Kela päätti, että minun pitää hakeutua sivutoimisiin töihin, jottei toimeentulotukea leikata. Lopulta kuitenkin kelan hyväksi plusmiinusnolla
Ei siinä mitään, menin töihin. Tämä aiheutti kuitenkin sen, että opintoni viivästyivät. Minulla on lapsia ja lisäksi minulla on diagnosoitu ADD, jonka takia mm. kuormitun helposti. Kela joutuu siis nyt maksamaan minulle puoli vuotta lisää toimeentulotukea. Toisin sanoen tämä oli kelan hyväksi plusmiinus nolla; toimeentulotuen määrä kohdallani kyllä pieneni, mutta sen saaminen pitkittyi. Ja samoin pitkittyy minun valmistuminen ja sitä kautta työelämään kokopäiväisesti siirtyminen.
(Saan toimeentulotukea, koska opintotukikuukaudet olen kuluttanut loppuun.)
Kommentit (22)
On kai se siinä mielessä oikein, että ttt on viimesijainen tuki ja jos kerran töitä on, niin siellä voi käydä. Saat työkokemusta samalla, sinänsä se voi olla hyväkin pitemmässä juoksussa.
Saa, jos on opiskelija. Tai ainakin sain silloin yli vuosikymmen sitten hetken aikaa toimeentulotukea kun opiskelin yliopistossa, opintotukeni oli loppunut, ja olin hyvin pienellä tuntimäärällä töissä.