Parasta kotiruokaa nyt, jos jaksaisit tehdä?
Kaalikääryleet olis mielestäni nyt ihania. Tai karjalanpaisti!
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunamuusi ja poronkäristys. Puolukkahilloa vielä kylkeen ja jälkkäriksi marjarahkaa.
En ole koskaan syönyt poronkäristystä. Saiskohan sitä jostain kaupasta valmiina?
Saa valmiina säilykkeenä. Kauppojen lounastiskeistä tuskin saa muualla kuin Lapissa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olisiko parasta, mutta useasti olen muistellut kouluaikojen tillilihaa.
Silloin ei ehkä ollut lempparein ruoka, mutta nykyisin uskoisin tykkääväni, jos vain viitsisin/osaisin tehdä.
Aivan parasta! Kotitaloustunnilla kauan sitten tehtiin. Itse en ole tehnyt, mutta ostan joskus Jalostajan tekemää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunamuusi ja poronkäristys. Puolukkahilloa vielä kylkeen ja jälkkäriksi marjarahkaa.
En ole koskaan syönyt poronkäristystä. Saiskohan sitä jostain kaupasta valmiina?
Saa valmiina säilykkeenä. Kauppojen lounastiskeistä tuskin saa muualla kuin Lapissa.
Kiitos. Tätä pitää joskus ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmiina? Etkö omista paistinpannua?
Perunamuussi, filekalapuikot ja tartarkastike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olikohan joskus Atrian valmisateriana. Muusit ja kaikki mukana. Porkkanoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananmunakastike. Joskus täällä ei tiedetty, mitä ruokaa tää on.
Söisitkö pelkkää kananmunakastiketta?
Voisinpa syödäkin. On se niin hyvää.
Ja minä. Olin lapsena tosi nirso ja lähinnä elin kanamunakastikkeella ja keitetyillä perunoilla. Kastikkeeseen ei tullut muuta kuin keitettyjä kanamunia, ei siis mitään mausteita tai yrttejä (suolaa tietty).
Se oli niin hyvää.
Nyt haluaisin sitä äidin tai mummin tekemänä. Itse en saa samanmakuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarioinen : poronkäristys ja muusi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauhemaksapihvit, pottumuusi, puolukkahillo ja punakaalisalaatti.
Tämä olis kyllä parasta!
Kyllä, todellakin voittaja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä. Olin lapsena tosi nirso ja lähinnä elin kanamunakastikkeella ja keitetyillä perunoilla. Kastikkeeseen ei tullut muuta kuin keitettyjä kanamunia, ei siis mitään mausteita tai yrttejä (suolaa tietty).
Se oli niin hyvää.
Nyt haluaisin sitä äidin tai mummin tekemänä. Itse en saa samanmakuista.
Mulla on 10-vuotias lapsenlapsi ja hän vieläkin joskus haluaa "munavelliä".
Minä laitan joskus mausteeksi sipulijauhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olisiko parasta, mutta useasti olen muistellut kouluaikojen tillilihaa.
Silloin ei ehkä ollut lempparein ruoka, mutta nykyisin uskoisin tykkääväni, jos vain viitsisin/osaisin tehdä.Aivan parasta! Kotitaloustunnilla kauan sitten tehtiin. Itse en ole tehnyt, mutta ostan joskus Jalostajan tekemää.
Onko se Jalostajan tilliliha hyvää? Sitä voisin ensihätään kokeillakin. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka sitä tehdään ?
Maksamakkarakastike ja keitinperunoita.
Jos jaksaisin, ja olis kaikki tarvikkeet kaapeissa, niin mun tekemä lasagne on aivan törkeen hyvää: paljon paahdettuja kasviksia, ei liikaa juustokastiketta,paljon makua.
Kylkeen? Puolukkahillo laitettiin ennen lautaselle. Nyt laitetaan yhtä ja toista resepteissä kylkeen. Aivan älytön sanonta.