Kaksi vuotias lapsi on kaksi viikkoa erossa vanhemmistaan, liian pitkä aika?
Veljeni lapsi ja lapsen äiti ovat lähdössä kahden viikon lomamatkalle, jättäen heidän kaksi vuotiaan poikansa mummolle tai minulle hoitoon. Miltä tämä teistä kuulostaa? Mielestäni kaksi viikkoa on aivan liian pitkä aika lapselle olla erossa molemmista vanhemmistaan. Olen huolissani lapsen kehityksestä ja siitä, voiko tuosta koitua lapselle jotain negatiivista. Veljeni ja myös äitimme vähättelee asiaa ja he väittävät minun olevan liian hysteerinen. Olen eri mieltä.
Mitä mieltä muut olette? Miten asiaa perustelisitte? Veljeni lapsi on itselleni hyvin rakas ja läheinen, näemme viikottain, mutta eihän se ole sama asia kuin aikuiset, johon lapsi on ensisijassa kiintynyt.
Kommentit (83)
Minulle on jäänyt jonkin asteinen hylkäämis kokemus kun vanhemmat lähtivät kahdeksi viikoksi autoreissulle Eurooppaan ja me jäimme pikkuveljen kanssa tädin luokse hoitoon. Minä olin varmaan 8 vuotias ja pikkuveli 4 v. Täti oli tuttu ja kiva henkilö mutta muistan vielä sen valtavan pettymyksen tunteen kun ei päässyt mukaan. Vielä 30 vuotiaana koen hylkäämis tilanteet todella vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on jäänyt jonkin asteinen hylkäämis kokemus kun vanhemmat lähtivät kahdeksi viikoksi autoreissulle Eurooppaan ja me jäimme pikkuveljen kanssa tädin luokse hoitoon. Minä olin varmaan 8 vuotias ja pikkuveli 4 v. Täti oli tuttu ja kiva henkilö mutta muistan vielä sen valtavan pettymyksen tunteen kun ei päässyt mukaan. Vielä 30 vuotiaana koen hylkäämis tilanteet todella vahvasti.
Lisään vielä että kolme isompaa sisarusta pääsi mukaan reissuun.
Tekisin lasun