Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pukeudut mustiin vaatteisiin?

Vierailija
27.05.2022 |

Ihmetyttää, kun tosi monella mustat housut, musta takki, mustat kengät, musta paita. Miksi? Ymmärrän käytännöllisyyden kyllä, että mustassa ei näy lika, mutta en ymmärrä koko mustiin pukeutumista. Kunnon hautajaismeininki.

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta nahka rules.

Aina.

Vierailija
42/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta musta on tyylikäs väri ja siihen sopii monenväriset asusteet tai erivärinen yksi osa. En tykkää yhtään runsaskuviollisista vaatteista tai neonvärisistä ja kiiltävistä, hyi.

Jokaiselle asialle on käyttökohteensa ja -mahdollisuutensa. Riippuu täysin tilanteesta missä mitäkin käytetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin, kävin äsken kaupassa ja minulla ei ole oikeasti minkäänlaista mielikuvaa, mitä muilla asiakkailla oli päällään. Ei siis mitään ajatusta. En ole ikinä huomannut katsoa ihmisten vaatteita elleivät ne ole sitten jotkut ihan oudot, mutta enpä oikeastaan silloinkaan. Ihmisillä voi olla päällään mitä vain, mutta en kyttää heitä ollenkaan.

Minkälainen kyylä ap siis on?

Vierailija
44/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatiikin todella paljon mielikuvitusta käyttää pelkästään mustaa.

Kuka niin on väittänyt? Pikemminkin perustellut sitä, miten musta on helppo väri, mikä ei mitään sen kummempaa pukeutujaltaan vaadi.

Vierailija
45/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin oikein miettimällä miettiä syytä:

1. koska  pidän mustasta

2. koska olen tottunut siihen

Olen pukeutunut kokomustaan yli 30 vuotta. Nyt olen iältäni 50-vuotias.

Vierailija
46/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän synkkä ja surumielinen ihminen. "Hevari".

Vierailija
47/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin, kävin äsken kaupassa ja minulla ei ole oikeasti minkäänlaista mielikuvaa, mitä muilla asiakkailla oli päällään. Ei siis mitään ajatusta. En ole ikinä huomannut katsoa ihmisten vaatteita elleivät ne ole sitten jotkut ihan oudot, mutta enpä oikeastaan silloinkaan. Ihmisillä voi olla päällään mitä vain, mutta en kyttää heitä ollenkaan.

Minkälainen kyylä ap siis on?

Sama minulla. En kiinnitä mitään huomiota muiden vaatteisiin. Se ehkä ylittäisi kynnyksen, jos jollakin olisi talvipakkasella sortsit.

Vierailija
48/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wikipediasta artikkelista musta:

"Heijastamisen sijasta musta pinta imee (absorboi) lähes kaiken valon itseensä. Musta ei itse asiassa ole varsinainen värisävy, vaan se kuuluu värittömiin eli niin sanottuihin akromaattisiin sävyihin. Musta ei siis ole spektrin väri eikä sillä ole mitään tiettyä valon aallonpituutta."

..."Fysiikassa musta kappale on idealisoitu kohde, joka ei lainkaan heijasta valoa vaan absorboi kaiken siihen kohdistuvan säteilyn."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Musta

Juuri näin koen mustan, ensisijaisesti värittömänä. Olen mielelläni taka-alalla ja huomaamaton. Siksi tuntuu omituiselta että minulle neutraali väri ärsyttää jotain.

Joskus näkee ihmisiä jotka hakee tyyliään ja kirjavat vaatteet näyttää jotenkin epäsopivilta. Mutta ei tulisi mieleenkään kommentoida muiden vaatteita.

Myöskin kaukaa katsottuna joku voi olla täysin mustissa, mutta jos istutaan samassa pöydässä, asua voi muokata vaikka eri koruilla. Joskus vähemmän on enemmän.

Vierailija
49/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkään yhteen väriin pukeutuminen viestii ettei esteettiset asiat kiinnosta ihan hirveästi ja haluaa päästä mahdollisimman helpolla. Itse en juuri noteeraa ollenkaan sellaisia jollakulla olisi pelkkiä mustia vaatteita. 

Ai hyvänenaika, kovasti häiritsee toisten pukeutuminen. Ei ole tullut mieleenkään, että joku ihan oikeasti voisi tuomita toisen tällaisen asian takia.

Vierailija
50/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha sanonta toimii kohdallani; pukeudun mustaan, kunnes löydän jotain tummempaa. Ei kylläkään vastaa aloittajan kysymykseen, mutta tietäjät tietää

Vierailija
51/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen gootti

Vierailija
52/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki kauppojen hyllyt tursuaa mustaa. Valitsen vaatteen ensisijaisesti materiaalin ja mallin mukaan, väri valitaan sitten sen jälkeen. Yleensä kun nuo kaksi ensimmäistä asiaa ovat ok värivaihtoehtoja on 1-2, joista toinen on musta. Välillä sitten se toinen on väri joka minulle sopii ja josta pidän, yleensä ei. Mieluusti käyttäisin enemmän värejä, mutta valitettavasti monen suosimat murretut värit eivät minulle oikein sovi enkä niistä niin pidäkään. Kirkkaita, ilosia värejä lisää kiitos!

Vierailija
53/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska koen oloni mukavaksi mustissa vaatteissa. En osaa yhdistellä värisävyjä ja usein kun yritän pukeutua värikkäämmin en pidä tuloksesta, ne värikkäät vaatteet päällä on koko päivän sellainen olo kuin olisin jonkun toisen vaatteissa.

Vierailija
54/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on masentava väri joka sopii hautajaisiin körttiläisille tai gooteille.

Vierailija
55/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vanhat kuin nuoret kulkevat kesäkuumalla mustassa hautajaisasussa. Mutta sopiihan se juroon, ankeaan yleisilmeeseen kylläkin.

Sekä varmaan se, että suuri osa suomalaisista on lihavia ja uskovat mustan värin sitten hoikentavan.

Vierailija
56/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän jos mikä herättää huomiota jos on aina kokomusta, ikäänkuin olisi ikuinen suruaika päällä...

Vierailija
57/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu osana omaan goottityyliini, mutta ei toki ole se ainoa pääasiallinen väri. Voin halutessani pukeutua myös vaikka vaaleanpunaiseen tai valkeaan.

Vierailija
58/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii Suomeen hyvin värit . Korvakorut voi olla keltaisia pinkkiä sinistä ja valkoisia kaulakoruja helmiä punaisia tietysti voi olla kengät väreissä ja takit. Mitä tuotte tänne tylsää kiinatakkia synkkää ja väritöntä ? Luhta takki tehty Kiinassa eikä enää osteta niitä yhtään.

Vierailija
59/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta musta on tyylikäs väri ja siihen sopii monenväriset asusteet tai erivärinen yksi osa. En tykkää yhtään runsaskuviollisista vaatteista tai neonvärisistä ja kiiltävistä, hyi.

Minä suosin omassa pukeutumisessa mustia, harmaita ja valkoisia värejä. Nahkatakit ja nahkaiset kengät ovat tavallisesti mustia, ja niiden kanssa sopivat mustat tai harmaat farkut. Mustien tai harmaiden farkkujen kanssa saatan käyttää saman sävyistä tai valkoista t- tai poolopaitaa.

Kesällä pyrin tietoisesti pukeutumaan vaaleampiin vaatteisiin kuten vaaleanharmaat shortsit, valkoinen t-paita ja sandaalit. En ole mikään gootti, joka haluaisi hikoilla kesällä täysmustassa asussa. Muuten musta on tyylikäs ja aikuinen valinta enkä halua pukeutua mihinkään räikeisiin väreihin ja kulkea lippalakki väärinpäin päässä.

Vierailija
60/117 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkään yhteen väriin pukeutuminen viestii ettei esteettiset asiat kiinnosta ihan hirveästi ja haluaa päästä mahdollisimman helpolla. Itse en juuri noteeraa ollenkaan sellaisia jollakulla olisi pelkkiä mustia vaatteita. 

Ai hyvänenaika, kovasti häiritsee toisten pukeutuminen. Ei ole tullut mieleenkään, että joku ihan oikeasti voisi tuomita toisen tällaisen asian takia.

Jälleen toisten sanomisten sisällön vääristelyä, kuten useassa viestissä aiemmin.

Tuon kirjottajan viestissä ei sanota että häiritsee, vaan että ei noteeraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän