Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pukeudut mustiin vaatteisiin?

Vierailija
27.05.2022 |

Ihmetyttää, kun tosi monella mustat housut, musta takki, mustat kengät, musta paita. Miksi? Ymmärrän käytännöllisyyden kyllä, että mustassa ei näy lika, mutta en ymmärrä koko mustiin pukeutumista. Kunnon hautajaismeininki.

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli koska kusiläikät, muidenväristen vaatteiden vaikea peseminen ja yhdisteltävyys, sekä niiden jonkinlainen "pellemäisyys", mitä täällä toisteltu, niin ei sitten kannata käyttää muita värejä. On tyytyminen mustaan. Tässä kai homma tiivistetysti.

Vierailija
102/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käy varsinkaan kalpeille suomalaisille.

Ihmetyttää, kun suomalaisten kalpeanaamojen suosikkiväri on musta.

Vanhat ja nuoret kulkevat kesät talvet mustassa hautajaisasussa. Mutta sopiihan se juroon, ankeaan yleisilmeeseen kylläkin

Sekä suuri osa suomalaisista on lihavia, ja uskovat mustan värin hoikentavan.

Musta sopii ihan jokaiselle, joka sen värisen vaatteen haluaa päälleen laittaa. Kaikkia ei todellakaan kiinnosta onko joku väri se kaikkein imartelevin, vaan heitä kiinnostaa minkä väriset vaatteet päällä haluaa kävellä. Toisia ei kiinnosta yhtään näyttääkö he kalpeilta, kauniilta tai hoikilta. He nyt tykkäävät pitää mustia vaatteita ja heillä kuuluu olla siihen oikeus ilman, että muut tekevät siitä heille ongelman.

Monen syy voi olla ihan käytännön, Alessa oli tarjouksessa. Menee vähän kaikkialle tai ei oikeasti niin helposti. Kaikki eivät vaan aina mieti sitä omaa ulkonäköään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kesää vaan kaikille. Älä pukeudu liian pirteästi.

Vierailija
104/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käy varsinkaan kalpeille suomalaisille.

Ihmetyttää, kun suomalaisten kalpeanaamojen suosikkiväri on musta.

Vanhat ja nuoret kulkevat kesät talvet mustassa hautajaisasussa. Mutta sopiihan se juroon, ankeaan yleisilmeeseen kylläkin

Sekä suuri osa suomalaisista on lihavia, ja uskovat mustan värin hoikentavan.

Musta sopii ihan jokaiselle, joka sen värisen vaatteen haluaa päälleen laittaa. Kaikkia ei todellakaan kiinnosta onko joku väri se kaikkein imartelevin, vaan heitä kiinnostaa minkä väriset vaatteet päällä haluaa kävellä. Toisia ei kiinnosta yhtään näyttääkö he kalpeilta, kauniilta tai hoikilta. He nyt tykkäävät pitää mustia vaatteita ja heillä kuuluu olla siihen oikeus ilman, että muut tekevät siitä heille ongelman.

Monen syy voi olla ihan käytännön, Alessa oli tarjouksessa. Menee vähän kaikkialle tai ei oikeasti niin helposti. Kaikki eivät vaan aina mieti sitä omaa ulkonäköään.

Ja sinä olet tehnyt värianalyysit jokaiselle ja kysynyt kaikilta ihmisiltä itseltään.

Mutta koska pakko on sopia ja jokaisen tykätä.

Vierailija
105/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä rohkene käyttämään muuta. Tiedä mitä siitä seuraa.

Vierailija
106/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska juon kahvinikin mustana. Sielunikin on musta. Siksi. Ei tällä ole mitään tekemistä musiikkimakuni kanssa, ei tietenkään. Kadulla kävellessäni joku voi olla tietysti asiasta eri mieltä, tuijotuksesta päätellen. Ja ei, mustat vaatteeni eivät ole mallia "jakkupuku". 

Vierailija
107/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän taidealoilla työskentelevät - kuten minä - suosivat mustaa? Miettikääpä sitä.

Vierailija
108/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa paljon käytännössä ihan samojen juttujen toistelua,

mode ilmeisesti siivos osan, mutta aina spammataan lisää.

Jos toisten viestejä poistellaan niin ei ihmekään jos jotkut alkavat spammata samanlaisia viestejä. Antaa jokaisen sanoa mitä heillä on sanottavanaan, vaikka olisi lähes identtisiä viestejä.

Niin samaa viestiä, tai samanlaisia pienin muunnoksin. Ei sitä spammaa kuin spaammaaja itse.

Vierailija
109/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettu pistää harmaan puvun ihan naisten mieliksi. Housut edestä keltaiset.

Vierailija
110/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut vaateketjut olleet erittäin hiljaisia eikä niihin ole päivän mittaan tullut juuri mitään, joitakin hassuja viestejä. Tähän kyllä työnnetään samanlaisia juttuja tai muuta tuputtamista viesti toisensa perään. Mistäköhän mahtaisi johtua...

Vierailija
111/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän taidealoilla työskentelevät - kuten minä - suosivat mustaa? Miettikääpä sitä.

Ja sinä olet asian mitannut ja tutkituttanut.

Se että jotain osuu valikoivasti silmiin ja jää mieleen oman biasin mukaan, ei ole vielä mikään tutkimus.

Ei liene paha veikkaus, jos sanoo että tuo on sielläkin yksi muiden joukossa.

Ja taiteilijathan ovat usein muuten aika värikkäitä ja räiskyviä persoonia.

Mutta eivät toki kaikki.

Vierailija
112/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkään yhteen väriin pukeutuminen viestii ettei esteettiset asiat kiinnosta ihan hirveästi ja haluaa päästä mahdollisimman helpolla. Itse en juuri noteeraa ollenkaan sellaisia jollakulla olisi pelkkiä mustia vaatteita. 

Juuri näin.

Minua eivät esteettiset asiat omassa ulkonäössäni nimittäin kiinnosta hirveästi. Itselle riittää, että on pestyt, siistit ja yksinkertaiset vaatteet. Haluan myös päästä mahdollisimman helpolla, koska haluan käyttää päivieni minuutit ja tunnit muuhun kuin vaatteiden miettimiseen. Enkä juurikaan halua tulla noteeratuksi. :)

Työskentelen taidealalla, eli työni sisältää jatkuvia aistivirikkeitä. Musta vaate on minulle mukava ja rauhoittava.

Vierailija
113/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautaustoimisto ei nyt ihan tarkalleen ottaen ole "taideala" mutta näyttää kieltämättä Tinder-profiilissa paremmalta

Vierailija
114/117 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Techno interests me.

Vierailija
115/117 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on suppean värivalikoiman lisäksi, myös tosi suppea valikoima erilaisia vaatteita. Ulkopuolisen silmään voi näyttää siltä että pukeudun joka päivä samoihin vaatteisiin, niin toki käytännössä teenkin, koska mulla on tismalleen samanlaisia farkkuja, t-paitoja, neuleita, collegeita, jne useammat kappaleet. Silloin kun toiset on pesussa, toiset on käytössä. Tykkään että pukeutuminen on helppoa ja siksi ostan usemman hyväksi todetun vaatekappaleen. 

Pyrin myös tähän, joskin yleensä joudun käyttämään vaatetta jonkin aikaa, ennen kuin pystyn toteamaan sen hyväksi, ja aina niitä samoja ei enää saa. Jos löytyy sama, yritän ostaa vähän vaihtelevasti eri värejä, ja joku muoti- tai tyyliguru varmaan kauhistuisi, jos kurkkaisi vaatekaappiini. Siellä ei nimittäin ole mitään johdonmukaisuutta, vaan mustan lisäksi on melkein kaikkia mahdollisia värejä.

Housut ovat useimmiten mustat, mutta muitakin löytyy. Kokomustaan en yleensä halua pukeutua juurikin hautajaistunnelmaa välttääkseni, joten jos on mustat housut ja musta pusero, valitsen punaisen tai ruskean takin. Ihan kokomustaan en pukeudu mielelläni koskaan.

Vierailija
116/117 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko joku oikeasti, että ihmisen ei tulisi mieleen laittaa värikästä päälleen ilman hänen ohjettaan jos tekisi mieli, tai että tämän tekemisellä olisi minkään sortin vaikutusta elämään?

Yleensä he, joita kiinnostaa kovin vieraiden ihmisten pukeutuminen tms turhanpäiväiset asiat ovat aika epävarmoja, ja kaipaavat yhdenmukaisuutta voidaakseen perustella valintansa. Mustat vaatteet näyttävät mielestäni paremmalta, graafisemmalta ja linjakkaammalta, joten käytän niitä. En ymmärrä miksi ketään kiinnostaa, en ole ikinä pohtinut miksi jollakin olisi yllään vaikkapa vihreää. Mutta jos jonkun mielestä minun kuuluisi pukeutua vihreään, se on hänen ongelmansa.

Samoin olen luullut, että henkilö joka pukeutuu esim. vihreään pitää vihreästä jne.

Sama, jos joku pukeutuu mustaan, pitää mustasta.

En itse ainakaan suostu pukeutumaan väriin, mistä en pidä.

Makuasioitahan nämä ovat.

Aivan utopistista että tämäkin ap viesti on poistatettu, koska on ilmaistu että pitää enemmän mustasta kuin värikkäästä. Avarakatseiset ihmiset suosii laivastonsinistä...

Vierailija
117/117 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun 80pros mustaan koska haluan että vaatteet sopii kaikki toisiinsa ,vaatekaupoilla ei tarvitse käydä jatkuvasti eikä tarvitse miettiä mitä aamulla pukisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi