Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähävaraisuus josta suku ei tiedä + tulevat valmistujaiset. Mistä lahja?

Vierailija
29.05.2022 |

Tausta: Koko sukuni olettaa minun olevan varoissani koska isäni on elämänsä aikana kerryttänyt omaisuutta.
Totuus on että äitini kuoltua minut on jätetty perheestä ulos ja isän "rakastajatar" (joka oli olemassa jo vanhempieni avioliiton aikana) lapsineen ja muine perheineen on se oikea perhe isälleni. Koska en ole saanut puhua näistä asioista kenellekään, äidin puolen suku luulee edelleen että olen "rikkaan perheen kakara". Vaikka tosiasiassa olen erittäin vähän yhteydessä isääni, hänen toiveestaan.

Tätä rikkaan kakaran kuvaa ei ollenkaan auta se että asun melkein omassa asunnossa. Totuus on että olen koko aikuiselämäni ollut köyhyysrajan alapuolella, pätkätyöläinen ja muutenkin typerä ja hyödytön.

Nyt sain kutsun serkkuni tyttären valmistujaisiin. Serkku on kovin rakas mutta on itse todella hyvin toimeentuleva, eikä taatusti ymmärrä että joku joutuu miettimään kenkien ja ruuan ostamisen välillä. Hänelle on aina ollut kulissit tärkeä juttu, joten oletan että kutsuvieraat tuovat lahjoja jotka kuvastavat heidän elämäntyyliään.

En saa millään revittyä rahaa sekä siistin oloisiin vaatteisiin että valmistujaislahjaan. Kehtaanko mennä pelkän kortin ja kukkakimpun kanssa, kun he kuitenkin olettavat minun olevan raharikkaan isäni tytär? Vaikutan varmaan pihiltä.

He on kaikki kuitenkin aina eläneet ns. normaalia elämää joihin kuuluu normaalit perheet kuvioineen. Luultavasti mahdotonta ymmärtää jotakuta jonka tausta on tämä.

Ahdistaa. Mutta haluaisin olla läsnä serkun lapsen tärkeässä juhlassa.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäuskottava tarina. Mutta ainahan voit 'sairastua' sopivasti.

Vierailija
2/40 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastut äkillisesti koronaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani. Kerrot heille, että olet Tuhkimo.

Vierailija
4/40 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juhla aiheuttaa stressiä, niin älä mene.

Vierailija
5/40 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jo aika ottaa sitä todellista vastuuta ja kertoa missä mennään? Et voi koko ikääsi elää valheessa.

Vierailija
6/40 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna suvun olettaa mitä haluaa. Vaikka mullakin olisi miljoonia tilillä, ne olis mun, enkä olisi velvollinen homaamaan kalliita lahjoja muille. Eli ne pitäs yhteyttä vaan rahojen takia.

Vierailija
7/40 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona vaivaa niin ei voi osallistua.

Vierailija
8/40 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäuskottava tarina. Mutta ainahan voit 'sairastua' sopivasti.

Sori, en saanut uskottavampaa elämää elettyä. Tietysti voisin jäädä pois niinkuin aina olen tehnyt mutta nyt erään läheisen kuoltua haluaisin olla aktiivisempi osa suvussa.

-AP

Vierailija
9/40 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, et sulla on 50 miljoonaa, mut ne on kaikki sijoituksissa kiinni. Vie vain kortti. On rahaa tai ei, ei ole velvollinen jakamaan sitä muille. Ei kukaan. Jokainen saa jos haluaa.

Vierailija
10/40 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta löytyy tätä nykyä varmasti ja edullisesti siistejä, tyylikkäitä, jopa merkkivaatteita juhlaan. Vaateita laitetaan kiertoon nykyään todella nopealla tahdilla että juhliin osallistuminen ei ainakaan vaatteita ole kiinni. En tiedä kuinka kallista lahjaa teillä on tapana viedä juhliinne, mutta vähän kun mielikuvitustasi käytät niin aivan varmasti keksit jotakin lahjantynkää juhlakalulle vähälläkin rahalla. Miten on kiinnitätkö jo vähän liikaa huomiota siihen "mitähän muut minusta ajattelevat?" Jos on huono itsetunto niin siinä ei auta edes isäpapan miljoonat.

Vierailija
11/40 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voisi olla rehellinen tilanteestasi? Kerrot, ettet ole ollut missään tekemisissä isäsi kanssa sen jälkeen kun äitisi kuoli.

Vierailija
12/40 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset voisi olla rehellinen tilanteestasi? Kerrot, ettet ole ollut missään tekemisissä isäsi kanssa sen jälkeen kun äitisi kuoli.

Ja tuokin, ettet ole "saanut puhua". Helvettiäkö sinä enää jonkun kuspää-"isän" tunteita tässä enää ajattelet.

Vierailija
13/40 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jättäytyisin vain pois jonkun tekosyyn varjolla. Näin muuten sanoisin, että älä ala valehtelemaan isäsi puolesta. Voit ihan rehellisesti sanoa miten asiat on. Mitä on sitä paitsi pahinta mitä siitä voisi seurata? Välisi isääsi on jo käytännössä menneet, joten sitä ei tarvitse miettiä, mutta jos muut sukulaiset tietäisivät tilanteestasi niin ehkä sinulla voisi olla järjelliset välit edes heihin. 

Vierailija
14/40 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et anna mitään lahjaksi se voi kiinnittää huomiota. Entä jos viet kortin ja pyydät tytöltä tilinumeron tai puh nron ja sanot, että laitat myöhemmin lahjan? Sitten voit laittaa esim 20e kun olet vähän säästänyt.

Vierailija
15/40 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpparilta löytyy tätä nykyä varmasti ja edullisesti siistejä, tyylikkäitä, jopa merkkivaatteita juhlaan. Vaateita laitetaan kiertoon nykyään todella nopealla tahdilla että juhliin osallistuminen ei ainakaan vaatteita ole kiinni. En tiedä kuinka kallista lahjaa teillä on tapana viedä juhliinne, mutta vähän kun mielikuvitustasi käytät niin aivan varmasti keksit jotakin lahjantynkää juhlakalulle vähälläkin rahalla. Miten on kiinnitätkö jo vähän liikaa huomiota siihen "mitähän muut minusta ajattelevat?" Jos on huono itsetunto niin siinä ei auta edes isäpapan miljoonat.

Kiitos. Tuossa on ideaa, siis kirppareissa. Ja myöskin ajattelemista, että kiinnitänkö liikaa huomiota siihen mitä muut ajattelevat. En ehkä muussa elämässä, mutta sukuun liittyen kyllä. Pitäisi kai alkaa olla rehellinen, mutta ei siihen pisteeseen että teen itsestäni numeron.

-AP

Vierailija
16/40 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö mitään itse? Jonkin virkattu koriste tms. on ihan kelpo lahja.

Vierailija
17/40 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinun tilanteessa veisin yhden ruusun ja kortin ( vaikuttaisi rikkaalta) mutta kertoisin totuuden rahatilanteestani joskus, en tietenkään siellä juhlissa.

Vierailija
18/40 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Tuossa on ideaa, siis kirppareissa. Ja myöskin ajattelemista, että kiinnitänkö liikaa huomiota siihen mitä muut ajattelevat. En ehkä muussa elämässä, mutta sukuun liittyen kyllä. Pitäisi kai alkaa olla rehellinen, mutta ei siihen pisteeseen että teen itsestäni numeron.

-AP

Minä ymmärrän kyllä, että haluat pitää matalaa profiilia, mutta samalla myös itse pidät yllä epärehellistä mielikuvaa itsestäsi + suojelet isääsi. Olisi kyllä ihan paikallaan, että SINÄKIN saisit oikeutta ja edes äitisi puolen suku saisi tietää mitä se ukko on oikeasti miehiään.

Vierailija
19/40 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputoreilta, kierrätyskeskuksista ja tori.fistä löytyy paljon juhlavaatteita. Myös ystäviltä voi lainata päiväksi mekkoa. Katson usein myös Tori.fin läpi lahjoja ajatellen; usein löytyy käyttämättöminä/ uudenveroisina esim. Iittalan tuikkualusia, viinilaseja tms. Tai Pentikin tuotteita. Mikäli alkuperäiset pakkaukset eivät ole matkassa, voi esim. näistä ja suklaasta tehdä sellofaaniin kivan asetelman. Vain mielikuvitus on rajana.

Vierailija
20/40 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt rahoja kukkakimppuun törsää, jos et sitten osta yksittäisen kukkasen hintaista markettikimppua. Yksi vaihtoehto on viedä ruukkukasvi oikeaan ruukkuun istutettuna (ei siis siinä mustassa myyntimuoviruukussa) ja viedä se lahjana, "vähän pidempiaikainen kuin parin päivän ruusut".

Tai osta lahja "käytettynä", osa on ihan uusia ja huomattavasti halvempia kuin kaupasta ostettuna. Käy myös vaatekaappisi läpi, ei sinne juhliin niin hirveän ihmeellistä vaatetusta tarvitse.