Saatiin sateinen kesä, oletko onnellinen?
Minä kyllä olisin ottanut hellekupolin mieluummin. Jos ennuste pitää paikkansa, tätä on koko kesä luvassa Suomessa.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oppinut jo vuosia ja vuosikymmeniä sitten ettei Suomen kesän varaan kannata laskea. Se tulee, jos tulee. Usein se kestää muutamia hajapäiviä. Lähden varmuuden vuoksi neljäksi viikoksi kreikkaan. Haluan hellettä, ja siellä sitä on takuuvarmasti.
Sama homma, tänä aamuna meinasi itku päästä kun katsoin säätietoja (itäsuomi). Koleita keväitä nyt melko usein on seurannut kolea, epävarma kesä. Tottakai jotain yksittäisiä päiviä voi olla ok keli, että melkein t-paidassa pärjää mutta sattuuko niistä yksikään vapaapäivälle? Ei niin minkäänlaista takuuta. Eli kun lomat koittaa, tämäkin likka suuntaa etelään.
Mitä se akka hourii? Tässä on ollu 2 vuotta helleputkia. Viime vuonnakin oli yli 40 hellepäivää ja iso osa oli peräkkäin.
Olen. Mä teen kesällä töitä ovi auki, että ilma vaihtuu paremmin (aerosoleja ja pölyä) vaikka käytössä onkin tehokas imuri ja ihan kiva, että ei sisätila lämpene niin paljoa.
Eikö kesäkuun puolestavälistä ala lämmitä.
Eipä kukaan vielä tiedä, millainen kesä on tulossa. Pitkän ajan sääennusteet ovat vain arvioita.
Jos todella saataisiin viileä, sateinen kesä, olisin äärettömän iloinen.
Mutta pessimistinä olen varma, että jossain vaiheessa ne tappohelteet taas iskevät.
Olen tyytyväinen, ihanaa kun on viileää ja hyvä ulkoilla ja tehdä pihahommia. Ei siellä kuitenkaan koko ajan sada.
Vierailija kirjoitti:
On kiellettyä nauttia lämmöstä ja helteestä. Joku siinä käy eräiden hermoon niin, että pakko alapeukuttaa ja nälviä. Kumma juttu kun edes säästä ei saa olla mielipidettä ilman, että käydään vinoilemaan.
Minä rakastan kesää ja hellettä. Toki ymmärrän, että luonnolle se ei pidemmän päälle ole hyvä. Toivonkin helteitä ja sateita sillee sopivasti.
Ei ole kiellettyä nauttia lämmöstä. Pointtina varmaan oli enemmän, ettei hirmuhelteet ja kuivuus tee ihmisille ja luonnolle pidemmän päälle kauhean hyvää.
Kyllä täällä on sellaisiakin henkilöitä, jotka alkavat heti aukoa päätään pikku sadekuuroista.
Ihan helvetin ihanaa tehdä autopsia vaikka onkin viileät työtilat, mutta tupakilla on pakko käydä välillä.
Vai että kylmä kesä?
Vielä ei ole edes kesäkuu ja helleraja on rikottu jo pohjoisessa.
https://www.kaleva.fi/oulussa-rikottiin-iltapaivalla-helleraja-ja-mitat…
Onkohan suomalaisilla mitään muuta puheenaihetta kuin sää?
Raha? Työttömät?
Mikään näistä ei kiinnosta. Sää on se, mikä on eikä siihen voi vaikuttaa. Raha-asiat taas on jokaisen hallussa tai sitten ei. Itse en tarvitse paljoakaan - kunhan pärjäilen.
Onneksi lupasivat viileämpää kesää, täällä pohjoisessa se jo tuntuukin. Ei tarvisi olla helteiden vuoksi sisällä, tympeää viedä roskat yöllä tai käydä kaupassa ihme aikoihin.. Itselle on +20 rajana, paitsi jos tuulee niin voi olla pari astetta yli.. Sekä "sydänkuolemia" ei tulisi..
Mulla on useampi akvaariotentti vielä tuonne Juhannuksen tienoille tehtävänä. Oikein passeli ilma tähän projektiin siis. Sen jälkeen saisi olla elokuun lopulle n. 20 plussaa päivisin ja 15 plussaa öisin. Kerta viikkoon vähän sadetta.
On kiellettyä nauttia lämmöstä ja helteestä. Joku siinä käy eräiden hermoon niin, että pakko alapeukuttaa ja nälviä. Kumma juttu kun edes säästä ei saa olla mielipidettä ilman, että käydään vinoilemaan.
Minä rakastan kesää ja hellettä. Toki ymmärrän, että luonnolle se ei pidemmän päälle ole hyvä. Toivonkin helteitä ja sateita sillee sopivasti.