Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietäääkö joku mistä johtuu korvien kohina ja sydämentykytys aamuisin seistessä?

Vierailija
28.05.2022 |

Varsinkin aamutunneilla. Olen käynyt lääkärissäkin jo kaksi kertaa ja tutkittu sydän ja veriarvot otettu, ei löydy mitään. Lääkäri ei osaa sanoa mitään tähän, kysyi onko stressiä. Kun mittasin kotona verenpaineitakin 2 viikkoa ja ne oli normaalit ( mutta mittasin istuma asennossa tietenkin)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla johtui ilmeisesti herätyskellosta, koska tuon tyyppisten oireiden takia tutkitutin ferritiinin sekä kilpirauhasen, ja kaikki oli ok niitten puolesta. Iltatyössä ongelmat itsestään mystisesti katosivat kai stressin mukana. Kaikki ei vaan sovi kaikille :D

Vierailija
22/30 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla johtui ilmeisesti herätyskellosta, koska tuon tyyppisten oireiden takia tutkitutin ferritiinin sekä kilpirauhasen, ja kaikki oli ok niitten puolesta. Iltatyössä ongelmat itsestään mystisesti katosivat kai stressin mukana. Kaikki ei vaan sovi kaikille :D

Mullakin katoaa aina nää oireet iltaisin. Selitin lääkärille kaiken mutta ei sekään osannut sanoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ollut tuo "aina", niin kauan kuin muistan. Nyt sain sille nimen, ortostaattinen hypotensio - kiitos siitä.

Verenpaineeni on luontaisesti matala, yläpainekin monta kertaa mittaushetkellä sadan korvilla tai jos olen istunut ja odottanut rauhassa, jopa alle, mikä on monet kerrat saanut lääkärin toistamaan mittauksen, kun ei ole ensin uskonut tulosta. Tuo ortostaattinen hypotensio tulee tyypillisesti silloin, kun olen esim. matkustanut metrossa parikymmentä minuuttia. Kun nousen ylös, kohisee ja päätä puristaa, ehkä vähän keikuttaakin, mutta menee ohi viimeistään metron rullaportaissa, eli kesto on jotain minuutin luokkaa.

Vierailija
24/30 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on ollut tuo "aina", niin kauan kuin muistan. Nyt sain sille nimen, ortostaattinen hypotensio - kiitos siitä.

Verenpaineeni on luontaisesti matala, yläpainekin monta kertaa mittaushetkellä sadan korvilla tai jos olen istunut ja odottanut rauhassa, jopa alle, mikä on monet kerrat saanut lääkärin toistamaan mittauksen, kun ei ole ensin uskonut tulosta. Tuo ortostaattinen hypotensio tulee tyypillisesti silloin, kun olen esim. matkustanut metrossa parikymmentä minuuttia. Kun nousen ylös, kohisee ja päätä puristaa, ehkä vähän keikuttaakin, mutta menee ohi viimeistään metron rullaportaissa, eli kesto on jotain minuutin luokkaa.

Jatkuuko sulla toi humina pidempään??

Vierailija
25/30 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö purennasta tai niskasta kireyksiä? Mulla kun menee niska jumiin niin tykyttelee.. Varsinkin aamuisin yön jäljiltä on niska ja purenta jumissa.

Vierailija
26/30 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ortostaattinen hypotensio, jota takykardia kompensoi

Voiko tuol olla suht nuorella? Olen 29,. Ja lääkärit ei oo mitään sanoneet että tälläinen voisi olla edes

"Suht nuorella" ja ikää 29? Ei tuon ikäinen ole enää mikään nuori vaan varhaiskeski-ikäinen, täytät kohta 30. Olet ollut nuori 10 vuotta sitten.

Vierailija
27/30 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi?

Vierailija
28/30 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tuol olla suht nuorella? Olen 29,. Ja lääkärit ei oo mitään sanoneet että tälläinen voisi olla edes

Voi olla kaiken ikäisillä. Sinällään vaaraton ilmiö, mikäli menee nopeasti ohi eikä aiheuta kaatumisia tai tajunnanmenetyksiä

Mutta inhottavaa että korvat humisee :( eikoo tähän oo helpotusta? ainakin mitä luin, ei edes kunnon hoitoa? Auttakohan jos syö enemmän suolaa? Syön aika terveellisesti ja en paljon suolaa..

Suolan saannin lisääminen on erittäin huono ja epäterveellinen keino verenpaineen nostatukseen. Käytännössä kukaan suomalainen ei saa liian vähän suolaa ravinnosta, päin vastoin.

Suola on tärkeä. Suolan syyttämiselle ei ole mitään tukea, koskaan ollutkaan.

Vierailija
29/30 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Suht nuorella" ja ikää 29? Ei tuon ikäinen ole enää mikään nuori vaan varhaiskeski-ikäinen, täytät kohta 30. Olet ollut nuori 10 vuotta sitten.

28-vuotiaaksi on nuori aikuinen. Sitten on aikuinen.

Itsellä matala verenpaine ja ylös noustessa humisee ja sydän hakkaa.

N31

Vierailija
30/30 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus ja huono kunto tuon tekee, pumppu kovilla aina.