Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PIKA: Miten teet jauhelihamakaronimössön?

Vierailija
27.05.2022 |

Itse inhoan moista, mutta nyt lapset toivoivat. Miten teette sen että siitä saa edes siedettävän. Mitä mausteita laitatte?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaaseen jauhelihaan paljon sipulisilppua paistamisen yhteydessä. Paistaminen tietty ihan voissa, että saa makua. Mausteeksi suolaa, pippuriseosta (mustapippuri, maustepippuri, valkopippuri, hiven viherpippuria) ja ketsuppia. Makaronit ja jauheliha sekaisin, vielä tarvittaessa hieman ketsuppia. Se on siinä!

Vierailija
2/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee. En edes suostuisi syömään nistipataa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laadukkaaseen jauhelihaan paljon sipulisilppua paistamisen yhteydessä. Paistaminen tietty ihan voissa, että saa makua. Mausteeksi suolaa, pippuriseosta (mustapippuri, maustepippuri, valkopippuri, hiven viherpippuria) ja ketsuppia. Makaronit ja jauheliha sekaisin, vielä tarvittaessa hieman ketsuppia. Se on siinä!

Mulla on 400 g jauhelihaa niin paljon pastaa?

Vierailija
4/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistan jauhelihan,keitän makaronia ja paljon ketsuppia sekaan ja sekoitetaan.Lasten lemppari.Itse laitan fetaa ja sinappia omaan annokseen.

Vierailija
5/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio itse sitä syödäkään, mutta lapsia ois kiva ilahduttaa. ap.

Vierailija
6/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kylvetään makaroonit itämään. Kevät on hyvää aikaa. Käy ostamassa makarooninsiemeniä. Eihän kukaan nyt kaupasta niitä kuivia ja nahistuneita osta, eihän? Tästä se lähtee ...  NiiN!

Vierailija
7/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen paistokasarissa. Ensin sipulien kulotus ja jauhelihat päälle. Lisätään mausteet (suola ja pippuri), vesi ja kuivat makaronit ja annetaan hautua kannen alla kunnes makaronit on kypsiä. Jos vettä tuli pistettyä liikaa niin antaa olla vähän aikaa ilman kantta tai kaapii ylimääräistä pois.

Vierailija
8/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaa 400 g ja yksi sipuli. Ruskista liha hyvin ja mausta suolalla ja mustapippurilla. Keitä pastaa näppituntumalla joku puoli pussia, muista suola. Sekoita pasta ja jauheliha. Jos haluat ruoasta hyvää, kippaa lopuksi sekaan Koskenlaskija cheddaria purkillinen.

Vierailija
9/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

400gr makaroonia ja 100gr voita. Veteen lisätään lihanliemi kuutio. Ei tarvitse suoloja lisätä. Jauhelihnan voi jättää pois, tulee parempi näin.

Vierailija
10/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän jyvämakaronin kutakuinkin kypsäksi, valutan ja siirrän odottamaan, otan kolme tuntia haudutetun bolognese-jauhelihapohjan ja sekoitan makaronit, lisään suolaa ja ketsuppia, maistelen, ja jos ei ole hyvää niin sitten lorautan kuohukermaa, sillä menee aina.

Vierailija
11/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

400gr makaroonia ja 100gr voita. Veteen lisätään lihanliemi kuutio. Ei tarvitse suoloja lisätä. Jauhelihnan voi jättää pois, tulee parempi näin.

Jauhenlihaa ja lihanliemikuutio! ;))))) Ja sitä makoroottia kans völjyyn!

Vierailija
12/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaasti sipulia pieneksi kuutioksi. Se lähes karamellisoidaan hissukseen ja ajan kanssa. Lisätään naudan jauheliha 17% ja annetaan kypsyä. Sitten pari silputtua valkosipulin kynttä, ehkä chili, suola ja pippuri.

Makaronit (kuivana 400 g) keitetään runsaasti suolatussa vedessä.

Makaronien kypsyessä ja lihan paistuessa pilkotaan pari-kolme eri väristä paprikaa pieneksi kuutioksi. Ne lisätään ihan jauhelihan paistamisen loppuvaiheessa, että vähän kerkee pehmittymään. Samoin jos pakkasesta löytyy pussi herneitä.

Kaadetaan kypsistä makaroneista vesi pois. Sitten sekoitetaan makaronia ja jauhelihaa sopivaksi massaksi. Jos makaronia jää, niin sitä voi käyttää huomenna salaattiin tms.

Periaatteessa ruokahan olisi valmis. Mutta kun olen viime aikoinan pärähtänyt musta leima emmental muruun, niin sitähän mä sitten vielä ripottelen reilusti annoksen päälle. Muu perhe käyttää myös ketsuppia.

Vierailija
13/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 400 g jauhelihaa niin paljon pastaa?

Esim. 400 gramman pussi - on makuasia, paljonko haluat siinä olevan lihaa eli proteiinia ja rasvaa. Itse laoitan tuohon lihamäärään noin 300 g makaronia.

Vierailija
14/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän makaroonit al dente ja huuhtelen kymässä vedessä siivilässä. Ruskistan jauhelihan ja sipulin pannulla. Pilkon paprikaa tai laitan pakaste paprika pussin sekaan kun sekoitan ne uunivuokaan. Murennan juustoa koneella tai tai laitan aura juusto murua sekaan. Kolmen juuston kastikeella tai teen ilman kastiketta. Teen sen mukaan mitä kaapista löytyy aineksia ja pelkkä jauheliha makarooni laatikkokin voin makuisella öljyllä on hyvää. Minä eri versioina sen tekeekin niin aina on herkkua. Jos ei ole saanut vähään aikaa niin alkaa tekemään mieli sitä. 

Vierailija
15/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sekoittaisi ketsuppia, jokainen saa laittaa makunsa mukaan. Sipuli kannattaa kysyä, tykkääkö jokainen lapsukainen sipulista, pistää sitten ihan vähän ettei häiritse :D

Jos ei ole paljon mausteita,  voi laittaa lihaliemikuution.

Vierailija
16/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

NISTIPATA (4 annosta)

400 g sika-nautajauhelihaa

1 kpl sipulia

300 g makaronia

1 tl suolaa

1/2 tl mustapippuria

Ota jauheliha huoneenlämpöön puoli tuntia ennen paistamista. Kuori ja silppua sipuli. Ruskista jauheliha omassa rasvassaan.

Lisää sipulisilppu ja hauduta se pehmeäksi. Keitä sillä välin makaronit suolalla maustetussa vedessä pakkauksen ohjeen mukaan. Valuta makaronit ja lisää ne jauheliha-sipuliseokseen. Mausta suolalla ja pippurilla.

Vierailija
17/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullotetaan iso sipuli, paistetaan naudan jauheliha ja maustetaan suolatulla jauhelihamausteella, paprikajauheella ja mustapippurilla, keitetään 400g makaronia suolatussa vedessä ja sekoitetaan, päälle paljon ketsuppia. En yleensä käytä jauhelihamaustetta mutta kotona asuessa tää tehtiin aina sillä niin haluan samanlaista :D eikä saa laittaa mitään ylimääräistä, muuten se ei enää ole makaronimössöä.

Vierailija
18/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 nistiä alapaukutti heti. eihän sitä muut syö. hyi.

Vierailija
19/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähärasvainen jauheliha paistetaan (ilman mitään lisättyä voita) ja maustetaan reilusti rouhitulla mustapippurilla ja hitusella suolaa. Makaronit keitetään. Enintään puolikas kasvisliemikuutio n. puoleen desiin kuumaa vettä (itse nappasen veden makaronien keitinvedestä) ja kun makaronit ovat kypsiä, sekoitetaan kaikki ainekset keskenään ja se on siinä. Ketsusppia päälle. Lapset tykkää ja itsekin kyllä!

Makaroneja puolisen litraa ja jauhelihaa vajaa 400 g.

Vierailija
20/30 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen paistokasarissa. Ensin sipulien kulotus ja jauhelihat päälle. Lisätään mausteet (suola ja pippuri), vesi ja kuivat makaronit ja annetaan hautua kannen alla kunnes makaronit on kypsiä. Jos vettä tuli pistettyä liikaa niin antaa olla vähän aikaa ilman kantta tai kaapii ylimääräistä pois.

Jos kulotat ne sipulit, kohta on palokunta paikalla! Eli eipä kannata tehdä sinun reseptisi mukaan, syömäkelvotonta tulee vaikka saisit itse sammutettua liekit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme