Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona: En ymmärrä! Mitä tässä tapahtuu?

Vierailija
29.05.2022 |

Katsoin THLn sivuista tilastoja. Koronkuolemat ovat noin viisinkertaistunut viime vuoden lopusta lähtien.

Järkyttävä miltä pylväsdiagrammi näyttää.

Mistä syystä luvut ei näytetä enää päivittäin uutisissa vaikka tilastot näyttä huimasti pahemmalta kuin vuonna 2020 ja 2021.
Silloin oli kymmeniä kuolemia per viikko. Nyt satoja!!!!!

Kommentit (1207)

Vierailija
581/1207 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko kun jo 2020 WHO sanoi että sairastuneet tullaan erottamaan perheestään ja laittamaan karanteenilaitokseen?

Miten WHO voi sanoa mitään?

Michael j. Ryan

Vierailija
582/1207 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko sie velho täällä? Mulla olis asiaa.

Mikäs velho se sinä olet? Mene takas sinne tylypahkaan. Täällä puhutaan AP aloittamasta aiheesta, eikä tää oo velho kokous.

Ei kyllä minusta tämä näyttää oikein kunnon velhojen ringiltä tämä. Mites on pannut?

Voit jättää sen pannun keittiöön.

Ai semmoista herraseni harrastaa. Saanko kysyä minkälaisia tauluja sinulla on keittiössä?

Sano pena vaan. En omista tauluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1207 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa taas on rokotekeskustelu muotia. Ja yhtä laadukasta kuin ennenkin. Keskustelu aloitettu, kun yli 3 miljoonaa suomalaista katsoi lätkää. Pienellä porukalla vedätte, jos edes suomalaisia olette.

Ihan suomalainen olen. Putinisti en ole, enkä ryzzzzä.

Ihan puhtaasti olen huolestunut noiden rokotteiden turvallisuudesta ja kannatan Natoakin.

Vierailija
584/1207 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko sie velho täällä? Mulla olis asiaa.

Mikäs velho se sinä olet? Mene takas sinne tylypahkaan. Täällä puhutaan AP aloittamasta aiheesta, eikä tää oo velho kokous.

Ei kyllä minusta tämä näyttää oikein kunnon velhojen ringiltä tämä. Mites on pannut?

Voit jättää sen pannun keittiöön.

Ai semmoista herraseni harrastaa. Saanko kysyä minkälaisia tauluja sinulla on keittiössä?

Sano pena vaan. En omista tauluja.

Meinasin vaan, että kyllä kansanedustajan valokuvakin seinällä on taulu.

Vierailija
585/1207 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa olla edes yllättynyt enää.

Suomessa on koko ajan toimittu ihan päättömästi joka suhteessa, milloin ei suositella maskeja, vaikka muu maailma tietää niiden tehon, milloin itketään Suomen "lockdowneja" tai riemuitaan niiden purkamisesta, vaikka täällä kaikki rajoitukset olleet hyvin lieviä. Milloin suojellaan vanhuksia, paitsi että ei enää suojellakaan, kun koronaa on enemmän kuin koskaan. Rokotepakko hoitajille, ilman että välitetään yhtään siitä, että muu maailma oli jo todennut ettei rokote estä tartuttamista, jolloin hoitajien rokottaminen on aika yks ja sama. Ja tilastoja tulkitaan joka päivä eri lailla..

Ja ainakin  meillä organisaatiossa oli hirveät rajoitukset kun tautia oli täälläpäin Suomessa aika vähän, kunnollisten FFP2-maskien käytöllä olisi voitu vetää kaikki toiminta ihan normaalisti, perusteena rajoituksille oli ihmisten suojeleminen, kun tauti lisääntyi täällä suunnassa hurjasti, rajoitukset purettiin, ketään ei enää kiinnostanut se, että meillä oikeasti tuli niitä tartuntaketjuja myös riskryhmiin.

Ja sitten molemmat ääripäät, rokotekiihkoilijat ja antivaxerit, jotka molemmat katkoo välejään eri lailla ajatteleviin, ei kohta jaksa enää ihmisiä..

Kuinka pihalla voi ihminen olla? Kyllä, lockdownit on täysin älyttömiä ja maskien hyödyistä ei ole mitään näyttöä pitkällä aikavälillä. Miksi meidän pitäisi kopioida typeriä locdown-maita, joissa on mennyt koko ajan huonommin kuin meillä? Eikö se ole todiste, ettei homma toimi paitsi Kiinan äärimallissa ja se nyt on täysin järjetön vaihtoehto. Ruotsi otti rennosti, heidän kuolleisuus on alle Keski-Euroopan maski-lockdown -kiihkoilun alapuolella ja muutenkin tunnelma hyvä. Ei toimi ole hyvä sen takia, että haluat uskoa ja joku Saksa tai Italia sitä typeryyttään toteuttaa. Kannattaa katsoa faktoja. Yhdysvalloissa on lukuisia samanlaisia osavaltioita asukastiheydeltiin, ihmisten terveydentilan suhteen lähtökohtaisesti jne. Toisessa ollut sulkuja ja maskejat. Toisessa ei. Lopputulos on ollut täysin sama.

WHO itse oli vuosikymmenten aikana kehittänyt pandemiaohjeistukset asiantuntijoiden kanssa, mutta sitten yleisö ja media alkoi keulia. Lopputuloksena järjetöntä touhua, josta ei ole mitään kansanterveydellistä hyötyä vaan joka tapauksessa kuolee tietty porukka, mutta oheisvahingot on järkyttävät.

Ruotsi otti rennosti, koska päättäjät ja "asiantuntijat" antoivat vanhusten kuolla ja yhteen aikaan jopa valehtelivat kansalle, ettei korona tartu ilmateitse. Nämä asiat on tutkittu ja tuomittu ruotsalaisten omissa selonteoissa. Sellainen malliko kuuluu länsimaiseen yhteiskuntaan? Pandemia tuo tosiaan esiin ihmisten itsekkyyden: edes olutterasseja ei saisi sulkea tilapäisesti, vaan antaa mieluummin joidenkuiden sairastua ja jopa kuolla, jotta jotkut voisivat koko ajan pitää hauskaa. Tosin sellaisillekin sitten kyllä kelpaa tarvittaessa yhteiskunnan tarjoama terveydenhuolto.

Vierailija
586/1207 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten täällä on koronapsykoosi päällä päivästä ja viikosta ja kuukaudesta ja vuodesta toiseen?

Voitaisiinko kohta palata jo normaaliin ilmastonmuutoksen ja soroksen syyttelyyn?

Minusta on parasta mennä tärkeimpiin turvallisuusasioihin. Ensinnäkin, ylikuolleisuus syytä tutkia. Johtuvatko rokotteista vai  mistä.

Toiseksi, Suomen itäraja ja koko maa on suojattava rysssiltä. Rysssät pois tästä maasta muutenkin.

Tässä ovat ne akuutit turvallisuusriskit.

Älä yleistä kaikkia venäläisiä! Ne venäläiset jotka ovat täällä tuskin ovat syyllisiä. Haluat syyttää myös syyttömiäkin. Miksi et syytä samalla kaikkia, koko maailmaa! Usa unohtu myös! Mutta ainoa ketä et syytä on sinä itse. Niin ja hei venäläiset ruuatki syypäitä koko sotaan ja niin se bensakin syyllinen, kaasusta puhumattakaan.

No. Länsimaissa tehdään kansanmrhaa rokotteilla. Ukrainassa rysssät tekevät kansanmrhaa ukrainalaisille. Epäilemättä ne tekisivät saman suomalaisillekin.

Oletko tullut ajatelleeksi kun yleistät kaikkia eli joka maassa kun tehdään piikkien avulla ihmisten kuolemia koko maailma on syyllinen? Myös sinä?

Aasialaisilla on erilaiset rokotteet ja siellä on rautaesirippu.

Vierailija
587/1207 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko kun jo 2020 WHO sanoi että sairastuneet tullaan erottamaan perheestään ja laittamaan karanteenilaitokseen?

Michael j. Ryan

Tucker Carlson on WHO? Vai joku toinen noista jäbistä? Tais toissa yksi muikkelikin olla, mutten ole varma. Kuka on WHO?

Vierailija
588/1207 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia koronahysterian lietsojia pitää rangaista jollain tavalla. Niinistö ja Kiuru suurimmat roistot. Ei tämä käy, että tehdään koko kansasta kahdeksi vuodeksi jotain vankeja ja sitten kävellään itse vapaaksi kuin koira veräjästä.

Itseasiassa Kiuru oli johdonmukainen ja harvoja jotka oikeasti meni terveys edellä. Sen sijaan osa (kuten nyt esim pm) keskittyi vain heittelemään kapuloita rattaisiin jotta mikään ei edennyt mihinkään suuntaan, mutta rahaa paloi aivan hlvtisti. Ja aivan turhaan. Pääasia oli että aina sai tehtyä mieliksi niille jotka sillä hetkellä suurinta meteliä piti.

Sillä rahalla mitä tähän koronasirkukseen ja joutaviin spektaakkeleihin pumpattiin ihan surutta ei saatu nyt oikeasti yhtään mitään hyvää aikaan. Puhumattakaan siitä kuinka paljon ihmiset oli valmiita (ja osa pakotettuja) uhraamaan elämästään ja kaikki aivan turhaan. Valitulla strategialla ei saatu muuta aikaan kuin siirrettyä ongelmaa eteenpäin sen ratkaisun sijaan ja samalla luotiin liuta uusia ongelmia. Aikansa kikkailu onnistuu, mutta ei sitä ikuisesti voi siirtää.

Nyt sitten vihellellään ja katsellaan kattoa ollen kuin mitään virusta tai pandemiaa ei olisi ollut olemassakaan eikä itse olisi hääritty pääarkkitehteinä tässä sekoilussa. Edelleenkään ei kiinnosta vastuunkanto eikä ongelmien ratkaisu. Paitsi rahaa jakamalla jota tuntuu riittävän jokaiseen joutavuuteen jonka ensin itse aikaan sai.

Rokotukset ei jeesaa (eikä niiden tehoamista tätä paremmin yksikään valmistaja edes luvannut) mutta suomalaisille markkinoitiin rokotteet jonain hopealuotina jolla pandemiasta päästään. No ei päästy ja pandemia jyllää pahemmin kuin kertaakaan aiemmin (ainakin kun katsotaan sitä kuinka moni makaa sorkat suorina), mutta vastuulliset päävalehtelijat saa ihan rauhassa piilotella eikä yksikään toimittajakaan nosta tätä asiaa tikun nokkaan.

Hoetaan vaan valemantraa hauraista ja valmiiksi sairaista ihmisistä vaikka kuol leissa on paljon perusterveitä keski-ikäisiäkin. Ja ei sitä ikääntyneemmänkään perusterveen ihmisen poismenoa pidä jouduttaa tällä välinpitämättömyydellä. Monella olisi ollut kaikella todennäköisyydellä edessään vielä monia hyviä vuosia eikä todellakaan kaikki koronaan kuol leet ole muutenkaan vähintään eivätkä edes keskimäärin 84-vuotiaita jotka on eläneet "jo" tarpeeksi kauan. 

Ilmeisesti mediaani-ikä on monelle täysin vieras käsite. Samoin kuin se, että muidenkin elämä on yhtä arvokas kuin se oma. Ylimääräisiä vuosia ei ole kenelläkään.

Vierailija
589/1207 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin yksinkertaisesti: hiljaisesti hyväksytään aiheutuneet kuolemat. Yhteiskunnan kiinnipitäminen ei enää maistu kansalle. Talous on jo muutenkin kuralla ja huonoon suuntaan menossa niin taloudellisestikin olisi vaikea jatkaa. Ihmishengille laskettiin hiljaisesti hinta. Ikävämpi asia riskiryhmässä oleville. He joutuvat päättämään ottavatko riskin vai jatkavatko henkilökohtaisia eristykisiä vähentäen mahdoillisimman paljon ihmiskontakteja. Onneksi edes rokotteet vähentävät kuolemia vaikka eivät täysin toivotulla tavalla toimineet varsinkin keston osalta.

Yhteiskunta ei ole Suomessa ollut missään vaiheessa kiinni. Surullista, miten vähästä jotkut lumihiutaleet hajoavat. Maskipakolla saataisiin paljon aikaiseksi ja helposti, mutta eihän edes se ratkaisu kelpaa niille, joiden todellisuus pyörii vain oman navan ympärillä.

Vierailija
590/1207 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapiirissäni on rokotettuja ja rokottamattomia. On ihmisiä, joista jotkut ovat ottaneet neljäkin koronarokotetta. Toiset eivät edes ensimmäistä.

Yhteistä meille on se, että kukaan ei kertaakaan ole syyttänyt ketään hänen valinnoistaan.

Näin toimivat sivistyneet ihmiset.

On ollut tosi raskasta seurata netissä moukkien riitelyä.

Tuttavapiirini on niin fiksua, että tajuaa senkin, etteivät he voi syyttää lähimäisiin siitä, jos rokotteet eivät toimi. Ei siis ole tarvinnut siivota edes tuttavapiiriään.

Pärjäilkäähän.

Minä kyllä arvaan miten ne sinun sivistyneessä tuttavapiirissäsi olevat fiksut lähimmäiset purkautuvat nimimerkkien suojissa sosiaalisessa mediassa.

Vierailija
591/1207 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Michael j. Ryan

Tucker Carlson on WHO? Vai joku toinen noista jäbistä? Tais toissa yksi muikkelikin olla, mutten ole varma. Kuka on WHO?

Etkö oikeasti tiedä vai trollaatko sinä tyhmyyttäsi? Osaatko itse etsiä netistä google tai muista selaimista kyseisiä aiheita?

Mä tiedän kyllä kuka on Tucker Carlson. Sä olet itse tyhmä runkkari.

Mutta täällä väitettiin WHO:n sanoneen jotain. Kertokaa nyt jo. Mä en halua katsoa teidän lampaannussintavideoitanne montaa tuntia putkeen saadakseni selvän vastauksen asiaan.

Vierailija
592/1207 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Michael j. Ryan

Etkö oikeasti tiedä vai trollaatko sinä tyhmyyttäsi? Osaatko itse etsiä netistä google tai muista selaimista kyseisiä aiheita?

Mä tiedän kyllä kuka on Tucker Carlson. Sä olet itse tyhmä runkkari.

Mutta täällä väitettiin WHO:n sanoneen jotain. Kertokaa nyt jo. Mä en halua katsoa teidän lampaannussintavideoitanne montaa tuntia putkeen saadakseni selvän vastauksen asiaan.

Aijaa sellainen sieltä sitten paljastu.

Vierailija
593/1207 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Michael j. Ryan

Ai että olet raskas ihminen....

World Health Organisation, Dr Michael Ryan, Executive Director, WHO Health Emergencies Programme.

Vierailija
594/1207 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä velho?

Vierailija
595/1207 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eloonjäävät, muistakaa tämä.

Älkää ikinä enää lähtekö mukaan lääkekokokeiluihin joihin on sekoitettu mukaan politiikka. Jenkkilässä yli puolet lekureista ei suostunut ottamaan rokotteita tuosta syystä.

Hyvä sääntö. Uskokaa oikeaan lääketieteeseen, ottakaa rokotukset, ja unohtakaa ivermectin-hoidot ja muut lupaukset ihmelääkkeistä, jotka muuttavat koronan pikkuflunssaksi.

Vierailija
596/1207 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa taas on rokotekeskustelu muotia. Ja yhtä laadukasta kuin ennenkin. Keskustelu aloitettu, kun yli 3 miljoonaa suomalaista katsoi lätkää. Pienellä porukalla vedätte, jos edes suomalaisia olette.

Ihan suomalainen olen. Putinisti en ole, enkä ryzzzzä.

Ihan puhtaasti olen huolestunut noiden rokotteiden turvallisuudesta ja kannatan Natoakin.

Kaikki jotka ovat ihan sama mikä asia ni eri mieltä olet putinisti. Viime vuonna oli vielä rokottamaton ja syyllinen kaikkeen. Onko seuraava sitten mikä nimitys?

En halua syyllistää ketään. Minusta on tämän kaiken hulluuden jälkeen tullut entistä demokraattisempi ja liberaalimpi ihminen.

Tietenkään en ymmärrä sitä, miksi joku on putinisti, mutta ei mun kaikkea tarvitsekaan ymmärtää.

Vierailija
597/1207 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 kuollutta viikossa, 10 000 vuodessa. Ketään ei enää kiinnosta. Karua.

Vierailija
598/1207 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapiirissäni on rokotettuja ja rokottamattomia. On ihmisiä, joista jotkut ovat ottaneet neljäkin koronarokotetta. Toiset eivät edes ensimmäistä.

Yhteistä meille on se, että kukaan ei kertaakaan ole syyttänyt ketään hänen valinnoistaan.

Näin toimivat sivistyneet ihmiset.

On ollut tosi raskasta seurata netissä moukkien riitelyä.

Tuttavapiirini on niin fiksua, että tajuaa senkin, etteivät he voi syyttää lähimäisiin siitä, jos rokotteet eivät toimi. Ei siis ole tarvinnut siivota edes tuttavapiiriään.

Pärjäilkäähän.

Minä kyllä arvaan miten ne sinun sivistyneessä tuttavapiirissäsi olevat fiksut lähimmäiset purkautuvat nimimerkkien suojissa sosiaalisessa mediassa.

Ei.

Tuttavapiirini on niin tosifiksua, että harva heistä edes on somessa.

Vierailija
599/1207 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koulujen avaaminen tammikuussa ei ollut turvallista. Tuhannet kuolivat.

Vierailija
600/1207 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on aivan käsittämätöntä. Kaksi vuotta rajoituksia, piikkien pakottamista ja rokottamattomien haukkumista, lupa tartuttaa -passit (jolloin tartuntakäyrät meni pystysuoraan ylös) ja meillä on enemmän kuolemia, tartuntoja ja sairaalahoitoa vaativia potilaita kuin koskaan ja syksyksi ennustetaan uutta aaltoa. Ja ihmisiä ei kiinnosta pätkääkään, kun vuosi sitten paljon pienemmillä luvuilla olit kulkutautimyönteinen, joka ei välitä muista ihmisistä. Oon oikeesti aika sanaton.

Kaksi vuotta rajoituksia??

Kerro toki mitä rajoituksia Suomessa on ollut noin pitkään?

Hyvin harvassa on ne suomalaiset joihin kaikki rajoitukset on edes vaikuttanut. Kahta vuotta ei keneenkään. Suurimpaan osaan ei vaikuttanut mitenkään mikään.

Ja toisaalta. Nämä on marginaaliryhmä ja selkeä vähemmistö eikä maailma voi pomppia heidän pillinsä mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä