Miksi pukeudut mustiin vaatteisiin?
Ihmetyttää, kun tosi monella mustat housut, musta takki, mustat kengät, musta paita. Miksi? Ymmärrän käytännöllisyyden kyllä, että mustassa ei näy lika, mutta en ymmärrä koko mustiin pukeutumista. Kunnon hautajaismeininki.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Olen gootti
Tämä kuultu jo ketjussa moneen kertaan, ei tarpeen toistella ja hokea jatkuvasti samoja.
' Musta tyyppi ' näemmä sen kuin jatkaa toisten sanomisten vääristelyjä ja tehtailujaan.
Vierailija kirjoitti:
Yritin oikein miettimällä miettiä syytä:
1. koska pidän mustasta
2. koska olen tottunut siihen
Olen pukeutunut kokomustaan yli 30 vuotta. Nyt olen iältäni 50-vuotias.
Eli lähinnä tavasta ja tottumuksesta. Ei oikeastaan muuta. Suosittelen kuitenkin rohkeasti kokeilemaan värejäkin.
Jooo , vain musta on TYYYLIKÄSTÄ, mikään muu EI, tajuuttekste, selvä!!??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa aatelisia, kuninkaallisia- eivät pukeudu mustaan
Ja herrasmies käyttää mustaa vasta klo 18.00 jälkeen (frakki/smokki)
Miehen tumman puvun ei tarvitse olla musta vaan tumma laivastonsininen on parempi ja naiselle väriä,
vinkkinä esim Downtown Abby, vain palvelijoilla on mustaa
Ja kyllä kaupoista saa värikkäitä vaatteita, vaatii vaan hieman enemmän vaivannäköä.Elän 2020-luvun demokratiassa enkä ihannoi luokkayhteiskuntaa. Miksi ihmeessä kiinnostaisi 1900-luvun fiktiivisen yhteisön pukeutumissohjeet brittikonservatiivityyliin tai syntyperänsä vuoksi muiden rahoilla itsensä vaatettavien kuninkaallisten tms asut?
Se oli vain yksi esimerkki häneltä. Eikö demokratiaan sitten värien käyttö muka yhtälailla kuuluisi.
Jos ei ole mustaa, on perunasäkki-look tai orja-look, värit ovat karseita, niiden käyttäjät tyyliin heikkoja typeryksiä, näyttää pelleltä .... vähän epäilen että suomalaiset yleisesti kuitenkaan ihan näin ajattelisivat.
Vierailija kirjoitti:
Säkö pukeudut eskarilaistyyliin rempseän värikkäästi? Olet varmaankin myös yhtä meluisa. Ja rasittava.
Jälleen tätä pilkkaamista, stereotypisointia ja provoilua jatkettu lisää, tietämättä toisesta anonyymikirjoittajasta oikeasti yhtikäs mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai aloittaja vaan koita ylentää itseään?
Aloitus on hyvinkin ilmeinen provo ja tyypiltään sellainen joka palstalla usein toistuu. Sitten tulee pitkät rimpsut siitä monessa viestissä kuinka musta on parasta ja kaikki muu tavalla tai toisella paskaa ja että värien käyttäminen on yhdellä jos toisella tavalla typerää.
Vierailija kirjoitti:
Eli kannattaa mennä sinne pukeutumisneuvojalle, niin saa oikeanlaisia ohjeita.
Pukeutumisneuvoja ei saa palkkaa siitä että kertoo yksinkertaisen ratkaisun (=mustaan pukeutumisen), vaan hänen kuuluu luoda ja yhdistellä erilaisia värejä/tyylejä, jotta hän saa laskutettua "työstä".
Edelliseen liittyen, myös kerrottuna Wikipediassa: https://fi.wikipedia.org/wiki/Musta
"Politiikassa mustaa on käytetty fasis min sekä anarkis min tunnusvärinä. Musta paita on ollut poliittisena voiman symbolina käytössä muun muassa nat si-Saksan S S-joukoilla, ink visiittoreilla, merirosvoilla ja fasis teilla sekä Suomessa muun muassa IKL:llä.
Musta väri on yhdistetty perinteisesti myös pimeyden voimiin ja pahuuteen; perinteisen käsityksen mukaan okkultistisiin rituaaleihin tarvitaan mustaa kissaa tai mustaa kukkoa. Kielikuvana sanan "musta" käyttö on hyvin laajaa. Ikäville ja dramaattisille tapahtumille annetaan joskus mustaan liittyviä nimiä, kuten vuoden 1929 pörssiromahduksen yhteydessä käytetty musta torstai. "Musta" esiintyy myös monien kiellettyjen tai tabuihin liittyvien asioiden nimissä: esimerkiksi musta lista, musta magia, musta pörssi, musta kirja, musta raamattu. Haittaa tuottavan perättömän tiedon levittämistä kutsutaan kohteen mustamaalaamiseksi."
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko joku oikeasti, että ihmisen ei tulisi mieleen laittaa värikästä päälleen ilman hänen ohjettaan jos tekisi mieli, tai että tämän tekemisellä olisi minkään sortin vaikutusta elämään?
Yleensä he, joita kiinnostaa kovin vieraiden ihmisten pukeutuminen tms turhanpäiväiset asiat ovat aika epävarmoja, ja kaipaavat yhdenmukaisuutta voidaakseen perustella valintansa. Mustat vaatteet näyttävät mielestäni paremmalta, graafisemmalta ja linjakkaammalta, joten käytän niitä. En ymmärrä miksi ketään kiinnostaa, en ole ikinä pohtinut miksi jollakin olisi yllään vaikkapa vihreää. Mutta jos jonkun mielestä minun kuuluisi pukeutua vihreään, se on hänen ongelmansa.
Samoin olen luullut, että henkilö joka pukeutuu esim. vihreään pitää vihreästä jne.
Sama, jos joku pukeutuu mustaan, pitää mustasta.
En itse ainakaan suostu pukeutumaan väriin, mistä en pidä.
Makuasioitahan nämä ovat.
Terrorisoin, teen valeavauksia, pilkkaan, syyttelen, muuntelen muiden juttuja, lyttään toisten ulkonäköä...
mitäs muutakaan on tämän häirikön mielessä päivästä toiseen.
Mutta koska mä voin!, ei ole moraalia ja mulla ip:eitä reititysohjelmien kautta riittää...
Pukeudun mielialojeni mukaan.
Joskus on värikkäämpää ja joskus tummempaa.
Musta on myös hillityimpiä värejä niin sen takia takkini on sen värinen. Jos mä avaan takkini niin sitten näkyy punaista mustan takin alta.
T-paidat ovat ne värikkäimmät vaatteet itselläni ja kesällä ne parhaiten tulee näkyviin.
M29
Samoin olen luullut, että henkilö joka pukeutuu esim. vihreään pitää vihreästä jne.
Sama, jos joku pukeutuu mustaan, pitää mustasta.
En muista yhdenkään ihmisen koskaan vastanneen lempiväriä kysyttäessä musta, tummanharmaa tai tummansininen mutta käytännössä aniharvalla on päällään muita värejä.
Teknisesti ottaen skaala valkoisesta harmaan kautta mustaan ei edes ole "väri" mutta ei nyt saivarrella sen kanssa.
Enemmän ihmettelen tämän mustaan ja harmaaseen pukeutuvan kansan vimmaa ostaa valkoisia autoja mikä on suomen ilmastossa aivan viheliäinen väri.
Eilen ajelin pk-seudulla ja tajusin että edessä oli neljä valkoista autoa, takana viisi ja kolme vastaantulevaa autoakin oli valkoisia.
Eikä mitään helmiäisvalkoista tai tehosteväriä vaan sitä ankeaa jääkaappivalkoista jolla mummon arkkupakastinkin on maalattu.
Mikä vi**u suomalaisia oikein vaivaa. Kun vastaan tuli uusi kirkkaanpunaisella metallivärillä maalattu megane teki mieli näyttää peukkua kannatuksen vuoksi vaikka en itse juuri tuota väriä ehkä ottaisikaan.
Koska pidän mustista vaatteista. Mitä se sinulle kuuluu? Olen viisikymppinen, ja vaatekaappini on mustaa, muutama harmaa vaate löytyy. En ole mikään rock-tai goottihenkinen, vaan viihdyn näin.
Vierailija kirjoitti:
Terrorisoin, teen valeavauksia, pilkkaan, syyttelen, muuntelen muiden juttuja, lyttään toisten ulkonäköä...
mitäs muutakaan on tämän häirikön mielessä päivästä toiseen.
Hyvin kuvattu. Itse en tee mitään turhia provoalotuksia tai huijausalotuksia jotta pääsisin tekemään jotain tollasta, olen lähinnä sellainen joka reagoi jos pakko.
Ja trollejahan täällä siis vilisee ihan pilvin pimein.
En pukeudu kuin harvoin mustiin, vain esim. hautajaisiin tai jos kutsu muuten sellaista edellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Sama, jos joku pukeutuu mustaan, pitää mustasta.En muista yhdenkään ihmisen koskaan vastanneen lempiväriä kysyttäessä musta, tummanharmaa tai tummansininen mutta käytännössä aniharvalla on päällään muita värejä.
Teknisesti ottaen skaala valkoisesta harmaan kautta mustaan ei edes ole "väri" mutta ei nyt saivarrella sen kanssa.
Enemmän ihmettelen tämän mustaan ja harmaaseen pukeutuvan kansan vimmaa ostaa valkoisia autoja mikä on suomen ilmastossa aivan viheliäinen väri.
Eilen ajelin pk-seudulla ja tajusin että edessä oli neljä valkoista autoa, takana viisi ja kolme vastaantulevaa autoakin oli valkoisia.
Eikä mitään helmiäisvalkoista tai tehosteväriä vaan sitä ankeaa jääkaappivalkoista jolla mummon arkkupakastinkin on maalattu.
Mikä vi**u suomalaisia oikein vaivaa. Kun vastaan tuli uusi kirkkaanpunaisella metallivärillä maalattu megane teki mieli näyttää peukkua kannatuksen vuoksi vaikka en itse juuri tuota väriä ehkä ottaisikaan.
Kysy minulta.
Haastattelija kysyy: "Mikä on lempivärisi?"
Minä vastaan: "Musta ja ihan tumma, lähes musta savunharmaa. Sinistä inhoan."
Visigootti vai ostrogootti?