Parasta kotiruokaa nyt, jos jaksaisit tehdä?
Kaalikääryleet olis mielestäni nyt ihania. Tai karjalanpaisti!
Kommentit (138)
Kanaviillokki ja mustaherukkahillo, riisiä. Tai sitten tosiaan kananmunakastike ja uudet perunat. Ai että. Nyt söin vain pakastepizzan...
Vierailija kirjoitti:
Nakkikastike ja perunat. Huomenna ajattelin tehdä.
Tämä on yksi mun herkku ruuista.
Huomenna teen sitä.
Mulla on vaan kaksi kalapuikkoa ja sekavihanneksia.
Juuri syön pekoni-kanttarelli-pastaa. Maissia, avokadoa, kesäkurpitsaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olisiko parasta, mutta useasti olen muistellut kouluaikojen tillilihaa.
Silloin ei ehkä ollut lempparein ruoka, mutta nykyisin uskoisin tykkääväni, jos vain viitsisin/osaisin tehdä.Aivan parasta! Kotitaloustunnilla kauan sitten tehtiin. Itse en ole tehnyt, mutta ostan joskus Jalostajan tekemää.
Onko se Jalostajan tilliliha hyvää? Sitä voisin ensihätään kokeillakin. 😊
Minä kyllä tykkään ja paremman puutteessa menee. 😊
Ihan järkyttävää, kun tilliliha tehdään pienistä vasikoista.
Vierailija kirjoitti:
Pinaattifetapiirakka
Prisman tuoretiskiltä saa tosi maukasta sellaista!
Tullut tavaksi ostaa sitä vähän turhankin usein, viimeksi viimevkolla sellainen n.450g pala.
Ja jos sitä ei siellä näy, niin olen kysynyt olisiko "takahuoneessa" eli varastossa vielä purkamattomana ja usein on.
En muista valmistajaa, mutta joku kotimainen pienvalmistaja se oli.
Teen suolaisia piirakoita itsekin, mutta tuota ostanut ns valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olisiko parasta, mutta useasti olen muistellut kouluaikojen tillilihaa.
Silloin ei ehkä ollut lempparein ruoka, mutta nykyisin uskoisin tykkääväni, jos vain viitsisin/osaisin tehdä.Aivan parasta! Kotitaloustunnilla kauan sitten tehtiin. Itse en ole tehnyt, mutta ostan joskus Jalostajan tekemää.
Jalostajan on tehty possusta. Oikea tilliliha tehdään naudan luullisista keittolihoista. Viehän se aikaa, mutta eihän siinä sitä näpertelyä juurikaan ole ja aika maksaa vaivan. Kannattaa tehdä iso kattilalinen samalla vaivalla. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vanha juntti käyttää sanaa pottu. Pottu sitä ja pottu tätä. Usein heillä nenäkin pottu.
Ai, fiksumpi sanoo potatti, vai?
Jostain syystä rupesi tekemään valtavasti mieli paistettuja muikkuja ja muussia.
Pitääkö lähteä torille syömään?
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananmunakastike. Joskus täällä ei tiedetty, mitä ruokaa tää on.
Söisitkö pelkkää kananmunakastiketta?
Voisinpa syödäkin. On se niin hyvää.
Kuinka sitä tehdään ?
Kattilaan voita tai muuta rasvaa. Vehnäjauhot sekoitetaan tasaisesti sekaan. Annetaan kiehahtaa vaan ei kiehua eikä saa ruskistua. Maitoa lisätään vähitellen ja tässä vaiheessa vispaan että ei tule paakkuja. Suolaa maun mukaan ja itse laitan sipulijauhetta. Ruohosipuliakin voi laittaa nyt kun sitä kasvaa.
Lopuksi lisätään keitetyt ja pilkotut kananmunat.
Eli Bechamel, mutta juuston sijaan munia.
On varmaan ainakin 20 vuotta kun olen viimeksi tehnyt tuota. Rupesi kyllä tekemään mieli.
Kylkeen pottuja ja savukalaa.
Kunnolla haudutettu, luullista eli makua antavaa lihaa sisältävä, kirkaslieminen karjalanpaisti..
Sen kanssa keitetyt perunat.
Kaalikääryleet ja muusi. On niissä kääryleissä tekemistä, mutta vaivan arvoista.
Hirveä nälkä iskee, kun tätä ketjua lukee.lurps..
Kyllä sinä jaksat tehdä karjalanpaistin valmiiksi paloitellusta lihasta.
Vai onko sinulla jotain erityisniksejä, joilla ruuasta saa hyvää? Muistelen, että karjalanpaistiin kuului jotain sisäelimiä joita nykyään ei enää löydy kaupasta. Ja jotkut onnekkaat voivat tehdä hirvenlihasta.
Kaalikääryleet
Äitini tapaan tehdyt. Leivinuunissa useita tunteja haudutettuna.
Janssoninkiusausta ja puolukkaaaaa...
Parsaa! Voi kun olis. 😭