Vuoden koulutus ja palkka 4 tonnia kk - kannattaako ryhtyä isännöitsijäksi?
Kommentit (26)
Neljä tonnia?!
Ei meidän isännöitsijä ainakaan vaikuttanut tekevän oikein mitään, ei ainakaan tuon summan verran hommia.
Isännöitsijät saavat selvittää kaikkien hullujen ja hankalien asukkaiden asioita.
Kannattaa toki, lahjuksistahan se oikea palkka noissa hommissa tulee.
Vierailija kirjoitti:
Neljä tonnia?!
Ei meidän isännöitsijä ainakaan vaikuttanut tekevän oikein mitään, ei ainakaan tuon summan verran hommia.
Sitä samaa ajattelin. Juuri sen takia kannattaisi ryhtyä.
T. Ap
Mä olen miettinyt, että taitaa olla ainoa vaihtoehto saada töitä - kun voi perustaa omankin firman. Olen ollut assarina suunnittelufirmassa ja oppinut kaikenlaista isännöintien töistä samalla, myös sen, millaista jaskaa se on välillä. Mutta ikää on yli 50 ja omat työt on loppumassa, en näe muuta mahdollisuutta ja kun on kuitenkin vähän tekniikan alan koulutusta, niin voisin pärjätä, koulutuskin on riittävän lyhyt. Kai sitä muutaman vuoden kestäisi, että saisi eläkettä kerrytettyä. Voisin ehkä päästä johonkin asiakasfirmaankin, mulla on hyvän työntekijän maine niissä. Niihin on otettu iäkkäämpiäkin.
Iltahommaa niillä ainakin on jonkin verran, kun taloyhtiöiden kokoukset ja hallituskokoukset yms ovat usein ilta-aikaan.
ai luoja kun olis karseeta, illasta toiseen taloyhtiöiden kokouksia, mieti nyt vielä!
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijät saavat selvittää kaikkien hullujen ja hankalien asukkaiden asioita.
Käytännössä vastailla sähköposteihin ja levitellä käsiään. Muutin ennen hankalaa naapuriani, ei sitä pois saatu vaikka isännöitsijä myönsi että häiritsee toisia.
Vierailija kirjoitti:
ai luoja kun olis karseeta, illasta toiseen taloyhtiöiden kokouksia, mieti nyt vielä!
Eihän niitä useimmilla taloyhtiöillä ole enempää kuin kerran vuodessa tai harvemmin.
Isännöitsijät tyypillisesti vain välttelee vastuuta ja tehtäviä.
Voihan sitä perustaa isännöinti firman.
Mutta sitten pitää myös hankkia ne asiakkaat.
Markkinoida ja mainostaa ja verkostoja.
Ei ne taloyhtiöt itsestään tule kenenkään tekemään sopimusta, että alatko meidän taloyhtiön isännöitskijäksi.
Pitää tulla tutuksi koko kaupungissa ja alueella, että saa duunia.
Eikä yhden ainoan taloyhtiön isännöillä vielä elä, pitää olla useimpia kohteita, että sen leivän pöytään.
Eikö nykyään isännöitsijöillä ole oikeasti töitä kun pitää huolehtia osakkaiden remonteista ym? Ja rikosoikeudelliseen vastuuseen joutuu nykyään helposti, jos laistaa hommistaan.
Omassa kerrostalossa alakerran naapuri soitti isännöitsijälle ja vaati tätä tuomaan taloon järjestystä poliisin kanssa, kun talon lapset juoksentelevat ja meluavat käytävässä.
Työssä tarvitsee varmasti hyvät sosiaaliset taidot ja pitkää pinnaa, mutta on niitä kurjempiakin hommia.
Vierailija kirjoitti:
Iltahommaa niillä ainakin on jonkin verran, kun taloyhtiöiden kokoukset ja hallituskokoukset yms ovat usein ilta-aikaan.
Isännöitsijöitä on tietenkin myös vuokrataloissa, eikä siellä ole mitään yhtiökokouksia.
On vain kerran vuoteen kokous vuokratalon asukastoimikunnan kanssa.
Ja hoitaa ne isännöitsijät vaikka minkälaisia tehtäviä, kuten ovat suunnittelemassa remontteja vuokrataloihin, vuokratalojen omistajien kanssa ja niin edelleen.
Kaikkilla suurilla vuokrantaloilla on isännöitsijät, kuten Lumo, Sato ja mitä kaikkea niitä nyt onkaan.
Kuntien vuokrataloissa myös.
Mulle suositeltiin ... pysymään erossa isännöitsijän hommista. Olisin kyllä pystynyt oppimaan suurimman osan töistä, jopa sen yhtiökokousjähinän :) , mut sitä kokemusta "raksahommista" en vaan saa enää millään.
Ja päätin sit olla lähtemättä, siihen koulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nykyään isännöitsijöillä ole oikeasti töitä kun pitää huolehtia osakkaiden remonteista ym? Ja rikosoikeudelliseen vastuuseen joutuu nykyään helposti, jos laistaa hommistaan.
No se kun kuuluu isännöitsijän tehtäviin, tehtäviin. Isännöitsijän tehtäviin kuuluu kaikki ne jutut,
mitä sovitaan siinä sopimuksessa kun taloyhtiö isännöitsijän palkkaa hommiinsa.
Asunto-osakeyhtiön osakaat eli asukkaathan sen isännöitsijän palkan maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni isännöitsijä on itse hullu ja hankala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä useimmilla taloyhtiöillä ole enempää kuin kerran vuodessa tai harvemmin.
Yhdellä isännöintifirmalla on usein monta taloyhtiötä huollettavana.
Kannattaa. Mutta siihenkin hommaan pitää soveltua.