Nyhtökaurasta piti tulla menestystarina, mutta kaikki menikin pieleen
Oletukset kuluttajien ruokatottumusten nopeasta ja laajasta muutoksesta osoittautuivat vääriksi. Kun vegaanit ja ruokahifistelijät oli tavoitettu, kysyntä hiipui.
Kommentit (99)
Helpottiko kun sait tämän asian sanottua palstalla?
Ruoka-avussa noit nyhtöjä aina. Ei kelpaa edes köyhille. Pahanmakuista höttöä ja kallista.
Vissiin suurin osa huomasi lopulta, että sehän on ihan paskaa paitsi muutama piipertäjä!
Suomalainen tuotantoeläinten kiduttaminen ja turkistarhaus on onneksi palstalla hyväksytty menestystarina.
Vain yksi prosentti suomalaisista on vegaaneja. Kun hifistelijät on kokeilleet, niin tuo segmentti ei elätä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap-poliisi sinä olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap-poliisi sinä olet?
Vastaatko kysymyksiin aina kysymyksillä?
Väärin. Tuote pilattiin hinnoittelulla. Ahneella on nolo loppu. Alhaisemmalla hinnalla tuote olisi ollut ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen tuotantoeläinten kiduttaminen ja turkistarhaus on onneksi palstalla hyväksytty menestystarina.
Itse en syö lihaa mutta en kyllä myöskään nyhtökauraa tai vastaavia. Kallista eikä edes hyvää.
Mulla käyttöä suitsii se, että nämä uudet kasvisjutut ovat aika pitkälle prosessoituja ja yleensä voimakassuolaisia. Ja kun nimenomaan pitäisi välttää sellaista ruokaa jos terveellisesti haluaa syödä. Herää ajatus että olisiko jauhelihasta vähäsuolaisena itse tehty ruoka sittenkin terveellisempää, sen lisäksi että se tulee halvemmaksi ja maistuu paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Ottiko vegaani henkilökohtaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Mulla käyttöä suitsii se, että nämä uudet kasvisjutut ovat aika pitkälle prosessoituja ja yleensä voimakassuolaisia. Ja kun nimenomaan pitäisi välttää sellaista ruokaa jos terveellisesti haluaa syödä. Herää ajatus että olisiko jauhelihasta vähäsuolaisena itse tehty ruoka sittenkin terveellisempää, sen lisäksi että se tulee halvemmaksi ja maistuu paremmalta.
Herää ajatus, että tuet täydestä sydämestäsi tuotantoeläinten kidutusta.
Nyhtis on hyvin epämiellyttävän näköinen ruokatuote. Se olisi pitänyt muotoilla vaikka pikku possun tai tipusen muotoihin.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ja on.
Trendit ei kauaa kestä ennen kuin joku some vaikuttaja käskee naisia käyttämään jotain toista tuotetta ja lampaat tekee mitä käsketään
"Nyhtökaurasta tuli someilmiö. Nyhtökauran koe-erät nimittäin valmistettiin siinä uskossa, ettei tuote ikinä myisi Suomessa. Päätimme tehdä kaupoissa testimaistatuksia, koska uskomme käyttäjälähtöiseen tuotekehitykseen. Paketit myytiinkin muutamassa tunnissa loppuun. Oli vaikea ymmärtää, miten se on mahdollista, Itkonen muistelee. Yhtäkkiä tuote tuntui puhuttelevan koko Suomen kansaa. Sosiaalinen media kuohui ja kaikki mediat halusivat Nyhtökaurasta palasen. Gold&Greenin markkinointibudjetti oli puhdas nolla, eikä yrityksellä ollut tiedotusta. Silti joka päivä Nyhtökaurasta ilmestyi viisi artikkelia eri lehdissä. Ja tätä kesti vuoden. Nyhtökaurasta tuli täysin kuluttajalähtöinen viraali-ilmiö."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottiko vegaani henkilökohtaisesti?
Vastaatko kysymyksiin aina kysymyksillä? Eikö älli riitä muuhun?
Lisäksi oli huono idea startupilta lähteä ison firman kelkkaan. Mieluummin rahoitusta hakemaan.