Nyhtökaurasta piti tulla menestystarina, mutta kaikki menikin pieleen
Oletukset kuluttajien ruokatottumusten nopeasta ja laajasta muutoksesta osoittautuivat vääriksi. Kun vegaanit ja ruokahifistelijät oli tavoitettu, kysyntä hiipui.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Paras kasvispohjainen proteiininlähde ruoanlaittoon mitä tiedän. Härkis maistuu pahalle ja soijarouhe on mautonta....
Surkeaa jos vegaani on vielä huono ruuanlaittaja. Vaikka itse olenkin sekasyöjä saan kyllä soijarouheesta oikein maittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoka-avussa noit nyhtöjä aina. Ei kelpaa edes köyhille. Pahanmakuista höttöä ja kallista.
Hei mistä ruoka-avusta?!! Olen etsinyt nyhtistä joka paikasta, se on ollut minun (kasvissyöjä) ja mieheni (sekasyöjä) käytetyin raaka-aine ruoanlaitossa — ja nyt sitä ei saa enää mistään meidän lähikaupoista! Vousin jopa jonottaa saadakseni sitä. Maksaisin ilomielin täyden hinnankin....
Paras kasvispohjainen proteiininlähde ruoanlaittoon mitä tiedän. Härkis maistuu pahalle ja soijarouhe on mautonta....
Sen valmistus loppui ihan just.
Ärsyttävää ettei tuotteiden katoamisesta ilmoiteta mitenkään koskaan, aina joku vain katoaa yhtäkkiä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2e8bfde3-11f5-4c17-b15f-d48328a5a662
"
Nyhtökaurasta tunnetun Gold & Green -yhtiön Järvenpään tehdas on suljettu yt-neuvotteluiden tuloksena. Nyhtökauran tulevaisuus on tällä hetkellä epävarma.
Valio osti Gold & Green -yhtiön brändin, aineettoman omaisuuden ja tutkimus- ja kehitystoiminnan Pauligilta maaliskuussa 2022.
"
No mieluummin
Chili sin carne
Hernekeitto
Beoynd meat
Vöner jne
Tai ihan porkkana ja peruna jne tai omat kasvispihvit
T:sekasyöjä
Meitä on se enemmistö, syödään mitä halutaan
Lapsille nyhtis pisti vatsan kipeäksi
Surkeaa jos vegaani on vielä huono ruuanlaittaja. Vaikka itse olenkin sekasyöjä saan kyllä soijarouheesta oikein maittavaa.[/quote]
No sehän on kiva sulle! En mä kasvissyöjäksi ruvennut kokkaamisen takia, oli ihan muut syyt taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette ole lukeneet artikkelia.
Tuote oli hyvä ja sille oli paljon kysyntää. Ongelma oli tuotannon päässä. Etenkin se tehokkuudessa. Tuotteen valmistaminen riittävän edullisesti ja isossa mittakaavassa osottautui mahdottomaksi.
Kaurapuuroa, kasvishernekeittoa ja härkäpapupataa sekaisin, sitähän tuo mössö on eli halpoja aineksia. Mikä sitten meni tuotannossa vikaan? Ettei vain olisi niin, että maku ei miellyttänyt kuluttajia.
Sitä ei artikkelissa avattu tarkemmin. Ilmeisesti tuotanto tapahtui tosi pienimuotoisesti "koelaitoksessa". Jolloin tuotantoprosessi oli ihan liian kallis lopputuotteeseen nähden. Tarkoitus oli perustaa Ruotsiin iso tehdas, mutta se hanke epäonnistui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoka-avussa noit nyhtöjä aina. Ei kelpaa edes köyhille. Pahanmakuista höttöä ja kallista.
Hei mistä ruoka-avusta?!! Olen etsinyt nyhtistä joka paikasta, se on ollut minun (kasvissyöjä) ja mieheni (sekasyöjä) käytetyin raaka-aine ruoanlaitossa — ja nyt sitä ei saa enää mistään meidän lähikaupoista! Vousin jopa jonottaa saadakseni sitä. Maksaisin ilomielin täyden hinnankin....
Ärsyttävää ettei tuotteiden katoamisesta ilmoiteta mitenkään koskaan, aina joku vain katoaa yhtäkkiä.https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2e8bfde3-11f5-4c17-b15f-d48328a5a662
"Nyhtökaurasta tunnetun Gold & Green -yhtiön Järvenpään tehdas on suljettu yt-neuvotteluiden tuloksena. Nyhtökauran tulevaisuus on tällä hetkellä epävarma.
Valio osti Gold & Green -yhtiön brändin, aineettoman omaisuuden ja tutkimus- ja kehitystoiminnan Pauligilta maaliskuussa 2022.
"
"Valion kasvuliiketoiminnoista vastaava johtaja Tuomas Salusjärvi kertoo sähköpostitse, että yhtiö tekee vielä tiivisti töitä, jotta nyhtökauran paluu kaupan hyllyille voidaan varmistaa sen tutulla nimellä.
– Tällä hetkellä käymme keskustelua eri tahojen kanssa ja pidämme lupaavana, että saattaisimme pystyä jatkamaan valmistusta vielä loppuvuoden aikana. Emme kuitenkaan ihan vielä pysty lupaamaan nyhtökauran paluun ajankohtaa varmuudella, Salusjärvi viestittää."
Kaikki laittamaan palautetta Valiolle, jotta palauttavat nyhtökauran.
Tykkäsin kyllä nyhtiksestä, mutta se oli liian kallista. Tai sanotaanko hinta-laatusuhde nyt vain ei ollut sellainen, että olisin ostanut sitä säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Surkeaa jos vegaani on vielä huono ruuanlaittaja. Vaikka itse olenkin sekasyöjä saan kyllä soijarouheesta oikein maittavaa.
No sehän on kiva sulle! En mä kasvissyöjäksi ruvennut kokkaamisen takia, oli ihan muut syyt taustalla.
Annas kun arvaan: et halua syödä bambin kudoksia etkä juoda lehmän tissimehua.
Vierailija kirjoitti:
Paras (maultaan) kasvispohjainen proteiininlähde ruoanlaittoon on ehdottomasti kokonaiset soijapavut. Pakastealtaasta niitä olen joskus löytänyt. Ihan huippua verrattuna mihin tahansa prosessoituun kasvisproteiiniin. Linssit hyvänä kakkosena. ja niitä löytyy joka ruokakaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annas kun arvaan: et halua syödä bambin kudoksia etkä juoda lehmän tissimehua.
Arvasit oikein! 10+ ja papukaijamerkki päälle!
Vierailija kirjoitti:
No mieluummin
Chili sin carne
Hernekeitto
Beoynd meat
Vöner jneTai ihan porkkana ja peruna jne tai omat kasvispihvit
Vönerit ja seitanit ym. on huonoja koska ne on vehnäjauhoista tehty, vaikka ne voi ollakin hyvän makuisia, mieluiten käyttäisin itse kaura, härkäpapu, ja soijatuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Miten maustettu (härkäpapu)rehu voi olla yhtä kallista kuin liha vaikka lihan tuottamiseen menee 10 kertainen määrä rehua kiloa kohden
Lihan tuotantoon syydetään aika paljon enemmän maataloustukea
Vierailija kirjoitti:
No mieluummin
Chili sin carne
Hernekeitto
Beoynd meat
Vöner jneTai ihan porkkana ja peruna jne tai omat kasvispihvit
Beyond Meat on törkeän kallista ja itse asiassa epäterveellisempää kuin vastaava lihapohjainen tuote. Kaikilla pavut ei sula vaan aiheuttaa vatsavaivoja. Itselläni vehnä turvottaa vatsan joten pyrin välttämään kaikkea vehnään perustuvaa. Juureksia ruoassani on miltei aina mutta ne eivät korvaa proteiininlähdettä.
Nyhtökaura on paljon parempi ja monipuolisempi kuin ne valmiit vegepyörykät ja pallerot mitä nyt on ilmestynyt ties kenen valmistamina markkinoille. Ne siemeniä sisältävät varsinkin on järkyttäviä, kovat siemenen palat pehmeäksi mielletyssä tuotteessa ei ole kiva ylläri.
VegMen vege"liha"pullat sitä vastoin ovat hyvin onnistuneita ja FInduksen pakastefalafelit. Mutta ei niitäkään voi käyttää yhtä monipuolisesti kuin nyhtökauran kaltaisia tuotteita.
VegMe nyhtösoija on myös huipputuote.
Itseäni on aina ihmetyttänyt tuo "nyhtö"sanan käyttö. On se kumma kun vegaaniset tuotteet pitää brändätä niin kuin ne olisivat jotain lihatuotteiden sukulaisia. Jauhis on jopa ulkoisesti saman näköistä kuin sika-nauta jauheliha.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni on aina ihmetyttänyt tuo "nyhtö"sanan käyttö. On se kumma kun vegaaniset tuotteet pitää brändätä niin kuin ne olisivat jotain lihatuotteiden sukulaisia. Jauhis on jopa ulkoisesti saman näköistä kuin sika-nauta jauheliha.
Entiset lihansyöjät ja vaikka koko ikänsä kasvissyöjät voivat haluta valmistaa ja syödä esim. jauhelihakastikkeen kaltaista ruokaa ja soveltaa esim. nyhtöpossureseptejä.
Jotkut lihansyöjätkin voivat fiilistellä välillä jollain muulla kuin lihalla.
Vierailija kirjoitti:
Nimi antaa osviittaa käyttötavasta, ihan hyvä juttu minusta. Moni on syönyt lapsena sekaruokaa joten "kasvisversio" tutusta tuotteesta toimii.
Miksi tämä on niin suuri ongelma monelle vannoutuneelle lihansyöjälle, en ymmärrä. Ette te kuitenkaan mene vahingossa ostamaan jauhista jauhelihan sijaan joten mistä ulina johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole paras paikka vegetuotteille veristen lihapakettien välissä. Vegaani joutuu katsomaan niitä eläimenpalapaketteja silmästä silmään aina kun käy ruokaostoksilla, sen takia voi jokin nyhtötuote jäädäkin ostamatta.
Meidän lähikaupassa nämä ovat kasvishyllyn vieressä, lihahyllyn voi vegaani täysin sivuuttaa lihoja vilkaisemattakaan.
Missäpäin Suomea asut?
Pohjois-Karjala, ihan tavallinen K-market. Ihan kauppiaastahan se johtuu, miten haluaa hyllynsä asetella.
Ärsyttävää ettei tuotteiden katoamisesta ilmoiteta mitenkään koskaan, aina joku vain katoaa yhtäkkiä.