Nyhtökaurasta piti tulla menestystarina, mutta kaikki menikin pieleen
Oletukset kuluttajien ruokatottumusten nopeasta ja laajasta muutoksesta osoittautuivat vääriksi. Kun vegaanit ja ruokahifistelijät oli tavoitettu, kysyntä hiipui.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpottiko kun sait tämän asian sanottua palstalla?
Ottiko vegaani henkilökohtaisesti?
Vastaatko kysymyksiin aina kysymyksillä? Eikö älli riitä muuhun?
Kysymyksillä itsekin vastaat.
Oliko kysymyksillä vastaaminen sinulle nyt ok vai ei? Koita päättää.
Tyypillinen vegaani...
y h y y
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla käyttöä suitsii se, että nämä uudet kasvisjutut ovat aika pitkälle prosessoituja ja yleensä voimakassuolaisia. Ja kun nimenomaan pitäisi välttää sellaista ruokaa jos terveellisesti haluaa syödä. Herää ajatus että olisiko jauhelihasta vähäsuolaisena itse tehty ruoka sittenkin terveellisempää, sen lisäksi että se tulee halvemmaksi ja maistuu paremmalta.
Herää ajatus, että tuet täydestä sydämestäsi tuotantoeläinten kidutusta.
Menepä mussuttamaan sitä nyhtökauraasi.
Herää ajatus, että moraalisi ei kestä päivänvaloa.
Kyllä kestää.
Men syömään sitä ihkua kidutettua eläintä äläkä puhu paskaa netissä.
Olen eri kun ketä haukut mutta itse pysyn liharuuassa kun näkee kuinka pahasti kasvisruoka sekoittaa pään ja se saa unohtamaan kaikki käytöstöstavat
Kasvisruoan pahin puoli on nimenomaan kasvissyöjät, etenkin vegaanit. Saavat monet jättämään kokeilunkin pois.
Valtaisan kovaa oli tuon kasvissyöntibuumin hehkutus silloin n. 7 vuotta sitten kun nuo nyhtökaurat, härkäpavut ja vastaavat vegetuotteet tulivat kaupan hyllyille. Jatkuvasti sai lukea kuinka liha on kuulemma kokonaan katoamassa suomalaisten lautasilta. Hesarikin uutisoi että lihaa ei syö pian enää kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön kesät laitumella ilostellutta nautaa. Eläimiä ei saa täältä. Siksi muslimisteilta ja jutkuilta pitää kieltää liha kokonaan ja heille voisi syöttää nämä nyhtöroskalla kasvatetut vegaanit.
Ehta ra sisti elää Disney-maailmassa missä naudat ovat ilosia. Voiko vastenmielisempää ihmisryhmää olla?
Vierailija kirjoitti:
Valtaisan kovaa oli tuon kasvissyöntibuumin hehkutus silloin n. 7 vuotta sitten kun nuo nyhtökaurat, härkäpavut ja vastaavat vegetuotteet tulivat kaupan hyllyille. Jatkuvasti sai lukea kuinka liha on kuulemma kokonaan katoamassa suomalaisten lautasilta. Hesarikin uutisoi että lihaa ei syö pian enää kukaan.
Lähde?
Alussa ne oli houkuttelevampia, paketit ja idea paketeissa, maut vaihtui, vaikka poistui muutama superhyvä maku niistä ja jäljelle jäi mauton kuiva ja pari muuta kuivaa joiden mausta en välitä. Paketit oli lopussa ankeita.
Taru ei ole vielä loppu, nyhtökaura vo itehdä paluun, näin on kirjoitettu.
Koostumusta voisivat parannella, pehmentää ja niitä makuja kehittää ja monipuolistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syön kesät laitumella ilostellutta nautaa. Eläimiä ei saa täältä. Siksi muslimisteilta ja jutkuilta pitää kieltää liha kokonaan ja heille voisi syöttää nämä nyhtöroskalla kasvatetut vegaanit.
Ehta ra sisti elää Disney-maailmassa missä naudat ovat ilosia. Voiko vastenmielisempää ihmisryhmää olla?
Vegaanit inhoaa aina kaikkia muita viiteryhmiä paitsi omankaltaisiaan. Kumma kun sekasyöjät ei inhoa vegaaneja.
Olen kasvissyöjä ja ostaisin mielelläni tuota, jos olisi edullisempaa. En ole edes tarjouksesta huomannut. Monet kasvispihvit, tofu ja falafelit ovat halvempia ja siksipä ostankin niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaanit inhoaa aina kaikkia muita viiteryhmiä paitsi omankaltaisiaan. Kumma kun sekasyöjät ei inhoa vegaaneja.
Älä juo enempää. Palstan vegaaniketjuista 100% on sekasyöjien itkua ja ulinaa ja vittuilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä :D
Vierailija kirjoitti:
Ette ole lukeneet artikkelia.
Tuote oli hyvä ja sille oli paljon kysyntää. Ongelma oli tuotannon päässä. Etenkin se tehokkuudessa. Tuotteen valmistaminen riittävän edullisesti ja isossa mittakaavassa osottautui mahdottomaksi.
Tää on tätä seliseliä. Onhan se vaikea tunnustaa, että koostumuksessa mokattiin ja hinta oli liian kallis. Kuluttajia ei saa ostamaan noin kallista tuotetta. Piste. Ei ainakaan silloin, jos hintaa ei voi perustella terveellisyydellä. Esimerkiksi tuo ylisuolaisuus on aivan selvä virhe, jossa tuotannolla ei ole mitään tekemistä. Jo se karsi terveydestään huolta pitävät pois.
Tuote oli liian ristiriitainen:
huonot raaka-aineet ja ylisuolaisuus -> tervellisyydestä kiinnostuneet maksukykyiset karsittiin näillä valinnoilla
mättöraaka-aineet ja suolaisuus mutta luxustuotteen hinta -> mättöihmiset karsittiin tällä valinnalla
Ei tällaiselle ristiriitaiselle tuotteelle löydy riittävää ostajakuntaa, eikä erityistä matikantaitoa tarvita sen tajuamiseen. Markkinointivirhe, ja pahasti. Tuotantoa on helppo syyttää mutta totuus on tuossa ristiriitaviidakossa, joka eliminoi kaikki asiakaskunnat :D
Ei ole paras paikka vegetuotteille veristen lihapakettien välissä. Vegaani joutuu katsomaan niitä eläimenpalapaketteja silmästä silmään aina kun käy ruokaostoksilla, sen takia voi jokin nyhtötuote jäädäkin ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla käyttöä suitsii se, että nämä uudet kasvisjutut ovat aika pitkälle prosessoituja ja yleensä voimakassuolaisia. Ja kun nimenomaan pitäisi välttää sellaista ruokaa jos terveellisesti haluaa syödä. Herää ajatus että olisiko jauhelihasta vähäsuolaisena itse tehty ruoka sittenkin terveellisempää, sen lisäksi että se tulee halvemmaksi ja maistuu paremmalta.
Herää ajatus, että tuet täydestä sydämestäsi tuotantoeläinten kidutusta.
Menepä mussuttamaan sitä nyhtökauraasi.
Herää ajatus, että moraalisi ei kestä päivänvaloa.
Kyllä kestää.
Men syömään sitä ihkua kidutettua eläintä äläkä puhu paskaa netissä.
Miksi vegaanit ei ikinä suostu keskustelemaan niin kuin aikuiset?
Menenpä paistamaan pihvin vegaanien kiusaksi.
Köyhänä en ole edes kokeillut, raha ratkaisee niin paljon
Vierailija kirjoitti:
Onhan noiden vege-tuotteiden myynti kasvanut valtaisasti. Monen kymmenen prosentin vuosivauhtia. Ei ne mihinkään katoamassa ole. Suurin asiakasryhmä ei myöskään ole vegaanit tai edes kasvissyöjät vaan ihan tavalliset sekasyöjät jotka haluaa vähentää lihan kulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
Vaikea noin vanhoja lähteitä on enää löytää. Googlella löytyy nyt ainakin jotain viittauksia tuohon kirjoitteluun joka paljastuikin lopulta kuplaksi.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005767102.html
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-kasvissyontibuumin-taustalla-on-toimi…
Muistan kyllä joskus vuonna 2016 lukeneeni Hesarin paperiversiosta (tai olisiko ollut kuukausiliitteestä) jutun jonka mukaan kasvissyönti oli kuulemma aivan räjähdysmäisessä kasvussa ja lihansyönti loppumassa kokonaan. Oli kuulemma ihan vain ajan kysymys että milloin sen myynti kielletään.
Näiden hinta pitää saada alas! Mieluusti valitsisin, mutta jauhelihassa ja broilerissa ravintoarvo hyvä ja hinta matala. Liian kalliita! Ei pitäisi olla niin päin.
Mä kannatan ehdottomasti kasvisruokaa, mutta sen pitää olla hyvänmakuista. Sitä nuo korvikkeet ei vaan ole. Kaura taitaa olla vaikea tuote, ostin kaurapastaa, limaista pahan makuista. Jotenkin sai syötyä, kun lisäsi kaikkea muuta niin paljon, että sai hukutettu makaronit sekaan. Harmi, varmaan tuonkin eteen on tehty paljon tuotekehittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Köyhänä en ole edes kokeillut, raha ratkaisee niin paljon
Ruokatalot on kyllä huomannu miten vegaaneilta lypsetään rahat. Loistoesimerkki tästä on kaurajuomat ja kaurakermat. Vesi ja emulgointiaineet ja sakeuttamisaineet sekoitetaan huonolaatuisten öljyjen kanssa, ai niin onhan niissä hieman sitä kauraakin mukana. Ja hinnoittelu kohdillaan eli huippukallista.
Miksi vegaanit ei ikinä suostu keskustelemaan niin kuin aikuiset?