvä, että lapsi osaa olla myös hoidossa ja isovanhemmat saavat aikaa lastenlasten kanssa.

Vierailija
194/282 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jos kerran tuttu ja läheinen hoitaja. Oma lapsikin oli siinä melkein 1 vuotiaana mummolassa 3 yötä. Hyvin meni. Pari kertaa oli kuulemma ilmiselvästi etsinyt meitä vanhempia vierashuoneesta (jossa olimme yhden yön nukkuneet ja sitten jätimme lapsen hoitoon ja lähdimme lomalle). Mutta ei ollut itkenyt tai mitään, hyvin oli viihtynyt.

Vierailija
195/282 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kyllä on syntistä puuhaa. Elämän kuuluu olla kärsimystä.

Vierailija
196/282 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapselle kyllä. Mutta miksi raahata joku taapero mukaan?

Mutta miksi ei? Olisin sitä paitsi vähän huolissaan jos ei paria vuotta voi elää lapsen ehdoilla, vaan pitää päästä pitkille reissuille jonne lasta ei voi ottaa. Miksi ylipäätään tehdä lapsia jos ei ole valmis siihen?

Vierailija
197/282 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei pakota molempia vanhempia valvomaan yhden lapsen takia, vaan he voivat vuorotella. 

Ja missään tapauksessa se, että vain se vauva lähtee ei ole ratkaisu, vaan miksei sinne mummolaan silti voi mennä äiti/isä, vaikka mummo sitten auttaisikin.

No meillä se oli ratkaisu. Ja tästä on ihan turha jankata enää. Tekisin samoin uudelleen jos tulisi vauva joka antaisi nukkua puolen tunnin pätkissä 2 vuotta.

Te olettekin huonoja vanhempia. Älkää missään tapauksessa enää lisääntykö. Säästäkää ne rahat ns lapsenne mt-hoitoon.

Huonoja vanhempia kun lapsi ei nukkunut?

Kiitos paljon.

Meidän lapset ei ole mitään mt-potilaita vaan ovat reippaita koululaisia.

Ja miksi helvetissä tuttu mummi oli jotenkin aivan saatanasta??

Huonoja vanhempia koska teillä vauva kantoi vastuun, eikä vanhemmat.

Sanoinko että se vauva oli siellä mummilassa jatkuvasti??

Vastuunkantaminen on juuri sitä että pyytää apua.

Vai olisiko ollut parempi että joudun hoitoon ja lapsi huostaan?

Ja ihan neuvolasta ehdotettiin että voiko vauva käydä mummin luona yötä.

Et sanonut vaan kerroit dumpanneesi sen sinne satunnaisesti.

Parempihan se olisi ollut antaa kokonaan pois.

Oletko ihan idiootti?

Jos lapsi on joskus tutulla mummilla niin olisi parempi antaa pois???

Jos laiskuuttasi tahallasi rikot vauvan kiintymyssuhteen etkä edes häpeä niin todellakin huostaanotto. Surkeaa surkeaa surkeaa vanhemmuutta.

Laiskuutta kun olin lähes psykoosissa unenpuutteesta ja sain rytmihäiriöitä??

Tule sanomaan tuo kasvotusten.

Miksipä et sanoisi tuota miehellesi? Miksi hän ei välittänyt sinusta ja hyvinvoinnistasi tuolloin? Hän vain mietti työtään ja omaa lepoaan siitä.

Ei se mieskään nukkunut kun vauva huusi ja hän auttoi minua hoitamisessa.

Miksi kaksi idioottia lisääntyy?

Mitä ihmettä??

Meidän syykö se oli että lapsella oli terveysongelmia jotka tuli hätäsektiossa? Ja juuri tämän hätäsektion takia olin pitkään täysin autettava??

Mitä sinä saat tuosta toisten haukkumisesta??

Vierailija
198/282 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele. Mieheni oli työmatkalla 4 yötä, kun lapsi oli 1 v 2 kk, itse olin kotona lapsen kanssa. Miehen palatessa lapsen reaktio oli aika sydäntä särkevä. Tuijotti ensin isää aivan järkyttyneenä, sitten sai hepulin, nauroi ja huusi samaan aikaan. Lopulta itki ja hihitteli. Päätimme ettemme ole enää erossa pienestä ellei ole aivan pakko.

Kautta aikojen ovat ihmiset tehneet reissutöitä (ja huomattavasti pidemmillä ajoilka kuin neljä päivää), eivätkä lapset ole mitenkään seonneet. Harvassa perheessä kuitenkaan kumpikin vanhempi kököttää kotona yli vuotiaan kanssa.

Vierailija
199/282 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep minullekin tuli rytmihäiriöitä ja muitakin ongelmia unenpuutteen takia kuopuksen vauva-aikana. Mutta en ikipäivänä olisi kehdannut laittaa tunnin välein heräävää vauvaa mummoille hoitoon ja valvottamaan heitä!

Ihan kuule se mummi halusi itse auttaa. Hyväkuntoinen alle 50v lastenhoidon ammattilainen.

Järkytän sinua vielä enemmän kertomalla että vauva meni heti laitokselta sinne mummilaan.

No kaikki ei koe itseään siitoslehmiksi jotka tekee lapsia sukulaisille.

Vierailija
200/282 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suosittele. Mieheni oli työmatkalla 4 yötä, kun lapsi oli 1 v 2 kk, itse olin kotona lapsen kanssa. Miehen palatessa lapsen reaktio oli aika sydäntä särkevä. Tuijotti ensin isää aivan järkyttyneenä, sitten sai hepulin, nauroi ja huusi samaan aikaan. Lopulta itki ja hihitteli. Päätimme ettemme ole enää erossa pienestä ellei ole aivan pakko.

Kautta aikojen ovat ihmiset tehneet reissutöitä (ja huomattavasti pidemmillä ajoilka kuin neljä päivää), eivätkä lapset ole mitenkään seonneet. Harvassa perheessä kuitenkaan kumpikin vanhempi kököttää kotona yli vuotiaan kanssa.

Nimenomaan ovat, iso osa näistä hulluista mummoistakin on näitä kiintymyssuhdehäiriöisiä, jotka itse laiminlyöneet lapsensa ja siksi kaappaavat lapsenlapsensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi