Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PIKA: Miten teet jauhelihamakaronimössön?

Vierailija
27.05.2022 |

Itse inhoan moista, mutta nyt lapset toivoivat. Miten teette sen että siitä saa edes siedettävän. Mitä mausteita laitatte?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen kilon voipaketti kiehautetaan kattilassa. Odotetaan että hera laskeutuu pohjalle ja talteen otetaan kirkastettu voi, ghee. Tähän gheehen lisätään sitten 200gr nauhamakaroonia, tagliatellea.

Vierailija
22/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokisella on oma makunsa ja inhosin koulun vesi muna makarooni laatikkoo joska oli ihan mautonta mössöä. 

Kun teen sitä itse jossa on mausteitakin niin se maistuukin joltakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskistan 400 gramma jauhelihaa ja yhden sipulin.

Lisään tomaattimurskaa purkin ja puoli pakettia koskenlaskijaa sekä muutaman kynnen valkosipulia. Jätän hautumaan pienelle lämmölle.

Keitän makaroneja noin puoli pussia. Makaronien valmistuttua sekoitan keskenään makaronit ja jauhelihaseoksen.

Syön puolet ja säästän puolet seuraavaan päivään. Kahden päivän lämmin ruoka melko halvalla.

Vierailija
24/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä makaronit, paista ja mausta jauheliha. Sekoita.

Vierailija
25/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savoy-ravintolan keittiöpäällikkö Kari Aihinen antaa makaronilaatikon muhia jääkaapissa yön yli ennen kypsentämistä. Näin makaronilaatikko saa lisää mehukkuutta ja sen voi kätevästi valmistella edellisenä päivänä.

https://www.soppa365.fi/reseptit/pastat-ja-risotot-padat-ja-laatikot/ka…

Tämä on täydellinen makarooni laatikko ja kun esi valmistaa en makuuntumaan jääkaappiin ennen paistamista niin on napa kymppi. 

Vierailija
26/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti sipulia ja valkosipulia, tomaattisose (70g), mausteena mustapippuri, suola ja oregano. Makaronit keitän lihaliemikuution kanssa. 

Vierailija
27/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laadukkaaseen jauhelihaan paljon sipulisilppua paistamisen yhteydessä. Paistaminen tietty ihan voissa, että saa makua. Mausteeksi suolaa, pippuriseosta (mustapippuri, maustepippuri, valkopippuri, hiven viherpippuria) ja ketsuppia. Makaronit ja jauheliha sekaisin, vielä tarvittaessa hieman ketsuppia. Se on siinä!

Mulla on 400 g jauhelihaa niin paljon pastaa?

Esim. 400 gramman pussi - on makuasia, paljonko haluat siinä olevan lihaa eli proteiinia ja rasvaa. Itse laoitan tuohon lihamäärään noin 300 g makaronia.

Laiton pussinlopun 270 g ja oli sopiva suhde. ap

Vierailija
28/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laadukkaaseen jauhelihaan paljon sipulisilppua paistamisen yhteydessä. Paistaminen tietty ihan voissa, että saa makua. Mausteeksi suolaa, pippuriseosta (mustapippuri, maustepippuri, valkopippuri, hiven viherpippuria) ja ketsuppia. Makaronit ja jauheliha sekaisin, vielä tarvittaessa hieman ketsuppia. Se on siinä!

Mulla on 400 g jauhelihaa niin paljon pastaa?

Esim. 400 gramman pussi - on makuasia, paljonko haluat siinä olevan lihaa eli proteiinia ja rasvaa. Itse laoitan tuohon lihamäärään noin 300 g makaronia.

Laiton pussinlopun 270 g ja oli sopiva suhde. ap

Tykkäsitkö?

Vierailija
29/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaasti hienonnettua sipulia niin saa nistipataan vähän terveysarvoakin. Voin ja oliiviöljyn sekaan iso teelusikallinen paprikajauhetta ja sipulihake, kuullotetaan ja sitten jauheliha sekaan ruskistumaan. Maustetaan vielä suolalla ja pippurilla ja sekoitetaan myllyn paras makaroniin. Hyvää on, ei tartte ketsuppia.

Vierailija
30/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullotin sipulin ja 1 tl sokeria. Samanaikaisesti keitin 270 g pastaa. Siirsin sipulin syrjään ja paiston 400 g jauhelihaa jonka maustoin valkosipulilla, mustapippurilla, paprika- ja chilijauheella sekä n. 50 g tomattipyreellä. Sekotin sipulit joukkoon ja annoin hautua hetken. Sit vaan pasta ja mössö sekaisin ja lapset tykkäs. Kiitos vinkeistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä