Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi useampi eläkeläinen ei muuta pienen eläkkeensä kanssa Thaimaahan, Indonesiaan tai edes Espanjaan?

Vierailija
28.05.2022 |

Hirveän moni vanhempi ihminen itkee kun eläke ei Suomessa riitä mihinkään. Mulla on tuttuja eläkeikäisiä, jotka on muuttaneet vanhuuspäivikseen johonkin otsikossa mainittuun maahan, ja kappas kun se Suomen minimieläkekin riittää kummasti, ja jää ylikin.

Siksi mä olenkin päättänyt jo aikaa sitten, etten jää kituuttelemaan jollakin tonni käteen eläkkeellä Suomeen, vaan myyn kaiken irtaimen ja nautin vanhuuspäivåt lämmössä ja kauniissa maisemissa, ilman huolta siitä että rahat loppuu kesken kuukauden.

Eräskin pappa kertoi että ei saa Balilla kulumaan asumiseen, ruokaan, kaikkiin palveluihin ja muuhun kuin 800/kk. Sitä kannattaa miettiä.

Kommentit (223)

Vierailija
161/223 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään käydä Suomessa teatterissa, konserteissa jne. En halua vaihtaa niitä Frederikin keikkoihin kaljakuppilassa.

Ai että jossain Andalusian Oopperassa laulettaisiin suomeksi. Keksi lisää aivopieruja.

Ja niitäkö ei muualla maailmassa ole? Teattereita, konsertteja, opperoita?

Vierailija
162/223 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä taas horistaan kansaneläkkeestä?

Täyttä kansaneläkettä voit saada vain silloin, jos sinulla ei ole ollenkaan työeläkkeitä tai jos niiden yhteismäärä ennen veroja on enintään 59,45 euroa/kk (1.8.2022 alkaen). Jos sinulla on työeläkkeitä enemmän, kansaneläke pienenee tai et saa sitä lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/223 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI ihmeessä lähtisin johonkin kehitysmaahan eläkepäivikseni, ei tule kuuloonkaan!

Olen saanut ja saan täällä kaiken mitä tarvitsen, niillä rahoilla mitä mulla on.

Perheeni on täällä, ystävät sun muut.

Sinne lipittämään viinaa...joo, en edes juo.

Olipa kunnon aivopieru aloittajalta , pöhh sanon minä.

Vierailija
164/223 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thaimaa ei ole pidemmän päälle turvallinen maa asua. Nyt siellä on ollut rauhallista, mutta eipä sitä tiedä koska taas alkaa levottomuudet.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/bangkokin-levottomuudet-turisteja-h…

Bangkokin levottomuudet: Katuja suljettu, kansalaisilla telttoja mukanaan

Thaimaan pääkaupungissa Bangkokissa varaudutaan uusiin levottomuuksiin. Esimerkiksi isot ostoskeskukset ovat sulkeneet ovensa aikaisemmin varotoimena, kertoo MTV Uutisten toimittaja Mari Haavisto.

Hän on parhaillaan lomamatkalla Bangkokissa.

Täällä on kilometreittäin katuja suljettu ja kansaa on kaduilla paljon. Heillä on jopa omat teltat mukana, joten he ovat selkeästi varustautuneet tulevansa pidemmäksi aikaa. Itse kävin kello 20 aikaan paikallista aikaa kadulla ja siellä oli aika hulina päällä. Se vaikutti kuitenkin vähän enemmän iltamarkkinoilta tai kesäfestareilta kuin mellakalta.

Ulkoministeriöstä kehotetaan välttämään ihmisjoukkoja, mutta länsimaisia turisteja näkyy katukuvassa myös iltasella.

Suomikaan ei ole turvallinen...mielenosoituksia täällä:

Jyväskylässä sattui välikohtaus Elokapinan ja ... - YLE

https://yle.fi › Yle Uutiset › Mielenosoitukset

2 päivää sitten — Elokapina-liikkeen jäseniä mielenilmauksessa. Elokapina järjesti mielenosoituksen Suomen MM-rallin aikana Jyväskylässä. Aktivistit osoittivat ...

Vierailija
165/223 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki viralliset asiat on jouhevampaa hoitaa Suomessa.

Siinpä vasta myyntivaltti. 😆

Hoidelkaa vaan niitä virallisia asioitanne. Minä lähden tästä palmun alle kaljalle.

Lähiomaisten onkin sitten kiva selvitellä mihin alkoholisoitunut pappa on kadonnut. Monella kaukomaille karkaajalla on jo valmiiksi ongelmia alkoholin kanssa.

Vierailija
166/223 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjaan ei kannata muutta jos on jokin erikoissairaanhoitoa säännöllisesti vaativa sairaus ja manana-meininki jatkuu myös terveydenhuollon puolella, jos suomessa on pitkät jonot, siellä ne ovat paljon pidemmät. Paikalliselle terveysasemalle pääsee tikattavaksi, mutta auta armias jos on vaikka 1-tyypin diabetes.

Vierailija
167/223 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lähden nyt heti lumien tultua espanjaan. Tautini ei kestä lämmönvaihteluita joten plus ilmasto on hyvä. Nettoeläke 1900€. N48

Vierailija
168/223 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla lastenlapsin lastenvahtina, antaa lapsille rahaa viikottain, auttaa arjen askareissa lapsiaan..

Lapset suuttuvat, jos muuttaa kauaksi, ja palvelutaso heikkenee.

Vierailija
169/223 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisitkö itse vieraaseen maahan, missä et tunne ketään etkä osaa kieltä? 

Monelle vanhukselle jo matkustaminenkin on vaikeaa, kun ei englantikaan suju saati sitten espanja tai muut kielet. Lisäksi vanhana on vaikea sopeutua uusiin olosuhteisiin ja oppia uutta. 

Tietysti jos menee Kanarian saarille, missä on jo valmiiksi suomalaisia paljon, tilanne on vähän toinen. Mutta sinne muuttavat yleensä ne, joilla on säästöjä. 

Vierailija
170/223 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI ihmeessä lähtisin johonkin kehitysmaahan eläkepäivikseni, ei tule kuuloonkaan!

Olen saanut ja saan täällä kaiken mitä tarvitsen, niillä rahoilla mitä mulla on.

Persiilläsistujia, joita on 4 miljoonaa tässäkin maassa. Kyttäävät täällä mitä toiset tekee.

Rohkea ja kulttuuria etsivä lähtee uusiin seikkailuihin. Lämpään, kokemaan uusia tuulia ja ihmisia.

Statisti jää pierunsa hajuun pysyvästi.

Vierailija
171/223 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla lastenlapsin lastenvahtina, antaa lapsille rahaa viikottain, auttaa arjen askareissa lapsiaan..

Lapset suuttuvat, jos muuttaa kauaksi, ja palvelutaso heikkenee.

Jokaisen vain olisi elettävä omaa elämäänsä, ei toisten.

Vierailija
172/223 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki viralliset asiat on jouhevampaa hoitaa Suomessa.

Siinpä vasta myyntivaltti. 😆

Hoidelkaa vaan niitä virallisia asioitanne. Minä lähden tästä palmun alle kaljalle.

Lähiomaisten onkin sitten kiva selvitellä mihin alkoholisoitunut pappa on kadonnut. Monella kaukomaille karkaajalla on jo valmiiksi ongelmia alkoholin kanssa.

Yhtä paljon kuin sinulla.

Vierailija
173/223 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indonesia on muslimimaa.

Vierailija
174/223 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persiilläsistujia, joita on 4 miljoonaa tässäkin maassa. Kyttäävät täällä mitä toiset tekee.

Rohkea ja kulttuuria etsivä lähtee uusiin seikkailuihin. Lämpään, kokemaan uusia tuulia ja ihmisia.

HAISTAPPA itte omat pierusi!

Sanoinko jossain kohtaa, etten matkusta. Koitappa ymmärtää myös lukemasi äläkä keksi omia juttuja!

Vierailija
175/223 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään käydä Suomessa teatterissa, konserteissa jne. En halua vaihtaa niitä Frederikin keikkoihin kaljakuppilassa.

Olet siis passiivinen ihminen? Ulkomaillakin voi harrastaa passiivisia asoita, mutta mukavinta on, että on jotain tekemistä käsillä tai muuten tuottaa itse kulttuuria. Osallistumalla.

Ei kaikki tykkää tehdä käsillä. Joillekin kulttuuri on tärkeämpi. 

Ja kyllä se teatterissa ja konserteissa käyminen on osallistumista. Tanssimista, taputtamista, nauretaan, lauletaan mukana. Siinä on osana yleisöä ja siitä saa yhteisen elämyksen, vaikkei olisi itse esiintymässä. 

Sitä paitsi kulttuurin tuottaminen itse on ulkomailla vaikeampaa, jos ei osaa kieliä niin ei pääse piireihin sisälle. -eri

Vierailija
176/223 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan ajatellut, että juuri sinunlaisten takia monet muuttavat ulkomaille?

Ihan ystävällisesti yritän kysyä.

Vierailija
177/223 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimassa ei puhuta kuin huono englanti ei edes autettavaa englantia.Miehillä paremmat saumat siellä kuin naisilla.Espanjassa pärjää Suomiklässä hyvin Suomen kiellä kaupat ymm.Ravintoloita myöten. Mutta tarvitsee olla viinin ystävä ,jotta edes siellä tutustuu Suomalaisena Suomalaisiin naapureihin. Alkon tuotteet ja tupakka kun ei maistu.Eristää siellä ja täällä Suomessa.

Vierailija
178/223 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis passiivinen ihminen? Ulkomaillakin voi harrastaa passiivisia asoita, mutta mukavinta on, että on jotain tekemistä käsillä tai muuten tuottaa itse kulttuuria. Osallistumalla.

Ja kyllä se teatterissa ja konserteissa käyminen on osallistumista. Tanssimista, taputtamista, nauretaan, lauletaan mukana. Siinä on osana yleisöä ja siitä saa yhteisen elämyksen, vaikkei olisi itse esiintymässä. 

Sitä paitsi kulttuurin tuottaminen itse on ulkomailla vaikeampaa, jos ei osaa kieliä niin ei pääse piireihin sisälle. -eri

Mitä kulttuuria on ooperan tai teatterin katselu? Onko tv:n katselu kultturia. Ei ne poikkea mitenkään.

Perse pois penkistä, mene, tee ja koe .

Vierailija
179/223 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi kiva tietää, minkä ikäinen olet. Mitä vanhempi on, sitä vähemmän yleensä kaipaa seikkailua ja uusia juttuja. Toki riippuu luonteestakin. 

Minä en kyllä usko, että joku 85-v Kyllikki ja Toivo tottuisivat Indonesiaan tms. tosi kaukana olevaan maahan. Ei se raha ole ainoa tärkeä asia. Itse en ainakaan lähtisi niin kauas, täysin eri ilmastoon ja kulttuuriin josta en tiedä mitään. Ehkä pari kuukautta voisi elää sillä tavalla, mutta ei missään nimessä pysyvästi.

Nettipuhelut kestää sen puoli tuntia ja sitten lapsenlapset on taas kaukana, eikä saa olla mukana niiden elämässä oikeasti. Kaikki suomalaiset ystävät jäävät taakse, kun pitää päästä "seikkailuun". Ja jos sairastuu, niin sairaalassa pitäisi pärjätä vaikkei osaa kieltä. Ei muuten ole kiva olla ulkomailla sairaalassa, on koettu enkä haluaisi toista kertaa. -eri (42 v) 

Vierailija
180/223 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kulttuuria on ooperan tai teatterin katselu? Onko tv:n katselu kultturia. Ei ne poikkea mitenkään.

Perse pois penkistä, mene, tee ja koe .

Onhan sekin kulttuuria. Mutta on täysin eri asia olla itse paikalla, osana sitä yleisöä.

Sehän nimenomaan on sitä menemistä, tekemistä ja kokemista.

Mitä kulttuuria sinä sitten tuotat itseksesi? Ja miksi siihen tarvitaan ulkomaille muuttamista?