Perintöverotus tulisi poistaa
Tästä olisi monenlaista hyötyä ihmisille, erityisesti kaikkein köyhimmille.
Kommentit (126)
Kyllä. Onhan se ryöstöä. Mitä se kenelleen kuuluu mihin haluaa omaisuutensa laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en maksanut perintöveroa. Perintö oli 140 000€.
Valehtelet. Sait sukanvarressa setelit ilmeisesti.
Näin on. Moni joutuu liemeen periessään kiinteää omaisuutta, vero on maksettava vaikka ei saisi taloa myydyksi, ja jos perii metsää on pakko tehdä suuret aukkohakkuut saadakseen veron maksettua. Otetaan se vero vasta sitten varainsiirtoverona tai luovutusvoittona kun/jos myy asunnon tai muun perintökohteen.
Todellakin. Onhan niistä vainajan tuloista ja omaisuudesta aikanaan jo verot maksettu. Ihan järkyttävää tuollainen riistäminen. Ja jotkut joutuvat jopa ottamaan lainaa, että selviävät perintöveroista. Pahimmillaan on hallintaoikeustestamentti, jolloin kuitenkin tulee verot maksettaviksi kaikille perillisille, eikä perintöä välttämättä tule koskaan saaduksi.
Vierailija kirjoitti:
Perunkirja menee verottajalle ja muistavat laskulla. Et ilmeisesti ole perinyt mitään.
Perintövero on ryöstö. Kun siitä kaikesta on jo maksettu verot. Moneen kertaan verotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Onhan se ryöstöä. Mitä se kenelleen kuuluu mihin haluaa omaisuutensa laittaa.
Eihän sitä perintöveroa rahojen antaja maksakaan, vaan saaja. Noudatetaan sitä yleistä periaatetta että mitä saa, siitä pitää maksaa veroa. Onko sekin ryöstöä, jos työnantajasi haluaa maksaa sinulle parempaa palkkaa, mutta verottaja vie palkankorotuksesta osan?
Ja jos tuolla tavoin perustelet perintöveron poistoa, niin olet varmaan myös sitä mieltä, että rintaperillisillä ei pidä olla oikeutta lakiosaansa, vaan koko omaisuus pitää saada testamentata ihan minne haluaa, vaikka rintaperillisiä olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet. Sait sukanvarressa setelit ilmeisesti.
En valehtele. Isäni tiesi, että olen persaukinen ja hoiti asian jo eläessään.
Eipä se perintö ole omalla työllä tienattua joten joutaisi verottaa lisää. Moni täysi vötkäle saa hyvän elintason perinnöllä pistämättä itse tikkuakaan ristiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunkirja menee verottajalle ja muistavat laskulla. Et ilmeisesti ole perinyt mitään.
Kyllä minä perin tuon summan. Vieläkään en tiedä, miten se aikoinaan oli hoidettu.
Perintövero on oikeudenmukaisin vero. Perintö on ilmaista rahaa, johon saaja kuvittelee olevansa jotenkin oikeutettu. Ei se ole sun talo vaikka siellä kasvoitkin.
Vierailija kirjoitti:
Perintövero on ryöstö. Kun siitä kaikesta on jo maksettu verot. Moneen kertaan verotetaan.
Kaikesta mistä verotetaan, on jo moneen kertaan maksettu vero. Veroa maksetaan aina, kun rahaa siirtyy verovelvolliselta toiselle.
Perintöveron saisi vaikka tuplata, jos vastapainoksi laskettaisiin esim bensan hintaa.
Ainakin pitäisi kohtuullistaa verojen maksuaikataulua. Aivan mahtavaa persaukisena periä kiinteistö missä asuu joku leskenoikeudella. Verot on maksettava, mutta kämppää et saa myytyä koska siellä asuu joku kuolemaansa saakka.
Kehnonkuntoinen omakotitalo jossain keskellä ei mitään. Siitä ei jää käteen muuta kuin perintöverot.
Jälkipolville ei pitäisi jäädä ikinä mitään. Valtiolle kaikki ja jokaiselle kansalaiselle tasaraha 18-vuotiaana.
Muiden perinnöistä rahaa repivät tulisivat surullisiksi.