Tietäääkö joku mistä johtuu korvien kohina ja sydämentykytys aamuisin seistessä?
Varsinkin aamutunneilla. Olen käynyt lääkärissäkin jo kaksi kertaa ja tutkittu sydän ja veriarvot otettu, ei löydy mitään. Lääkäri ei osaa sanoa mitään tähän, kysyi onko stressiä. Kun mittasin kotona verenpaineitakin 2 viikkoa ja ne oli normaalit ( mutta mittasin istuma asennossa tietenkin)
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Mulla kohisi silloin kun söin Primolutia yhden kuurin. Luulen että se nosti verenpainetta.
Mulla on ollut tätä siis nuoresta saakka. Mutta en oo saanut vastausta, tutkittu korvatkin ja kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kohisi silloin kun söin Primolutia yhden kuurin. Luulen että se nosti verenpainetta.
Jatkan vielä, yritin mitata paineita kohinan aikana, mutta mittari näytti jotain virhettä. Päättelin että joko liian alhainen tai tosi korkea. Sitten kun istuin ja mittasin, paineet oli ok.
ja istuessa ja iltaisin ei kohise.
Ortostaattinen hypotensio, jota takykardia kompensoi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut tätä siis nuoresta saakka. Mutta en oo saanut vastausta, tutkittu korvatkin ja kaikki.
Mulla oli joskus pienenä myös kohinaa. Verenpaine on ollut hiukan alhainen, tai normaali. Siksi olen päätellyt että se kohina on tilapäinen korkea verenpaine. Olen siis tuo Primolut tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuol olla suht nuorella? Olen 29,. Ja lääkärit ei oo mitään sanoneet että tälläinen voisi olla edes
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuol olla suht nuorella? Olen 29,. Ja lääkärit ei oo mitään sanoneet että tälläinen voisi olla edes
Voi olla kaiken ikäisillä. Sinällään vaaraton ilmiö, mikäli menee nopeasti ohi eikä aiheuta kaatumisia tai tajunnanmenetyksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla kaiken ikäisillä. Sinällään vaaraton ilmiö, mikäli menee nopeasti ohi eikä aiheuta kaatumisia tai tajunnanmenetyksiä
Mutta inhottavaa että korvat humisee :( eikoo tähän oo helpotusta? ainakin mitä luin, ei edes kunnon hoitoa? Auttakohan jos syö enemmän suolaa? Syön aika terveellisesti ja en paljon suolaa..
Mua ja usein heikottaa kun seisoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla siis jatkuu tuo korvien humina aamupäivät
Vierailija kirjoitti:
Mua ja usein heikottaa kun seisoo
Jep :((
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla siis jatkuu tuo korvien humina aamupäivät
aamutunnit*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta inhottavaa että korvat humisee :( eikoo tähän oo helpotusta? ainakin mitä luin, ei edes kunnon hoitoa? Auttakohan jos syö enemmän suolaa? Syön aika terveellisesti ja en paljon suolaa..
Suolan saannin lisääminen on erittäin huono ja epäterveellinen keino verenpaineen nostatukseen. Käytännössä kukaan suomalainen ei saa liian vähän suolaa ravinnosta, päin vastoin. Ostostaattinen hypotensio nuorella perusterveellä ihmisellä kertoo lähinnä suonten joustavuudesta ja on ihan hyvänlaatuinen ilmiö. Korvien huminan ei paineiden tasaantuessa kuulu kestää kuin hetken, eli luulisi sitä voivan sen ajan sietää. Mikäli humina jatkuu pidempään, on syy jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolan saannin lisääminen on erittäin huono ja epäterveellinen keino verenpaineen nostatukseen. Käytännössä kukaan suomalainen ei saa liian vähän suolaa ravinnosta, päin vastoin. Ostostaattinen hypotensio nuorella perusterveellä ihmisellä kertoo lähinnä suonten joustavuudesta ja on ihan hyvänlaatuinen ilmiö. Korvien huminan ei paineiden tasaantuessa kuulu kestää kuin hetken, eli luulisi sitä voivan sen ajan sietää. Mikäli humina jatkuu pidempään, on syy jossain muualla.
No mulla se jatkuu ainakin aamutunnit. : / Mutta lääkärit ei oo osanneet sanoa tähän mitään
Vierailija kirjoitti:
Matala ferritiini?
Multa ei oo mitattu tätä mutta hemoglobiini on ainakin ollut aina normaali
Arvan herätyäsi nousit äkkiä ylös,veren paineesi kohosi pilvin ja se aiheutti korvien suhinan. Joten herättyäsi venyttele rauhassa vuoteessasi ja nouse sieltä sen jälkeen rauhalisesti ylös.Eiköhän silloin oireesi lopu?Jos ei,ota kontakti suoraan terveyskeskus,Aika:terveyden hoitajalle ensin. Hän katsoo onko aihetta lääkärille ?