Korona: En ymmärrä! Mitä tässä tapahtuu?
Katsoin THLn sivuista tilastoja. Koronkuolemat ovat noin viisinkertaistunut viime vuoden lopusta lähtien.
Järkyttävä miltä pylväsdiagrammi näyttää.
Mistä syystä luvut ei näytetä enää päivittäin uutisissa vaikka tilastot näyttä huimasti pahemmalta kuin vuonna 2020 ja 2021.
Silloin oli kymmeniä kuolemia per viikko. Nyt satoja!!!!!
Kommentit (1207)
Sellaista päivää ei tule, että kaikki muut istuisivat työpaikallaan maskit päässä parin riskiryhmäläisen suojelemiseksi. Miten kukaan tervepäinen kehtaa edes moista ehdottaa?! Riskiryhmäläisille varataan vaikka sitten omat tilat myös ruokailua varten. Kalliiksi sekin tulee. Ja se korkea riski pitää todistaa lääkärintodistuksella.
Tässäkin keskustelussa paistaa enemmän häiriintyneiden ihmisten itsekorostuksen tarve kuin oikeat terveysongelmat. Kovin ollaan laiskoja ottamaan täyttä vastuuta itsensä suojelemisesta. Muutama hyvä kommentti tuli varmasti ketjun ainoilta oikeilta riskiryhmäläisiltä ja niissä kehotettiin huolehtimaan itse omasta suojauksestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ministeri Linden ihmettele Twitterissä keväällä ylikuolleisuutta ja sai satoja vastauksia. Ihmiset olivat melko yksimielisiä siitä, että se johtuu rokotteista. Kukaan ei enää tainnut sanoa pahemmin vastaan, ei edes Linden.
Niin, koska se rokote ei estä vakavaa taudinkuvaa iäkkäillä ja riskiryhmäläisillä.
Miksi sitten oli niin kiire rokottaa ensin iäkkäät ja riskiryhmäläiset?
Tajutkaa jo.
Tässä ei ole päätä eikä häntää.
Opetelkaa ajattelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ministeri Linden ihmettele Twitterissä keväällä ylikuolleisuutta ja sai satoja vastauksia. Ihmiset olivat melko yksimielisiä siitä, että se johtuu rokotteista. Kukaan ei enää tainnut sanoa pahemmin vastaan, ei edes Linden.
Niin, koska se rokote ei estä vakavaa taudinkuvaa iäkkäillä ja riskiryhmäläisillä.
Miksi sitten oli niin kiire rokottaa ensin iäkkäät ja riskiryhmäläiset?
Tajutkaa jo.
Tässä ei ole päätä eikä häntää.
Opetelkaa ajattelemaan.
Opettele itse. Variantit muuttivat pelin. Alkuperäiseen virukseen rokote olisi toiminut hyvin, mutta ei varianteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiirissäni on rokotettuja ja rokottamattomia. On ihmisiä, joista jotkut ovat ottaneet neljäkin koronarokotetta. Toiset eivät edes ensimmäistä.
Yhteistä meille on se, että kukaan ei kertaakaan ole syyttänyt ketään hänen valinnoistaan.
Näin toimivat sivistyneet ihmiset.
On ollut tosi raskasta seurata netissä moukkien riitelyä.
Tuttavapiirini on niin fiksua, että tajuaa senkin, etteivät he voi syyttää lähimäisiin siitä, jos rokotteet eivät toimi. Ei siis ole tarvinnut siivota edes tuttavapiiriään.
Pärjäilkäähän.
Lisään vielä, että varsinkin kun tajusivat, että he itsekin tartuttavat koronaa siitä huolimatta, vaikka ovat ottaneet kaikki rokotteet.
Suomessa on niin alhainen koulutustaso, että joillekin tällaiset yksinkertaisetkin asiat ovat liian vaikeita ymmärtää.
Oma koulutustasoni on FT. Koulutustaso ei kuitenkaan automaattisesti korreloi ymmärtämisen eikä edes älykkyyden kanssa. Koska koronarokotteet eivät toimineet kuten niiden ajateltiin, pitäisi ehdottomasti olla edes se hengityssuojainpakko (FFP2/FFP3), jotta myös riskiryhmäläiset uskaltaisivat elää tässä yhteiskunnassa. He kaikki kun eivät suinkaan ole toinen jalka haudassa olevia vanhuksia, vaikka näin halutaan uskoa.
Mä kuulun riskiryhmään ja uskallan elää tässä yhteiskunnassa. Käytän itse ffp3-hengityssuojainta enkä välitä siitä, käyttävätkö muut maskeja vai eivät. Ihmettelen joidenkin hinkua näihin pakkoihin, koska kun katseli ihmisten maskin käyttöä, niin aika leväperäistä touhua se oli. Maskit oli miten sattuu naamalla, maskia räplättiin käsin ja samoilla käsillä räpälättiin kaupoissa elintarvikkeita. Sitten mentiin baariin tai mihin nyt kukakin menikään, otettiin maski pois naamalta, laitettiin se ravintolan pöydälle ja syömisen ja juomisen jälkeen sama maski taas naamalle. Vaikka olisi millainen pakko tahansa, et siltikään voi luottaa muiden ihmisten toimintaan vaan ainoastaan omaasi.
Onhan meillä muitakin lakeja ja pakkoja, vaikka kaikki eivät niitä osaa noudattaa. Silti ne pidetään voimassa.
Toki, mutta jos sä haluat suojata itsesi joltain, et voi luottaa siihen, että muut toimivat siten, että olet suojassa. Hyvä esimerkki tästä on suojatiellä auton alle jääminen. Autoilijan pitää pysähtyä, jos jalankulkija on astumassa suojatielle. Etköhän sinäkin kuitenkin varmista ennen ajoradalle astumista, että lähestyvä autoilija tosiaan hidastaa ja on aikeissa pysähtyä etkä vain paahda ajoradalle ajatellen, että autoilijan on PAKKO pysähtyä?
Ja miten tämä estää kaikkien yhtäläisen maskien käytön? Ei mitenkään.
Kun kaikki eivät käytä yhtäläisesti maskia. Ei vaikka olisi maskipakko. Etkö sä ole käynyt pandemian aikana yhtään missään? Kiinnittänyt huomiota, millä tavalla ihmiset maskejaan käyttivät?
Sillä ei kuule suuressa mittakaavassa ole kamalasti väliä jos joku prosentuaalinen osa koskettelee likaista maskiaan väärällä tavalla. Jopa niillä, joilla nenä roikkuu maskin ulkona, on kuitenkin suu peitettynä, joka blokkaa edes vähän partikkeleita. Ei voi ajatella asioita niin, että mitään ei kannata tehdä, jos sitä ei tehdä 100 % oikein.
Mutta kun sä käytät itse ffp3-hengityssuojainta oikein, sun ei tarvitse välittää siitä, mitä muut tekevät. Mutta kai nämä pakottajat ovat niitä, jotka ajattelevat: emmä kehtaa ku ei muutkaan.
Itse kyllä kehtaan. En vie roskiaan ilman hengityssuojainta, koska koskaa ei tiedä keneen törmää ahtaassa rappukäytävässä. Mutta silti kannatan hengityssuojaimia kaikille. Aivan kuten kannatan turvavöiden käyttö kaikille.
Mä en kannata hengityssuojaimia kaikille. Riskiryhmäläisille kylläkin. En nyt tiedä, miten tämän asian esittäisin ymmärrettävästi. Mutta koitan. Kävin pahimpaan korona-aikaan lääkärikeskuksessa. Siellä kaikilla oli maskit. Istuin odotustilassa ja vieressäni ollut nainen otti maskinsa pois ja niisti nenänsä. Yskäisi siinä vielä pari kertaa ennenkuin laittoi maskin takaisin naamalleen. Koska mulla oli itselläni ffp3, en pelännyt tilannetta. Tai kun joku, jolla on maski naamallaan, menee ravintolaan syömään, hän ottaa maskinsa pois aterioinnin ajaksi. Saa ravintolasta koronatartunnan ja tartuttaa sen kotona lapseensa. Tämä lapsi taas tulee kauppaan samaan aikaan kuin minä. Koska hän on lapsi, hänellä ei ole maskia. Pitäisikö mun pelätä tätä lasta? No ei, koska mulla on ffp3. Tämä lapsi sitten menee päiväkotiin tai kouluun ja tartuttaa siellä jonkun toisen lapsen. Ja lapsi taas kotona vanhempansa. Vanhempi menee töihin ja pitää siellä maskia paitsi silloin, kun on kahvilla tai lounaalla työkavereidensa kanssa.
Musta tuntuu, että joillekin maskin näkeminen muiden ihmisten kasvoilla tuo enemmän turvallisuudentunnetta kuin se oma ffp3. Mulla on juuri päinvastoin. Luotan siihen, että osaan suojata itse itseni. Sen vuoksi mun ei tarvitse eristäytyä perunakellariin, vaikka kuulunkin riskiryhmään. Voin elää ja tavata muita ihmisiä. Maskittomiakin. Ravintoloissa en tosin nyt käy, mutta en mä kävisi siinäkään tapauksessa, että kaikki ihmiset käyttäisivät maskia. Tai edes hengityssuojainta. Koska virus tarttuu silloin, kun maskinsa ottaa pois naamaltaan.
Totta joo, mutta tuokin niistäjä-yskijä oli maskiton (mahdollinen) tartuttaja vain sillä hetkellä kun laski sen maskinsa pois. Sen sijaan kaikkialla missä hänkin liikkui maski kasvoillaan oli kanssaihmiset paremmin suojassa tartunnalta kuin mitä olisivat olleet vain oman maskinsa ansioista.
Eikä mikään ole täysin aukotonta, mutta kyllä se suosituskin saisi ihmisiä käyttämään maskia nykyistä enemmän. Ja mitä useammalla on se maski niin sitä vähemmän virus leviää vaikka sen leviäminen ei kokonaan loppuisikaan. Ja varsinkin kun jo sillä on iso vaikutus, että ihmisillä on maski julkisissa sisätiloissa ja kulkuneuvoissa koska ei riskiryhmäläisetkään voi pottukuoppaan piiloutua. Ulkona sille maskille ei ole tarvetta ellei sitten ole jossain satojen huutavien ihmisten ryysiksessä vaikka festareilla ja siellä tuskin riskiryhmäläisiä onkaan. Pakko ei ainakaan ole olla. Ne riskiryhmäläiset suojaa itseään parhaansa mukaan ja välttelee pahimpia/joutavimpia menoja ym, mutta hieman voisi ei-riskiryhmäläisetkin tulla vastaan ja pitää etäisyyttä muihin ihmisiin sekä käyttää maskia edes ruokakaupassa/apteekissa asioidessaan tai julkisilla kulkiessaan. Ei ole oikeasti niin kamalaa.
Tämä pandemia ei ole menossa mihinkään eikä sairastamallakaan saada laumasuojaa eikä immuniteettia. Tämän viruksen kanssa on vain opittava elämään uudella tavalla eikä siihen tasan samanlaiseen elämään ole enää kenelläkään paluuta mitä ennen pandemiaa elettiin. Kurja juttu, mutta se on vain hyväksyttävä että maailma muuttuu.
Juuri näin, kiitos! Riskiryhmäläisiä on työelämässä paljon ja kaikki eivät voi olla etänä. 2 tuntia työmatkaa julkisilla hengityssuojain naamalla ja 8 tuntia suojain naamalla töissä. Ruokalaan ei voi mennä. Maski pitää vaihtaa ulkona ja syödä ja juoda ulkona. Onnistui näin lämpimänä aikana, mutta mites talvi. Kukaan muu ei töissä pidä maskia, joten riskiryhmäläisen elämä on oikeasti todella hankalaa.
Ihan samalla tavallahan sä joutuisit pitämään hengityssuojainta, jos olisi hengityssuojainpakko.
Voisin juoda toimistolla vesipullosta tarvittaessa kun muillakin olisi maskit. Ilma ei olisi aerosolien kyllästämä. Ja voisin käyttää erilaista maskia, jonka saisi helpommin pois juomista varten ilman kontaminaatioriskiä.
Et voisi. Ihan oikeasti. Koska ne kaikki muutkin joisivat samalla tavalla vesipulloistaan. On väärin kuvitella, että voit ottaa maskisi pois ja juoda turvallisesti, kunhan vain muilla paikalla olijoilla on sillä hetkellä maski naamalla. Tutkimusten mukaan koronavirus voi olla jopa 2 tuntia ilmassa. Ja ne muut kuitenkin eläisivät muuten ihan normaalia elämää. Tarkoitan, että vapaa-ajallaan kävisivät ravintoloissa syömässä, baareissa kaljalla, ystäviensä kanssa juhlimassa, laivaristeilyillä, porukalla mökkireissuilla, tapaisivat sukulaisiaan, heillä olisi edelleen lapset koulussa tai päiväkodissa jne.
Mä tavallaan ymmärrän, mitä tarkoitat. Jos on itse hyvin varovainen, jostain syystä helposti olettaa, että muutkin ovat. Mutta eivät ne muut ole, vaikka työpaikalla, kaupassa ja joukkoliikennevälineissä pitäisikin käyttää maskia. Tai hengityssuojainta. Jos muistelet pandemia-aikaa vähän taaksenpäin, niin ravintoloiden ollessa suljettuna ihmiset vain siirtyivät juhlimaan yksityistiloihin. Kun opiskelijajärjestöt eivät järjestäneet enää yhteisiä juhlia, opiskelijat alkoivat järjestää niitä itse. On paljon ihmisiä, jotka eivät missään vaiheessa lakanneet tapaamasta ystäviään ja sukulaisiaan. Jos jotain asiaa ei voinut tehdä rajoitusten vuoksi tavalla/paikassa X, se tehtiin tavalla/paikassa Y.
Omalla työpaikallani on ollut aina etätyömahdollisuus ja pandemian aikana toimistolla kävikin vain muutama tyyppi. Käyttivät maskeja, mutta ottivat maskin pois, kun joivat kahvia tai kävivät syömässä. Ja yksi ainoa kerta riitti, kun yhdellä olikin vapaa-ajalla hankittu koronatartunta. Muut samassa tilassa olleet saivat tartunnan.
Sitten riskiryhmäläiset jäävät yhteiskunnan rahoilla kotinsa suojaan, muuta vaihtoehtoa kun ei näytä olevan. Mistä siihen revitään rahat, kun hoitajillekaan ei näytä riittävän.
Suomessa ei toistaiseksi ole vielä pakkotyötä. Ei edes hoitajilla. Riskiryhmäläinen voi joko irtisanoutua itse (säästettyään karenssin verran rahaa) tai alkaa saikuttaa niin paljon, että työnantajalta palaa pinna ja antaa kenkää.
Edelleenkään kommenttiani ei ymmärretty. Se, että työpaikalla, kaupassa ja joukkoliikennevälineissä olisi maskipakko, ei tarkoita, että riskiryhmäläinen voisi turvallisesti milloin vain pitkin päivää juoda töissä vettä. Koska ne työkaveritkin, jotka eivät varoisi tartuntaa eivätkä käyttäisi maskia muualla kuin töissä, kaupassa ja joukkoliikennevälineissä, joisivat omista vesipulloistaan ihan samalla tavalla. Ei riskiryhmäläinen voi määrätä, mihin kellonaikoihin työkaverinsa saavat juoda vettä. Ei voi sanoa, että MINÄ juon nyt vettä, SINUN pitää laittaa maski naamallesi. Ei homma toimi näin. Niillä muilla on ihan sama oikeus juoda työaikana vettä, kahvia tai vaikka limsaa kuin riskiryhmään kuuluvallakin.
Kyllä näihin ratkaisu löytyisi, jos kiinnostaisi. Riskiryhmäläisille oma huone, jossa tuuletusmahdollisuus ja lisäksi tehokkaat ilmanpuhdistimet ja ilmanvaihdon optimointi. Ja kaikki jotka tulevat vierailemaan huoneessa, laittavat maskin naamalleen.
Työnantajalle halvempi ratkaisu on etätyö. Tai sitten vain yksinkertaisesti irtisanoa liian kalliiksi tuleva työntekijä ja palkata joku sellainen, joka kykenee tekemään työnsä. Mitä korvaamattomampi olet työnantajallesi, sitä helpommin saat neuvoteltua työnantajasi kanssa itsellesi mieluisan ratkaisun. Itsekin riskiryhmäläisenä ymmärrän, miten kivaa olisi saada työpaikalla erityiskohtelua riskiryhmään kuulumisensa vuoksi, mutta ymmärrän myös työnantajaa, jolle ei ole mielekästä pitää riskiryhmään kuuluvaa enää töissä, mikäli kyse ei ole työstä, jossa on työvoimapula.
Sitten ihmiset eivät ilmeisesti edes lue uutisia, koska kyllä niistäkin saa tietoa. Oleellista on se, että analysoi koko ajan kaikkea tietoa, ajattelee loogisesti ja päättelee.
Tai jos lukee uutisia, unohtaa heti lukemansa.
Kuinka moni muistaa tätä uutista?
Kun rokotukset alkoivat, Ylen uutisissa netissä kerrottiin, että nämä rokotteet ovat vasta testausvaiheessa.
Että nyt vasta seurataan, miten näiden kanssa menee ja mitä haittavaikutuksia niistä tulee.
Ilmeisesti suurinta osaa Suomen kansasta asia ei kiinnostanut tai sitten ihmisten muisti on niin huono. Tai ei lueta uutisia. Tai jos luetaan, ei lueta ajatuksen kanssa.
Tosi uhkarohkeaa lähteä testauttamaan itsellään jotain injektiota noin vaan. Eikä vain yhden kerran, vaan monta kertaa :(
Vierailija kirjoitti:
Sitten ihmiset eivät ilmeisesti edes lue uutisia, koska kyllä niistäkin saa tietoa. Oleellista on se, että analysoi koko ajan kaikkea tietoa, ajattelee loogisesti ja päättelee.
Kun rokotukset alkoivat, Ylen uutisissa netissä kerrottiin, että nämä rokotteet ovat vasta testausvaiheessa.
Että nyt vasta seurataan, miten näiden kanssa menee ja mitä haittavaikutuksia niistä tulee.
Ilmeisesti suurinta osaa Suomen kansasta asia ei kiinnostanut tai sitten ihmisten muisti on niin huono. Tai ei lueta uutisia. Tai jos luetaan, ei lueta ajatuksen kanssa.
Tosi uhkarohkeaa lähteä testauttamaan itsellään jotain injektiota noin vaan. Eikä vain yhden kerran, vaan monta kertaa :(
Noin toimitaan myös lääkkeiden kohdalla. Itse olen pistänyt 4 vuotta lääkettä kuukausittain itseeni lääkettä, joka on uusi ja lisäseurannan alla. Mitä tahansa voi tulla ilmi, totta, mutta elämä ei ole vaaratonta. Päätökset tehdään sen hetkisen tiedon pohjalta. Vesikin on vaarallista liikaa nautittuna.
Mitä järkeä on vastata tuollaiseen pitkään rimpsuun?
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä on aivan käsittämätöntä. Kaksi vuotta rajoituksia, piikkien pakottamista ja rokottamattomien haukkumista, lupa tartuttaa -passit (jolloin tartuntakäyrät meni pystysuoraan ylös) ja meillä on enemmän kuolemia, tartuntoja ja sairaalahoitoa vaativia potilaita kuin koskaan ja syksyksi ennustetaan uutta aaltoa. Ja ihmisiä ei kiinnosta pätkääkään, kun vuosi sitten paljon pienemmillä luvuilla olit kulkutautimyönteinen, joka ei välitä muista ihmisistä. Oon oikeesti aika sanaton.
Kaksi vuotta rajoituksia??
Kerro toki mitä rajoituksia Suomessa on ollut noin pitkään?
Vierailija kirjoitti:
Ja ne jotka tästä leikistä kieltäytyivät olivat itsekkäitä tappajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin toimitaan myös lääkkeiden kohdalla. Itse olen pistänyt 4 vuotta lääkettä kuukausittain itseeni lääkettä, joka on uusi ja lisäseurannan alla. Mitä tahansa voi tulla ilmi, totta, mutta elämä ei ole vaaratonta. Päätökset tehdään sen hetkisen tiedon pohjalta. Vesikin on vaarallista liikaa nautittuna.
Minusta olisi ollut fiksumpaa se, että ensin oltaisiin seurattu vapaaehtoisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ne jotka tästä leikistä kieltäytyivät olivat itsekkäitä tappajia.
Just.
Kulkutautimyönteisiä itsekkäitä tappajia jotka pitivät rokotettuja panttivankeinaan. Ihmisille tuokin meni täydestä. Kaikki meni täydestä.
Evoluutio hoitaa tyhmimmät pois planeetalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös minä käytän lääkettä, jolla voi olla erittäin vakavia sivuvaikutuksia. Sain kuitenkin ihan itse päättää, haluanko kokeilla vai annanko sairauteni pahentua. Ne vuosikymmeniä sitten hyviksi testatut lääkkeet kun eivät mulla tehonneet.
Mulla on hyvä ystävä, jolla on sama sairaus kuin mullakin. Hän ei halua käyttää lääkkeitä, jotka eivä tole olleet yleisessä käytössä vähintään 20 vuotta. Parissa vuodessa hänen liikuntakykynsä on mennyt niin huonoksi, ettei pysty enää ilman apua käymään edes lähikaupassa. Mä lenkkeilen ja jos en varoisi koronatartuntaa, kävisin tanssimassakin.
Ymmärrän silti ihmisiä, jotka suhtautuvat varauksella koronarokotteisiin. Jos on perusterve ja nuori, voisi ihan hyvin odotella. Jos mulla ei olisi tätä perussairauttani, jonka vuoksi kuulun riskiryhmään, olisin minäkin voinut odottaa eism vuoteen 2025 asti. Oikeasti koronarokotetutkimukset olisi mielestäni alunperinkin pitänyt tehdä riskiryhmiin kuuluvilla. Koska heitähän varten rokote ensisijaisesti kehitettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi ollut fiksumpaa se, että ensin oltaisiin seurattu vapaaehtoisia ihmisiä.
No tietysti lääkkeellä on tehty kaikki tarvittavat kokeet, myös ihmiskokeet ennen markkinoille tuomista, mutta kuten tiedät, se ei silti tarkoita etteikö mitään yllättävää myöhemmin tulisi eteen ja siksi lisäseuranta. Ihan normitoimintaa tälläisten uudenlaisten lääkkeiden kohdalla. Mikään ei ole ikinä varmaa, paitsi epävarmuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni Yedon taisi olla myös Pfizerin johtava tutkija.
Suomalaiset moukat pitivät häntä foliohattuna.
En lakkaa ihmettelemästä ihmisten typeryyttä.
Kirj.virhe. Siis Yeadon.
Sanoko joku viisas, että ihmiskunnan typeryys on vakio?
Kun koronarokotukset alkoivat, alkoi myös ennennäkemätön pelottelukampanja.
Lehdistökin lamaantui, ne menettivät roolinsa tasapuolisina tiedonvälittäjinä ja muuttuiva propagandatoimijoiksi.
Tämä on ymmärrettävää, koska toimittajakouluissa ei lääketiedettä opiskella ja itsellenikin nämä kuuluisat immunologit oli "suuria tuntemattomia". He esittivät vakavia huoliaan asioiden tilasta, mutta heidät hiljennettiin valtalehdistössä kuoliaaksi.
Näistä uusista kokeellisista rokotteista hallitsi ehdoton, suorastaan pelottava yksimielisyys.
Nyt sitten on patoon murtunut reikiä. Neljättä rokotetta pantataan ja syyksi sanotaan jotain ympäripyöreitä latteuksia.
Nyt rokoteuskovaiset raivoavat yle:n palstalla ja kerjäävät 4. piikkiä kuin narkkarit herskaa.
THL: n vakionaamat kiemurtelevat kielikeskelläsuuta, mutta eivät suoraan voi sanoa, miksi 4.piikkiä ei tule.
Olisiko riski menettää liian paljon yhteiskunnan toiminnan kannalta tärkeitä osasia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä on aivan käsittämätöntä. Kaksi vuotta rajoituksia, piikkien pakottamista ja rokottamattomien haukkumista, lupa tartuttaa -passit (jolloin tartuntakäyrät meni pystysuoraan ylös) ja meillä on enemmän kuolemia, tartuntoja ja sairaalahoitoa vaativia potilaita kuin koskaan ja syksyksi ennustetaan uutta aaltoa. Ja ihmisiä ei kiinnosta pätkääkään, kun vuosi sitten paljon pienemmillä luvuilla olit kulkutautimyönteinen, joka ei välitä muista ihmisistä. Oon oikeesti aika sanaton.
Seurasin ihmetyksellä minäkin tuota kaikkea.
Ajattelin, että median tehtävä ei ole tuoda tietoa, ei valistaa ihmisiä.
Että onpa raivostuttavaa ja surullista.
Jos venäjällä media on propagandatoimisto, sama juttu on Suomessakin ja länsimaissa. Media on pelkkä poliitikkojen äänitorvi.
Huolestuttavinta on kyllä melkein median toiminta nykyään ja ihmisten ohjailu pelolla. Kaikki erilaiset "väärät" mielipiteet yritetään vaientaa ja sensuroida tai naureskella/kiusata, eri mieltä olevat voidaan yhdessä leimata ja tuomita tietynlaisiksi, on kyse sitten journalisteista, tv-haastattelusta tai vaikka kahvipöytäkeskustelusta. Median tiettyjen mielipiteiden lobbaus on ihan järkyttävää, samaan aikaan naureskellaan Venäjälle kun itse menossa samaan suuntaan maalittamisvouhotuksissa jne tai jos joku on eri mieltä. Ja ihmiset kahvipöydissä jatkaa sitä muiden solvausta kuten "tyhmät rokottamattomat". Käsittämätöntä.
New york times uutinen, valmistautuvat koviin tartuntoihin. Suomenhallitus valmistuu uuteen aaltoon (uutiset). Toiset vain kuvittelevat että ongelmaa ei ole enään ja toiset elävät viimeistä päivää. Uudet aallot tulee ja uudet variantit, onneksi myös uusia rokotteita kehitetään. "Foliohattu päähän, pää puskaan, rukoillaan jeesusta". Ihmisen tarkoitus on kuluttaa, tehdä töitä ja ansaita rahaa yhdelle prosentille ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
New york times uutinen, valmistautuvat koviin tartuntoihin. Suomenhallitus valmistuu uuteen aaltoon (uutiset). Toiset vain kuvittelevat että ongelmaa ei ole enään ja toiset elävät viimeistä päivää. Uudet aallot tulee ja uudet variantit, onneksi myös uusia rokotteita kehitetään. "Foliohattu päähän, pää puskaan, rukoillaan jeesusta". Ihmisen tarkoitus on kuluttaa, tehdä töitä ja ansaita rahaa yhdelle prosentille ihmisiä?
Enään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös minä käytän lääkettä, jolla voi olla erittäin vakavia sivuvaikutuksia. Sain kuitenkin ihan itse päättää, haluanko kokeilla vai annanko sairauteni pahentua. Ne vuosikymmeniä sitten hyviksi testatut lääkkeet kun eivät mulla tehonneet.
Mulla on hyvä ystävä, jolla on sama sairaus kuin mullakin. Hän ei halua käyttää lääkkeitä, jotka eivä tole olleet yleisessä käytössä vähintään 20 vuotta. Parissa vuodessa hänen liikuntakykynsä on mennyt niin huonoksi, ettei pysty enää ilman apua käymään edes lähikaupassa. Mä lenkkeilen ja jos en varoisi koronatartuntaa, kävisin tanssimassakin.
Ymmärrän silti ihmisiä, jotka suhtautuvat varauksella koronarokotteisiin. Jos on perusterve ja nuori, voisi ihan hyvin odotella. Jos mulla ei olisi tätä perussairauttani, jonka vuoksi kuulun riskiryhmään, olisin minäkin voinut odottaa eism vuoteen 2025 asti. Oikeasti koronarokotetutkimukset olisi mielestäni alunperinkin pitänyt tehdä riskiryhmiin kuuluvilla. Koska heitähän varten rokote ensisijaisesti kehitettiin.
Minusta taas sairaimpien olisi pitänyt odotella. Heikoimpia ei pidä laittaa ensimmäiseksi koe-eläimiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos venäjällä media on propagandatoimisto, sama juttu on Suomessakin ja länsimaissa. Media on pelkkä poliitikkojen äänitorvi.
Huolestuttavinta on kyllä melkein median toiminta nykyään ja ihmisten ohjailu pelolla. Kaikki erilaiset "väärät" mielipiteet yritetään vaientaa ja sensuroida tai naureskella/kiusata, eri mieltä olevat voidaan yhdessä leimata ja tuomita tietynlaisiksi, on kyse sitten journalisteista, tv-haastattelusta tai vaikka kahvipöytäkeskustelusta. Median tiettyjen mielipiteiden lobbaus on ihan järkyttävää, samaan aikaan naureskellaan Venäjälle kun itse menossa samaan suuntaan maalittamisvouhotuksissa jne tai jos joku on eri mieltä. Ja ihmiset kahvipöydissä jatkaa sitä muiden solvausta kuten "tyhmät rokottamattomat". Käsittämätöntä.
Juuri näin. Masentaa nyt kun muistuu tuo kaikki mieleen.
Luulin oikeasti ihmisiä älykkäämmiksi. Olen tosi pettynyt suomalaisiin.